Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Октавия Scout фейслифт 2.0 ПД - конкретна обява


iceberg

Recommended Posts

Здравейте,

Дойде време за смяна на семейния автомобил и след няколко месечно гледане на "перфектни" и такива върнати (buy back) но надценени поне за мен автомобили, реших да отида до Германия и да си купя от там. Автомобила ще се докара на самоход: Eдин от автомобилите на които съм се спрял е тази Skoda:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=225230138&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&makeModelVariant1.makeId=22900&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1

Разговарях с човека и той твърди че, автомобила е в перфектно техническо състояние, може да се направи т.н. пробно шофиране и няма проблем да се закара в сервиз за проверка, човека прати и талона с вина.

Пуснах вина /TMBKE61Z1A2052155/ в един декодер и излезе че е двигателя е помпа дюза а не комън рейл.

Тъй като предлагането на Скаути е малко не само в БГ имам няколко въпроса:

Ако приемем че, наистина автомобила е ОК, как Ви се струва цената? Питам понеже поради ограниченото предлагане и конкретния "хибриден" (фейс но със стария мотор) автомобил не мога да си изградя представа относно "нормалната" цена.

Заслужава ли си "хибрид" или да търся отпреди фейса и стария двигател или фейс но със комън рейл?

Мога ли да разбера дали е тръгнал съединителя? Не съм убеден че в сервиза могат да констатират без да се шофира.

Тръгнал маховик може ли да се хване?

Как се разбира дали е тръгнал/заминал Халдекс-а? Ако е само с диагностика в сервиза ще го разберат нали?

Ако отида в Шкода с вина ще кажат ли повече за автомобила или ще се дръвчат като в Порше?

Има ли нещо друго специфично за модела на което трябва да се обърне повече внимание?

 

Зададох по-горните въпроси понеже вдругиден летя времето ми е ограничено и трябва да намаля автомобилите за оглед.

Благодаря Ви предварително.

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Германия цената е в реда на нещата, при всеки случай обаче можеш да се договаряш - това е обичайна практика. Според мен минимум 500 евро можеш да смъкнеш. Бих ти насочил вниманието към някои неща в обявата:

- IM KUNDENAUFTRAG!! - това означава, че клиент я е оставил да му я продават. Смятам, че така въпросният дилър има по-малък интерес да я продаде и може би преговорите биха минали по-лесно.

- Scheckheftgepflegt - това вероятно си го проучил, но означава, че е поддържана по сервизна книжка и ще ти я предоставят - там можеш да видиш всичко сменяно по колата до момента и разбира се може да бъде проверено в съответните сервизи.

- AU/HU-11/2016 - колата е минала преглед последно ноември 2014-та. Това също може да се използва при преговорите, защото обикновено когато наближава прегледът или е изтекъл цената спада. В документите от прегледа се вижда също дали  колата е минала без проблеми или се е налагало да се ремонтира нещо.

 

Виж гумите в какво състояние са - няма да се учудя да са поне 5-годишни. Отделно не пише и не е сниман втори комплект. По-често отколкото не колите се продават с втори комплект гуми с джанти, така че това би могло да е още една точка за преговори по цената.

 

Дано имаш късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Използвам старата си тема за да се похваля че, станах собственик на по-горе посоченият автомобил. Това бе първата за оглед кола в списъка, стана и последната видяна :-) Kодът на мотора е BMM.  Автомобилът се оказа с пълна сервизна история, реални км и до последно обслужван в Шкода. За навъртените 2100км обратно до БГ остави приятно впечатление като управление. Откъм комфорт на возене всичко беше перфектно до Сръбската граница, после не толкова, явно се бях разглезил от хубавите пътища :-)  За разхода Вие ще кажете: до Белград 120-130км/ч на места и повече борда показа - 5.8л. Белград-края на магистралата на темпомат 120км/ч - 6.4л., гумите са зимни 17-ки. Сега трябва да взема летни "гуменки" обаче тези 225/50/17 ми се струват много ниски. На тези джанти 7J 215-ки дали ще влязат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гумите са зимни 17-ки. Сега трябва да взема летни "гуменки" обаче тези 225/50/17 ми се струват много ниски. 

