Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мнение за бензинови двигатели Octavia II FL


snipee

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Смятам до няколко месеца да сменям колата и съм се насочил към Шкода Октавия II FL /от 2009 год. +/. Досега по мои виждания съм имал само бензинови коли и съм много доволен от двигателите им /палене през зимата, безшумни и т.н./. Минавам по-малко от 10 000 км годишно и съм преценил, че нямам нужда от дизел, както и монтирането на газова уредба. Разгледах предлаганите бензинови двигатели за този модел Октавия - 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 и 2.0. Насочил съм се към 1.8Т (160 к.с.). Търся най-вече здрав и надежден двигател. Смятам, че първите 3 ще са слаби за такъв седан /още повече извънградско с +2-3 човека и багаж.../, а RS-а от 200 к.с. ми е множко. Наясно съм, че градско по-големия двигател ще дава повече разход спрямо по-малките.

 

Моля, колеги имащи такава Октавия с двг. 1.8Т (160 к.с.) да споделят впечатленията си - пъргавина, разход (градски и извънгр. - реален; фабричния го дават съответно около 10 и 7), споменава ли се някакъв проблем/дефект при тези двигатели, харчи ли масло и т.н.

Разбира се всичко е относително и зависи от поддръжка и др. фактори, но все пак ще съм благодарен за информация по темата.

Благодаря предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пъргавина - доста добре

Разход за около 50000 км - около 7,4 л/100км

Гледай за двигател с номер след CDAА307430 (това е около 2012 и е оправен проблем с агр. верига и обтегача ).

Моделите до 2010 накъде имат проблем с сегментите на буталата, водещо до горене на масло, после е оправено

Редактирано от ike_mgg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Здравей, (бъдещ) колега!

     Автомобила, към който си се насочил е чудесен избор, но все пак си има недостатъци. Те са свързани предимно с двигателя, но наистина е въпрос на късмет и поддръжка.

     Това не е спортен автомобил, но динамиката е много добра - ще останеш доволен (ако не си свикнал с по-мощни двигатели)!  Имай предвид, че турбо двигателите не са като атмосферните (ако имаш опит само с такива), а 1,8 TSI е най-мощния и динамичен двигател за "нормална" Октавия. Изборът на Октавия RS (2,0 TSI) те ограничава в оборудването, а проблемите с двигателя са същите. Разходът на гориво зависи най-вече от начина на шофиране. Градско - 9-10 л / 100 км, извънградско (повече от 45-50 км постоянно движение) - 5,2-5,3 л / 100 км. Това е по данни на бордкомпютъра, но не е далеч от реалното. И разбира се, при скорост около 100 км/ч.

      Що се отнася до характерните проблеми на двигателя, основният е обтегач на ангренажната верига и самата ангренажна верига, както и проблем със сегментите и буталата. Обтегача и веригата са ревизирани няколко пъти, но май, успешно е от март 2012 г. Ако двигателят е произведен преди това, тези елементи могат да бъдат сменени с новите (безпроблемни), но струва 700-800 лв. (в неоторизиран сервиз). Можеш да си караш и с оригиналните и да се надяваш, че "на теб няма да се случи". По някакви руски форуми бях чел, че проблема с буталата и сегментите е при двигателите с номера до 221245. Там смяната е доста по-трудна и доста по-скъпа. Дори и при нормални условия, двигателите TSI горят масло. При мен, в началото беше около 250 мл / 9000 км, но при последния период (от смяна до смяна на маслото - около 9000 км) - 80-90 мл. Точно преди това смених превантивно (за собствено спокойствие) обтегач, верига и плъзгачи, но незнам дали това има някакво влияние.

Моят съвет е да се насочиш към автомобил, произведен след май 2011 г. Можеш да се ориентираш по 10-та цифра на VIN (C - моделна година 2012 и D - моделна година 2013).

Успех със смяната на автомобила (дори и да не е Шкода)!

