Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чип на Фабия 1.9sdi


stoian1929

Recommended Posts

Здравейте , 

 

Колеги някой чувал ли е за чип на фабия 1.9sdi или по точно , как от 64 коня става 82 ? 

 

Един познат ,който кара мерцедес си е сложил чип при него и го е питал за фабия-та , та той му е казал ,че става 82 коня ??? Това възможно ли е , защото на мене нещо не ми се връзван нещата.

Ако има някои по грамотен и запознат да си каже мнението  :tell_me: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , 

 

Колеги някой чувал ли е за чип на фабия 1.9sdi или по точно , как от 64 коня става 82 ? 

 

Един познат ,който кара мерцедес си е сложил чип при него и го е питал за фабия-та , та той му е казал ,че става 82 коня ??? Това възможно ли е , защото на мене нещо не ми се връзван нещата.

Ако има някои по грамотен и запознат да си каже мнението  :tell_me: . 

 

 

Колега , не става много ясно , при кого е ходено и кой какво е казал , ама ..... здраве да е ... 

Иначе , ето едно клипче на Fabia SDI (червената) , която не е съвсем 64 кс  ;)  , а колко точно е ... незнам  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам 1.9сди интерисувал съм се преди време, това което разбрах е че след чипосването конските сили се увеличават с около 8-9 к.с..За мен това е нищожно и финансово неоправдано.Все пак това е атмосферен дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , момчето което прави чипосването се намира в Годеч името не му го знам или по точно го забравих , относно цената е около 250лв .Аз не че искам да я чипосвам моята , но просто ми беше чудно дали може само от един чип и то на този двигател такава голяма разлика :) , защото ако е и истина от една страна си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре се обърни към колегата, писал над теб (Pepino)... "момчето в Годеч" го има в черния списък :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам 1.9сди интерисувал съм се преди време, това което разбрах е че след чипосването конските сили се увеличават с около 8-9 к.с..За мен това е нищожно и финансово неоправдано.Все пак това е атмосферен дизел.

Тази фабия, в клипчето, няма никакви хардуерни изменения. Само софтуер!

250 лв. за ремап на SDI според мен е много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цената незнам каква е, това е цената за мерцедеса на моят познат , не съм се интересувал аз лично за моята фабия (познатият ми каза просто колко коня  вдига)  , просто ми беше интересно дали е възможно , но явно е възможно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цената незнам каква е, това е цената за мерцедеса на моят познат , не съм се интересувал аз лично за моята фабия (познатият ми каза просто колко коня  вдига)  , просто ми беше интересно дали е възможно , но явно е възможно .

 

Човек, всички коли ги правят с някакъв лимит и запас... Общо взето, причините са доста... ето две-три:

1. Да си изкара гаранцията, като не се зори много, колкото и да я зориш, все ще оцелее агрегата, което е и най-скъпото...

2. Занижават ги, заради екологията. Не им разрешават да пуснат кола, която цапа много - наскоро нали стана един "скандал" за дизеловите автомобили на VW. Също така, преди време се говореше мноого, че газовете на дизела били канцерогенни... Бла-бла, нали...

3. Заради данъчни ставки - в дадени страни можеш да видиш 137 коня, в друга 140 коня, в трета може и 145 да видиш един и същи мотор. Примери много. Това се прави, за да може да се избие рибата с повече купувачи, и ако данъкът е по-малък - повече купувачи, затова се свалят 2-3 коня надолу и т.н...

 

Всичко това нагоре се прави софтуерно. Състезателните коли ги правят за победата - там дискове и т.н. се сменят по време на състезанието... там настройката на колата зависи от състезанието, в което ще се участва - ако ти трябва по-мощна - чип тунинг на по-мощна /още на място с предварително подготвени и тествани файлове/, ако ти трябва да тръгва от "1500 оборота" - бам на 1500 максимални стойности - колкото издържи, след състезанието - нов двигател, ако тоя няма ресурси вече...

 

Това са причините. Колко точно ще изкара, като се направи повече коне - нииикой не може да ти го гарантира! Зависи само от това как я караш. Затова, който разбира от това, което прави, той ги прави по-лекичко /в частта в която караш ежедневно за България - например до 2000 оборота, лекичко, кротичко и т.н. - остава почти непроменено или леко завишено/ - колкото да ти е кеф, че колата върви повече, но пък ти пази агрегата, а и друго - някои хора те питат и какъв си шофьор (агресивен, или не) и всичко се наглася много внимателно. Който гледа печалбата само - взема готови файлове, които се намират по нета (сравнително лесно) и просто ти го слага - да, колата върви страхотно с този файл, защото някой, някъде го е направил за някоя кола, приличаща на твоята, но една с една няма еднакви... затова отвреме навреме колите не вървят, след чип тунинг или са доста по-зле направени... :)

 

Мога още много да пиша... но в общи линии това е относително "накратко" :) Всяка кола си има заложен запас, който нарочно не се използва - дали ще го ползваш на макс, или наполовина - няма проблем - но не се знае колко ще изкара при дадена ситуация... Всичко е една проста механика, която се управлява от "сложния" софтуер.

