Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с тресене


CtoYaN

Recommended Posts

Здравейте, от няколко дни имам проблем с октавията ... след смяна на джантите с 17-инчови ми се появи едно тресене от 100 до 120 на волана което леко казано ме вбесява ! Ходих на 4 различни гумаджии и казват че джантите са супер балансирани и няма проблем... джантите със същите гуми съм ги карал и миналата година, но нямах никакъв проблем тогава .. Казаха ми няколко възможни неща, но искам още малко мнения от вас ... Първото е големите тампони на носачите са ми много леко накъсани и поради голямата джанта заради това можело да тресе ... слагам малките 15-ки, но понеже е толкова хубав пътя немога да разбера тресе ли не тресе ли .... така другото което ми казаха е че може да е от вътрешно каре ... та ако е каре как да го проверя дали е то, дали може от него и така нататък ... Благодаря ви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми прилича на каре - пробвай да размениш задни с предни гуми/джанти.При 17" незнам дали ако има крива гума би се усетило.Пробвай да отидеш на реглаж - там хем ще ти огледат и окачването.Друго което ми идва на ум е разбити легла за болтовете на джантите или втулка за централният отвор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разменях джантите няколко пъти даже, втулките на централните отвори си влизат стегнато... болтовете не съм ги проверявал но те са на конус където притискат джантата малко ме съмнява да е от това... а да единствената разлика от миналата година е че съм минавал преден мост ... да е направен некадърно и от него да тресе с 17 ките а с 15 ките не :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете не трябва ли да тресат при натискане на спирачката? Проблема при мен е че постоянно тресе от 100до120 при ускорени, с натиснат съединител, изключена от скорост както и да е си тресе .... :@

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с регулирането след всяка смяна на джанти с гуми за сефте го чувам .... а от 6 години се занимавам с авточасти ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем на моята Octavia, като минавах от 15-ки на 16-ки преди месец. Също така сложих нови висок клас гуми Dinlop Blue Response 205/55/16. С предишните гуми и джанти нямах никакви проблеми, но с новите джанти от 120км нагоре почваха яки вибрации.

5 пъти правих баланс, като накрая ми смениха една от гумите (гаранционно), понеже имаше повече тежести - около 100гр и на около се виждаше, че леко бие самата гума.

Нещата се подобриха в голяма степен, но все още усещам някакви вибрации на определени скорости. Дори прешния път като пътувах предницата ми някак си не беше стабилна, но може би понеже имаше някакъв вятър.

Сега и малките вибрации ме дразнят защото не трябва да е така. Мисля да прегледам втулките като ми остане време. По предницата нямам никакви лувъове или хлабавини.

 

Едните гумаджи ми споделиха, че са имали случаи, при които едни и същи гуми тресът на следвашия сезон понеже има някакъв шанс да се деформират, а й гумите не били идеално прави както и самите джанти. Можело да се завърта гумата спрямо джантата, за да убият вибрациите, което е по-трудно разбира се.

 

Ако намериш какъв е бил проблема задължително да споделиш.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гледали ли сте на стенд дали джантата е наистина права. Въпреки, че е нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гледали ли сте на стенд дали джантата е наистина права. Въпреки, че е нова.

При мен на няколко пъти и на две различни места ме увериха, че джантите са ок. И аз мислех, може проблема да идва и от тях.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете си налягянето в гумите, като се отчете и натоварването. Ако не тресе при по-високо налягане, вероятно при въртенето се получават деформации при по-меки гуми.

При мен тресеше при налягане 2.2 предни, 2.5 задни и няма никакви проблеми при 2.5 предни, 3.3 задни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има значение и съхраняването на гумите

брат ми имаше същите проблеми тази пролет, слага летните гуми, които са на един сезон и почва тресене при скорост около 100 км/ч, баланси разправии ... накрая се оказва, че много хора имат такива оплаквания, защото гумаджиите (т.нар. хотели за гуми) струпват гумите на големи колони, като гумите, които са най-отдолу носят цялата тежест и няма как да не се деформират. Това важи и за чисто новите гуми

 

не знам ти къде и как си ги съхраняваш, просто споделям. Ако са на джанти сигурно са по-защитени, но на брат ми бяха "голи".

