Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Велосипеден въпрос


Peter_CLX

Recommended Posts

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • zloQQ

    18

  • winrg

    16

  • Цецо75

    8

  • Peter_CLX

    4

Червената "бройка" е новия член :) Зеления "чопър" е от тавана, поизмит и смазан за проба. Ще ми трябват гуми за него, че са се напукали, както и нова спирачка и звънец. Вероятно и хрома ще трябва да възстановя, за да си е "класик" :) Честно казано, голяма душевна "чикииииика" са тези спомени, извадени от кошницата на тавана!

 

Зеленият чопър ми напомня за моето първо колело, което получих като подарък, когато бях във втори клас - на лепенката на долната тръба до средното движение пишеше "Балкан Пирин, цена 140 лв" и беше оранжево с бели калници.

 

Поздравления на ZloQQ за запазените екземпляри!

 

А между другото, аз от известно време се сдобих с един Драг хакер, възможно най-евтиното и базово колело в магазина с цел основно ходене на работа (както по-горе беше споделил и един от колегите). На първо четене скоростите му са малко "къси" като за булевардно каране, а също и седалката му е базова с нулево удобство и ще се ъпгрейдва скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яки са Велко! На мен като малък ми подариха син чопър Н-та употреба (още го пазя на село, но е покрито с прах). 3 пъти му чупих вилката :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте,

Времето започва да се затопля и аз започвам да се замислям за ново колело.
В момента карам RAM HT2 27,5" (твърда рамка), но мисля да го продам и да си взема с пълно окачване.
Знам, че в началото на сезона цените не са най-добрите, но в края на миналия изпуснах да гледам за намаления.
Виждам, че има различни варианти за ход на окачването - 120, 140, 160... и т.н.
До колкото успях да разбера рамките не позволяват увеличаване на хода, т.е. ако сега си взема рамка за ход 120, след време няма как да стане 140 или 160.
Обичам да въртя нагоре, а не да се возя на лифт/автобус/такси, затова се чудя колко ход ще е комфортно за въртене.
Карам предимно маршрути в планината, така че шосейни и градски варианти не са ми интересни.

Като бюджет ми се иска да се вместя в 2 до 3к лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"комфорта" от меката задница при въртене зависи от амортисьора и системата на окачване.

идеята е при педалиране (въртене на горе по баЙра), енергията която влагаш в педалите да не отива в окачването (т.е да я губиш). Търси шок, който има lock (заключване), като цяло това са моделите с въздушна пружина, те са и по-леки, което също е ок за въртене нагоре. Окачването вече не знам ... може би някое многолинково, 4 точково ... вече съм малко извън последните технологиЙЙ, но това е основното, за което да гледаш или поне да питаш в магазина, пък те ще обяснят кое и как :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-сериозно каране нагоре наистина е добре да се заключва. Но не е задължително. Аз лично не го заключвам, но и не се напъвам нагоре, особено ако е стръмно. Рамките, и по т’ва, което аз знам - наистина не позволяват да се увеличава хода.

Аз се чудя моята мекица дали да я сменя и се оглеждам...и ето т’ва ми хвана окото:

https://m.olx.bg/ad/planinski-velosiped-kolelo-mountain-bike-mtb-CID618-ID5kfeC.html

А в момента в Скот имат 20% надолу. Е, малко са по 5 бона, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм голям вело фен, но за пълно окачване не мога да давам съвети, вероятно най-добре би било човек да покара, да усети преди да купи особенно когато бюджета отива на горе. Ще се опитам да помогна с един bike check на един пич на който съм фен. Сега неговите компоненти вероятно са най-скъпите защото му ги дават спонсори и прочие, но все пак колелото с което прави free ride клиповете не е с най-големите ходове, но той обяснава, че така му е по-комфортно заради другите байкове  без окачване които кара. Иначе в момента има доста промоции - има един преустроен магазин на симеоновско до ловния парк. Там в момента мисля имат 10% отстъпка. Промоции има и тук  но или са малки рамките или гадни цветове или 26-ци. Ето клипа:

 

 

 

П.П. не му мисли много, изчисти старото добре, снимай и пускай да се продава :)

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съшо се чудя, имама старичко 26-ца и се опитвам да го сменя с нещо 27,5 със прилични хидравлични спирачки и затова ровя доста сайтове напоследък, защото искам да електрифицирам със средно разположен мотор (bafang). Аз карам основно градско, даже си пътувам с колелото когато времето позволява и сечудя м/у 750w и 1000w, като по малкия ще има повече пробег, но 1000 дава по-голяма максимална скорост, мисля, че 65 км/ч, което си е доста  - даже плашещо за колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Времето започва да се затопля и аз започвам да се замислям за ново колело.

