Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Skoda Superb Mk3 въпроси


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте на всички.

 

След 11 години вярна служба на моята Октавия дойде време да сменям колата. Имам интерес към суперб от много време и тамън се бях засили да купувам и се сблъсках с два въпроса на които не мога да намеря отговор и за съжаление в ЕураТек и те не можеха те да ми отговорят, а си мисля, че е в тяхната компетенция. Въпросите са следните:

 

1. Интересувам се от дизел 150 к.с. с автоматични скоростни кутии. За мое голямо учудване този двигател в Германия се предлага със 7 степенна кутия, а в БГ със 6 степенна. Някой знае ли защо е това, в ЕТ не успяха да ми дадат смислен отговор?

2. Относно Еuro6 стандарта с който е сертифицирана колата. Не можеха да ми отговорят дали този двигател продаван за България е 6b или 6d-temp който трябва да влезне в сила в ЕС от 1-ви Септември 2017? Това особено ме касае предвид факта, че пътувам много из Европа (в частност в Германия) и със затягането на режима на движение в градовете се очаква тези които са 6b да не могат да влизат на определени места. Отново в ЕТ само вдигаха рамене и казваха, че не знаят - нещо което е доста странно за мен.....

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 42 седмица всички дизели на Супърба минават на новата 7 DSG, която се слага на Кадиака.

Пробвай да питаш в някой немски форум или бришкода, в България надали слагат различни двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Реших да не пускам нова тема, а да продължа тази. Известно време бях ангажиран с други неща и поръчката на колата изостана на заден план, но вече имам време и нерви да се занимам пак. След като помислих,реших, че дизел няма да взимам и сега въпросите ми са по-отношение на бензина. Двоумя се между 1.8 и 2.0 (220 кс) - искаше ми се 280 к.с., но явно върви само с 4х4 а това е нещо което на мен не ми трябва. 1.8 се предлага в ниво Л&K докато 2.0 (220 кс) го няма в това ниво, но това са дребни детайли. По важен е двигателят.  Някой може ли да ми помогне с мнение и сравнение между тези два двигателя. Ясно ми е , че като вървене и разход ще има някаква разлика (карал съм и двата и не я усещам чак толкова много, но това е друга тема). Интересуваме по-скоро здравина и надеждност на всеки един от агрегатите. Бях чел някъде, че навремето 1.8 има проблем с веригите и маслото, ама после го били оправили. 2.0 тфси (който се слагал на Ауди) и той имал сходни болки - но това всичко е за коли 2011-2013. Дали са оправили тези болни места и дали има нови. Ако някой знае и за други често срещани проблеми при всеки един от тях (електроника, скоростни кутии и тн) ще се радвам да сподели. Погледнах към Киа Стингър (имам много добри впечатления от корейците), но за момента искам да си остана верен на Шкода затова търся и достоверна инфрмация. 

 

Мерси предварително на отговорилите 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм срещал негативно мнение за 1,8 или 2,0 TSI. И двата са с ремък, както и не съм срещал да имат проблем с консумацията на масло.

Ако ще купуваш DSG, 1,8 е със 7 степенна кутия DQ200 със сухи съединители, водят ги проблемни. 2,0 е с 6 степенна кутия DQ250 с мокри съединители, тези ужким са здрави.

Ако не те притеснява разхода и евентуалната разлика в цените 2,0 TSI e двигателя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да гледам да е с автоматик....просто бях прочел, че имали проблем с горене на масло повече от нормалното (1 л на 750 км), конструктивни дефекти във валове в двигателя като цяло, в английските форуми намирах инфо за прецакващи се вериги....затова питах....ами то разликаа в цената между 1.8 и 2.0 при идентично обурудване не е нещо убийствено на фона на общата цена . като цяло не карам въобще бързо - повече от 140 км/ч не вдигам дори по немските аутобани (то не че може много там с тези задръствания постоянни), но и аз залитам към 2.0 - както Мечо Пух казва " Колкото повече, толкова повече" :):):)

 

Мерси за отговора...другата седмица ще ги посетя ЕТ да видя какво ще предложат...предполагам, че няма да имат налични никакви бензини автомат, та ще видя какво ще измислят с някоя 6 месечна поръчка, че аз ще искам и екстравагантен цвят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят е 1,8 TSI 7DSG  вече на 3600 км,за около 50 дни кране!Съединителите са от новия вид /поне така ме увериха от Еуратек/ Разход на масло  нулев!Като динамика е задоволителен ,турбината помага много!Взех го Супъба за жена ми и тя е доволна !Бягай далеч от дву литровия/мое мнение/Всичко е късмет мисля!Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягай далеч от дву литровия/мое мнение/Всичко е късмет мисля!Успех!

Само че,като кажеш А кажи и Б.Защо да "бяга"от двулитровия.Аз пък,ще посъветвам колегата да вземе него!Същия е който слагат на vRS при Октавия и не съм чул,някой да се оплаква от него.Освен това на голямо купе като Супърб си му трябва мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят е 1,8 TSI 7DSG  вече на 3600 км,за около 50 дни кране!Съединителите са от новия вид /поне така ме увериха от Еуратек/ Разход на масло  нулев!Като динамика е задоволителен ,турбината помага много!Взех го Супъба за жена ми и тя е доволна !Бягай далеч от дву литровия/мое мнение/Всичко е късмет мисля!Успех!

