Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вентилатор на охлаждането се включва сам


valsto

Recommended Posts

Колата е О2 ФЛ 1.9ТДИ ВХЕ - 2009г. - 86000км

 

През зимата, на Коледа, установих че вентилатора на радиатора се включва сам, без да има никаква нужда! Например- тръгвам със студена кола, температури около 0 и се включва  веднага да бръмчи!!! Уредът на таблото си показва коректно ниска температура. Също при закачане на диагностична букса си показва коректно температурата на антифриза, както и даваше че има грешка за вентилатора.

 

3  часа, след като  бях паркирал колата не можа да запали - беше изтощен акумулаторът.   Откачих кабела от Е бокса, който е 50А и отива директно в двигателя на вентилатора и така карам вече 6 месеца, но почват жеги и трябва да се действа спешно. Изобщо не смея да пусна климатика.

 

Проблемът ми е следният: Никъде не откривам термошалтер! Даже предварително купих такъв, който ми казаха че е за моята кола, но по нея няма такова нещо!  Имам само един вентилатор, от който излизат 4 жици,  отиващи до куплунг и след това са непроследими, защото влизат  в кабелните снопове.  Две от жиците са доста дебели, 2 са тънки. Според схемите в ЕЛСАВин, когато е един вентилатор има само два варианта: с термошалтер с 1 или 2 скорости за вентилатора. Без никакъв електронен блок за управление. На тънките жици дават да е закачен елемент,  който  прилича на резистор - правоъгълник, без никакви други означения. От едната страна се захранва през бушон 24, а другия край отива в Двигателен Контролен Блок.

Като докосна разкачената дебела жица до напрежение, прескача мощна искра, въпреки че двигателя не помръдва. Това ме навежда на мисъл, че някъде е закачена електроника или кондензатор.

Побърках се да чета по форуми на английски, руски, и български и тези за голф 5- 6, но никъде не се споменава за 1 вентилатор и такъв проблем. Навсякъде са с по 2 перки и електронен блок!

 

Какво пуска вентилатора и къде се намира?!?!  Или как мога да отстраня този проблем?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен причината за включване на вентилатора се оказа термодатчика който подава некоректни данни на термостата че " колата е загряла " . Споделям , може проблема да е съвсем друг . Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде е този термодатчик? ако имаш предвид датчика за температура, той  не "подава" ли данни само към колата (и стрелката), а термостата си е абсолютно механичен?!

питам защото и аз имах такива проблеми тази зима, не всеки път, но няколко пъти се случи, а откакто се стопли престана

 

та, кой казва на перката да се включи и освен перката имал ли си проблеми със стрелката на таблото, може ли някой от датчиците на климатика също да бъзикат перката?

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен причината за включване на вентилатора се оказа термодатчика който подава некоректни данни на термостата че " колата е загряла " . Споделям , може проблема да е съвсем друг . Успех

 

 

Не знам кой датчик и къде да е - компютъра получава вярна температура, както и я показва на стрелката.  Какво включва вентилатора е мистерията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ще сменям термостат в петък, та ще поразпитам в сервиза какво има по веригата, която включва перката

някой датчик нещо ще да е ... при мен се палеше директно на втора степен

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на това място според етка има термошалтер http://prikachi.com/images/333/8810333P.png

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на същото място излиза,че се намира датчика при 1.6

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на това място според етка има термошалтер http://prikachi.com/images/333/8810333P.png

 

Извинявайте за забавения отговор, но имах много денонощна работа.

 

това,  което е показано от ЕТКА при мен е термодатчик, а не шалтер : http://prikachi.com/images/430/8812430d.jpg

 

Както се вижда на снимката,  цвета на жиците е кафяв и жълт.

Тук прикачам ел схема, която съм взел от ЕЛСА. http://prikachi.com/images/423/8812423t.jpg

Тя е за 2 скоростен мотор, аз не знам моя какъв е, но и за 1скоростен схемата е само с една жица по-малко.

Прикачам и снимка на куплунга на радиатора, на който цвета на жиците съвпада напълно с този от схемата.

 

Както се  вижда от  схемата,  в термошалтера  трябва  да влизат червена и кафява   жица по 4квадрата,  които идват от  куплунга.  Да, но жиците от куплунга отиват директно в ел мотора, и 4те!!! При мен го няма това F18!!!

 

Какъв е шанса, този шалтер да е вграден в ел двигателя на вентилатора? Звучи ми много странно, защото  там няма как да следи темп на водата.

Също така не знам,  какъв е този правоъгълен елемент, който е на тънките жици след куплунга (2ри и 3ти пин) и се  намира със сигурност в двигателя.  Може ли той да има някаква  връзка с включването на мотора,  или следи някакви обороти/температура, защото води към компютъра?

Не съм прикачал първата страница на схемата, но и двата кабела, и тънкия и дебелия, идват директно от предпазителите. И силовия си влиза директно във вентилатора.

Какво по дяволите включва  мотора и къде се намира?!?!?!

 

В ел схемите има вариант с без степенен електронен блок  за обороти на двигателя. Но там го дават само за 2 перки/двигателя -  малка и голяма. А при мен е 1 голяма.  Какъв е варианта да е вграден в двигателя? И защо да се включва, след като компа знае вярната температура? Освен да се бърка нещо от климатика - нали вентилатора се пуска задължително и при включен климатик....