В момента карам RAM HT2 27,5" (твърда рамка), но мисля да го продам и да си взема с пълно окачване.

Знам, че в началото на сезона цените не са най-добрите, но в края на миналия изпуснах да гледам за намаления.

Виждам, че има различни варианти за ход на окачването - 120, 140, 160... и т.н.

До колкото успях да разбера рамките не позволяват увеличаване на хода, т.е. ако сега си взема рамка за ход 120, след време няма как да стане 140 или 160.

Обичам да въртя нагоре, а не да се возя на лифт/автобус/такси, затова се чудя колко ход ще е комфортно за въртене.

Карам предимно маршрути в планината, така че шосейни и градски варианти не са ми интересни.

 

Като бюджет ми се иска да се вместя в 2 до 3к лв.

Здравей, 

Преди 1-2 години бях в същото положение. Карах твърдо 26'' колело, драг на което му бях сменил всички части и вече исках меко. Имам горе долу същите разбирания като теб, обичам да въртя в планината.

Като ще даваш 3к за колело си вземи точно това което искаш, а не мисли как ще му увеличаваш хода и ще променяш нещо. Аз имах колебания между 2 модела Ram Тrial 29 - гуми 2.1, преден ход 120мм И Ram Fusion 27.5 гуми 2,3 и ход отпред 160мм. Говорих с доста разбирачи, всеки си хвали неговото и това което кара. В общи линии ако повече пускаш и не ти се върти везните клоняха към Fusion. Взех си Trial който е супер за въртене, дори и незаключен заден шок не се губи много енергия при въртене. Заключвам го само ако въртя по асфалт иначе няма против да си возя д-то на меко. За парите който имах взех Trial с хидравлично колче, 4 бутални спирачки, 1х11 задвижване и тн. 

 

Погледни марката Pulse. Нови са, не се знае дали са мн качествени, но пък на реклама изглеждат читави. Уж българска марка, ясно че всичко е китайско/тайванско, но то и топ марките се правят там някъде. Както колегата по-нагоре каза, марката Shockblaze пускат някакви примамливи предложения, последното което гледах и много се чудих беше с единствен минус че беше с 26'' гуми всичко останало беше ОК. 

 

Успех и да се похвалиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за препоръките. RAM ме загубиха вече като клиент с лошо обслужване, така че тях директно ги пропускам. Другите български варианти Pulse и Oryx също изглеждат добре, но не подлежат на никакви промени от първоначалната конфигурация. Те работят с компоненти на SRAM/Rockshox, които завишават цената. Shockblaze пускат оферти за стари модели, но ще ги разгледам.

Мислех си за вилка/шок на Fusion или Manitou. За сега карам предимно по XC маршрути, но като се случи някоя по-рошава пътека на спускане, не е много приятно с твърдата рамка. Такива скокове като на клипа по-горе не мисля да правя.

Другото което се налага като тенденция е скоростите да са 1х10, 1х11, 1х12. В момента карам 2х10. За в планината са ми достатъчни, но на шосе определено ми липсва трета по-голяма плоча отпред. Не съм карал 1х11 или 1х12, но не съм убеден, че е по-добро.

Ще проверя и този магазин на Симеоновско шосе. В общи линии ми се иска да попадна на магазин, в който разбират какво продават, да седнем с продавача и да обсъдим от кое може да се спести, от кое по-добре не и в крайна сметка да стигнем до някаква приемлива за мен конфигурация.

