Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Поръчка на нов автомобил без фабрична аларма


Soronprfbs

Recommended Posts

Здравейте! 

Наскоро поръчах Fabia и сега с нетърпение очаквам да се присъедния към клуба на собствениците :-)

 

В магазина ми препоръчаха да не слагам аларма, тъй като известна част от застрахователите това изискване за каско е отпаднало.  Съответно автомобила има имобилайзер. 

 

Бъркам ли като не съм я поръчал? (Мисля, че все още имам време да го направя.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен за пред застрахователите, друга полза от фабричната аларма няма. Джамбазите ги отварят без затруднения.

 

Наистина при повечето застрахователи, само централното като мигне е достатъчно. Аз бих си сложил афтърмаркет аларма, с някакъв лично къстъмизиран елемент на защита.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Алианц не искат аларма за каското. Супърба ми има, а Фабията няма и единствената разлика е когато заключвам/отключвам колата едната пищи, а другата не :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко е вярно,но в интернет пространството,се водят дискусии на отказани обезщетения при кражба на МПС-то.Причина за отказа застрахователите изтъквали,че в общите условия на застраховката е упоменато да има аларма.Точно Алианц се споменава.Най-добре колега прочети общите условия на застрахователя и тогава реши да има ли или да няма аларма.Ако не е задължително не виждам смисъл от тези 700лв.за фабрична аларма.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери си общите условия и договра в Алианц, това което намирам в нета има една т.7.3.1.11

 

щети, причинени при немонтирана, липсваща, неизправна, невключена алармена инсталация; липса и/или неизправност на имобилайзера или невключен имобилайзер; липса на валидна активна маркировка - ако Застрахователят писмено е поставил изискване за наличие на алармена система и/или имобилайзер и/или активна маркировка - при кражба на цялото МПС, както и щети, причинени при неизпълнение от страна на Застрахования на задължения по абонаментния догоВор и/или на инструкциите за експлоатация на активната маркировка, както и вследствие всякакви действия или бездействия от страна на Застрахования, довели до нефункциониране или неефективно функциониране на системата за активна маркировка - при кражба или грабеж на цялото МПС, ако Застрахователят писмено е поставил изискване за наличие на активна маркировка в застрахователния договор

 

на мен ми е малко трудно да осмисля формулировката, хем ги цитират като изключения, ама хем ако застрахователя ги бил изисквал в догорова?! ако изрично са описани в договора, какви общи условия са това и защо я има тази точка тук.

Абе поискал в договора изрично да опишат, че не желаят фабрична аларма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо да напишат,че искат само действащ имобилайзер само,без аларма.Иначе наистина казват,че няма нужда от аларма,НО ако се случи нещо дали няма да се заядът точно по тези точки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично има полза от алармата.

За нощем не съм сигурен толкова убеден, но денем по обществени паркинги и други подобни места има със сигурност.

Поне срещу кокошкари и наркоманчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично има полза от алармата.

За нощем не съм сигурен толкова убеден, но денем по обществени паркинги и други подобни места има със сигурност.

Поне срещу кокошкари и наркоманчета.

 

Абе спорно е и там,моята кола има аларма,ама ми счупиха страничното стъкло с паве за да вземат САМО панела на радиото.А колата беше паркирана пред НСО на оживен булевард.Естествено има си и плюсове,например на фабия без аларма не се вдигат прозорците от ключа,защото го няма комфорт модула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще се вдигат или не е обвързано не с алармата , а с нивото на оборудване и съответния блок на централна електроника (5 вида са) ... старата ми Фабия е комфорт и ги вдига , новата селекшън и не ги вдига ... и двете нямат фабрични аларми ;) ... мисля , че при Фабия 3 само тези с четири ел. стъкла го могат (може и да бъркам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам,колегата с червената фабия комби (muleshkov) e с ниво едишън с 4 ел.стъкла но в една тема казваше,че не му се вдигат стъклата от ключа и ЕТ му казали,че е така защото няма фабрична аларма.

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само шофьорското е автоматично и не се вдигат, а може и да успеят само да ъпдейтнат софтуера на Pepino :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз бих си сложил афтърмаркет аларма, с някакъв лично къстъмизиран елемент на защита.

