Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Грешка Октавия 1.8 20V 1999г.


SawBass

Recommended Posts

Здравейте колеги,

скоро колата беше на лек ремонт при момчетата от Елбатрон. Бях ги помолил да погледнат за грешки в компютъра и след изчистването на паметта остана една грешка. Тя е следната:

 

http://sawbass.snimka.bg/other/random.782071.36844117

 

Видях една тема в Ауди форума и там пише, че възможната причина е изгорял бушон на някакъв датчик при ангренажната верига.

 

Пускам тази тема, тъй като искам да събера малко повече информация и мнения от хора, които са се сблъсквали с такъв проблем, или имат малко повече познания по двигателите. 

 

От Елбатрон ми казаха, че един цялостен ремонт на тези компоненти на двигателя при тях ще излезе ~1000 лева (с оригинални части). Казаха ми още, че имало възможност целия комплект (верига, обтегач, електроника и т.н.) да се замени с механичен комплект от 1.8 турбо. Трябвало само да се "излъже" софтуера на компютъра и всичко щяло да си работи, но пък не се ангажираха с такъв ремонт.

Редактирано от SawBass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17936/P1528/005416

 

Виж да не би буксата да не е включена или по някакъв начин да е прекъснато нещо.Иначе да, има предпазител на тази верига (20А).Кода на мотора трябва да е AGN.

 

Имаш ли проблеми с празния ход?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид под проблем на празе

 

Имаш ли проблеми с празния ход?

 

Какво по-точно имаш предвид с това. Не съм забелязал да имам някакъв проблем с колата (както и на празен ход). Върви си, както си е вървяла винаги. Единствено ми се струва, че харчи малко повече отколкото преди (това и момчетата от Елбатрон ми го споменаха като ефект от грешката).

 

П.П. Кода на мотора е точно AGN.

Редактирано от SawBass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От проучванията който направих и в руските форуми май ще излезе, че проблема е във веригата предпазител, датчик или в кабелите. Надявам се да се размина най-много с подмяна на датчика. В този ред на мисли, може ли някой да сподели как точно се казва въпросният датчик ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туй дето ти прави някви стойки е N205 (Camshaft position actuator).Има го и при моята.Има вероятност нещо да се е нацапал и да е заседнал.

 

Това чудо на техниката е за промяната на фазата на разпределителния вал на смукателните клапани.Това нещо го има само AGN AUM и AUQ.

AGU, AQA, ARZ нямат такова.

 

От схемите от тук http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_%285-valve%29/engine_cylinder_head_valve_gear/repairing_valve_gear/и инфото от тук http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17936/P1528/005416 може да добиеш представа за какво иде реч.

 

Тук http://www.audizine.com/forum/showthread.php/385356-P0012-and-P0010има инфо със снимка къде се намира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега :)

Днес ще ходя на пълна диагностика на двигателя. След като мине ще пиша какво са констатирали хората от сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След диагностиката днес се оказа, че въпросния клапан изобщо не подава никакви стойности към компютъра. За съжаление ми казаха, че клапана не се закупува отделно, а само комплект с обтегача на веригата (по скоро той върви комплект с обтегача, но зависи от гледната точка). Лошото в цялата работа е, че този обтегач струва 1200 лв. (предполагам хората имаха предвид за нова, закупена от Еуратек). Момчетата от сервиза ми казаха, че имат няколко такива стари комплекта и с оглед на това, че при моя двигател монтаж-демонтаж не са трудни ще свалят един такъв клапан от някой стар комплект, за да видят дали ще тръгне с друг да подава стойности. 

 

П.П. Ако някой има идеи или предложения ще съм благодарен да сподели, че на ремонт от порядъка на 1200 лв не ми се ходи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шах с пешката! Не искам да говоря предварително но ми се струва че този клапан може да се свали. Ако намеря нещо по въпроса ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

06E103697F това трябва да е номера на N205.Ако е така не го намирам никъде да се продава.Добре ще е да си набавиш такъв от моргата.Виждам че се сваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

много си прав за клапана - сваля се, но момчетата от сервиза ми обясниха, че се държи на два болта, но се продава комплект с обтегача на веригата. Хубавото е, че те имат няколко стари такива обтегача и се ангажираха да пробват клапани от тях. Интересното за мен е, че няма да ми вземат пари за монтаж-демонтаж. Предполагам, че ще се опитам да набавя този клапан. Ако по някаква причина не успея ще се наложи след няколко месеца да я вкарвам за подмяна на целия обтегач. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с AUM мотор който също има този клапан.При мен от време на време изтропва веригата при студен старт и записва P0012.Съмненията са ми в този клапан но за момента не предприемам нищо.Колата си върви безупречно дори и след като запише тази грешка.Разликата е че аз имам chek engine лампа и ми вади очите.За момента го лекувам с ELM327 ... Ако при всеки старт на мотора се появи тази грешка тогава вече започвам да сменям, първо клапана после веригата ако е от нея.Цената за веригата+обтегача е около 300 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да споделиш къде си намерил това чудо само за 300 лв ?

Аз където и да ходих, които и да питах все ми го въртят ремонта около 1000 лв. Предполагам, че всички ми дават мнение за цена с оригинални части. Аз не държа всичко да е закупено от Еуратек, но пък не обичам да си поддържам колата с долнопробни китайски части. Ще съм много благодарен да ми кажеш къде има такива народни цени :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавайте с тези клапани, че много често още при смяната са за боклука. Има какви ли не ментета. Тази информация я срещам по чуждите форуми, в теми свързани с този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах в този сайт вчера, но не успях да намеря обтегач за моя двигател. Мисля, че имаше обтегач, но за друг код на двигателя, а не знам дали са съвместими.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се чух с хората от www.autokelly.bg. Цената, която предлагат те, е същата като тази предлагана от Порше, Еуратек и т.н. (за оригинален). Щял да стъпи една идея по-евтин за сметка на това, че ще се наложи да бъде внесен.За съжаление и този вариант отпада за момента... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега. Ще видя дали момчетата ще успеят да спретнат нещо със останалите им клапани и ако не стане се мятам на един нов от Еуратек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.