Наясно съм, че хубавите колела са по 5к+ лв, ама за каране за кеф събота и неделя ми идва много такава цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен човек трябва добре да си изясни какво ще кара. Защото колело пригодно за "рошави пътеки" е тегаво на дълги XC преходи. Цялото това омекотяване, като дойде 10 км баир(ама на горе) и ти излиза през потните жлези. Освен всичко друго и стойката на даунхил е съвсем друга и на дълго каране уморява значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорил съм с хора, които са минали от XC на пълно окачване и казват, че е много по-комфортно и за нагоре и за надолу, но не сме задълбочавали темата, тъй като тогава още нямах мераци за пълно окачване. Не говоря за чист "даунхил" велосипед с 200 мм ход, а за trail/enduro вариант, който да е удобен и за катерене. Карам за удоволствие и не гоня спортни постижения. Участвал съм в обиколката на Витоша. Там катеренето от Боснек до Чуйпетлово си е тежко, също и от Ярлово до Железница като напече слънцето в полето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се че има читави меки колела с геометрия изцяло за ХС. Проблемът на големите ПРОта с меките рамки е най вече в теглото което окачването додава и предпочитат да се друсат за сметка на олекотяване. За каране за удоволствие комфорта е по важен.

От ХС до DH има още няколко съкращения и разликите са повече в геометрията а не толкова в хода.

 

аз ще добавя само че ако ползваш или смяташ да ползваш детска седалка за колело, като го избираш задължително с нея че заради окачването нещата вече не са универсални.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да препоръчаш някакъв модел, че тепърва навлизам в "меките" колела. Детска седалка не мисля да ползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не говоря за чист "даунхил" велосипед с 200 мм ход, а за trail/enduro вариант, който да е удобен и за катерене.

Това имах предвид и аз, внимавай да не залитнеш към колело, което нагоре е правено да се качва с лифта. 1х10 за скорости според мен си е правено за екстремно каране, аз лично бих си търсил поне 2 предни.

 

Точно на Витоша 100 се "забавлявах" с едни хлапета с истински про DH, дето ме е страх да си помисля колко струват. Надолу само дето не ме прескачаха. Като дойде Чуйпетльово половината едвам ги бутаха, а най-тежко екипираните просто приключиха. Това са си колела само за надолу и това е. Те и за равен асфалт не стават даже.

 

Аз нарочно не говоря с конкретни модели, защото всеки си хвали неговото. Продавачите също не помагат особенно, къде от маркетинг, къде че също си имат пристрастия. Най-доброто е да пробваш на приятели, ама ако можеш за часове разнообразно с твоя си стил на каране/бутане ;)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За “надоле” си е хардкор колелото. И рамката е по-тежка, съответно по-яка. За плочите, 1х11/12 мога да кажа, че не е зле, но реално, олекотяване от там не се получава. Просто чукваш само един шифтър. Чисто удобство и вероятно навик. Компонентите също е хубаво да са съобразени с най-големия тормоз на който ще подложиш машината и разбира се да подлежат на корекции. Manitou според мен е по-читавата работа (поне от т’ва, което съм пробвал), Rockshox са си класици и да си призная, по “мазна” работа не съм пробвал.

Наистина е хубаво ако може да се пробва за час-два в пресечен терен бъдещата покупка. Или поне нейни варианти, защото има разлика не само в геометрията на рамките, но и в рязположението на шок-а и задното окачване.

То си е време да направя една профилактика на моето и мога да съдействам с едно каране (26”), но по-рано от следващата седмица, на дали ще успея.

post-5-0-01116800-1523007703_thumb.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не съм броил зъбите, ама се съмнявам с 1х11 да можеш да постигнеш такива крайности в предвателните числа, както с дъртото 3х8.

 

А аз лично ползвам много и двата края на предавките.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съобразени са зъбите. Най-голямата плоча отзад и най-малката са идеални, както и средния “венец” :) Пробвах такова на Sram, и аз не съм броил зъбите, но не усетих липса на предавки. Крайности предполагам няма как да се гонят, но за мен 1х11 май е ОК. Щото ти много бъхташ нагоре, а аз - не. Все пак и бутането по баира е част от “Крос Кръчми” стила, който мъчим нали...

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди на старото колело бях 3 х 9. Сега съм 1х11 като отпред съм с 32 зъба а отзад 10-42. И аз не съм смятал предавателни числа, но разлика има и в двете крайности. За изкачването на места, където наклона е много голям се налага да бутам колелото, което не е голям проблем все пак не гоня време. При спускане, пак ако не гониш време не е кой знае каква драма че не може да вдигнеш над 50-60км/ч. Друг плюс на 1х11 е че имаш място свободно място на курмилото за копче за спускане на седалката ти и много по лесно се почиства предната плоча. Това че опред имаш само 1 по-малък диск намалява шанса да го изкривиш чрез удар в по-високо препиядствие. Като цяло мнението ми е положително за 1х11 като за моя стил на каране/возене. 

