Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Климатроник грешка


al3xxx

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Немога да хвана логиките на глупавата клапа, която затваря въздуха от вън при Задна скорост - ако задам 22 градуса температура на режим AUTO всичко работи, но не вкарва въздуха в купето, задавам 25 градуса и започва, но не е с дебита, с който трябва... След като поработи така на 25 и поохлади леко купето, вече мога да свалям постепенно градусите и да работи нормално, но в най-мръсната жега, градско, когато е напечена и трябва да духа яко студено... Тя решава, че иска 25-26 градуса и тнт. Как ползвате вашите климатроници? Кога е най-ефективен?

Имам следната грешка:

post-15035-0-76895800-1500999391_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<p>Не мога да кажа, че разбирам от диагностика, но тълкувайки текста на грешката май имаш проблем точно с моторчето, управляващо клапата за рециркулация на въздуха в купето.</p>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се ремонтира тази клапа и трябва ли да се разглобява таблото - никак не го искам това, че в Шумен майсторите на климатици...

Относно адаптацията правих я.

Абее като цяло си работи добре, просто неможе като е напечена да я направя на 20 градуса и да започне силно - иска плавно да й намалям градусите с по 1 през 10-15мин примерно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен са ми сменяли тази клапа в Elbatron сервиз в Сф и мисля, че не се разглобява цялото табло. Не трябва да е нещо сложно да я достигнеш ако не се лъжа някъде от пасажерското място се достига до нея там където е и филтъра за купето. При мен беше счупена и самото управление беше причината и го сменях и него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жабката се сваля и там била.Във фейсбук групата ни имах запитване за въпросната клапа.Там колегите обесниха кое как.Незнам дали ще намеря линка и ще го публикувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалял съм въпросната клапа. Намира се под жабката. В жабката има ключ за еърбега , който трябва да остане свързан към кабелите за да не даде грешка в последствие. Ако не се дава на контакт и да е свален ключа за бега няма проблем. При мен проблема беше в непрекъснатото тракане на клапата . Оказа се зацапан потенциометър и моторчето все въртеше насам-натам за да намери някакво положение , а то все не се случваше. Оправи се със смазка на потенциометъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах уж проблем с клапата,за който питах във фейса.Сутринта за тръгване за работа при влизането ми в гаража(колата я оставям с отворени предни прозорци) под жабката се чуваше шум,като от часовник.Отворих вратата,чу се щракване на реле Шума изчезна за кратко.Запалих и тръгнах.Ще го гледам на работата си викам.Като спрях и вече 3 дни шума изчезна.Не съм свалял клапата.Ноже и моторчето вече да е дало фира или се е оправило от самосебеси.Не съм правил и адаптация,защото четох за нея но забравих как се прави.Остаряваме и взехме да не помним.Ще трябва да си записвам вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как действа тази клапа?Тя служи да затвори притока на въздух от вън нали?Когато натисна бутона въздуха да циркулира само в купето,би трябвало да затвори и да остане само вътре да върти?Или съм в заблуда?Има едно място извън нашия град,където вуни на блато и монавайки от там с натиснат бутонбза рецеркулация на въздуха,смрадта пак си навлиза в купето.Процедурата от кипа ли е адаптацията?Какво налага това да се направи?Станаха доста въпроси.

Редактирано от turbobiit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам климатика и за разлика от другите коли не включва рециркулацията автоматично ,това ли питате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При здействане на климатика гази клапа трябва да отвори и да навлезе въздух от вън,който се охлажда.При натискане на бутона за рециркулация,не трябва ли да затвори притока?Аз така си го обеснявам принципа на действие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги,

Първо благодаря за дейното включване (явно е "обща болест") глупава клапа и климатроник...

Забелязах, че и при мен се чува цъкане като от часовник понякога. Така че ще отварям жабката да гледам какво й е - предполагам, че работи, защото като дам задна скорост или като измия стъклото - затваря въздуха и не чатка, след което след около 20-30 секунди възобновява вкарването на изстуден въздух отвън (това на режим AUTO).

Въпросът ми е въпросната клапа влияе ли на самия климатроник (примерно на 20 градуса на AUTO да НЕ иска да духа въздух през въздуховодите, а същевременно да го върти някъде си в системата), защото така прави - чувам го как надува въздух просто не го вкарва през въздуховодите.

Иска да го дам на 25-26 градуса, за да започне да духа и то не с дебита, с който показва, че духа и като поработи да свалям градусите постепенно.

Например ако дам ECON и изключа компресора принудително в момент, в който не иска да вкарва въздуха (примерно на 20градуса) - започва да духа с дебита, с който трябва... Дали е клапа или са опитам с ново управление на климатроника??

Редактирано от al3xxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да дам отговор,но ще следя темата.Четох,че управлението на климатроника трябва да е същото,защото ако е друго не се разбира с тази клапа.Имаше тема тук за това.Ще я порърся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен питането идва от несъответствието че на автоматичен режим индикаторите за климатроника не светят спрямо състоанието си отворено-затворено.Така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нее - проблема е, че ако е напечена колата, вляза и сложа 20 градуса с включен компресор - няма да започне да духа.

Иска поне 24-25 градуса за да заработи и после постепенно да ги свалям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем смених клапана на компресора и всичко се оправи.0888602762

Редактирано от avgust222
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте колеги, започнах да не ползвам климатроника на AUTO режим, а ръчно задавам силата на духане и посоките на въздуха и така функционира напълно нормално (мога да си сменям градусите както ми е кеф).

Остава единствен проблем цъкането като от часовник от клапата за вътрешен въздух, но с него ще се справя като вкарам за обслужване в сервиза.

Благодаря на всички за съветите! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От преди дена и моят климатроник започна да не работи коректно.А преди месец беше на ремонт.Колата цял ден стояла на слънце,задавам 24 градуса и след работа на мотора 15 мин си духа топло.Трябва да задам LO,за да започне студено и тогава да качвам желания градус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.