Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Странно загряване?


NikolayCenov

Recommended Posts

Здравейте колеги, днес се прибирах от морето и по магистралата си пуснах елм327 да видя как е колата в движение. Направи ми впечатление, че охладителната течност не пада под 92-3 градуса, а по нагорнище се вдига до 98....

Screenshot_2017_06_25_14_22_49.png

Термостата е на 7 месеца(BERH TX 1587D), че като взех колата не затваряше и държеше 76.

Днес външната темп беше 36 градуса .. А входящия беше 53. Климатроника работеше също.

Като карам колата градско су държи 88 градуса.

 

Това нормално ли е, и защо така играе температурата?

Редактирано от NikolayCenov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, стрелката е направена така че да не го виждаш това леко колебание, респективно да не се притесняваш. Причината е, че в баир колата е на зор, а на равно и надолу не е. А на градско вероятно караш на по-ниски обороти или без климатик, за да е 88 градуса, или пък не достатъчно продължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама но ще се възползвам от темата. Каза че ползваш елм327, ще може ли да ми пратиш линк на приложението.

Наскоро си купих едно такова устройство, но за съжаление не успях да намеря приложение с което за го подкарам.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах ти на лични... И след време да кажеш дали и твоята е така магистрално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пусни направо името на приложението, че ми хареса графиката :)

Аз ползвам "iOBD2" от App Store - и тези дни в жегите пътувам насам натам и позагледах температурата покрай твоя въпрос тук. Та, според зависи от т'ва, колко я натискаш, съответно вдига и сваля температурата. При мен, при нормално каране се движеше в диапазона 87-95, а при настъпване особено на баир стигаше до към 107-8. Стрелката мръдаше леко на дясно разбира се при такива показатели. А и си позволих да покарам една идея по-бързо за около 30 минути и по едно време стрелката премина към последните бели чертички преди червеното, а приложението показваше 116-7. Та...работи си стрелката, проверих я. Наистина при нормално каране не се мърда в широк температурен диапазон и си седи закотвена в средата, но т'ва както казаха по-горе е за спокойствие на водача :) Карай и си свиркай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди шкодата имах рено гранд сценик 2 1.9dci 120кс. и съм го наблюдавал... При реното няма такива големи колебания...най много до 93 градуса... Но там интеркулера е долу ниско, климатичният е най отпред а охладителният е много по навътре. При шкодата всичко е много плътно.. И имам чувството че не може да се охлаждат хубаво.

 

За приложението.. Ето линк на кракната версия ftp://cenov.no-ip.org/AiDisk_a1/share/Torque+Pro+v1.8.154.P.apk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ако искаш можеш да го сравниш и с реалните показания на температурния сензор през сервизният режим на климатроника на канал 19/2 . Аз имам проблем с моите сензори посоянно откачат особенно като стане горещо 4 пъти ги сменях все същата работа и вече съм се отказал да се занимавам. Принципно температурата варира с няколко градуса при товар и при по горещо време. А стрелката поне при мен отчита чак като се промени температурата с 10-12 градуса разлика тогава има промяна в положението и визуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, вчера пътувах за вилата която се намира преди Своге. По пътя в завоите температурата си беше нормална-90 градуса.

после по черния път в изкачване (което е нормално мисля)- стигна до 100 градуса по показание на приложението, стрелката не беше мръднала.

след 17-ти ще пиша как е и по магистрала, тогава ще пътувам до Варна по Тракия.

и един въпрос относно приложението, това приложение може ли да прави запис на показанията-ако може къде и как да пусна записа, и какви показания да му изкарам- в момента се покзва температура, обороти, вакуум, и нянкакво ACCEL.

Шкода октавия 1.9 tdi 4х4 101 коня 2003 година

Редактирано от vladkant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ползвал въпросното или подобни приложения, но на няколко пъти се заглеждам в показанието за температура на маслото, което извежда борд-компютъра и съм виждал и температури от порядъка 126-128 градуса. Не са ми светвали никакви индикации за прегравяне, но все пак, как мислите, има ли от какво да се притеснявам?

п.п. Колата се кара предимно на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко карам с над 140 км/ч, а маслото е FUCHS TITAN 5W40 на около 12 000 км. :unsure: Възможно ли е това да е резултат на по-високата температура на горене на газта, в сравнение с бензина?