 

Това е възможно най-правилният отговор според мен!! :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И задължително проверете дали отключване с ключ (физически) изключва алармата. Много от заводските са така. Така като дойде оня с мечата лапа, троши ключалката и изключва алармата с едно движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключването на фабрична аларма с ключа може да се активира и деактивира през vcds-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При фабричните има забавено включване при отключване на шофьорската врата, не изключване. Изключва се когато разпознае ключа през имобилайзера. Иначе този забавен интервал можеш да намалиш до 0 сек., т.е. да се включва веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де, ама той като влезне вътре, тапата на OBD-то и мобилайзера има много здраве. Това за по-дъртите каручки де, на най-новите може и още да не са им хванали цаката китайчетата и руснаците.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като сложиш купешка аларма все едно е друга работа. Освен ако не е нещо нестандартно с което някой да си е играл, всичко друго се обезврежда с поглед от специалистите. Както казваше дилъра, като купувах колата, "по-добре фабрична за да не я разглобяват и дупчат тука, а и алармата не пази, каското го прави".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая аларма е само заради застрахователите, въпросът е дали наистина вече не я искат, или не я искат само докато ти откраднат колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам защо търсиш такива отговори тук - и да ти кажем - няма проблем, после като има проблем, нали ти ще опереш пешкира? Валидно е и обратнотто.

 

Когато иде реч за договори - ти четеш, ти подписваш, ти си носиш отговорността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо75, обещавам да не търся обезщетения за вреди от форума по чл.45 от ЗЗД, ако някой ме посъветва неправилно :-)) 

Иначе благодаря за съветите! 

Започнах да проверям Общите условия на застрахователите и стигнах засега до следното:

- Алианц - Не откривам публикувани актуални общи условия за каско! Пуснах им имейл. 
- Армеец - Искат бипкаща аларма: 16.14.2. когато застрахованото МПС е било незатворено и/или неза- ключено и/или с невключена или неизправна сигнално-охранител- на система;
- Бул Инс - Искат бипкаща аларма: 1.11.1. Застрахованото ППС е оставено: незаключено, незатворено, с ключ на стартера, с изключена, неизправна или демонтирана сигнално-охранителна система.
- Булстрад - Не искат аларма, но могат изрично да поискат при застраховането: 1. При сключване на застрахователния договор ЗАСТРА- ХОВАТЕЛЯТ има право да поиска МПС да бъде снабдено с изправна и функционираща алармена система и/или имоби- лайзер и/или система за активно проследяване (GPS).
- Дженерали - Не искат аларма, но могат изрично да поискат при застраховането: 28.3. изиска от Застрахования да монтира имобилайзер и/или друга система за защита за определени марки и модели МПС или за МПС над определена застрахователна сума, в посочени от Застрахователя пунктове.
- ДЗИ - Искат аларма ИЛИ имобилайзер: ЗАСТРАХОВАНИЯT е длъжен да монтира аларма със светлинна и звукова сигнализация или имобилайзер.
- Лев Инс - Не откривам публикувани актуални общи условия за каско! 
- ОЗК - Не откривам публикувани актуални общи условия за каско! 
- Уника - Искат бипкаща аларма: 4.3.1. че сигнално-охранителната система, с която е било оборудвано МПС, е била свалена или неизправна или не е била включена;


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорът на Алианц е, че единственият начин да се видят Общите им условия е да заповядам в офиса им... да ми го дадат на хартия. Що за глупост. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пише на общите условия

Алианц:
Застрахователно покритиею

Пълно каско

7.3.1.10 - щети причинени про незаключено, незатворено МПС, оставен в или на МПС контактен ключ - при кражба на цялото МПС

7.3.1.11 - щети причинени при немонтирана, липсваща, неизправна, невключена алармена инсталация...... /има че може писмено да е изискано да има аларма/

ЛевИнс

IX Общи изключения

27. Застрахователят не дължи плащане на обезщетение при

28.3 незатворено, незаключено, необезопасено МПС с аларма, или допълнително средство за защита /ако такова се изисква като необходимо условие за сключване на застраховката/ 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно - значи Алианц не искат нито биткаща аларма, нито имобилайзер, освен ако не са го поискали писмено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.