Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

1.4 mpi придърпва и тресе


ikobek

Recommended Posts

Здравейте Колеги! От няколко седмици усещам едно тресене - клатене на колата на втора скорост между 2/3 хил. оборота. След 3 хил. няма никакво тресене. На другите скорости не усещам само на втора. Карам в градски условия и започна мноооого да ме дразни. Понякога и нагоре усещам с втора/трета/четвърта скорост едно придърпване на същите обороти. Сменил съм свещите, но пак така. Проверих и всички кабели. Видимо изглеждат добре. Колата е 1.4 mpi 44kw - няма газ. Моля малко за помощ :)  

Редактирано от ikobek
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога и нагоре усещам с втора/трета/четвърта скорост едно придърпване на същите обороти. 

Повече от година със същата кола (само че моят мотор е 68кс.) когато свалям предавките усещам едно леко придърпване. Тоест имаме сходен проблем. Трябва да съм супер, ама супер нежен със съединителя за да го избегна или поне намля това придърпване. За тресенето винаги ми казват че този мотор си тресял поне при запалване. как това може да  е "нормално" не ми е ясно, но майстори. А за придърпването не съм срещал работеща идея и реших че ще трябва да свиквам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте сигурни , че дроселовите клапи и дюзите са ОК пробвайте с нова бензинова помпа ... поне при моята помогна.

Колкото до колебанията на празен ход - брат ми махна катализатора и го замени с резонатор , като постави муфа на втората сонда и сега и празния ход е ОК (според него и повече върви).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне при мен свещите са нови, а виждам, че и колегата ги е сменил. Дросел капата като я свалих за почистване беше чиста, но така и така бе свалена я лъснах до блясък. При мен двете гърнета на ауспуха също са нови. За кактализатора не знам какво е положението както и за дюзите и бензиновата помпа. Между другото какви са симптомите за дюзите? Някакви еднозначни показатели или тестове? И лесно ли се свалят. Има ли оасност да се счупи рейката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно и аз съм с този мотор,нямам никакви грижи нито на газ нито на бензин.сменете си горивния филтър и бензина може и от това да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях веднъж филтър , после филтър с вграден клапан и винаги палеше от трети-четвърти път и като смених помпата и разглобих старата (140 000 км) и всичко вътре беше на дроб (колектор , четки) втората китайска за сега се държи.

Може да се премери налягането , което дава трябва да е 3 бара , но това не е толкова показателно , защото веднъж качи ли после работи (поне моита така се държеше) , но първото палене и беше голям зор и шумовете бяха умопомрачителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, от отдавна се канех да пусна тема тук, но колегата ме изпреварил и първо исках да обикалям майсторите да видя какво ще кажат. Моята е 1.4 МПИ 68 к.с. AQW мотор. Така след доста обикаляна по майсторите много предположение и никакъв резултат. И аз първо се съмнявах от свещите, смених свещите същия проблем, понеже моя мотор не е на кабели а бобината е ок всички свещи са си бачкали безпроблемно, (но все пак ако някой знае как да проверя дали бобината е на ред нека каже) после ми казаха може и да е от бензиновия филтър последва смяна и никакъв резултат, след известно време каране се примирих с това тресене което не е нормално и непоносимо помислих си че наистина колата е такава докато скоро срещнах един познат и го попитах , който е запознат с бензиновите матори, и отг беше интересен, каза ми че колата е дърпала въздух от някяде, тоест по точно от колекторите, на колекторите имало една гърнетура която с времето се напичало и почвало да дърпа въздух от там и също така ми каза да отворя и почистя дресоловата клапа, отворих и почистих, но за съжаление не можах да стигна до колекторите да видя за какво иде реч. Направил съм и снимки, когато отворих дроселовата клапа имаше една гарнетурка, коята тук (в Белгия) по магазините не можах да я намеря, беше омаслена дроселовата клапа също, изчистих всичко доколкото можах, и сложих дроселовата клапа но този път със силикон. Резултата е в студен двигател когато я запаля сутрин или когато напълно е изтинала, това тресене е мн мн малко когато се стопли пак почваа да трепери но не както преди. Този проблем със придръпването в оборотите и при мен го прави от 1900 до 2600 макс до 2700 след това се оправя все едно нищо не е станало. Мисля че колата така и гори повече. Последно съм ходил на майстор тук преди 3 4 дена, като я показах, човека каза че е от веригата, каза ми че ако сменя веригата всичко ще е ок. Ако някой колега е имал подобен проблем със веригата или е сменял верига нека сподели, дали симптомите бяха като наще.

Ето няколко снимки какво съм правил:

20707754_1652425211465358_1159830630_n.j

20707776_1652425184798694_973747039_n.jp

20732723_1652425194798693_405312935_n.jp

Мръсотията коята излезе, не знам дали е малко или мн за бензин кола.

20731431_1652425088132037_2052395969_n.j

20786157_1652425138132032_1917416753_n.j

И това е крайния резултат мисля че не можах да сложа силикона както трябва.

20733154_1652425091465370_101369849_n.jp

Имам и едно кратко видео как работи колата, преди да изчистя дросел клапата.
Извинете за качеството на видеото не знам защо така стана с качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и моя двигател работи по същия начин. Смених свещи, изчистих дросела и проверих бобина. Това тресене на празен ход и на определи обороти не изчезва.... Не съм проверил само дюзи, помпа, колектори и най-вече верига. Колата пали на раз 1/4. Нямам загуба на мощност и колко гори никога не съм изчислил с точност. 