Редактирано от баш майстора
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една от причините е газта другата е жегата и третата маслото според мен е добре да го сменяш на 10 хил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш няколко основни проблема.

Ровиш по разни канали четеш някакви стойности но хич не ти е ясно коя стойност каква трябва да бъде.

Не знаеш какви са работните стойности за конкретния двигател.

А те винаги са едни и същи.

Някаде се намеси и рено сигурно след малко и други марки ще придойдат за пример.

Дано не се включи и някое пежо партнер ,че там температурата е като оборотомер.

Шкодата е смислен автомобил ако има нещо щеше да ти се изпише на дисплея.

Какво само ровите рам където работа нямате.

ЕГТ-то,смесите,температурата на спирачната течност,налягането на фреона не те ли интересуват?

Това са показатели които интересуват инжинерите и сервизите не задкормилния потребител.

Твоята работа щом не знаеш кое колко е да си караш колата и да си гледаш пътя не телефона и логовете.

Слушаш хора които и те като тебе знаят колко е работната температура акъл дават масло да се сменя точно от маслото ,че му е на 12000 км за това му е толкова висока температурата ако го снени веднага ще се понижи с колко ще ми отговорили някой?

Ако стигне 130г.веднага да спре да спре и климатика да отвори прозорците и да махне свещите на два цилиндъра да се разхлади това пусто масло.

Най добре като я караш на дълго и сваляй предния капак бронята и подмоторната кора да й е хладно.

За да не се объркват пптребителите като теб производителите вече махнаха почти всички важни уреди по таблото.

За да разбереш,че не се заяждам напиши това в гугъл:audi a6 oil temp gauge

Избери изображения и ми кажи според теб колко е нормалната работна температура на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпрос на избор кой как да си кара колата,аз маслото го смених на 9000 км,иначе го сменям на 7000-8000 но това беше мотул и се държеше добре щеше да изкара и 15000км ако бях долял 1-1.5л ето какво съм залязъл,като обикновен потребител след около 6000 км двг си сменя звука и започва да разходва масло,а в жегите при 35 градуса,когато се прибера и паркирам охлаждането остава да работи няколко минути,това го няма с новото маслото при изминаване на по-голям пробег и често загряване си губи свойствата и започва да не си върши работата,както трябва най-вероятно мотора няма да изтропа от веднъж,но се ускорява износването му 

 

п.п служебният автомобил на мой познат,който е спазван сервизният интервал,обаче на са взети под внимание особености при експлоатацията му ,това че зимата работи дълго време на празен ход за да не замръзне шофьора му (не е такси) мотора прави часове,но не прави километри успява да изкара 100000 км

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Начи, баце, прост юзер можеш да си позволиш да бъдеш ако караш нова кола в гаранция. Раздела е за Октавия 2, това са коли на 10 години. Простите юзери отдавна са ги хвърлили тия коли и сега ги карат такива като нас. А като караш такава кола, щеш, не щеш трябва да почнеш да отбираш от някой нещица. Това е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпрос на избор кой как да си кара колата,аз маслото го смених на 9000 км,иначе го сменям на 7000-8000 но това беше мотул и се държеше добре щеше да изкара и 15000км ако бях долял 1-1.5л ето какво съм залязъл,като обикновен потребител след около 6000 км двг си сменя звука и започва да разходва масло,а в жегите при 35 градуса,когато се прибера и паркирам охлаждането остава да работи няколко минути,това го няма с новото маслото при изминаване на по-голям пробег и често загряване си губи свойствата и започва да не си върши работата,както трябва най-вероятно мотора няма да изтропа от веднъж,но се ускорява износването му 

 

п.п служебният автомобил на мой познат,който е спазван сервизният интервал,обаче на са взети под внимание особености при експлоатацията му ,това че зимата работи дълго време на празен ход за да не замръзне шофьора му (не е такси) мотора прави часове,но не прави километри успява да изкара 100000 км

Това на колко си сменяш маслото си е твой личен избор може и на 500км да го сменя но когато даваш съвети на човек който явно не разбира много те трябва да бъдат правили и обосновани с конкретни факти и в този случай с технически параметри за конкретен двигател.

Температурата на маслото е само информативен показател.

Тя не се взима под внимание при дефектация на повреден двигател демек не е показател който има конкретни параметри за конкретния двигател.

