Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Кормилна рейка-пластмасова втулка


Recommended Posts

  Колата е "Фаворит" от 1990г. Предстои ми смяна на пластмасовата втулка в кормилната рейка.

Но имам въпроси. Въпросите ще задавам съгласно схемата от фиг.10.3 от книгата на К. Косев за

ремонт на "Фаворит" и "Фелиция".

 Основният ми въпрос е, откъде да стане отделянето на кормилната щанга 17 от зъбната рейка 2.

ПЪРВИ НАЧИН - отвиване на кормилната щанга 17 заедно с шарнирната сглобка (поз.поз.14,13,12)

без разглобяване, заедно с преходната втулка 11. Има руски клипове за други модели автомобили, където шарнирната връзка е капсулована, няма преходна втулка и щангата се отвива заедно с шарнира от зъбната рейка. Но при нас дали ще се отвие преходната втулка 11 защото цитирам от книгата стр.149 "Преходната втулка се застопорява срещу самоотвиване чрез завалцуване на краищата и в канала на зъбната рейка".

ВТОРИ НАЧИН - освобождаване на законтрящата гайка 12 и отвиване на кормилната щанга от преходната втулка 11. Преходната втулка остава към зъбната рейка 2. Но не е ясно дали пластмасовата втулка 20 ще може да се надене на преходната втулка и премине до леглото си в тялото 1 на кормилния механизъм.

   Ще се радвам, ако някой, който го е правил, се отзове и опише нещата, по възможност с цитиране на позициите на елементите от фиг.10.3 от книгата на К.Косев.  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сменяш тефлоновата втулка на вътрешния накрайник , тогава разконтряй гайката ... ако ще сменяш само втулката на рейката свали цялата щанга от зъбния гребен , после има една зегерка и тогава сваляш втулаката .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

            Благодаря за бързия отговор. Ще сменям само втулката на рейката. А това означава изпълнение на първи вариант, който съм описал. Само не разбрах преходната втулка остава ли на зъбната рейка или остава към кормилната щанга?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ябълковидния накрайник остава на щангата и отвиваш от вътрешната гайка ... там също има канал за законтряне върху зъбния гребен (да не забравиш след това да я приплескаш)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих за един чалъм , но ти трябва хубав инструмент ... сваляш скобата на левия маншон и си държиш контра директно на зъбния гребен с ключ 17 ако не се лъжа беше , инак рискуваш да батисаш червяка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.