Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Вдигане не обороти на двигателя


johnnie213

Recommended Posts

Колата е Октавия 1, 1.9 TDI 110 к.с. ASV двигател. От няколко месеца имам следния проблем: Когато запаля колата, независимо дали е сутрин или малко след като съм я карал и съм спрял за малко, дали е топло или студено времето оборотите на празен ход се вдигат до около 1100 и така си остават за няколко минути, после си падат на около 900 и всичко е наред. Иначе колата си загрява нормално и си поддържа 90 градуса. Преди не се държеше по този начин. Ефекта е все едно дърпам смукач и след като позагрее го прибирам. :) Ще съм благодарен ако ме насочите къде да търся проблема. Четох из интернет евентуално за проблем с датчика за температурата на охладителната течност - подавал грешни данни към компютъра за ниска температура и съответно компютъра вдига оборотите. Като се замисля ми изглежда възможно - ако в датчика има някакъв термо резистор, може от старост да е изгубил чувствителността си в някакъв диапазон. :)

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Октавия 1, 1.9 TDI 110 к.с. ASV двигател. От няколко месеца имам следния проблем: Когато запаля колата, независимо дали е сутрин или малко след като съм я карал и съм спрял за малко, дали е топло или студено времето оборотите на празен ход се вдигат до около 1100 и така си остават за няколко минути, после си падат на около 900 и всичко е наред. Иначе колата си загрява нормално и си поддържа 90 градуса. Преди не се държеше по този начин. Ефекта е все едно дърпам смукач и след като позагрее го прибирам. :) Ще съм благодарен ако ме насочите къде да търся проблема. Четох из интернет евентуално за проблем с датчика за температурата на охладителната течност - подавал грешни данни към компютъра за ниска температура и съответно компютъра вдига оборотите. Като се замисля ми изглежда възможно - ако в датчика има някакъв термо резистор, може от старост да е изгубил чувствителността си в някакъв диапазон. :)

Има и датчик за температурата на горивото в нафтовата помпа
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен има подобен " феномен " , за който имам следното обяснение : ( говоря обаче за бензинов автомобил ) От еко съображения при мен има една вторична въздушна помпа която при запалване донагнетява въздух в горивната смес за да изгори с по- малко вредни емисии , оборотите са стабилни около 1100 , много прилича усещането на " дръпнат смукач " .И след около 1-2 минути оборотите плавно спадат до към 750-800.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен е температурния датчик на охладителната течност,забелязал ли си да играе стрелката на температурата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стрелката изобщо не играе, качва се плавно до 90 градуса (точно в средата на скалата) и си стои там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е температурния датчик за водата.При мен /1.9 тди,110, АНF/ като запалиш колата и докато загрява на място, оборотите са постоянни около 950, без да се променят.

Според мен е добре да се закачи за тестване и се проследи как работи.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е температурния датчик на антифриза. При мен се получаваше същото играене на оборотите, след като смених датчика се оправи.

Независимо от външната температура или температурата на двигателя, когато реши си играеше с оборотите при палене- "изхвърляше" ги до хиляда и нещо, и след известно време се оправяше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем(1.9ТД 90к AGR.)от близо 3 години вече.Сменил съм 3 темп.датчика на охл.течност и постоянно ми излиза тази грешка и не мога да я изтрия на диагностиката и от време на време си вдига оборотите за секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Закачия на тестер .

Следва да се провери и състоянието на датчика за оборотите на коляновия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

При диагностика излезе грешка:

 

17664 -  Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
        P1256 - 35-10 -   - - Intermittent

 

Датчикът е двоен и подава независимо сигнал към таблото и към компютъра. Доста време гледах живи данни и имаше разлика на моменти по около 20 градуса в двете показания, както и отрицателни стойности на температурата (подавани към компютъра) при загрял двигател.

 

След смяната на датчика вече няколко дни нямам проблем с вдигане на обороти на празен ход и не ми свети продължително индикацията за подгрева при контакт (преди смяната оставаше да свети по няколко секунди, но не винаги) - светва само за около секунда (както е описано в ръководството).

 

Явно, колегите които ме насочиха към проблем с температурния датчик ще излязат прави, за което много благодаря. Взех си оригинален датчик и О-пръстен от ЕТ. Номерата са съответно 059919501A и N90316802 с цени 59,40 лв и 1,86 лв - бяха налични в магазина в "Надежда". (Използвах случая и си взех един каталог на новата Октавия :))

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.