Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хладилна чанта за колата


Guest Vinci74

Recommended Posts

Колеги решил съм да се снабдя с хладилна чанта със захранване 12V или комбинирана и с 220V, която да използвам в колата и на къмпинг. Търсих във форума подобна тема или мение по въпроса, но не намерих? Дойде времето за цър-пър на открито и за студена бира и се замислям по въпроса. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко, не си взимай чанта с Пелтие. По добре обикновена + елементи от фризера. Прочети долната тема и ще разбереш.

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47478-%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B8%D0%B7-%D0%BF%D1%8A%D1%82-%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро ми похвалиха надуваема хладилна чанта от Декатлон. Има различни размери. Представлява голяма раница с дебели страни. Предимството е освен, че се затваря супер плътно и държи температура, но е и гъвкава и по-лесно може да се намести с другия багаж. 

Аз примерно ползвам обикновенна синя пластмасова чанта и ми върши страхотна работа, но понякога наистина се чудя как да я намястя с другия багаж понеже трябва да е лесно достъпна и да е във вертикална позиция. Последният път пътува на задната седалка стегната с колан :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица си купих Waeco TCX21. Засега съм го пробвал само "на сухо", но за 4h свали температурата на бутилката бира от близо 30 градуса до запотяване при 25+ външна температура. Повече впечатления ще споделя след като и направя тестване в реални условия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко, не си взимай чанта с Пелтие. По добре обикновена + елементи от фризера. Прочети долната тема и ще разбереш.

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47478-%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B8%D0%B7-%D0%BF%D1%8A%D1%82-%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81/

 Търсих тема за хладилна чанта преди да пусна тази, но явно не съм се справил с форумната търсачка? Не знам дали и на теб казвах, че още преди да ми докарат Карлото бях поръчал в Еуратек монтаж на един 12V изход в багажника на колата, за който си платих извън поръчката на самата кола. Частите за него дойдоха директно от Млада Болеслав (оригиналните части, които се влагат в комбитата на Шкода, плюс Кодиак и т.н.), и в сервиза в Надежда хората монтираха всичко още преди да взема ключа на Шкодата в ръцете си (май трябва да пусна мнение в "Белият списък"?). Благодаря за изпратената тема, прочетох всичко с интерес и малко се обърках относно затоплянето на 12V гнездо и накрайника от към хладилната чанта. При едни колеги се получава греене, а при други не?

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е модела на хладилна чанта на Campingaz за колата, на който съм се спрял да си взема. Конкретно този е с 12V захранване, а ако искам и за 220V май трябва и адаптер да си взема?

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Темата е интересна за обсъждане от колегите и идеята ми беше да се сподели практически опит от: ползването на хладилните чанти с ток от автомобила, и на път независимо от неговото времетраене. Имам нуждата от охлаждане и на някои покупки като дълбоко замразени храни за времето и пътя от магазина до фризера в къщи.
И още нещо което се сещам за обсъждане: при използване на хладилната чанта в автомобила има ли вероятност да се изтощи напълно неговия акумулатор, например при седене на кутията цял един ден в багажника при спрял автомобил?

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, за какво толкова Ви трябват тези хладилни чанти? Аз не схващам "идеята" да мъкна един пън, който да ми заема място в колата, а и да грее допълнително...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко електрическо съединение, което няма добър контакт между двата проводника, ще грее. Нормално е щепсел леко да грее.

От магазина до вкъщи за 0.5-1 час, аз използвам една сгъваема чанта на Dr.Oetker, с меки стени и която в сгънато състояние е с размер на несесер. Най-студените продукти отдолу, и постепенно нагоре по-топлите.

Пелтието което гледаш, сваля до 20 градуса в някакъв много идеален случай. Ако искаш истински хладилник/фризер вземи си такъв. Пелтието не може да охлади нищо. В зависимост от модела може да имаш защита от падане на батерията и примерно на 10,5V чантата сама да спира, но силно се съмнявам за ширпотребата. Което след цял ден може да значи да си търсиш кабели за ток. По-добре обикновена хладилна чанта и предварително замразени елементи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица си купих Waeco TCX21. Засега съм го пробвал само "на сухо", но за 4h свали температурата на бутилката бира от близо 30 градуса до запотяване при 25+ външна температура. Повече впечатления ще споделя след като и направя тестване в реални условия.

Пепи,от чисто любопитство, колко пари чини това удоволствие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е интересна за обсъждане от колегите и идеята ми беше да се сподели практически опит от: ползването на хладилните чанти с ток от автомобила, и на път независимо от неговото времетраене. Имам нуждата от охлаждане и на някои покупки като дълбоко замразени храни за времето и пътя от магазина до фризера в къщи.