 @Toni74 - поради какви причини да бягам от него. Не се заяждам или споря,просто ми се иска да чуя доводите защо да го избягвам. Аз затова и се обърнах към всички вас - защото всеки има някаво мнение изградено на базата на дадени факти, случки и тн.  и искам да го чуя преди да взема някакво решение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото в периода 2008-2011 този двигател имаше дефект.Голям разход на масло. Отделно, кутия със сухи съединители... Имаме Хюндай И30 с тяхното ДСГ, 7 степенно със сухи дискове. Хич не ми харесва как работи.Уж ги регулираха, но все имам чувството, че между първа и втора винаги е на полу-съединител с повече газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека пита за НОВ Супърб!!!Какво масло,какви скорости?!2008-2011г.Супърб с 2.0TSI НЯМА.

Колега вземи 2.0TSI.Както казах 4г.се вгражда в Октавия vRS преди да го сложат на Супърб и няма проблеми.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на всички отговорили. Ще е 2.0 - сега остава да видя какво ще измислят в ЕТ за срок на доставка , че малко ме притесняват там 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на всички отговорили. Ще е 2.0 - сега остава да видя какво ще измислят в ЕТ за срок на доставка , че малко ме притесняват там 

 

Няма да съжаляваш от мотора.

Не знам към кое оборудване си се насочил, но бих ти препоръчал като задължителни опции да добавиш smart light assit и DDC и като силно препоръчителни Canton, виртуален педал и двойните предни странични стъкла. Също много практично е отоплението на челното стъкло, но за Холандия не знам дали е практично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да съжаляваш от мотора.

Не знам към кое оборудване си се насочил, но бих ти препоръчал като задължителни опции да добавиш smart light assit и DDC и като силно препоръчителни Canton, виртуален педал и двойните предни странични стъкла. Също много практично е отоплението на челното стъкло, но за Холандия не знам дали е практично.

 

Като оборудване съм се насочил към това което водят Edition 25 - понеже L&K не се предлага с този двигател. От екстрите които си изброил мисля да взема - Canton и smart light assist. Виртуалният педал и окачването не са ми приоритет. Стъклото с подгряване е доста практично за Холандия (няма сняг, но пък вали доста дъжд и като цяло е влажен въздуха и когато паднат температурите си замръзва стъклото и бая търкане пада), но обмислям да поставя допълнително печка Webasto, което прави подгряващото стъкло ненужно. Други есктри които гледам са:

- вентилирани предни седалки

- Crew Protect Assist (не знам каква е разликата между 7W1 и 7W2)

- Задна чистачка

- Погряване на дюзите

- Защита от лоши пътища

- Кошче за боклук

- Кора за багажника 

 

Каква е тази екстра за двойни предни странични стъкла - не я намрам в ценовата листа. 

 

Някой знае ли какво представлява Lane Assist, Blind Detect и мултифункционална камера (PWC)? Преполагам , че Lane Assist  е правописна греша на Line Assist (ако кривнеш от лентата, да те уведоми), но тази мултифункционална камера не ми става ясно какво точно прави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тази екстра за двойни предни странични стъкла - не я намрам в ценовата листа. 

 

Няма я в ценовата листа, но я има в конфигуратора - "Акустични предни странични стъкла без затъмнение" - 255 лв. и "Акустични предни странични стъкла със затъмнение" - 675 лв.

За мен, това е много по-практична екстра, отколкото някакви измислени електронни л...а.

Трябва да попиташ в ЕТ кое е вярното - ценовата листа или конфигуратора.

 

"Lane Assist" (асистент за поддържане на избраната лента) не е правописна грешка... 

"... помощна система, която работи съвместно с мултифункционалната камера, монтирана в огледалото за обратно виждане..."

 

"Системата за наблюдение на „мъртвата зона” Blind Spot Detect използва два радарни сензора, разположени от двете страни на задната броня, които следят зоните зад и острани на автомобила. В зависимост от разстоянието и скоростта на приближаващите

превозни средства, системата преценява, дали трябва да предупреди водача."

 

За Crew Protect Assist-а...

7W1 - With extended safety system (Pre-Crash Basic)

7W2 - With extended safety system (Pre-Crash Basic and Front)

При еднаква цена, по-добре 7W2, защото има и нещо отпред.

Редактирано от pbanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като оборудване съм се насочил към това което водят Edition 25 - понеже L&K не се предлага с този двигател. От екстрите които си изброил мисля да взема - Canton и smart light assist. Виртуалният педал и окачването не са ми приоритет. Стъклото с подгряване е доста практично за Холандия (няма сняг, но пък вали доста дъжд и като цяло е влажен въздуха и когато паднат температурите си замръзва стъклото и бая търкане пада), но обмислям да поставя допълнително печка Webasto, което прави подгряващото стъкло ненужно. Други есктри които гледам са:

- вентилирани предни седалки

- Crew Protect Assist (не знам каква е разликата между 7W1 и 7W2)

- Задна чистачка

- Погряване на дюзите

- Защита от лоши пътища

- Кошче за боклук

- Кора за багажника 

 

Каква е тази екстра за двойни предни странични стъкла - не я намрам в ценовата листа. 