Даже със стандартния ти размер е още по 'ниско': 225/45/17. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скаута стандартния е 225/50. Честита Шкода, много безаворийни километри ти пожелавам.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

225/50/17 са много добре ,имайки предвид,че оригинала е 225/45/17,както споменава колегата по-горе.Досега не съм имал проблеми със височината на гумите(Continental Еco Contact 5 225/50/17),Да ти е честит Скаута и на всяка цена му смени маслата и филтрите по цялата трансмисия,че им "ядох попарата"(ще видиш в другите ми публикации).Иначе колата ,ще ти хареса много :D/

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам старата си тема за да се похваля че, станах собственик на по-горе посоченият автомобил. Това бе първата за оглед кола в списъка, стана и последната видяна :-) Kодът на мотора е BMM.  Автомобилът се оказа с пълна сервизна история, реални км и до последно обслужван в Шкода. За навъртените 2100км обратно до БГ остави приятно впечатление като управление. Откъм комфорт на возене всичко беше перфектно до Сръбската граница, после не толкова, явно се бях разглезил от хубавите пътища :-)  За разхода Вие ще кажете: до Белград 120-130км/ч на места и повече борда показа - 5.8л. Белград-края на магистралата на темпомат 120км/ч - 6.4л., гумите са зимни 17-ки. Сега трябва да взема летни "гуменки" обаче тези 225/50/17 ми се струват много ниски. На тези джанти 7J 215-ки дали ще влязат?

Да, влизат напълно нормално 215 на 7ци. Зимните са ми такива на Йетито и не седи прибрана на борда! Но моите са 215 55 17 и отговарят на 225 50 17 като височина, ако има разминаване е 2-3%, на око като сложиш една до друга 2та размера не се вижда разлика. 2 рите са ми летните. И това не е ниска гума, колега. Няма да имаш проблем с балони по дупки и тн. Карай си с оригиналния размер, поне за лятна иначе за зимни по-тясна е по-добре!

 

пс. Честита придобивка. Много да слуша и да те вози с радост по пътищата и извън тях! Обърни внимание на маслата в Халдекса и скорости, имат нужда от смяна на всеки 60х км! Ползвай само оригинални такива. Имаш опция да активираш през ВАГКОМ -  XDS система за ел заключване на предния диф, което спомага за по-голяма проходимост извън пътя и по-добра стабилност в завой с висока скорост.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията!

Да, имах предвид 215/55/17. На бившето А4 бях на 15-ки и още не мога да свикна с цените на 17ките :-) През почивните дни видях друг Скаут обут с 225/55/17 - стоеше добре и гумите не изглеждаха толкова нископрофилни. То това ми е и основното притеснение, ей сега лятоска като почнат ремонтите да не скоча с по-висока скорост в някой фрезован трап и гумата/ите на боклука. Мислех да минавам на 16-ки, но като сложих втория комплект джанти със зимни гуменки за проба, малко смешно/грозно ми седеше, и се отказах. Предполагам че, за това допринесе и факта че бяха железни. В Еуратек казаха че, маслата в Халдекса, за последен път са сменени преди 30хил. км. а се сменяли на 60хил. Предишния собственик е сменял масло през 23-25хил.км. Явно е било от т.н. лонг лайф. Това ли е интервала за смяна или на по-стари автомобили по-често е по-добре?. Ангренажния ремък и ролки са сменени на 144хил.км. на колко идва да е следващия път?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега и честита придобивка.

Ако бях в твоята ситуация, щях да сменя всичко на момента - двигателно масло, халдекс масло, ангренажен комплект + ролки, та даже и водна помпа.

 

Всичко това си е цифра, но смятам, че след това обслужване ще ти е в пъти по-спокойно.

Заради същото това голямо обслужване ще се сблъскаш и с много детайли по колата, които ще научиш и ще си по-спокоен и запознат.