И още нещо което се сещам за обсъждане: при използване на хладилната чанта в автомобила има ли вероятност да се изтощи напълно неговия акумулатор, например при седене на кутията цял един ден в багажника при спрял автомобил?

По първата точка - ако не пътуваш повече от час можеш да сложиш дълбоко замразени продукти директно в хладилна чанта, без плочки или захранване от колата. Нейната изолация ще ги закрепи докато се прибереш.

По втората точка - гледаш консумацията на чантата. Ако е примерно 60 вата делиш на 12 волта и получаваш 5 ампера. Делиш амперчасовете на акумулатора на амперите и ти излиза колко часа може да работи, преди да издухаш акумулатора. Смятай и нещо друго - понеже консумацията е малка, то ще можеш най-качествено да го изцедиш и после запалване друг път.

Аз ползвам обикновена чанта. До сега не съм имал случай да не ми стигне за преход в България. Имам само 5 плочки и ако очаквам по-дълъг преход (понеже гениите мислят еднакво) ръчкам няколко замразени бутилки 0,5 л като Венци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, за какво толкова Ви трябват тези хладилни чанти? Аз не схващам "идеята" да мъкна един пън, който да ми заема място в колата, а и да грее допълнително...

Велко, веднъж-два пъти годишно правя преходи по 10+ часа без спиране (изключваме нафта и физиологични нужди). За това време всички нещица за малката (кисели млека, бурканчета с риба и т.н.) става директно за кофата. Да не говорим, че кефа да си пийна студено айранче докато кротко си "круизва" по магистралките е един път ;) 

 

Пепи,от чисто любопитство, колко пари чини това удоволствие?

Малко под 500 лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги решил съм да се снабдя с хладилна чанта със захранване 12V или комбинирана и с 220V, която да използвам в колата и на къмпинг. Търсих във форума подобна тема или мение по въпроса, но не намерих? Дойде времето за цър-пър на открито и за студена бира и се замислям по въпроса. :)

 

Преди три години ми се наложи през месец август да си купя такава чанта (12V/220V) от Австрия , за да не се развали храната (и многото шоколади и бонбони на децата, които купихме от някакви фабрики в Австрия). За седмица при външна температура над 35 градуса шоколадите оцеляха. Т.е. при мен чантата (кутията) беше от полза. Автомобилът, в който беше чантата (кутията) е Шкода Октавия.

 

Впоследствие купихме и втора такава, но вече употребявана. Вършат работа, но не могат да се очакват чудеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 7.07.2017 г. at 15:15, PRR написа:

Преди седмица си купих Waeco TCX21. Засега съм го пробвал само "на сухо", но за 4h свали температурата на бутилката бира от близо 30 градуса до запотяване при 25+ външна температура. Повече впечатления ще споделя след като и направя тестване в реални условия. 

PRR, ще споделиш ли ъпдейт на впечатленията си от хладилната чанта? Охлажда ли добре, има ли греене при куплунга? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куплунга грее, но няма как да дърпаш 60W и да не грее. Това са 5A.

Докато работеше, че нали съм си майсторче и я разглобих ..., беше доста прилично. Бирата се вадеше потна при 45+ градуса температура на плажа, след 4h седене в колата (т.е. на 50 градуса).

При работещ климатик в колата без проблем държи около 5 градуса, дори пуска "тихия" режим. 

Но... за половината пари взех една "no-name" от Италия и не мога да кажа, че е кой-знае колко по-добра от нея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Супърб 3ката има ли фабричен хладилник? За моя (1ца) съм виждал. OEM, слага се на дупката към багажника. Даже съм се чудел дали да си взема, ама до тук не съм видял да трябва да влача нещо температурно чувствително за детето. Може и да ми се наложи за в бъдеще де.

 

п.с. - Фабричният, който гледах беше 200, ама не се сещал дали лева или евро :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно, че цената е безумно раздута, второ, че обемът е крайно недостатъчен. Поне за мен. Затова OEM-а не е опция за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се смеете, ама аз от зор открих моята хладилна чанта :D Бях си купил една от Лидъл, някаква за пикник с по дебели стени просто. И преди 3 години тръгнахме на море и имах "залежала" студена бира в хладилника, 6 кенчета. Викам си, дай да си ги взема да ги изпия на плажа. И в чантата, ама ги омотах в един стар сенник за преден прозорец.

След 6 часа, на границата висяхме много, стигнах до морето и бирата не беше мръднала. Студена, идеална за пиене. Веено, в колата климатика на 24 градуса, не е било жега. 

И на връщане със същата чанта си донесох прясна риба в лед. Леда не се беше стопил за 5 часа. Но пак със сенника. Чантата струваше 20 лева, а сенника 5 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.