Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Подмяна на окачване


sauber

Recommended Posts

Колеги, привет,

Преди време усетих, че при по-сериозна скорост, колата не седи както преди. Амортисьорите са аут, или поне някой от тях. Половинчати неща не обичам и смятам да подменя четирите, барабар с пружините.

Тъй като трябва да си заявя частите, какво пропускам в списъка по-долу:

2 бр. предни амортисьори

2 бр. задни амортисьори
2 бр. предни пружини
2 бр. задни пружини
маншони задни
прашници задни
маншони предни
прашници предни
тампони на макферсон отпред

 

Има ли още нещо, което се сменя по методиката "така и така ще се сваля"?

Спрял съм се на Закс. Каквото имат те като продукт, ще го взема. Не съм сигурен, че правеха прашници и маншони, но те така или иначе не са ключовите елементи. Ако не техни, за Билдщайн знам, че правят.

Давайте акъли?

Плюс още един вАпрос, за един прЕател :) Читав реглаж във Варна? Ако съм в София е ясно, отива се в Трансексперт, ама във Варна някой да знае?

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-5-0-25858700-1501654144_thumb.png

Т'ва са амовете, които избрах за моята кола. Усилена версия се водят по спомен. Може да ги видиш като номер (200954, 13 1500 200 954, 82 4903 005 253 - т'ва беше на етикета им), какво описание имат из нет-а. За другите "чарколя" не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

attachicon.gifIMG_8400.PNG

Т'ва са амовете, които избрах за моята кола. Усилена версия се водят по спомен. Може да ги видиш като номер (200954, 13 1500 200 954, 82 4903 005 253 - т'ва беше на етикета им), какво описание имат из нет-а. За другите "чарколя" не се сещам.

 

Благодаря! Номерата са полезни :)

 

Погледни и Каяба.

 

Също съм им фен. Проблема там е в различните държави производители. Тях също ще погледна като опция, но made in Germany на Закса ме блазни повече...

 

Да купуваш четири амортисьора па и четири пружини ми се струват пари на вятъра.

 

Що тъй мислиш колега? :)

Пък и не са 1000 лв...Пък и да бяха, това е от еднократните ремонти. Аз държа колата да е на 100 %, без компромиси, защото и така я карам...Освен това по моя преценка, най-много са тръгнали преден десен и заден ляв. Което си е смяна на четирите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни и Каяба.

Преди 3-4 месеца сложих Каяба задни амортисьори и след един месец дадоха фира. Смениха ми ги с нови, засега няма ядове пък да видим. Дали ще си изкарат гаранцията от 2 години  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

само SACHS :) преди 45 000 km монтирах 4 газови със пълен комплект прашници и тампони(и задните) и съм много доволен колата вози идеално :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

Да направя един бърз следремонтен репорт.

Задни амортисьори сложих Закс, газови.

Предните амортисьори по каталог излизат маслени (или по-точно някаква комбинация газ масло), което не ме изкефи. Другия проблем беше, че предните Закс, които ми доставиха бяха румънски. Повече държа на надписа made in germany от колкото на марката, та ги замених за изцяло газови Билдщайн.

Пружините и четирите са Каяба, made in Japan. Прашниците и маншоните са на Закс. Тампоните на макферсона и лагерчетата отпред взех на Лемфьордер. Първо ми дойдоха бразилски, но ги замених за немски.

Мислех си, че колата ще се втвърди - не, не се промени возията. След това се наплаших, защото предните пружини, които ми дойдоха са с една врътка по-дълги от тези, които свалихме. Реших, че ще стане твърде висока. Колата се вдигна с близо 3cm. в предницата. Изглежда уникално, а стабилността не е мръднала. Естествено сега е много по-добра. Все пак от цялото окачване само носачите не са подменени :)

Цялото удоволствие и да ви пиша колко излезе, не е много меродавно, защото части взимам с близо 50 % отстъпка и за труд не плащам...

Междувременно опуках и четирите филтъра, както и маслото. Тъй като съм супер опитen майстор, успях да опукам и резбата на пробката, та ми правиха нова :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигането на предницата не е само от пружините, а и от новите тампони на макферсона. Сега все едно караш друга кола, нали?

Много е готино да смениш амортисьорите, колата става като нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо си стана като от завода :) Веднага реагира на команди, клатене няма никакво. Дупките пак си се усещат, но някак по-меко. Въобще не съжалявам, че подмених всичко накуп.

