Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Уведомително писмо за дерегистрация на автомобил


Alexandar

Recommended Posts

Здравейте,

 

Получил съм уведомително писмо от Гаранционния фонд за дерегистрация на автомобил заради неплатена гражданска.

Процесът е описан тук: http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,8921.0.html

 

Искам да обменя опит с колегите, които притежават автомобили, които се карат 1-2 пъти в годината по следните два въпроса:

1) Вие как процедирате с гражданската? Има ли някаква опция, която пропускам, освен да плащам за цяла година, а да карам автомобила два дни в годината?

 

2) В тази тема е засегнат въпросът за опция за гражданска отговорност за ретро автомобил, но информацията е непълна - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47180-%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0-%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE/

 

Като цяло придобих представа, че трябва първо да я регистрирам в Българския автомобилен ретро клуб. От сайта на БАК-Ретро (http://www.bacretro.com/) видях какво трябва да направя в общи линии. Не видях информация дали/какъв е членския внос и също така как точно се тълкува следният критерии: "...превозното средство трябва да е запазено или възстановено в оптимален вид съобразно годината на производство".

 

Ще е хубаво някой минал по този път да сподели опит.

 

Благодаря.

П.С. Не ми върви с класик форума. За втори път се опитвам да се регистрирам и така и не идва потвърдителния мейл. (нито в джънка, нито никъде) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, правя гражданска на разсрочено и плащам само първите 6 месеца и до там. април-септември.

Не членувам в ретро клуб.

 

п.п. ще проверим какво става с този мейл за класик форума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, правя гражданска на разсрочено и плащам само първите 6 месеца и до там. април-септември.

Не членувам в ретро клуб.

 

п.п. ще проверим какво става с този мейл за класик форума

Мерси за отговора, Жоре. Моята е без гражданска от около година, а писмото дойде чак сега. Предните години също е била по над 9 месеца без гражданска и не съм получавал такова писмо. Това ме кара да мисля, че процесът не е работил досега изобщо или по-вероятно е тромав. Не знам дали тази година няма да получиш писмо между септември и април. Затова ми е интересно как е при другите колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее, ти прекаляваш. Цяла година без гражданска. Ще те дирят. Аз година не съм пропускал. Затова не ми пращат писма. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз плащам само лятото за три месеца....досега не съм имал ядове...но не знам тия гадове какво са измислили вече....Иначе и при мен е така изкарвам шкодилака само лятото..иначе си стои в гаража...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също миналата година платих за 6 месеца,до октомври беше.Тази година не съм плащал и мислех да пропусна,но тази информация е притеснителна.До сега не съм получавал писма.Каква е процедурата по връщане на регистрация?Аз до колкото знам е автоматично,безплатно,след като платиш пак...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Сашо!
 

Ще се опитам да обясня накратко причините защо си получил писмото за дерегистрация на автомобила, и те са няколко:

1. От известно време в медиите (печатните, радиостанциите и ТВ), а и тук в интернет циркулираше информацията, че предстои свързване на информационните масиви на МВР и в частност на КАТ (за регистрираните в България автомобили) с тези на Гаранционния фонд и на отделните застрахователни компани в една обща система, и всеки един от тези субекти ще може в реално време да получи справка за конкретен автомобил дали има сключени застраховкки ГО и КАСКО.

2. За да важат сключените застрахователни полици за българските автомобили на територията на целия ЕС, още в договора за присъединяване на България към съюза, а и съгласно действащото европейско законодателство (Директиви, регламенти, решения и т.н.) в областта на застраховането, което е валидно и за всички страни членки, % на автомобилите със сключени застраховки ГО трябва да бъде минимум 80% (точния % в момента не мога да го кажа) от всички регистрирани на територията на дадената страна автомобили. Този процент в първите години след 2007 г. като ниво се поддържаше, но в последните години започна да пада отново и горецитираните започнаха да губят приходи от одрани шофьорски кожи.
 

3. Проблема със сключването на застраховки на автомобили, които се карат едва 3-4 месеца от година е същия като този с винетките за кемперите и моторите, и естествено съвсем умишлено не се решава в полза на обикновения човек! Действащото национално законодателство поради лобизма на застраховатените компании и недоказания от институции като КЗП и съда пореден картел, не прави разлика между ретро автомобили и такива за ежедневно каране, и иска от всички еднакви пари. Друг е въпроса какво получаваме насреща, когато ни се наложи да ползваме сключените застрахователни полици, които естесвено не ни компенсират както трябва в случай на нужда/щета?

4. Има още един проблем и той е, че Байчото извън големите градове, както и жителите на световно известните квартали като Факултето, Столипиново, Максуда и т.н. не сключва каквато и да е застраховка, не прави какъвто и да е ГТП за своят Московец, Жигули, Голфо или Баварец (имам сантименти все още към тази марка, Жоро ще се сети защо) и застрахователите трябва да плащат на пострадалите шофьори за тараните правени от тези жители, за тяхните пътни простотии и причинени щети. И идеята за създаването на този Гаранционен фонд е в него да се натрупват пари от сключените застраховки, с които да се изплащат щетите по автомобилите.