 

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и от мен.Относно размера на гумите бих казал че, 225/55/17 е грешен .Както и за всички автомобили с препоръчителния размер гуми експерименти не е препоръчително да се правят.На новия скаут размера е 225/50/17 което в зимен вариант може да се замени с 205/60/16.Предния скаут доколкото знам е с по малък размер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега и честита придобивка.

Ако бях в твоята ситуация, щях да сменя всичко на момента - двигателно масло, халдекс масло, ангренажен комплект + ролки, та даже и водна помпа.

 

Всичко това си е цифра, но смятам, че след това обслужване ще ти е в пъти по-спокойно.

Заради същото това голямо обслужване ще се сблъскаш и с много детайли по колата, които ще научиш и ще си по-спокоен и запознат.

 

Поздрави и успех!

Е добре де, защо да ги сменям отново преди сервизния интервал при условие че, са сменяни и то в представителство на Шкода? Не мисля да чакам да мине и последния км. преди следващата смяна, но малко пресилено ми се струва толкова "рано". Все пак не е купувана без да се знае кое кога е сменяно и да се чудя колко ще издаяни още. Аз заради сервизната история се навих да я взема за кинтите които платих. :nea:   За пример двиг. масло са го сменили края на февруари преди няма и 7хил.км., масло халдекс преди 30хил.км., ангр. комплект с ролки и водна помпа преди 80хил.км и т.н. За двиг.масло съм решил да не чакам 25хил.км. а да си правя смените на 10-15хил.км. Маслото на Халдекса да го сменя при по-следващата смяна на двиг.масло т.е. на около 50хил.км. Ангренажния к-т /ако е оригинален/го дават на всеки 150хил.км, за него все си мисля че, може да изкара без проблем 100-120хил,км. Като знам че, имам и почти "нов" маховик и съединител се навих и да я чипирам скоро.  Ей така си размишлявам на глас , но знам ли може пък да не съм прав. Чета тук книжката и не мога да разбера имам или нямам т.н. печка. Ще съм благодарен ако някой и каже кода за да видя има ли го на стикера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Е добре де, защо да ги сменям отново преди сервизния интервал при условие че, са сменяни и то в представителство на Шкода? Не мисля да чакам да мине и последния км. преди следващата смяна, но малко пресилено ми се струва толкова "рано". Все пак не е купувана без да се знае кое кога е сменяно и да се чудя колко ще издаяни още. Аз заради сервизната история се навих да я взема за кинтите които платих. :nea:   За пример двиг. масло са го сменили края на февруари преди няма и 7хил.км., масло халдекс преди 30хил.км., ангр. комплект с ролки и водна помпа преди 80хил.км и т.н. За двиг.масло съм решил да не чакам 25хил.км. а да си правя смените на 10-15хил.км. Маслото на Халдекса да го сменя при по-следващата смяна на двиг.масло т.е. на около 50хил.км. Ангренажния к-т /ако е оригинален/го дават на всеки 150хил.км, за него все си мисля че, може да изкара без проблем 100-120хил,км. Като знам че, имам и почти "нов" маховик и съединител се навих и да я чипирам скоро.  Ей така си размишлявам на глас , но знам ли може пък да не съм прав. Чета тук книжката и не мога да разбера имам или нямам т.н. печка. Ще съм благодарен ако някой и каже кода за да видя има ли го на стикера.