моите гуми си ги държа на една стойка от лидл, има сепаратори между всяка джанта. Гумаджия посещатавам при смяна на стари гуми с нови. Нямам проблеми с гумите никакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен бяха  кривнали дисковете и се усещаше без да е натисната спирачката при високите скорости - 100-120км/ч, а мисля, че към 130км/ч беше вече ужасно и преминеш ли 130 спираше... Като натиснех спирачката се усещаше малко повече, но не и в педала на спирачката - само във волана... в педала имаше много слабо побутване до 40км/ч, но нормален човек /защото аз съм ненормален/ няма да го усети.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, трябва да ти дам да тестваш да си кажеш мнението..,че много странна тая работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено... Лесно ще го разбера :)

 

Няма грижа :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен бяха кривнали дисковете и се усещаше без да е натисната спирачката при високите скорости - 100-120км/ч, а мисля, че към 130км/ч беше вече ужасно и преминеш ли 130 спираше... Като натиснех спирачката се усещаше малко повече, но не и в педала на спирачката - само във волана... в педала имаше много слабо побутване до 40км/ч, но нормален човек /защото аз съм ненормален/ няма да го усети.

 

Поздрави

 

Здравей... и аз след като ходих при трима гумаджии решиш че са те, но се замислих понеже преди да сложа 17 ките нямах проблем с 15 ките... не знам боли ме главата вече... предни задни джанти сменях, днес алуминиевите тампони смених... утре мисля да пробвам с 17 ки от едим приятел на когото не тресат... не знам какво да правя вече ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете се усещат лесно :) При висока скорост, дори от 80 нагоре почва да бие леко във волана... Дори да не натискаш спирачка. При 130км/ч натискаш спирачката, ама не много силно - плавно намаляване - волана трябва да го почувстваш като нещо, което иска да ти избяга направо... В педала няма проблеми - редица помпи и глупости има и не се усеща така силно.

 

При ниска скорост - под 40км/ч, ако са криви - усеща се спирането, като на тласъци... тоест, минаваш в транс и натискаш леко спирачката, колкото да намалява колата и не отпускаш изобщо - усещането е хем спира, хем не спира, хем спира, хем не спира - и накрая спира горе-долу мако по-рязко, ако уцелиш кривото... Общо взето това е...

 

Трябва да се види наживо :) Иначе и аз нямах проблеми с моите, като бях с 15ките, сложих ли 16-ките почнах да го усещам това нещо :) тоест, колкото по-малко гума има, толкова по-малко вибрации се поемат по "крайниците" и се усеща всичко повече. Мноооого грубо казано.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен обстоен преглед на окачването и смяна на всичко,което е нужно после реглаж,също не лошо да се измерят дисковете дали не са криви

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно цялото окачване са ми прегледали, един десен заден тампон е бил леко скъсан, сменили са ги и двата, друго всичко е било ок. Утре следва сваляне на джантите и монтаж на други 17 ки от друга кола за да видим дали ще тресат на моята и дали моите ще тресат на неговата .... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-голям размер джанти и при по-ниски гуми често се случва колата до тресе в определен интервал.Много е тънка настройката,особено за Октавията.

С джанти 15-ки и 16-ки, рядко има проблеми.Затова и най-малкото отклонение в налягането,качеството на гумата(в БГ не се внасят най-качествените гуми),състоянието на джантите,имат значение. 

Аз този проблем го имам при всяка смяна на комплектите зимни и летни със Супърба,дето си е проектиран за 17-ки.

С Октавията и нейните 15-ки проблеми не съм имал! :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амиии днес накрая имах време и успях да сложа 15-ките нооо и с тях си тресеше... даже за по сигурно сложих 17 ките на друга кола и бяха 6.. тази седмица пак я вкарваме в сервиза да проверим каренцата ... дани е от тях че ми писна :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моля те опиш проблема подробно...

 

Кога се появява тресенето:

 

При натисната газ - т.е. когато ускоряваш?

При равен ход от 100 до 120 т.е. само подаваш поддържаща газ?

При отпусната газ има ли го между 120-100?

При спиране има има ли някакво тресене или всичко е тихо?

 

Сигурен ли си че е на 100 а не при 80 примерно. 

Каква ти е скоростната кутия, ръчна или автомат?

 

Най вероятно проблема ти е от вътрешно каре - слабо място при октавиите. Оригинално е към 150 лв. по спомен.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.