Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Fabia 1.2 TSI 66kW/90к.c. масло за доливане


egzoti4en

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди 2-3 месеца закупих чисто нова Fabia Combi - 1.2 TSI 66 kW / 90к.c. на която вече навъртях към 3000 км. Тъй като видях теми че може да почне да харче по-малко масло искам да си взема някакво за доливане. За момента не съм видял промяна в нивото, но тъй като правя дълги пътувания предпочитам да имам налично в мен за всеки случай.

 

Опитах се да разбера от книжката какъв точно модел трябва да си взема, но да кажем че ако не може да ми погнете с това мога да попитам й в Скода. Основния ми въпрос е към марката.

 

До сега съм карал Фиат и там си купувах това което пишеше на двигателя Selenia. 

 

Може ли да ми препоръчате хубава марка масло, а й ако може да ми кажете за модел ще е чудесно.

 

Благода ви предварително.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на колата пише какви спецификации има маслото. Марката в случая е без значение, ако покрива тези спецификации. Моята е същата и за 4500 км. не е мръднао маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да ти е мирна главата, вземи си от маслото, което ЕТ препоръчват. В книжката ти в жабката трябва да имаш нещо като стикер на който ти пише какво е маслото.

Трябва да е Castrol Long Life.  Имай предвид, че 1 литър масълце ще ти излезне към 50-на лева ( по спомен ).

Редактирано от Habits
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо се кахърите, когато светне лампата тогава купувате, за какво ви е по-рано?

Сменяйте си маслото на една години или 15-18км и няма да имате драми, аз карам само с лонг-лайф и го сменям на една година независимо на колко километра е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо се кахърите, когато светне лампата тогава купувате, за какво ви е по-рано?

Сменяйте си маслото на една години или 15-18км и няма да имате драми, аз карам само с лонг-лайф и го сменям на една година независимо на колко километра е колата.

Между другото, това явно е най-добрият вариант.

Един приятел същото прави. Каза ми, че никога не е мерил ниво на масло, само кара в сервиз да се сменя и никога не е имал проблеми.

Прекаленото втилясване само нерви ще ти докара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на колата пише код на маслото, който е вътрешен за фолксваген груп. На повечето места, където продават масло, го гледат странно.

Да бяха написали като хората нещо... Както и да е. Моето проучване показа, че е необходимо или 0W30 или 5W30. Аз взех и си долях от второто Castrol. 

За 9000км едно половин литър е глътнала. Като доливах беше доста близо до минимума, но лампа не е светвала. Дали няма да светне, когато е доста късно? Май Фабията няма датчик за нивото? Ще видя какво пише по въпроса в книжката и за това. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не може да няма датчик за нивото. Това коли на 30 години го имат, не допускам такова нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах в онлайн вариант на ръководството, че моето е в жабката в момента. Има светлинка за нивото на маслото на фабийката. От опит мога да кажа, че светва твърде късно ако изобщо работи. Не е сериозно нивото на маслото да е на 15 процента над минимума на пръчката и да не те посъветва да погледнеш. 

 

Обаче се шашнах от няколко изречения там:

 

Първо, маслото да се проверява на напълно загрял мотор. Аз винаги съм знаел, че се гледа на студен мотор. 

Ще пробвам.

Второ, било нормално двигателя да гори до половин литър на 1000км!!!! Но по време на първите 5000км било нормално да гори и повече!!!!

 

През живота си съм карал какви ли не коли, като някои и за по 2000лв и на по 14 години. Е такъв разход повярвайте ми не съм виждал, освен при пукнатина в картера! Та аз с моите 0.6л доливане на първите 10 000км съм явно голям късметлия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , да те успокоя - тези 15% са от запаса от литър и половина , в които се топи пръчката , а останалите 2,5 литра си седят на дъното на картера ... демек дори и на минимум в мотора има масло.

Колкото до харча това е маркетингов трик за да не се разправят гаранционно с това ... моята до сега е изгорила 0литра за 16к км. , но и не го гледам ... онзи ден на НИМ с Ицо дръпнахме щеката , тя над максимум , но беше под наклон ;)

За мен по-големия приблем би бил изненадващи течове , но и такива нямам (да чукна на дърво)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на колата пише код на маслото, който е вътрешен за фолксваген груп. На повечето места, където продават масло, го гледат странно.

Да бяха написали като хората нещо... Както и да е. Моето проучване показа, че е необходимо или 0W30 или 5W30. Аз взех и си долях от второто Castrol. 

За 9000км едно половин литър е глътнала. Като доливах беше доста близо до минимума, но лампа не е светвала. Дали няма да светне, когато е доста късно? Май Фабията няма датчик за нивото? Ще видя какво пише по въпроса в книжката и за това. Успех.

Напротив, кодът не е вътрешен и никъде не го гледат странно, ако отидеш някъде да купуваш масло и го гледат странно....направо бягай с 300 от там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че в колата има останало масло и под минимума на щеката. 

Ама не мога да разбера какво ги е заболяло да сложат индикатор за нивото в максидот дисплея. Показват ми температура на маслото, което не ми говори нищо, но не искат да покажат нивото?

На дъртата ми алфа при всяко палене показваше нивото и си беше много яко. Няма нужда да поглеждаш щеката изобщо.

Колата нямаше блутуут, нямаше температура на масло, точки за икономично шофиране, и прочие. 

Фабията има милион показания, гори повече маслко от 10 годишна италианска кола, но НЕ, няма нивомер. Гениално.

Успокойте ме поне че Октавия и Суперб имат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За малко да напиша за колите произведени в понеделник и петък , но погледнах календара и се оказа , че моита е излязла в понеделник ... или моита е изключението , което потвърждава правилото , или твойта Алфа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За малко да напиша за колите произведени в понеделник и петък , но погледнах календара и се оказа , че моита е излязла в понеделник ... или моита е изключението , което потвърждава правилото , или твойта Алфа :)

Гена, това за понеделник и петък важи за Щатите, в Европа заплатите не се плащат на седмица.

Артър Хейли: "Добре, че днес е сряда" :D

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за понеделник и петък важеше за съветските автомобили.

В понеделник казаците все още на са изтрезнели от съботно-неделния маратон, а в петък бързат и претупват нещата, защото знаят какво им предстои още от вечерта. :cheers:

А и петъка си е "Ден на майстора"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Преди малко разгледах ,няколко страници и има едно Но!

Което не върви в Чехия и EU се продават във Бг- и другите страни
 
p.s
 
че може да почне да харче по-малко масло искам да си взема някакво за доливане
 
Засега това намерих
 
 
Даже и тука него видях
 
 
Защото ,като прочета`` 
 
Česká díra bolí více
``Чешка дупка боли повече`` ми стига
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Я да питам в темата на колега, колата вече направи 13.000км за 7 месеца и смятам да сменя маслото най много на 15к. Може ли да ме ориентирате колко струва смяната в ЕТ? 1.2 тси 110кс. Благодаря

Редактирано от gemballa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.