5. Още една лоша новина освен изпратеното писмо е че: според последните изменения в нашето законодателство КАТ ще може в реално време било то на място в патрулките, или при пререгистрирането на дадено МПС да провери дали то има валидни застраховки като ГО и КАСКО, и ако резултата от справката в общите масиви на застрахователните компании, Гаранционния фонд е отрицателен още на пътя да сваля регистрационните табели на автомобила, да тресва съответните глоби, които щеш нещеш ще платиш на гишето в КАТ за да ти върнат табелите.

6. Някъде се прокрадваше и идеята като отидеш в общината или някоя държавна институция за получаване или подаване на някакъв документ да ти отказват обслужване докато не се издължиш на държавата или застрахователната компания. Но не знам докъде стигна тази идея като реализация, въпрос на време е и с това да ни принуждават да правим застраховки.

Моята практика с предната кола Бавареца беше да плащам наведнъж цялата сума за ГО и на разсрочено плащане на 4 вноски на пълното КАСКО. Сега с придобивката от Млада Болеслав нямам избор и плащам като Поп и ГО и КАСКО.

Без да имам кристална топка мога да предположа, че и за 2 месеца, в които караме един автомобил и без значение дали е ретро или е колесница от времето на Тутанкамон ще ни изнудват застрахователните кожодери да правим застраховки - минимум ГО. Имам известен опит от вземането и даването със застраховките и компаниите, предлагащи ги, и ако някой иска мога да кажа още?

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Жорката дискутирахме точно този въпрос на Сашо преди няколко дни на събора. Съгласен съм да ми друснат глоба 1000 лева, ако ме хванат да карам автомобил без валидна ГО. Но не съм съгласен да плащам ГО за автомобил, който не ползвам. Получавал съм писмо за липсваща ГО когато бях спрял да я плащам за повече от година. От тогава им хванах моментната "цака" и подобно на Жорката си пускам ГО на две вноски, от които плащам само първата. Системата явно е тромава и бюрократична и 6 месеца не са й достатъчни да ми пусне писмо. Но пък остава отворен въпроса за грешно изхарчените от мен 100 лева. Хората ще са доволни ако ГО се плаща като винетката, за различни срокове. Ама тогава застрахователните компании ще изреват на умряло, защото няма да прибират пари в аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах тогава причината е, че има коли с бг регистрация извън БГ, които когато направят ПТП, обезщетенията стигат милиони евра. Тези пари се плащат от Гаранционният Фонд, той се пълни от ГО. Онзи ром миналата или по-миналата година, като причини катастрофа без да има ГО в Гърция и смъртта на една семейство, ГФ плати над 1 млн. €. Я сметнете колко ГО са това? При това в ГФ влиза % от ГО. Ами колите с фиктивен или реален собственик и карани в чужбина, не връщали се в БГ с години? Оттук идва прекратяването на регистрации. За да се спре източването на ГФ. Вероятно след време на номерата ще се появи и място за стикер, указваш валидността на номера, съобразно ГТП,ГО и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене не ме интересува кой от вас колко е замесен в "бизнеса".Ясно е,че колата не може да се кара без ГО,всеки си поема отговорността за това!Кажете,ако знаете каква е процедурата по връщане на регистрация,което явно е по електронен път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене не ме интересува кой от вас колко е замесен в "бизнеса".Ясно е,че колата не може да се кара без ГО,всеки си поема отговорността за това!Кажете,ако знаете каква е процедурата по връщане на регистрация,което явно е по електронен път.

Говорих със катаджиите, казаха че става автоматично след около 10 дни щом си платиш ГО. Иначе колата седя 3 години в частен двор, никой нищо не ми е искал. пращал и т.н. Пък и много ми е чудно да видя как някой ще спре кола от движение , с номера на нея, талони и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих със катаджиите, казаха че става автоматично след около 10 дни щом си платиш ГО. Иначе колата седя 3 години в частен двор, никой нищо не ми е искал. пращал и т.н. Пък и много ми е чудно да видя как някой ще спре кола от движение , с номера на нея, талони и прочие.

Вероятно процедурата наподобява тази, като за откраднат автомобил с номера, талони и прочие :) Обявяват ги за невалидни, или нещо подобно, и гориш, когато трябва пак да говориш с катаджиите ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Жорката дискутирахме точно този въпрос на Сашо преди няколко дни на събора. Съгласен съм да ми друснат глоба 1000 лева, ако ме хванат да карам автомобил без валидна ГО. Но не съм съгласен да плащам ГО за автомобил, който не ползвам. Получавал съм писмо за липсваща ГО когато бях спрял да я плащам за повече от година. От тогава им хванах моментната "цака" и подобно на Жорката си пускам ГО на две вноски, от които плащам само първата. Системата явно е тромава и бюрократична и 6 месеца не са й достатъчни да ми пусне писмо. Но пък остава отворен въпроса за грешно изхарчените от мен 100 лева. Хората ще са доволни ако ГО се плаща като винетката, за различни срокове. Ама тогава застрахователните компании ще изреват на умряло, защото няма да прибират пари в аванс.