Май ще разглобявам двигател тия дни :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Какво по дяволите включва  мотора и къде се намира?!?!?!

 

 

 

 

Какво по дяволите включва  мотора и къде се намира?!?!?!

 

 

Напълно е възможно в този мотор да се е вселил някой дух и просто му е скучно и се забавлява така..Що не пробваш да го поръсиш със светена вода?! По лошо определено няма да стане :tell_me:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Какво по дяволите включва мотора и къде се намира?!?!?!

 

 

Напълно е възможно в този мотор да се е вселил някой дух и просто му е скучно и се забавлява така..Що не пробваш да го поръсиш със светена вода?! По лошо определено няма да стане :tell_me:

 

Мне, Мише! Трябва си екзорсист!!! Също е познат като “майстор“.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели как се справи с проблема .Ще бъде полезно на всички .Успех

 

Когато имам  окончателно решение ще го напиша пак.

 

След като осъзнах, че  съм с ел.  блок, вграден във двигателя, макар и без 2ра перка,  си припомних какво съм чел по форумите. В Бришкода за такъв проблем споделяха, че се оправял  с изсушаване на Е-Бокса. Това е кутията със бушоните във двигателното отделение. Как може едното да влияе на другото - не ми е много ясно, но там имаше доста хора спасили се по този начин.

Тъй като тази седмица е доста жега, реших че няма нужда да го свалям да го суша, а направо закачих кабела към предпазителя.  За сега - 2 дена работи нормално. Включва се само при нужда- например след включване на климатика.

 

Този двигател е доста ефективен - има малко топло отделяне. По време  на движение, при външни температури около 34грЦ,  си се поддържа температура на водата около 87-90 градуса.  Даже  при задръстванията в София темп не се покачва над 93.  Проблем е при пускане на климатика в града - вдига се температурата до  към 94 и климатика духа топло.  Та - през зимата спокойно може да се кара с изключена перка. По-добре да не се налага де.  Но сега превантивно ще си монтирам едно волтметърче, да знам напрежението какво е, и някой хапва ли го при престой...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Какво по дяволите включва  мотора и къде се намира?!?!?!

 

 

Напълно е възможно в този мотор да се е вселил някой дух и просто му е скучно и се забавлява така..Що не пробваш да го поръсиш със светена вода?! По лошо определено няма да стане :tell_me:

 

 

Мда, ама ако поръся със светена вода Е-Бокса точно по-лошо ще стане.  Проблема най-вероятно е бил влага в него....

 

Те затова изключително рядко твърдя нещо с категоричност ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз смених термостат, само че при мен се оказа, че долу в ляво както е по ЕТКА няма нищо (термошалтер). С една перка съм. Има един термодатчик, който е на един от маркучите и него сменихме. Като застудее ще видя дали има подобрение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото си беше за смяна ... колата трудно вдигаше и не държеше постоянно 90 градуса (в момента също ми се струва, че бавно вдига стрелката в началото като за бензин, примерно трябват 4 мин работа на място докато отлепи,  но пък после е стабилно, като почне да вдига стига до 90 и там се заковава).

датчика го смених, просто така ... да видя дали е от него. В интерес на истината като е загряла колата започна да пуска перката на радиатора по-често, на кратки интервали. Така си работеше и миналото лято. После зимата започна да се включва сама без повод, а сега лятото съм я чувал в движение много рядко, въпреки големите жеги.

 

Имам климатик, да. Може ли да е от негов датчик?

(с една перка на радиатора съм)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включване на климатика при спряла кола автоматично тръгва и перката на вентилатора. В движение не знам как е.  Но така може да се провери дали ел блока на перката работи коректно.

 

Нормално е при движение да се пуска рядко - има въздушен поток, който  охлажда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Привет на всички в темата,

имам същия проблем с Шкода Октавия 1.6 дизел.След като я загася след известно време каране, се включва перката за охлаждане и не спира докато не се изтощи акумолатора.

Някой намери ли окончателно решение на проблема.Моля да сподели .Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте, имам същия проблем, като този на автора, само че става въпрос за О2 1.6 мпи. Колата не я бях карал около 2 седмици, като през това време съм я припалвал през ден-два. От няколко дни я карам и ми прави впечатление, че при палене пали малко по-трудно от обикновенно, а след няколко секунди се включва перката за охлаждане, макар че вън е 0 градуса. Също така при движение както си работи нормално колата, нещо в двигателния отсек изпуква и става мудна. Искам да допълня че перката спира след изгасване на двигателя и не се включва повече. На бордовия компютър всичко работи нормално, грешки не ми показва и за момента не съм я закачал на диагностика. Ще съм ви благодарен за някой съвет относно проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравей те колеги.Това явно е заложен дефект втози автомобил.Колата я имам от 2години и от няколко дена започна да се включва след загасяне на двигателя.Щом включа контакта и спира.Значи докато работи двигателя всичко е нормално щом го загася след малко перката започва да се върти.Смених термодатчика без резултат смених иперката тъй като на нея е електронен блок за управление отново без резултат.Вече се чудя какво да правя.Някой да има идея.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.