Тъй като аз не вярвам на това което си написъл за работата смазването и разните други за новото старото и другите масла ще ти предложа да се направи проба с уреди.

Шумомери ,термометри итн. Ако твоя ултра чуствителен автомобил покаже отклконение между старото и новото масло повече от 10% аз плащам смени масла филтри итн.

Ако обаче не покаже ти ми даваш сумата ПО две.

Не го вярвам защо ако старото ти масло е с толкова влошени мазителни качества ,че да се покачва температурата от отдавна да си направил няклоко основни ремонта.

Топлоотдаването е баз значение дали маслото е старо или ново.

А шкодата няма претенця по този въпрос иначе щеше да има маслен радиатор а тя има само топлообменик.

И какво стана с двигателя на твоя приятел?

Кой ще конвертира моточасовете към километрите защото те са важни и за маслото и за ремъците както и за много от другите регулярни обслужвания.

Още никой не ми отговаря на въпроса каква е нормалната работна температура на маслото на този конкретен двигател.

Коя е максималната и какво се случва ако тя бъде достигната.

Редактирано от Бай Гошо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи, баце, прост юзер можеш да си позволиш да бъдеш ако караш нова кола в гаранция. Раздела е за Октавия 2, това са коли на 10 години. Простите юзери отдавна са ги хвърлили тия коли и сега ги карат такива като нас. А като караш такава кола, щеш, не щеш трябва да почнеш да отбираш от някой нещица. Това е положението.

Начи, баце, знам че си наясно с нещата и си разбрал добре какво съм се опитал да обясня.

Едно е да си наясно с нещата да знаеш кое какво означава и да можеш на базата на тези знания да правиш изводи.

Съвсем друго е да се юрнеш да сменяш маслото защото някой във форум ти е казал,че 120 градуса са му много но с ново тази температрура няма да я видиш повече.

То проблема е,че няма мин и макс на показателя защото ако имаше човека щеше да е видял ,че 120 градуса са тамън по сердата.

Знаеш,че 3 бара налягане е работното за повечето бенз.двигателя ама не за всички на някой е много а за някой прекалено малко.

Така,че всичко е параметри а те не са за всеки който е завзел поредния обд-четец.

Скоро ще последва въпрос 13.8 волта малко ли са много ли са да викам ли пътна помощ да си карам ли колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още никой не ми отговаря на въпроса каква е нормалната работна температура на маслото на този конкретен двигател.

E, те тва ме интересува. Ако някой знае - да мъцне. Нема нужда се лОвите за гушите! :threaten:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая бай Гошо е прав - няма такава специфицирана температура за тоя мотор. Щото танцува в много широки граници. Карай и не се бой, никой не е счупил мотор от прегряване на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто, а именно:

Прави се един “математически анализ“, като се вземат предвид следните фактори:

- при високи температури на въздуха и нормално, кротко каране (магистрала, или не) - 110-115-116 е ок.

- при високи температури на въздуха и по-динамично каране - 125-135.

Анализът показва, че всички температури под 140-150 градуса са ок. Нормално е да загряват нещата, нормално е да е по-висока температурата лятото, както е и нормално температурата да се повиши в задръстванията.

Има си защити, когато прегрее, на таблото ще изпищи “high oil temperature, cool down". Не съм сигурен някой дали ще успее да стигне до такива нива, докато колата се използва в ежедневието. Това не е като на пистата - каран без спиране и “яко пържене“. Там и маслото е друго, съобразено с условията на пистата.

 

За бензинов двигател според мен е ок. И все пак, маслото го дават до 150 градуса, значи това е лимитът, който се търси в анализа.

 

Моята - дизел, държи около 105-110 градуса сега лятото. Виждал съм я до 117 да стига. И все пак, всичко под 135-140 е приемливо, защото маслото трябва да държи до 150С. Провери си спецификацията на маслото и виж какво пише там. Аз карам с Motul X-clean 8100 за diesel-а 5w40, не доливам изобщо, освен ако не съм карал със 160-170км/ч по магистралата - след няколко такива изпълнения може да се наложи да долея около 200мл на 4-5к км.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за инфото! Ясно е, че щом няма "дискотеки" по таблото - проблем няма, но все пак ме глождеше до къде е нормално да се нагрява, без да намирисва на проблеми. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.