 

Дефакто, караш си леко колата, върви си както си върви, може и малко повечко, но настъпиш ли педала ще тръгва по-приятно и винаги знаеш, че ще можеш да го направиш, дори да не ти трябва точно сега. :) Всичко е до настройка - затова се казва и "тунинг" от "настройка"...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Може да се съживи 1.9sdi. Не знам точно колко коня се вдигат, но се усеща на педала, колата става по-жива и по-приятна за каране. Не се слага чип, а се променя /пренаписва/ софтуера на двигателя. Днес го направих на моята, разбира се благодарение на колегата Реpino. Динамиката се подобри чувствително, особено до 100км/ч. и с пуснат климатик. При натискане на педала до пода започва малко да изпушва. Ако това ви притеснява го имайте предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много скептично съм настроен към подобно "вдигане" на мощността.

Какво би направила една софтуерна промяна на колата,за да вдигне мощността?

Освен вдигане на оборотите и повишен разход на гориво,май нищо друго.

Нито диаметъра на буталата ще промени за да вдигне мощността,нито дюзите ще пръскат "по-мощно",нито цетановото число на дизела ще се повиши.

Откъде би дошла повече мощност,някой може ли да обясни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много скептично съм настроен към подобно "вдигане" на мощността.

Какво би направила една софтуерна промяна на колата,за да вдигне мощността?

Освен вдигане на оборотите и повишен разход на гориво,май нищо друго.

Нито диаметъра на буталата ще промени за да вдигне мощността,нито дюзите ще пръскат "по-мощно",нито цетановото число на дизела ще се повиши.

Откъде би дошла повече мощност,някой може ли да обясни?

 

Елементарно е! При турбиниран двигател е по-лесно за обяснение, защото има повече "мегдан" за настройване, докато при атмосферен е: точно количество гориво на точно количество въздух. Производителите правят двигателите така, че да отговарят на определени еко норми, а не да изкарат повече километри пробег. Всички двигатели имат ресурс за милиони километри пробег. Целта им е да се впишат в нормите и данъците в дадената държава. Затова има ЕДНАКВИ мотори с различни мощности: 140 коня, 139 коня, 143 коня и т.н. 

 

Колкото до разхода - зависи кой ще прави настройката, знае ли кога и колко количество гориво и въздух да подаде, за да е окей сместа и т.н. Една некадърна настройка може да развали вървежа и да повиши разхода многократно, но една кадърна може да превърне колата в съвсем нова кола ;) Разходът може да се промени към по-висок или към по-нисък, но само при определени условия, а не винаги. ;) Тоест, ако колата се настъпва повече, защото върви повече - ще харчи повече, но ако колата се кара нормално, то разходът може и да стане по-нисък от преди настройката.

 

Така, че всичко зависи от човека, който прави настройката ("тунинга"). :)

 

При силовия тунинг има няколко етапа - на английски "STAGE". Първия етап (STAGE 1) е точно повишаване на мощността посредством "донастройка" на софтуера, който управлява работата на двигателя (софтуерен чип тунинг/ремап на моторната електроника) и т.н. Това, че един мотор е излязъл от завода 100 коня съвсем не значи, че това е максимумът му. Останалите етапи се изразяват в пипане на буталата и т.н. И обикновено една такава "заигравка" завършва с mobile.bg, кола, която не може да се кара по улиците и десетки хиляди изхарчени пари за пустия му кеф. 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добро описание. Вървежа бесзпорно е подобрен. За разхода е рано да се каже, ще го тествам по-продължително. Относно човека който прави тунинга, в случая е такъв от когото вече има много доволни хора. Аз исках разумно леко повишение на динамиката, което направи колата много по-приятна за каране. Освен това, има много лесна опция при нужда колата да се върне към заводските си параметри чрез промяна на един код от ваг ком.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода на извънградско е същия като преди. Засякъл съм го в същите условия за над 1100км каране на веднъж. Вървежа е осезаемо подобрен. За градско ще пиша като засека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.