Забравих да добавя. Пратиха ме тук на реглаж - http://my.avtonet.bg/?firm=135. Доволен съм, човека, който го прави изглежда много внимателен и старателен. След реглажа всичко е 6 също. Цената беше 25 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моята октавия ще сменям тампоните на предните носачи и ляв накрайник.Взех на лемфьордер и на всички пише,че са бразилски а на предните турски.Слагал ли е някой такива да сподели,че трябва да взимам и за отзад,ама да видим,какво ще трябва там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени тампоните на предните носачи с такива о ТТ/S3. Накрайниците смени и двата, ще спестиш от реглаж най-малкото :)

п.с. - За турски сефте чувам, но може и там да правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени тампоните на предните носачи с такива о ТТ/S3. Накрайниците смени и двата, ще спестиш от реглаж най-малкото :)

п.с. - За турски сефте чувам, но може и там да правят.

Как така,ако сменя 2-та накрайника няма да се регулира?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така,ако сменя 2-та накрайника няма да се регулира?

Не! Няма да ходиш втори път на реглаж, когато се смени другия накрайник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ти е написал, но и аз да го кажа. Най-скъпите накрайници в София, крайна цена са 45лв. за брой. Това означава, че ще "спестиш" максимум 45лв. ако не смениш и другия. След смяната на първия ще направиш реглаж, които е към 30 кинта (май, не си спомням). След което, ще ти се прецака и другия накрайник (неизбежно в България). Ще дадеш пак същите пари и ще ходиш втори път на реглаж. Така че газ из основи като ще се прави. Не е ремонт за стотици левове, ще ти е по-добре и пестиш в дългосрочен план :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задните напречни щанги,които са 2 към едното колело и две към другото и имат тампони от противоположната страна на колелото,а от другата страна към колелото са с болтове ми казват, че не се продавали само тампоните за тях,а цялата щанга някой запознат ли е?

П.п.Майстора ми каза.че няма нужда от реглаж.

Редактирано от kapito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първият ти въпрос - нямам представа. А защо го задаваш? Смисъл, икономия ли целиш?

Отностно майстора...Ако ще сменяш накрайници на предница и някой ти твърди, че няма нужда от реглаж...баси, дори не знам дали има какво да се коментира?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зимата махнах оригиналните накрайници, които са на 19 години, смених ги с някакви за 28 лв. бр. след 4 месеца пак ги смених заради рециклиране на рейката и бяха по - разбити от оригиналните, дори мислех да си връщам старите оригинални. Няма такива боклуци просто! Междудругото повечето майстори шмекеруват и не слагат скобички от външната страна на маншона на накрайника, така влиза вода, ръждясват, повличат и рейката и става мазало. Винаги проверявам и си слагам винтови скобички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зимата махнах оригиналните накрайници, които са на 19 години, смених ги с някакви за 28 лв. бр. след 4 месеца пак ги смених заради рециклиране на рейката и бяха по - разбити от оригиналните, дори мислех да си връщам старите оригинални. Няма такива боклуци просто! Междудругото повечето майстори шмекеруват и не слагат скобички от външната страна на маншона на накрайника, така влиза вода, ръждясват, повличат и рейката и става мазало. Винаги проверявам и си слагам винтови скобички.

 

Оригинално и афтърмаркет е ясно. Моята кола е на 20 години. На километража е 240 000. Което означава, че вероятно е на 500 000 :) Ами с подмяната на амортисьорите свалих оригиналните. Новите, макар и качествени дали ще изкарат толкова? Съмняъм съ! :)

Инак накрайниците, които сложих аз в Трансексперт (бяха 45 лв. парчето) за сега са супер. Мисля, че са на близо 25 000 км. вече. Може и отгоре, не си спомням точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, имам следния въпрос. Точно преди да замина на море установих, че трябва да подменя гумите задните бяха много износен и, колата е Октавия 1 4*4 1.8т. Навиваха ме да взема само две за отзад, но решиха кат ще давам да давам. След подмяната с нови отидох на реглаж. Човекът установи счупена задна дясна пружина. Предвид факта, че вече бях с нови гуми реших да купувам нови две задни пружини и две билети задни щото едната беше изфъскала. Пружините са каяба, трв - биалетите. Сега след като всичко е сменено реглажа казва, че всичко е ок, на мен ми се струва, че колата отзад е по клекнала от преди подмяната, ако някой се е сблъсквал нека сподели впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гледали ли сте дължината им спрямо старите?

Защото моите предни Каяба дойдоха по-дълги от тези, които свалих, а беше проверено 3 пъти - по VIN излизаха те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на пружините,в какво състояние ви бяха горните подложки и от коя страна се е счупила?питам,защото на моята гледам,че от горната страна на задната пружина е тръгнало да се закъсва гумата.От горе до колкото знам има тампон и подложка.

Редактирано от kapito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.