Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Климатик шкода фабия


policaiko

Recommended Posts

Здравейте,Шкодака е 1.4 100кс.2000г.до преди 2 дни климатика работеше без проблеми.Вчера натискам копчето то светва а климатика не тръгва.Обадих се на един авер,закачи мануметрите каза че има фреон и е колкото трябва.Почетох из форума че клапана на компресора понякога се скапвал.Разделих буксата на клапана който е на компресора,меря на кабелите има 11,5 v до компресора.Закачам буксата на клапана и тези 11,5 v изчезват.Пуснах кабели от акумулатора до компресора,климатика тръгва.До колкото разбрах клапана на компресора получавал импулси и затова не е хубаво да го държа пуснат с допълнителните кабели повече от минута.Преди това  я закакачих на диагностика,там не показа никакви грешки на климатика,ще пусна и няколко екрана който снимах.Според вас къде трябва да търся проблема.Благодаря предварително.

Редактирано от policaiko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери блока с релетата под акумулатора за лоши спойки и нагорели или патинирали контакти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Шкодака е 1.4 100кс.2000г.до преди 2 дни климатика работеше без проблеми.Вчера натискам копчето то светва а климатика не тръгва.Обадих се на един авер,закачи мануметрите каза че има фреон и е колкото трябва.Почетох из форума че клапана на компресора понякога се скапвал.Разделих буксата на клапана който е на компресора,меря на кабелите има 11,5 v до компресора.Закачам буксата на клапана и тези 11,5 v изчезват.Пуснах кабели от акумулатора до компресора,климатика тръгва.До колкото разбрах клапана на компресора получавал импулси и затова не е хубаво да го държа пуснат с допълнителните кабели повече от минута.Преди това я закакачих на диагностика,там не показа никакви грешки на климатика,ще пусна и няколко екрана който снимах.Според вас къде трябва да търся проблема.Благодаря предварително.

Датчика вътре в питата на радиатора?

(Сменях на поло около 45лв ,но се сваля цялото табло),може да е същия проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Незнам как да кача снимките от диагностиката,но двата датчика за вътрешна и външна температура работят коректно.Вчера разглобих таблото намерих датчика за вътрешната температура но неможах да го измъкна,но пък на диагностиката си показва нормална вътрешна температура.Единствено което ме притеснява беше,че на компресора дава 0% натоварване.Ама според мен това е нормално защото той не тръгва.Незнаех че под акумулатора има релета,след малко ще го сваля и ще ги проверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимки можеш публикуваш като ги качиш предварително в някой сайт за споделяне и после даваш линкове към тях ... колкото до блока с релетата свалял съм на Октавия 1 и е някъде в предния ляв ъгъл на коша ... сега ще сляза да огледам точно къде е при Фабия 1.

Дава ли някакви грешки при диагностика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора е постоянно зацепен и се управлява от един клапан на компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш ... компресора е с електромагнитен съединител и работи само след като съединителя зацепи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора е постоянно зацепен и се управлява от един клапан на компресора.

Въпросния клапан замери ли го?Явно бобината му е окъсила и стои отворен затова компресора е разтоварен.Сложи един здрав за проба и ако е от него смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно,защо като пусна от акумулатора 12 v на клапана климатика тръгва,на кабела до клапана също има 12v но когато закача буксата и тока изчезва,остават 0,6 ma.При замерване клапана какви стойности трябва да има. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Претоварване във веригата , което не позволява включване от следящата система или лоша връзка (контакт) , което води до липса на ток във веригата .

Една стандартна  намотка на електромагнитен клапан е в рамките на няколко Ом -а 2 , 3 , 5 , но като пробие дава на късо ... премери на тази букса при включен клапан има ли нещо изобщо , макар че като се замисля ако е дал на късо ще ти изгори ръцете кабела , с който го захранваш за секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако е дал на късо не би ли следвало да запали и кабелите от акумулатора който пуснах.Доколкото разбрах в клапана имало някакъв диод,а климатика го оставих да работи с допълнителните кабели около 30 сек.Ще видя от къде да намеря клапан за проба и ще пиша.

Редактирано от policaiko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко я закачих с една програма dtc вади грешка p1612,и я набива постоянно.До колкото разбирам май има проблем с компа на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18020/P1612/005650

Според РосТех е неправилна кодировка ... намирисва ми , че ще трябва да минеш на специалист за това ... мойта се беше смахнала от умрял акумулатор и търсеше модул за 4х4 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,направи си една пробна лампичка 12 V и виж дали светва на куплунга където мериш 11,5 V,защото може уреда ти да хваща някакво индуктирано фалшиво напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Появи се още една грешка 00898 и тя май е за грешна кодировка.Два три дни преди да се скапе климатика откачах акумулатора,може ли от това да се бъгнал.Как се оправя проблема,в сервиз за климатици ли да я карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кодировката се оправя с прекодиране , но се съмнявам от това да е спрял климатика , но поне тоз , който разбира от прекодиране ще може и правилно да диагностицира проблема , защото повечето данни от датчиците се виждат на различни канали на ВАГ ком , а тази грешка вероятно ти си я предизвикал като си подавал плюс на компресора http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00898 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти случайно да имаш идея от къде идва плюса на клапана,мислех си ако знам от къде идва да го сменя и да видя дали ще тръгне.Или ако имаш някаква схема да дадеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес решихме сагата с климатика,излезе че си е загубил кода на компа за климатика.Но никой незнаеше как.Закачиха я с програма DTC изкара пак грешка 1612,влязоха в нея и там пишеше че кода е 00095 и от долу +1 abs,+2airbag,+3 ac.и още едно две неща.Момчето сметна наум цифрите и каза че кода трябва да е 00071,въведе го в полето и студеното дойде.Дано да съм полезен и за други с такъв проблем.Благодаря на отзовалите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте,

 

Късно виждам темата - което го отчитам като грешка от моя страна. Поне мога снимки да дам от процедурата която правихме на нашата фабия 1 със същия мотор. Проблемът с климатика се случи след падане на акумулатора и стоене без ток поне 1 седмица. След като сложихме новия не работеше.

 

След ходене по мъките излезе както казвате - неправилно кодиран мотор. Не си знае периферията каква му е.

 

Имаше стойност 95. Направихме я 71 и всичко заработи нормално. Снимките от екраните са по-долу във връзката.

 

https://photos.app.goo.gl/9t9P6ONhatqkFKZs1

 

Сега вече си пазя снимките защото ако някой майстор разкачи акумулатора за ремонт на нещо, се налага отново да се набие стойността.

Последния ми случай е от това лято когато отваряха мотора за смяна на гарнитура и шлайф.

 

Преди да им дам колата за правене - показах че климатика работи и на майтап им казах че след ремонта ако не работи няма да плащам знаейки че ще разкачат акумулатора. И след ремонта ... не работеше. :) Извадих пищова и оправиха нещата :) Е, платих си разбира се но поне знаят че има и такъв проблем :)

Редактирано от h_andreev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора на фабията е постоянно зацепен и наистина се управлява от един клапан!!! Колеги , моята фабия цяла зима около шест месеца стои без акумолатор и когато и го сложа и подкарам никога съм нямал прблеми каквито и да са ,просто слагам акумолатора и тръгвам. За първи път чувам подобни измислици !!!

Редактирано от kimikom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресорът е с електромагнитна шайба, която играе ролята на съединител.

Иначе и на мен ми се струва, че проблемът е друг и просто се е проявил с изтриване на паметта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.