Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

3D принт на резервни части


Recommended Posts

Юнаци,

 

Напоследък ми прави впечатление много нашумява 3Д принтенето на какво ли не, вкл. и на резервни части за коли.

 

Искам да ви питам каква информация имате за това и дали сте търсили в България някой да принти чаркове?

 

Много често се случва да се чупят/крадат панелчета, капачета, копченца, жила, перки и т.н. - вкл. и такива дето са много скъпи или въобще не се продават поотделно.

 

Виждам също в нета доста схематици са плъзнали (от схемичката принтера ти прави частта).

 

Като цяло бихте ли имали интерес към такава услуга? Какви части могат да се принтят според вас?

 

Ползвали ли сте въобще услугата 3Д принт за някакви части (не само на коли)?

 

Павката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те хората вече принтят и органични тъкани с идеята - в близко бъдеще и човешки органи.
В България съм чувал само за рекламни пластмасови фигурки.
Със сигурност частите трябва да отговарят на някакъв стандарт за качество и якост.
Предполагам, ако принтиш джанта, наслагването на материала (и то не какъв да е) трябва да се извършва при строго определени параметри.
Не знам защо не бих се доверил на принт 3Д турбо, направено в тукашен гараж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента могат да се принтят основно пластмасарийки и то ако не са на видими места.

 

За принтиране на метал има технологии но са далеч от "достъпни".

 

Другия проблем е че ще ти трябва цифров модел на детайла в някой от разпространените формати. Ако е нещо простичко може да го начертаеш и сам (ако имаш познания как), ама прости детайли напрактика в колата няма. Има и услуги за 3д сканиране ама там има други проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Печатането" на дребни детайли вече не е толкова голям проблем и като цена, и като технология. Самите принтери дори са достъпни ценово, по-специално разните китайски сглобки.

Мой колега си купи за вкъщи малък принтер и си прави разни детайли за специфични приложения. От отзивите му до момента все пак става ясно, че това си е направо наука и доста експериментална дейност е нужна докато човек уцели правилните настройки и параметри на процеса за да се получат прецизни резултати.

 

Те хората вече принтят и органични тъкани с идеята - в близко бъдеще и човешки органи.
В България съм чувал само за рекламни пластмасови фигурки.
Със сигурност частите трябва да отговарят на някакъв стандарт за качество и якост.
Предполагам, ако принтиш джанта, наслагването на материала (и то не какъв да е) трябва да се извършва при строго определени параметри.
Не знам защо не бих се доверил на принт 3Д турбо, направено в тукашен гараж.

 

Смислено приложение на технологията е изработването на единични и дребносерийни инженерни образци, но в повечето случаи неотговарящи на automotive стандартите. 3D турбо например наистина няма как да ти направят с най-широко използвания материал PLA, пък дори и с по-качествени и скъпи термопластични материали, просто защото температурата им на топене е далеч под работната температура на едно турбо.

 

Наскоро покрай работата си имах вземане-даване с 3-измерен дизайн, но не съм пробвал печатане. Детайлите бяха правени на фреза тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наука е, и то сериозна. 
Предполагам, че  Koenigsegg не печатат реално действащото турбо, а някакви макети за тестове и изпитания.
Аз имам представа от 3Д модели. Много е трудно създаването, и най-вече оптимизирането им за реална работа.
В общият случай, както и при 2Д принтирането, има разделителна способност.
Но ако имаш модел с милиони полигона, принтера няма как да го възпроизведе точно.
Винаги има някаква интерполация. Това зависи от софтуер, драйвери, а ней-много от принтера.
А добрият софтуер и хардуер винаги са много скъпи. Много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То затова се принти от модел чертан на компютъра, а не от модел, който е 3Д сканиран :) Като си вдигнеш детайла от нулата в солида, няма милион повърхнини в степа.

 

Ама повечето хора под 3Д принтинг си представят 3Д копиране. Като на фантастичен филм - даваш му обекта и той почва да ти печата същия... да ама не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.