Реването на умряло е защото някои кожодери от застрахователния бранш обичат да дерат на живо и ако може предварително, но без да плащат за реалната стойност на щетите било то от градушка било от камикадзетата на Столипиново или Сорбоната. За момента законодателя под натиска на застрахователните компании не прави разлика между ретро автомобил и нормален, също и колко време ще се кара. За това и ситуацията тук е като с винетките.

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ясно, отговорите ви потвърждават предположението, че може би не трябва да се пропуска година без ГО. И при мен не е идвало досега писмо, а последните няколко години, освен последната, плащам само за три месеца. Ще направя и сега така и ще видим дали ще дойде писмо впоследствие и ако да ще пиша пак тук. Напълно подкрепям мерки за справяне с тарикатите и порочните практики, но както се случва често, не е помислено неволно или умишлено за подобни сценарии. Благодаря на всички за отговорите.

 

@desislav stanev - според линка от класик форума от първия ми пост, вариантите са два - автоматично като изчакаш ГФ да уведоми КАТ, за което трябва да си предвидиш няколко дни, в които да не караш колата (вкрайна сметка как разбираш кога точно регистрацията е факт не ми е ясно?) или сам да си отнесеш документите в КАТ.

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата вече е доста по-бърза. Днес получих писмо за неподновена ГО на автомобил, а тя изтече преди по-малко от месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери на сайта на ГФ. Би трябвало там да са отразени промените за твоята кола. Иначе с писмата, ако са без разписка, на куково лято ще докажат, че са ти връчени и си дерегистриран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички писма са без разписка, просто пристигат в пощенската кутия. Вече имам 5-6 за автомобили, които си седят в базата на фирмата и не се карат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе с писмата, ако са без разписка, на куково лято ще докажат, че са ти връчени и си дерегистриран.

Защо трябва да доказват нещо на някого? Това писмо не е ли просто с уведомителен характер? Иначе немското решение на проблема е добро - сезонни номера, като собственикът сам избира периода между 2 и 11 месеца. Също така има и сменящи се номера - едни за 2 автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да доказват нещо на някого? Това писмо не е ли просто с уведомителен характер? Иначе немското решение на проблема е добро - сезонни номера, като собственикът сам избира периода между 2 и 11 месеца. Също така има и сменящи се номера - едни за 2 автомобила.

Същото е и в Швейцария!

Но, у нас - забрави !

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да доказват нещо на някого? Това писмо не е ли просто с уведомителен характер? Иначе немското решение на проблема е добро - сезонни номера, като собственикът сам избира периода между 2 и 11 месеца. Също така има и сменящи се номера - едни за 2 автомобила.

Аз по-горе казвам същото, че вървим към стикер с валидност на номерата. Мнението ми касае възстановяване на регистрацията. В смисъл, че в момента в който се плати ГО, тази кола може да се движи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@desislav stanev - според линка от класик форума от първия ми пост, вариантите са два - автоматично като изчакаш ГФ да уведоми КАТ, за което трябва да си предвидиш няколко дни, в които да не караш колата (вкрайна сметка как разбираш кога точно регистрацията е факт не ми е ясно?) или сам да си отнесеш документите в КАТ.

 

 

Благодаря и аз за отговорите на всички!Значи в крайна сметка няма никаква драма–плащаш си и се мяташ на колата.А това че ГФ не са уведомили КАТ по електронен път някакви дни,според мен е без значение.Ако те спрат от КАТ или стане произшествие-имаш си действаща полица и не мисля,че могат да се заяждат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по-горе казвам същото, че вървим към стикер с валидност на номерата. Мнението ми касае възстановяване на регистрацията. В смисъл, че в момента в който се плати ГО, тази кола може да се движи.

ТоШко така! МПС е дерегистрирано заради липса на ГО по служебен път. При сключване на нова ГО регистрацията се възстановява автоматично пак по служебен път.

Обаче очаквам момента, в който ще измислят някакво гише, на което да ходиш да се доказваш с новата ГО, за да ти е гадно, а и за да подтикнат част от хората да си плащат и за времето в което не карат, само и само да не се редят по опашки при някоя леля за да си възстановят регистрацията на МПС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен остава само отворен въпросът за глобата, която е спомената в процедурата по дерегистрация.

Първо уведомление от ГФ, второ уведомление от КАТ и след това се казва:

 

"Ако в 14 дневен срок след това второ уведомление, собстеника не предприеме действия по сключването или подновяването на застраховката и не предостави доказателства за валидна таква застраховка, следва автоматична дерегистрация на автомобила (служебно прекратяване на регистрацията на автомобила – служебно спиране от движение на автомобила), като налагат и съответните административни наказания на собственика – глоба от 250 лв."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с моя лична позната,която прави застраховките.Тя ми отговори:регистрацията се възтановява в срок от четири дни.Ако искаш спешно да ползваш колата,отиваш в КАТ,плащаш глоба от 10-15лв.и ти я възтановяват.Това е в района на нашата община,по други общини може да е различно.За въпросните 250лв.тя не е чувала.Истината е някъде там,ама къде точно...???!!! :sorry:

пп.Каза още,че може да ти свалят колата от регистрация и без предупредително писмо.

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.