Редактирано от pbanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги,

 

Много обективна и полезна информация! 100мл масло, дори и 250мл си е много добре според мен. Имам познати с Опели на около 10 години /и то не с най-мощните двигатели/, на които им хаби по 1л на 3-4 месеца.... :(

 

Ще очаквам и други колеги имащи този двигател да споделят впечатленията им ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

и аз съм със същия двигател на О2 2008. ДО сега не съм имал проблеми с него, първи собственик на 135000. Да гори масло по 400-500 мл на 15к, но аз си я пържа, така че е нормално и пак зависи от маслото. Докато беше гаранционна ми слагаха Шел и него много го гореше, после се оправи :Д. Последно карах с Кастрол някакъв нов зелен на цвят, долял съм 300мл, малко преди да го сменя на 17к. Моята е капризна много на бензин, ако заредиш кофти бензин, таблото става дискотека и започва да изкарва на ВАГа всякакви грешки. Най-вече става с Шел горива. В момента, в който го изгориш и заредиш хубав се оправя. Разход извънградско около 8, но на магистралата съм 150-160, извън нея 110-120. При нормални скорости и ако не изпреварвам с много газ, разхода пада.Ако поддържаш 90 извън градско пада до около 6, дори и под 6. Другото, трябва да си сменяш свещите най-много на две смени на маслото, защото ако изгори свещ, ти гори директно и бобината, или поне така казват, не ми е горяла за да кажа със сигурност. Ако си решил да слагаш газ, колеги от форума бяха пробвали не става, само ще си дадеш парите на вятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.4 TSI 122кс. Купих я на 63к км от първи собственик Чехия ( живея в CZ ).
На мен тая мощност ми стига. Повече от 160 на магистралата от CZ към BG не вдигам като пъвтувам със семейството и бягажник пълен до горе ( седан е ). При 140 на темпомат дава 7 - 7.5 на 100.
Зареждам само на ОМВ (българия, чехия и сърбия), като сложа 100 октана харчи с около половин кило по малко на 100км. От към вървеж разлика няма.

Интересното е че е произведена Септември 2011, първа регистрация Ноември 2011, а 10тия знак на VIN номера ми е C и както казва @pbachev по нагоре онлайн VIN калкулаторите ми разчитата VIN-a че колата е 2012 година, а не 2011 - нз защо е така :)

 

Нз какво др да споделя ако имаш конкретно питане - давай.

Не бих я сменил за 1.8TSI просто защото мощността ми стига.

И аз бих те посъветвал да взимаш след 2011г. защото проблема ( ако го има ) на обтегачите на веригата е фабрично решен. Но дори и по стара да вземеш отиваш при Pepino от форума които ти мери с комютъра колко ти е луфта на веригата точно за 5мин и ти казва дали тр да сменяш нещо или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги Steliok и HOT__SPOT и за вашите менения! Точно днес се заговорихме с един приятел и той ми каза като цяло че тези TSI двигатели не са за газ /ставало само с някакви, които хабели едновременно и газ, и бензин, че и масло имали... :)/

 

Понеже заглеждам и Superb-a /пак модел 2009-2013/ и се чудих дали и при него го има този проблем на 1.8Т мотора /понеже масово при бензиновите са с такъв/?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледаш Супърб защо не пробваш 2.0 тди 170 пс? Баща ми е с такъв и е много доволен. Като вървеж е почти като 1,8 тси на октавията, но разхода е малко по-малък. На супърб си мисля, че бензиновия ще харчи повече, тъй като е по-тежко купето, иначе е достатъчно обезшумена и вътре почти не се чува двигателя при нормално каране, смао като я изрежеш на високи обороти.

Редактирано от Steliok
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги Steliok и HOT__SPOT и за вашите менения! Точно днес се заговорихме с един приятел и той ми каза като цяло че тези TSI двигатели не са за газ /ставало само с някакви, които хабели едновременно и газ, и бензин, че и масло имали... :)/

 

Понеже заглеждам и Superb-a /пак модел 2009-2013/ и се чудих дали и при него го има този проблем на 1.8Т мотора /понеже масово при бензиновите са с такъв/?

 

1.8 Т става без проблем на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 Т става без проблем на газ.

Става ако говорим за Октавия 1 и Супърб 1, където не е с директно впръскване. На ТСИ-то трудно и безсмислено. И смешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърб 2, от 2008-2011 1.8Т се говори, че имат проблеми и с буталата, харчи масло, много скъп ремонт (хиляди лева), не става на газ този мотор. Твърде вероятно е да се попадне на такъв, харчещ масло.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не става объркване, това което знам от доста газаджии е, че TFSI и TSI моторите не стават, или поне са много тегави и скъпи за газифициране. На газ добре работят T (да не се бърка с предните два), MPI и донякъде FSI моторите. При мен това беше причината да не си взема комби 4х4, защото от О2 facelift са само с турбо-мотори (TFSI и TSI). 

Редактирано от баш майстора
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.