Решението си е изцяло твое. Аз например постъпих по същия начин - Октавията я взех от фирма, където работи брат ми, с пълна сервизна история от Еуратек и не съм пипал нищо по нея, но пък имам пълна гаранция от свой човек какво наистина се е случвало с колата. Ако си 100% сигурен, че историята и е истинска, няма от какво да се притесняваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де, защо да ги сменям отново преди сервизния интервал при условие че, са сменяни и то в представителство на Шкода? Не мисля да чакам да мине и последния км. преди следващата смяна, но малко пресилено ми се струва толкова "рано". Все пак не е купувана без да се знае кое кога е сменяно и да се чудя колко ще издаяни още. Аз заради сервизната история се навих да я взема за кинтите които платих. :nea:   За пример двиг. масло са го сменили края на февруари преди няма и 7хил.км., масло халдекс преди 30хил.км., ангр. комплект с ролки и водна помпа преди 80хил.км и т.н. За двиг.масло съм решил да не чакам 25хил.км. а да си правя смените на 10-15хил.км. Маслото на Халдекса да го сменя при по-следващата смяна на двиг.масло т.е. на около 50хил.км. Ангренажния к-т /ако е оригинален/го дават на всеки 150хил.км, за него все си мисля че, може да изкара без проблем 100-120хил,км. Като знам че, имам и почти "нов" маховик и съединител се навих и да я чипирам скоро.  Ей така си размишлявам на глас , но знам ли може пък да не съм прав. Чета тук книжката и не мога да разбера имам или нямам т.н. печка. Ще съм благодарен ако някой и каже кода за да видя има ли го на стикера.

 

Абе с ангренажния комплект имай едно на ум. Моя заводския беше на 180х (италианци) като я взех и като го свалих нямаше никакви индикации за предстоящи проблеми, нито в ремъка, нито в ролките. Следващия е купуван от тук, на 90х, ремъка беше видимо износен, а рлоките и помпата си похъркваха. Не беше тотална щета, но видимо не беше това, което беше оригиналния. Афтърмаркета беше гейтс с ролки ина, като ролките и помпата бяха от ЕТ.

 

Сега вярно, че ония 180х колата е движела основно на дълъг път (знам и историята или поне така си мисля), докато при мен си е ежденевка на свободна употреба, ама чак два пъти по-малък пробег на консумативи.... Просто както много пъти съм казвал, ОЕМ частите за афтър маркет нямат много общо със заводските.

 

Та наглеждай го комплекта. Не казвам да го сменяш, просто му хвърляй по едно око през 10х и ако ти си види захабен ремъка или чуеш ручене... хвърляй.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Решението си е изцяло твое. Аз например постъпих по същия начин - Октавията я взех от фирма, където работи брат ми, с пълна сервизна история от Еуратек и не съм пипал нищо по нея, но пък имам пълна гаранция от свой човек какво наистина се е случвало с колата. Ако си 100% сигурен, че историята и е истинска, няма от какво да се притесняваш.

 

 

Абе с ангренажния комплект имай едно на ум. Моя заводския беше на 180х (италианци) като я взех и като го свалих нямаше никакви индикации за предстоящи проблеми, нито в ремъка, нито в ролките. Следващия е купуван от тук, на 90х, ремъка беше видимо износен, а рлоките и помпата си похъркваха. Не беше тотална щета, но видимо не беше това, което беше оригиналния. Афтърмаркета беше гейтс с ролки ина, като ролките и помпата бяха от ЕТ.

 

Сега вярно, че ония 180х колата е движела основно на дълъг път (знам и историята или поне така си мисля), докато при мен си е ежденевка на свободна употреба, ама чак два пъти по-малък пробег на консумативи.... Просто както много пъти съм казвал, ОЕМ частите за афтър маркет нямат много общо със заводските.

 

Та наглеждай го комплекта. Не казвам да го сменяш, просто му хвърляй по едно око през 10х и ако ти си види захабен ремъка или чуеш ручене... хвърляй.

 

За историята съм сигурен дотолкова каквото са ми казали в Еуратек. Като бях там човека обърна монитора към мен за да виждам и аз и почна: на толкова км. е сменено това, на толкова онова и т.н, като писаното в серв. книжка напълно съвпадаше и излезе че, колата до последно е обслужвана в Шкода. По въпроса с частите аз все си мислех че, тези които влагат при смяна не се различават като качество но явно не е така... Ще взема да се обадя в Еуратек да ги питам на колко км да отида за смяна на ангр. ремък.

Редактирано от iceberg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.