 

Някой знае ли какво представлява Lane Assist, Blind Detect и мултифункционална камера (PWC)? Преполагам , че Lane Assist  е правописна греша на Line Assist (ако кривнеш от лентата, да те уведоми), но тази мултифункционална камера не ми става ясно какво точно прави. 

 

Моят е с вентилирани седалки, яка е екстрата, но съм я ползвал точно 1 път.

За камерата в бришкода е описано, кое беше най-евтиното оборудване което я добавя, после можеш да си пуснеш адаптивният крузи и още някакви неща. Line assist-a беше първото нещо което изключих за мен е напълно безполезно. Blind spot-a е полезна екстра.

Когато ходиш в ЕТ покарай кола с DDC и без и след това си прецени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случайно някой да знае какво значи unsplit molded headliner? В превод трябва да означава цял, отлят таван. Предлага се за Л+К и когато се избере, предните колони /вероятно и тавана/ стават черни. За панорамен покрив, черният таван е супер, защото белият се цапа доста с времето и не се мие лесно. За съжаление Спортлайн не е изгоден вариант, а само той е официално с черен таван.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Моят е с вентилирани седалки, яка е екстрата, но съм я ползвал точно 1 път.

За камерата в бришкода е описано, кое беше най-евтиното оборудване което я добавя, после можеш да си пуснеш адаптивният крузи и още някакви неща. Line assist-a беше първото нещо което изключих за мен е напълно безполезно. Blind spot-a е полезна екстра.

Когато ходиш в ЕТ покарай кола с DDC и без и след това си прецени.

 

Здравейте на всички и Честита Нова Година!!!

 

За съжаление ЕТ откъм налични автомобили за тестване са много ограничени. Не ми е много ясно как очакват някой да даде 60-70К лв за кола която не може да пробва. Първо бензинови автоматици супърб няма въобще - даже малко се възмутиха от моето желание да изпробвам автомобил сходен с този които искам да поръчам.Довода им беше, че нямало как да поддържат налични всички автмобили. Може и да имат валидни причини затова - но и обяснението им "имаме само дизел за тестване от шоурума до гробищата, ама той се държи и върви почти като бензина с малки разлики " съвсем ме обезкуражиха. На въпроса ми дали очакванията им са да дам пари на сляпо, без да имам и идея как се движи тази кола - бях удостоен с презрително мълчание и убийствен поглед. Същата работа беше и с DCC  - имаха само кола с това окачване, но не и такава без - и затова сравнение не мога да направя. Изобщо цялото им отношение на търговците там е малко странно - в шоурумите на други марки ти обръщат внимание, говорят ти, обясняват ти - в ЕТ е все едно насила ги караш да ти продадат.

 

С допълнителните есктри същата работа - не всички са им ясни какво точно представялват. За кафявият салон на ЛК например, не можаха да ми отговорят дали волана е с кафява кожа също или с черна (че на снимките така изглежда).  За различните мултифункционални волани също не можеха да ми кажат каква е точно разликата в трите опции. Разбирам да не знаеш, ама да не искаш да провериш е съвсем друга работа. 

 

Винаги съм се чудел, ако ЕТ не беше монополист за продажбите на Шкода в БГ дали щяха така да се държат. А и то добре, че колите са читави и едва ли не сами се продават, защото според мен търговците на ЕТ ако продават друга марка с това отношение , ще са доста неуспешни. 

 

Както и да е,засега не поръчах кола защото искам да тествам първо този бензинов двигател как се движи и дали ми е слаб/достатъчен/прекалено мощен за моят стил на каране. След празниците ще обиколя някоя и друга автокъща и дано да имат някъде такива коли.

 

Засега е това от мен. Мерси на всички отделили време за коментари :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я поръчах без да съм я карал, само се возих в колата на колега от форума, но дори и да не се бях возил пак щях да го поръчам.

Ако искаш мога да те повозя в моят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я поръчах без да съм я карал, само се возих в колата на колега от форума, но дори и да не се бях возил пак щях да го поръчам.

Ако искаш мога да те повозя в моят.

 

Принципно ми се иска да седна и да видя как се усеща колата, и ако не е пробем ще съм много благодарен. Ако искаш на лично съобщение да се уточним кога и как ще ти е удобно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

edinichensluchai

Нямам впечатлението да не искат да ти обърнат внимание търговците. Поне за моята съм си комуникирал с Георги Писашки (той е от офиса на Тотлебен). Помогна ми много с избора на екстрите, каза ми неща които не знаех, помогна ми да си избера това което искам и да не се набутвам излишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят също го поръчах на сляпо.

И бях изключително доволен от търговския Любомир Иванов. Човека ми показа всички налични автомобили, за да мога да придобия максимална представа за оборудване, цвят, джанти, салон и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.