 

Winrg ако обичаш състезанията и си засичаш време мисля че 2х10 ще е по-добър избор.

 

Организирате ли се лятото за каране на колело, струва ми се че може да си направим една шкодо-вело клубна среща :)

Редактирано от corropt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е до състезание, просто ако човек прави и дълги асфалти, тежкия педал си трябва. Лекия може да се компенсира и с бутане - факт.

 

Но се ограничава динамиката с един преден венец, няма как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Winrg ако обичаш състезанията и си засичаш време мисля че 2х10 ще е по-добър избор.

 

Организирате ли се лятото за каране на колело, струва ми се че може да си направим една шкодо-вело клубна среща :)

Карам за удоволствие, но хич не обичам да бутам нагоре (не че не се е налагало де). Мисля, че ще си остана на 2х10. Сега отпред съм с 22 и 34 зъба, отзад е 11-36. С въртене максималната скорост е около 40-45 км/ч. За повече си трябва още една плоча отпред, но ми е приоритет. За сега още не ми е останало време да обиколя магазините и да пробвам различни рамки.

За вело-среща/поход съм навит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Стопли се вече и аз мисля за едно колелце. Xем да си ходя до работа с него, хем да водя щерката на градина и уикенда в парка да покарам. Мисля, че някога може и да се кара из гората, но не нещо екстремно, а просто така за удоволствие. Мисля, че искам дискови спирачки и друго като екстра не съм мислил. Като марка съм се насочил към Драг, български са което е супер. Като бюджет много ми се иска да вляза в 400-500 лв., ако трябва малко отгоре, но нямам никаква идея какъв размер да е - аз съм 180 см, 76кг. Ясно е, че трябва да се пробва, но все пак съвет какво е добре да се гледа преди покупка от някой запознат няма да ми е излишен.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този бюджет трудно ще вземеш колело с читави дискови спирачки. Ако наистина ти е само за градско и леки разходки, дискови спирачки не ти трябват. Хем няма да са читави, хем ще ти тежат.

 

Погледни какво има в olx и прочие. Можеш да вземеш запазено колело от по-висок клас, вместо ново дръвце. Това, че е Драг, нищо не значи, в ниския клас на всяка марка си личи, че са пестени пари. Самите сглобки са компромисни и след максимум година почва да поскръцва и потропва неприятно.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм 183  и рамка 19 инча ми беше идеална. Сега карам 18 и ми е малко къса.

 



... Xем да си ходя до работа с него, ... 400-500 лв., ..аз съм 180 см, 76кг. 

 

Поздрави!

Аз съм 183, карах 19 инча рамка и ми беше добре. Сега карам 18 и ми е малко къса, но става. По упътванията, ти си на горната граница за 18, но да, най-добре да пробваш. 

За тези пари дискови спирачки ще са с жило (механични), което няма лошо според мен. Гледай ако може вилката да е с регулиране на твърдостта и метални педали, пластмасовите са ок, но при малко кал или вода, стават хлъзгави (за каране в гората).

За пътуването всеки ден, е важна и седалката, ако стандартната не ти допада може да я смениш. 

 

Преди 2-3 седмици обикалях магазини и гледах за колело като теб, но се бях спрял на 1000 лв ценови диапазон, е в крайна сметка останах със моeто, но смених някои части и съм доволен. Аз се бях спрял на това което си е 1100 лв, но ако бях с твоя бюджет бих погледнал това с размер на колелата 27.5 - 29 ми се с труват прекалено големи.

 

И аз споделям меннието, че по магазините не помагат много, трябва да знаеш какво искаш. 

Съглацен съм и с Цецо75 - моето беше точно с най-обикновенните команди(врътки) и дръжки и за каране всеки ден, беше гадно. Карах само с ръкавици, иначе ми правеше мазоли на дланите. Смених седалка, команди, дръжки и вилка и то стана друго колело.

 

Ако искаш да пробваш и покараш/тестваш, няма проблеми. Поздрави.

 

20180409_085337.jpg

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за предложенията от seftan. Ако това ZX e добро мога да увелича бюджета до него спокойно. Ще пиша като има развитие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.