Редактирано от ikobek
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се чува, като от верига. Тя няма демпферен маховик, та остава само веригата или някоя ремъчна шайба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и моя двигател работи по същия начин. Смених свещи, изчистих дросела и проверих бобина. Това тресене на празен ход и на определи обороти не изчезва.... Не съм проверил само дюзи, помпа, колектори и най-вече верига. Колата пали на раз 1/4. Нямам загуба на мощност и колко гори никога не съм изчислил с точност. 

Колега как провери бобината? Ами не знам за помпата и аз не съм проверил но колата е на реални 110000 км не може да е помпата по мое мислене, бензина тук (в Брюксел) не е лош, а и колата когато не впръсква добре гориво, оборотите почват да играят на оборотомера се вижда ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се чува, като от верига. Тя няма демпферен маховик, та остава само веригата или някоя ремъчна шайба...

Колега ти сменял ли си верига? Какви са симптомите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец след година отлагане смених ангренажната верига (верига, колело, семеринг).
Единствената разлика беше, че колата поутихна.
И сега като "бонус" вече мога да чувам други шумове като например лагера на първичния вал на скоростната кутия които до сега ги заглушаваше поразтелената тропаща верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец след година отлагане смених ангренажната верига (верига, колело, семеринг).

Единствената разлика беше, че колата поутихна.

И сега като "бонус" вече мога да чувам други шумове като например лагера на първичния вал на скоростната кутия които до сега ги заглушаваше поразтелената тропаща верига.

Какви бяха симптомите колега може ли да споделиш със нас? Така тресеше ли мотора? Придръпване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колкото за тресенето особено при запалване говорил съм с майстори от Шкода сервиз с по 20 години стаж по шкодите. Казват категорично, че точно този мотор чешкия 1.4 mpi 68кс. си е такъв. свиквайте. Виж това за придърпването до сега не съм намерил решение както и майсторите. А тракащата верига както казах не промени нещо особено. Можеше да си карам още доста така. Но пък нали като се купува кола "нов внос" едно от нещата по обслужването е нов ангренажен комплект, та поглезих я с новата верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колкото за тресенето особено при запалване говорил съм с майстори от Шкода сервиз с по 20 години стаж по шкодите. Казват категорично, че точно този мотор чешкия 1.4 mpi 68кс. си е такъв. свиквайте. Виж това за придърпването до сега не съм намерил решение както и майсторите. А тракащата верига както казах не промени нещо особено. Можеше да си карам още доста така. Но пък нали като се купува кола "нов внос" едно от нещата по обслужването е нов ангренажен комплект, та поглезих я с новата верига.

Разбирам колега, със запалването нямам никакви проблеми, пали си на ряз и студена и топла, а за дюзите колкото знам е че при топъл мотор колата пали по трудно от нормалното симптомите са това. Но може да ги пробваш като ги извадиш и се опиташ да запалиш, бях видял видео във youtube. Нямам как това тресене да е нормално поне по мое мислене все трябва да има лек и за това. Добре всички купуваме коли 2ра ръка със км, не знаем как са карали предишните собственици но все трябва да има лек и за това само трябва да се хвърлят малко излишни пари (които нямаме в повече). По мое мислене моята от някаде си дърпа въздух просто трябва да видя от къде е ще пада голямо разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги! От няколко седмици усещам едно тресене - клатене на колата на втора скорост между 2/3 хил. оборота. След 3 хил. няма никакво тресене. На другите скорости не усещам само на втора. Карам в градски условия и започна мноооого да ме дразни. Понякога и нагоре усещам с втора/трета/четвърта скорост едно придърпване на същите обороти. Сменил съм свещите, но пак така. Проверих и всички кабели. Видимо изглеждат добре. Колата е 1.4 mpi 44kw - няма газ. Моля малко за помощ :)  

Колега колкото до твоя мотор мисля че е едно към едно със на полото двигателя. Днес ходихме да сменим свещи на същия мотор, при него направо работи странно, все едно оборотите падат и стават. Майстора огледа колата каза че е от дроселовата клапа може да е, като отворихме капака видяхме че е много мръсна. Но после забеляза че колекторите съскат и от там падат оборотите. Но странното е че оборотомера не играе само моторо тресе и като се покара малко спира да тресе работи нормално но понякога има спад в мощтноста и придръпване. Провери си гарнетурата на колекторите дали не испускат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колкото до твоя мотор мисля че е едно към едно със на полото двигателя. Днес ходихме да сменим свещи на същия мотор, при него направо работи странно, все едно оборотите падат и стават. Майстора огледа колата каза че е от дроселовата клапа може да е, като отворихме капака видяхме че е много мръсна. Но после забеляза че колекторите съскат и от там падат оборотите. Но странното е че оборотомера не играе само моторо тресе и като се покара малко спира да тресе работи нормално но понякога има спад в мощтноста и придръпване. Провери си гарнетурата на колекторите дали не испускат.

Скоро ще проверя и там. При мен на студено пали от раз, а при топъл старт усещам че има една пречка точно следкато започва да върти. Не пали на 1/4. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.