Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на дискове и накладки на Skoda Octavia 1Z3 1.6 FSI


volex

Recommended Posts

Здравейте, наскоро си купих Skoda Octavia 1Z3 1.6 FSI 2008, но преди няколко дена започна да ми стърже задно ляво колело.Спрях и видях, че феродото на накладката го няма и сега тя стърже директно на диска.Въпроса ми е какви точно ключове и инструменти ми са необходими за да си сменя дисковете и накладките?Също така ме интересува дали е възможно да се е развалил апарата за дисковите спирачки и как да проверя?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, честита да ти е!!!

 

Явно накладките са били или боклук, или изхабени до край... Как така да няма хич феродо.

 

За инструменти, нищо особено не ти трябва. Няма нищо сложно в работата. За прибирането на буталата на апарата можеш да използваш старата накладка и отвертка или натискаш силно на ръка, ако нямаш проблеми по системата, също става.

 

Ето как става:

 

Сигурен ли си, че трябва дисковете да смениш? Надрани ли са? Ако не са - карай с тях. Пусни една снимка :)

 

Ето как се сменят дисковете (за тук ти трябва торкс М14):

https://youtube.com/warch?v=Qw8ujDu0r2Y

 

Но ако не са криви и надрани много грозно - за какво да ги сменяш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За прибирането на буталата на апарата можеш да използваш старата накладка и отвертка или натискаш силно на ръка, ако нямаш проблеми по системата, също става.

 

 

 

Ето как се сменят дисковете (за тук ти трябва торкс М14):

https://youtube.com/warch?v=Qw8ujDu0r2Y

Недей да подвеждаш човека,защото ще скапе апарата!

Прибирането на буталото е с въртене по посока на часовниковата стрелка и натискане.

Може да ползваш ключ от флекс,горе-долу пасва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вярно! Бях забравил, че са с въртене задните!!! Благодаря за бележката!

Предните се "прибираха" така ("уж с отвертката"):

octavia-mk2-68.png

 

 

 

Още малко информация по темата за задните:

 

Тип 1:

octavia-mk2-74.png

 

Източник:

http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/brake_systems/brake_brake_mechanics/repairing_rear_brake/removing_and_installing_brake_pads_cii_41/

 

 

Другия тип апарати (мисля, че са по-разпространените):

octavia-mk2-76.png

 

 

Задните се прибират само така - с въртене и натискане:

octavia-mk2-77.png

 

Източник:

http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/brake_systems/brake_brake_mechanics/repairing_rear_brake/removing_and_installing_brake_pads_ci_38/

 

 

Тип 3 - на Бош системата:

octavia-mk2-81.png

 

Източник:

http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/brake_systems/brake_brake_mechanics/repairing_rear_brake/removing_and_installing_brake_pads_bosch_biriii/

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна- източи малко от спирачната течност преди интервенцията, да не омажеш всичко , че е вредна за кабели и маркучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна- източи малко от спирачната течност преди интервенцията, да не омажеш всичко , че е вредна за кабели и маркучи.

 

...и боята. става на юфка. спирачната течност се мие с вода.

По принцип с износването на накладките нивото в казанчето пада. Ако не е доливано, нивото се връща в първоначално положение.

Това се преценя на място. Иначе си прав. Само да вметна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Единия диск е много надран,другия си е ок и феродо си има.  Проблема е, че карам колата 2 седмици без феродо на единия диск, затова е надран.Вече си купих два диска на Brembo 256mm диаметър PR номер 1KF и 4 накладки.Поръчах си необходимите инструменти за ремонта и се надявам тези дни да ги сменя.Само се надявам да не съм прецакал апарата за спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да прецакаш апаратите...няма какво да им стане от това, че нямат накладки. Още повече са задните - те не държат толкова много, както предните и не се сещам как можеш да ги прецакаш :) Огледай ги визуално, смени дисковете и накладките и си свиркай.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се опитах да сменя дисковете и накладките,но не успях за съжаление.Спирачния апарат е блокирал, буталото е излезнало доста и не мога да вкарам инструмента за събиране на спирачното бутало. Маншончето е изскочило от вътрешната страна и буталото е доста замърсено. Ако източа спирачната течност има ли вариант да го прибера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маншончето е излязло от вътрешната страна, трябва да се свали апарата да се разглоби (извади и почисти цилиндърчето) ако има и дълбока корозия трябва и да се смени. Ама дали има само цилиндърчета незнам. Без да се разглоби няма как да монтираш маншончето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.