Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Педала на спирачките потъва


Speedster

Recommended Posts

Здравейте,

 

Днес случайно забелязах че както си седя на червен светофар и при натискане на спирачката педала осезаемо си потъва надолу.Да не кажа почти до долу.Колата за момента си спира нормално/

Нормално ли е това поведение и къде може да се крие проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е. Държиш го повече време, натискаш го малко по-силно - потъва до долу.

 

Преди време имаше такава тема, и когото и да попитах все му потъваше педала при продължително натискане.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално. Ако педала потъва, при постоянно леко до средно усилие, най-вероятно има проблем. Може да изпускат гумички на главен спирачен цилиндър. При силно натискане гумичките се "раздуват" и ефекта го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако по спирачната помпа не се забелязват течове, тогава се продължава - предни апарати, задни цилиндърчета/апарати...  Засега следи нивото на спирачна течност, а ако ти се случи преди ремонта да ти пропадне педала в движение, върни на по - долна предавка спирай на скорост и помпай на педала на спирачката. На теория може да си помогнеш и с ръчната, но понеже ми се е случвало, мога да кажа че на практика няма да ти остане време ... а и този метод не е за всеки. Може да се завъртиш и да се удариш.

 

Генерално решение на проблема е както направих аз на фелицията - на предните апарати нови гумички, отзад нови цилиндърчета и нови тръбички по цялото купе, само помпата остана стара и спирачна течност по книжка. Вече ако има и кантар отзад, незнам.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, като се е скапала гумичка на главен спирачен цилиндър рядко има какъвто и да било теч. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, възможно е, защото помпата на новите шкоди е хоризонтална. Течовете се оттичат на земята и не си личи, но като се свали помпата се разбира текла ли е или не.

 

Мен ми се случи с 120 ката , тъкмо я бях взел, малко преди нови хан точно на завоя с около 110км/ч срещу една мантинела и доста се спекох.  Бях се приготвил - удряме се отиваме в тревата и няма 120ка, няма ме и мен. Помпата там е вертикална успяха да хванат спирачките по чудо, спрях  в нови хан я огледах.  Даже в този ден си минах ГТП с тези спирачки и се прибрах до София, но веднага смених всичко.  После като изпусна и фелицията вече си я смених цялата пак по навик. Затова посъветвах човека същото, макар и било то ОК2 щом от едно място е тръгнало, скоро и от друго ще тръгне, затова сменяме всичко с ново и сме спокойни ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, колата ми на 25-35 000км ми го правеше това... Никакви проблеми не е имала, вече е на 98 000км... Изобщо не сменяйте абсолютно нищо, ако се случва, както е описано...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам опит с О2, но не бих карал кола която се държи по този начин. Пропадането на педала означава "теч" в системата. Но това си е мое мнение  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че Венци не успява да го обясни - педала не пропада до долу, а потъва няколко сантиметра при силно натискане на спирачката. Това се нарича EBD, при екстремно натискане на спирачките разпределя усилието между колелата, за това педала потъва повече (май и аз не го обяснявам много добре). Според мен Венци описва това. Обаче не съм сигурен дали при колегата Speedster е същото нещо, защото казва

...

при натискане на спирачката педала осезаемо си потъва надолу.Да не кажа почти до долу....

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, дръж го повече време и натискай все по-силно, плавно - не рязко... До долу почти отива, не на 100%, но отива. Иначе, да... абсолютно това се случва. Сега на джипа колкото и да натискам, става само много-много твърдо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, дръж го повече време и натискай все по-силно, плавно - не рязко...

 

Поздрави

Точно така, но не мога да преценя дали пропада толкова много. И се усеща едно "цакане" в педала, докато потъва.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм запознат да попитам само има ли този автомобил сервоусилвател (с вакуум )и накладките в какво състояние са?Към автора е въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм запознат да попитам само има ли този автомобил сервоусилвател (с вакуум )и накладките в какво състояние са?Към автора е въпроса.

Да сервооусилвател има доколкото съм запознат.Автомобила е от подписа ми.Накладките са наред гледах ги преди по-малко от месец като сменях гумите.

Иначе нормално си спира за момента не съм срещал проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка шкода след 1980 год има серво. То няма нищо общо. Венци (shaft) ме е питал по срещи от къде мисля че е проблема при него но не знаех че при ок2 се приема за нормално да потъва педала на спирачката. Ако мислите че е от сервото, което ме съмнява, сменете платното, ама не е от него... За мен това не е нормално.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля че педала трябва да остава твърд но може и аз да съм в грешка.

Трябва да пробвам на някоя друга Октавия да видя същото ли е  или има разлика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка шкода след 1980 год има серво. То няма нищо общо. Венци (shaft) ме е питал по срещи от къде мисля че е проблема при него но не знаех че при ок2 се приема за нормално да потъва педала на спирачката. Ако мислите че е от сервото, което ме съмнява, сменете платното, ама не е от него... За мен това не е нормално.

Въпроса ми беше реторичен ,защото на всяка кола със срвоусилвател педала потъва при натиск .Накладките ако са много износени потъва повече но при автора са както разбрахме добре.Освен да не е обезвъздушена системата както трябва може и да се провери АБС-а дали е наред.Някой го изключват директно като махат бушона .

Редактирано от srservice
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.