Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на масло


Sasho82

Recommended Posts

Здравейте,може ли тези, които са сменяли вече масло да споделят на колко километра са го направили? По принцип в Шкода ми казаха 30 000 км или 2 години. Аз сега съм на 1 година и 7 месеца и 14 000 км, та се чудя дали да го сменя или да чакам да станат 2 години. Може да споделите и цената за смяна в Еуратек.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени го сега! Зависи колко събира колата, но около 130-140лв масло кастрол и филтър. Аз бих сменил и въздушен и филтър купе.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На двигател 1.2 70 коня на фабия 2 с 3 цилиндъра преди две седмици 130лв с нулиране на интервала за сервиз. Кастрол + филтър. Иначе с около 70лв се минава извън ЕТ за същото нещо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си го направиш сам (елементарно е всичко) - абсолютно всички филтри и маслото излизат около 150лв, а може и по-малко да е при 1.4... Ако си го правиш в сервизи - имаш надценки /“такса сервиз“/, работа и т.н. Който не може - ходи при лекаря, а лекаря каквото и колкото каже - такова...

 

Моята кола съм си я обслужвал напълно сам - излизаше ми 170-200лв с всички филтри и масло от Германия - всяка божА година Март месец се случваше това... Цени от 300-400лв за масло само и филтъра, ми звучат, като за мерцедес.

 

Аз ходих в ЕТ, защото колата е с 5 години гаранция, иначе не бих отишъл там на сервиз...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци е прав, аз също съм с 1.4TDI и сам си я обслужвам за около 150-160 масло и всички филтри.

80 масло = 5л
80 филтри = маслен, горивен, въздушен, филтър за купето.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато става въпрос за извънгаранционно обслужване всеки може да си го прави където иска и за колкото може да си позволи , но ако искаш да си запазиш гаранцията на автомобила трябва да се съобразяваш с условията на ЕураТек :sorry:

И аз нямам доверие на този дълъг период на маслото , ама това е положението .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да слушам какво са ми казали Еуратек и да го сменя на 2 години?

Питай дали може да минеш на фиксиран интервал 10 - 15 000 км. или година ... в книжката (поне на моита) пише , че има такава опция , но на мен ми е рано да го мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ няма да ти откажат да сменят маслото по-рано. Друга опция е да си го сменяш сам на 1 година и на втората да отидеш в ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,може ли тези, които са сменяли вече масло да споделят на колко километра са го направили? По принцип в Шкода ми казаха 30 000 км или 2 години. Аз сега съм на 1 година и 7 месеца и 14 000 км, та се чудя дали да го сменя или да чакам да станат 2 години. Може да споделите и цената за смяна в Еуратек.

Поздрави!

Преди две седмици бях на първо обслужване в ЕТ. 1 г. и 11 м., 21,000 км. Смяна на масло и всички филтри - 274 лв.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата смяна я извършихме на 13к км. В еуратек няма да ти откажат, все пак си плащаме. За 1.2 86hp 3.900л castrol +всички филтри е 260-270лв.

Относно големите интервали, втората смяна янаправих на 41к км и колата не беше започнала да харчи масло и не беше заработила странно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си държиш на колата и искаш да си я караш - не прехвърляй 10000, независимо какво е маслото и какво ти казват или какво пише в книжката.

Първото го смених още на 2500...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, възможно ли е да се смени само маслото и масления филтър на О3, извън ЕТ, без да се променя сервизния интервал?Например, на нов автомобил, да се смени маслото на 15 000 км, но след смяната компютъра да показва, че следващата смяна е на 30 000 км, колкото е била и преди смяната на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно :) Не е проблем това нещо. Стига майстора да го направи чисто и внимателно - никой няма да разбере и гаранцията ще си важи. Тоест да се ходи през една смяна в ЕТ...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ дали гледат старите филтри дали са оригинални и могат ли да откажат гаранционно обслужване ако не са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ дали гледат старите филтри дали са оригинални и могат ли да откажат гаранционно обслужване ако не са?

 

Според мен, изобщо не ги гледат, защото няма никакъв смисъл от това нещо /когато съм ходил в ЕТ за смяна на масло - и при двата пъти филтърът просто се вади и се хвърля в кофата/ ;) И кой точно ще е оригиналният филтър? Аз знам за 3-4 марки, които се слагат най-малко :)

 

От моята Октавия първият, който извадихме през 2010-2011 беше на MANN, сложиха ми BOSCH, след което аз си го махнах сам и сложих HENGST и все такива гледах да слагам, защото са хубави филтри.

 

Сега Фабия 2014 идва и на всичките й капачки и филтрите пише HENGST - сложиха MANN... Съвсем безпроблемно е това нещо - сменя се филтъра, без да се нараняват никакви елементи - само внимателно пипане, налива се хубаво масло и няма сила, която да ме накара да дам 300 лева за 4 хартиени "ветрила" + 3-4 литра масло с "неясен произход от варели"... :)

 

За 150-170 лева се сменя всичко с качествени материали - с останалите 130-150лв до 300 ще си напълня резервоара и ще се разходя навсякъде, вместо да ги хвърля на друг да го направи това... ;)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно :) Не е проблем това нещо. Стига майстора да го направи чисто и внимателно - никой няма да разбере и гаранцията ще си важи. Тоест да се ходи през една смяна в ЕТ...

 

Поздрави

Благодаря за отговора! Физическата смяна я разбирам. Моите опасения са относно показанията на компютъра, там налага ли се някаква интервенция? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Физическата смяна я разбирам. Моите опасения са относно показанията на компютъра, там налага ли се някаква интервенция?

Не, изобщо нищо. Компютърът не е нищо повече от едно подсещане за обслужване... Няма да спре колата или нещо друго да може да се види... Чиста смяна, може и нулиране към фиксиран интервал с комбинацията описана в книжката, без компютър, не е проблем, и през една година в ЕТ за смяна на масло и филтър, само.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Това получих като отговор на мое запитване от ЕТ:

 

"При автомобилите оборудвани със системата лонг лайф маслото на двигателя е
необходимо да бъде сменено ДО 30 000 км. пробег или ДО 2 г., в зависимост от
това кое събитие ще настъпи първо. Обърнете внимание на думичките "ДО". Този
тип автомобили са оборудвани с необходимите датчици, които следят за
качествата на маслото и индикират върху дисплея на таблото когато е
необходимо маслото да бъде подменено. В този смисъл вашият автомобил трябва
да Ви покаже кога е наложителна смяната на маслото в двигателя и това трябва
да стане до 30 000 км. пробег, или до 2 г."

 

Дано е от полза на интересуващите се!

 

Поздрави! Весел празник на всички!

Редактирано от ААнтонов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем!

 

Хаха, колко страшно звучи... А е много по-просто:

 

Датчиците са за температурата на маслото, всичко друго е софтуер. Мери се колко студени стартове има, колко топли стартове има, на какво разстояние се кара и колко време на работа има моторът...други условия и данни от същия тип... Всичко е заложено във софтуера и той изчислява кога точно да “мрънка“.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип когато пише на опаковката на маслото да се сменя на 15 000 км   го сменям на мин 15 000 , освен ако не го е свършила по рано ..    Чел съм че маслата имат измивни свойства в последните километри на тяхната експлоатация и не е добре да се сменят преди периода определен от производителя.     Ако е на 30 000 си има датчици и колата сама си оказва кога .    Но съм забелязал , че в бг хората от едно време си знаят  на 10 000 км ама дай на 8000 за по сигурно да го сменим .   Така няколко години докато и се радват на колата и се взимат какви ли не скъпи марки ,  после като грохне наливат наливно и   спират да го сменят .  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.