Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Прегряване на скоростната кутия


pvatanasov1

Recommended Posts

Здравейте колеги,

вчера ми се случи нещо странно (надявам се не трагично), но до днес не ми оставаше време да търся информация по въпроса. Днес вече прегледах форума и порових из нета, но не намерих нещо подобно на моя случай. Проблема е следния. След командировка от 10 дена се прибрах и стегнах багажа да ходя на море. Качих всичко в колата, запалих я да тръгвам и ми изписа на дисплея едно голямо червено зъбчато колело с грешка: Gearbox transmition overheated! Check manual!  (може да не съм съвсем точен с английския, че вече съм на морето и колата не е тука). Колата е Superb 2010 с DSG7. Мога да местя лоста и като отида на N, колата е освободена от скорост. Като включа на D или на R, нищо не се случва. Прочетох ръководството и там пише, че тази грешка излиза когато загрее прекалено много скоростната кутия. Само дето моята кола не е палена/карана от 10 дни и си стои в гаража на хладно. Няма как да е загряла, още по-малко прегряла. Та въпроса ми е някой сблъсквал ли се е с такова нещо и знае ли причината и решението на проблема? Един приятел ме посъветва да откача акумулатора за няколко часа, за да се рестартира компютъра, но аз съм чувал, че това не е добра идея. Моля за мнение и съвет.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е седяла, а не е прегряла в движение, може някой датчик да се е сдухал. Предполагам, една диагностика с VCDS ще е от полза за последващи действия. Успех и дано е малкия дявол!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко човека ме съветват да откача акумулатора за да се "рестартира" компютъра и. Това дали е безопасно за електрониката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Check manual=Провери ръководството за експоатация на автомобила.Със сигурност не е прегряла след като е стояла и не е работила ,остава да е получила грешна информация от съответния датчик за температура което от самосебеси е или проблем със самия датчик или нещо по кабелите или буксите.Това в най–простия случай.Често ел бъгове се решават със рестарт ,така че пробвай да разкачиш акумулатора да се изтрият всички грешки и ако не помогне капацитетите ще помагат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oще на моята фелиция ми казаха че компа е умен и няма да си изчисти грешките, ако се откачи акумолатора, така че най - добре я закачи с VCDS и виж къде е проблема , можеш да я караш така според мен не е проблем. Добра идея ще е и освен проблемния датчик , да смениш маслото по спецификация от завода производител и си ок. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой колега, който разбира от DSG може ли да ми даде съвет как да постъпя при тази ситуация? Откачането на акумулатора и "рестарта" на компютъра не даде никакъв резултат. Какво да направя сега ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не си играй повече, трябва диагностика да се направи и да се види какво става. Така едва ли някой може да ти помогне.

 

Може да е от някой датчик, до мехатроник и т.н. При Голф 6 и Тигуан 7DSG има писани доста такива неща в нета. На база това, което чета за проблеми при другите хора - най-често сменят мехатроник на тази кутия.

 

Не съм наясно как е при 7DSG, но маслото как е, сменяно ли е, има ли нужното ниво? Има ли масло...

 

И все пак, намери кой да я види и да ти каже с точност.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би е по правилно да си каже района?! Като знаем къде е колата можем да преценим кой е най близо и да му препоръчаме бърз Ваг ком? Ако е близо до Варна е бегачката ако ли пък е в Сф Пепино ако е другаде ще видим кой може?!

При всички случаи даже и да се оправи от самосебе си това е скоростна кутия е трябва да се знае причината.Иначе по лошо.Следващия път ще го остави на пътя и тогаз ремонта ще е по две.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Стара Загора съм. Проблема е, че колата стои като купчина желязо в един подземен гараж. Двигателя пали, но скоростната кутия отказва да работи. Обадих се на Еуратек София и те бяха много усложливи докато не разбраха, че колата вече не е в гаранция. После разговора приключи много бързо в стил "оправяй се". Ако някой колега от СтЗагора може да помогне поне със съвет как да постъпя ще е супер. Иначе ще търся нещо с лебедка, за да я извадя първо от гаража и после да я транспортирам и аз не знам къде. Някакъв читав сервиз в или близо до СтЗаг можете ли да ми препоръчате ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Иначе ще търся нещо с лебедка, за да я извадя първо от гаража и после да я транспортирам и аз не знам къде. Някакъв читав сервиз в или близо до СтЗаг можете ли да ми препоръчате ?

 

На няколко пъти по горе различни хора ти казаха.Преди да даваш пари и нерви да теглиш и вадиш първо попитай самата кола какво и е. Във всеки читав сервиз има Ваг ком. Даже и при алармаджиите вече.Огледай твоя район и виж кой може да дойде с лаптопа до колата.Като я закачи и тя си каже какво и е ТОГАЗ вече на база тази диагноза решаваш какъв сервиз да търсиш.Или питаш тук или форумен майстор.Тогаз вече боравиш с конкретна информация.Ако обаче си решил първо да теглиш и после да поставят диагноза тогаз във всеки град има частна пътна помощ.Попитай за твоя град.Таксиджиите ще знаят и ще те упътят.Даже и ще ти кажат повече подробности.

П.П

Автоматичната скоростна кутия е много сложно изделие и малко хора я правят или разбират.По последни мои данни "гуруто" в България е един Мишо (от Герман) дето наистина ги знае и той само с това се занимава. Лошото е че е далеч от теб и е претрупан с работа.Ама може и друг да има.Не съм спец по тези въпроси

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0889548797 Иво. Каза, че след 17:00 бачка, но за съжаление не може да помогне с кутията. Надявам се да успеете поне диагностика да направите и да видите точно какъв е проблема, за да се знае к'во-що да се предприема. Също...се сещам, че скоро колега със Супърб точно имаше грижа с автоматика и похвали хората, които му помогнаха. Потърси в скорошните теми за Супърб 1, може да е от полза. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не бъркам Мишо от Герман вече работи в Хърватска.

А вярно ли? :wacko_1:

Според мен той е изключително умен човек(наистина) който работи само и единствено това.Профилиран е точно това и ги знае до болка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко 0888135077. гр.София,кв. Малинова Долина, ул.Първа. Също доста разбира от автоматици.

Стоян 0898 620 306 гр.Пловдив.Също много кадърен и разбран майстор.

Редактирано от Kograman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умрял ти е мехатроника на кутията най-вероятно. Все пак трябва да се закачи, да се види какво записва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та значи развитието към момента е следното. Грешката от компютъра е P0562. Майстора пробва да я изчисти, но веднага след това пак се появи. Отворихме кутията с бушоните и се оказа, че единия (F2 - 30A) е изгорял. Сложихме друг, който само припука и изгоря. Някъде дава на късо и според майстора това е някаква помпа в мехатроника. Каза, че има някаква вероятност и да е скъсан/прегризан кабел, но шанса е нищожен. Сега следващия въпрос е някъде прави ли се ремонт на мехатроник. Има ли читави втора употреба или рециклирани и дали си струва да рискувам с такъв или направо да тегля кредит и да си вземам нов. Ако някой знае къде се продават/сервизират и кое колко струва да пише. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че някой по-компетентен трябва да каже за т'ва моментално горене на бушона. Дали пък вярно няма прегризан кабел. Колата си е била ОК преди да седи 10 дни в гаража. Най-добре е първо да се потвърди, че не е от кабел, който да окъсява. Щото ако е нещо дребно, да влизаш във финансови приключения не си струва изобщо. Ето темата от съседния раздел, ако се свържеш с колегата да ти разкаже кой и как е помогнал за неговото решение. Вярно, че са в София, но ако може някак - ще съдействаме

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/54063-не-ще-да-се-включи-типтроник-а-на-s1-2004/#entry412958

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей така само като идея:

https://www.autocodes.com/p0562.html

И предвид "гърмящия" предпазител, бих проверил и акумулатора и алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля като ZloQQ. Изгарянето на бушона означава късо някъде.А не прекъснат кабел.При положение че новия бушон е изпукал веднага това улеснява ремонта.Щом колата е седяла на място малко вероятно да е механически проблема.Аз бих заложил че е малкия дявол а не скъпата кутия. Има два варианта оттук нататък.Единия търсиш си баш спец по кутията.

Аз бих опитал втория.При положение че гори бушон бих тръгнал по пътя на късото.Не е толкоз трудно.Даже може и без да горя бушони да го намеря.Накрай ще стигна или до кабел (скъсан прегризан оголен) или примерно до някакъв детайл дето влиза тоз кабел и ще е на букса.Като го разкачиш и изчезне късото там е проблема...

Това нещо може да го направи и най обикновен по умен електричар.При всички положения е по ефтино на този етап майстора да дойде при колата отколкото колата да ходи някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей така само като идея:

https://www.autocodes.com/p0562.html

И предвид "гърмящия" предпазител, бих проверил и акумулатора и алтернатора.

акумулатора и алтернатора нямат отношение в случая. Просто има късо в определена верига. От форума можем да му помогнем ако някой знае точно тоз бушон в коя верига е...и за какво е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.