Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нарушение или не?!?


b3lq7a

Recommended Posts

Достатъчна е и една непрекъсната лента. Май някой е позабравил закона ;) Отделно в ЗДП пише: 

 

Чл. 19.

(1) (Предишен текст на чл. 19 - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) Когато релсов път е разположен върху платното за движение, водачите на нерелсовите пътни превозни средства, които се намират върху него, са длъжни да го освободят по възможно най-бързия начин при приближаване на релсово превозно средство, за да го пропуснат да премине.

(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) Когато на пътя има платно, обособено за движение на релсови превозни средства, се забранява движението на нерелсови пътни превозни средства по него.

 

Т.е. съгласно алинея втора всички не-релсови превозни средства са в нарушение.

 

Да не говорим, че на самото кръстовище има три пътни ленти плюс лента за трамвайите, т.е. минаването по трамвайната линия си е чиста проба тарикатлък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 2010 нямаше ли промяна в закона, че нямаш право да си на трамвайна само, ако има трамвай или 2на непрекъсната и където има спасителни мостчета? Може и да бъркам, ама за 15год винаги съм по трамвайните и никога не съм имал дори и забележка от КАТ. По тая логика като спрат - дори и да слезе пътник, на 2ра линия коли на Стамболииски и на минута минават по 30 нарушителя(няма как да се мине ако не стъпиш на трамвайната. Не можеш да направиш ляв завой от трамвайната и запушваш цялото движение - пак на Стамболииски)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайно време е да си прочетеш отново закона и правилника за прилагането му. От правилника:

 

 

 

Чл. 63. (1) Надлъжната пътна маркировка се използва за очертаване на пътните ленти, на които е разделено платното за движение, и за очертаване на неговата граница.
(2)Надлъжната пътна маркировка има следните изображения, наименования и значения:
(графично изображение)
1. "Единична непрекъсната линия" - М1. На пътните превозни средства е забранено да я застъпват и пресичат. С единична непрекъсната линия се очертава и пътна лента, предназначена за движение на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници - "BUS" лента. Символът "BUS" се изписва в началото на лентата и след всяко кръстовище; (графично изображение)
2. "Двойна непрекъсната линия" - М2. На пътните превозни средства е забранено да я застъпват и пресичат; (графично изображение)
3. "Единична прекъсната линия" - М3. На пътните превозни средства е разрешено да я пресичат. Когато линията очертава границата между съседни пътни ленти, тя се изпълнява с дължина на "интервала", различна от тази на "чертата", а когато очертава границата на платното за движение, дължината на "интервала" е равна на дължината на "чертата"; (графично изображение)
4. "Двойна прекъсната линия" - М4. Пресичането й е разрешено само когато е разположена от дясната страна по посока на движението на превозното средство. С нея се очертава пътна лента, посоката на движение по която се променя периодично; (графично изображение)
5. "Двойна смесена линия" - М5. Пресичането й е разрешено само от страната на прекъснатата линия. Това не забранява на тези, които са започнали изпреварване, да се завърнат в пътната лента, съответстваща на посоката им на движение.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих... Появи се 1чна прекъсната линия по трамвайните линии, където имаш право да караш...! Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да кажа че ако трябва сега да се явим на листовки , нищо че сме драйвъри всичките ще ни скъсат....100%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

конкретно в този случай си е нарушение.

 

иначе при прекъсната може да се качваш по релсите, но преди светофар прекъснатата винаги става непрекъсната, т.е. излиза, че ако караш "по трамвая", на около 20-30 метра преди светофара трябва да се прибираш в платното на колите, след това пак може да цепиш по релсите. Не ми е ясно защо е така ... може би са искали да покажат, че в тази зона нямаш право да сменяш платното ... ?!

 

Иначе рейсовете би трябвало да могат да карат по трамвая, забраната за колите е основно да не пречат на разписанието на градския транспорт, там където има условия за това. 

У нас много неща "не може", ама като няма кой да ги контролира, реално всичко може :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия са много прости от господарите, очаквали контролните органи да вземели мерки. Това видео в съда ще падне веднага. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то не е необходимо да взимат мерки по това конкретно видео, всеки ден е така, стига да поседят 10-тина минути на улицата. Районното е на 200 метра от кръстовището.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... стига да поседят 10-тина минути на улицата....

Е то там си има постоянно един полицай, но си седи горе в кафезчето и тези на линиите не са му интересни.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че 1 лента е за наляво, а след завоя стават 2 ленти, не би трябвало да е проблем... Ама, ето, явно и аз съм позабравил правилника и се опитвам да мисля логично, а логичното не е правилното. Има си правила, не е добре да не ги спазваме.

Пп. Рейса е най-тегав на тоя ляв от релсите. Трябва да се преустрои в завоя в дясната лента, че има спирка...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен по Черни връх след Арсеналски, когато имаше релси са ме спирали за каране по релсите, защото от един момент ставаше непрекъсната лента.

А чичкото който прави задръствания нищо няма да направи, днес по България на кръстовището с Гоце делчев посока центъра, два мерцедеса от лента за десен завой си минаха и спряха по средата на кръстовището и нищо не последва, а поседяха към минута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

две ленти са заради Крум Попов, които след това стават пак в една (точно на спирката), да не говорим, че пречат на трамвайте

 

а това с рейсовете на много места в Европа е уредено така, тук точно може и да не е подходящо, ама просто като идея.

Прави ми впечатление, че на кръстовища където трамвайте вървят в посоката на колите, е разрешено с пресечена линия да се кара по релсите. Но там, където посоките се разминават, нещата са забранени. Сигурно има няква логика в тия маркировки (или просто търся под вола теле:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно може да се разреши изпреварването в/у трамвайните релси, но точно в конкредния случай няма такава опция: https://www.google.bg/maps/@42.6806191,23.3211435,3a,75y,180.85h,68.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1-xgJd-UzzvayBirGdGquQ!2e0!7i13312!8i6656

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бавно тръгват колите и за един сигнал на сфетофара минават по 20-30коли, а до Крум Попов има възможност да се съберат още 10тина и да си продължат по Свети Наум към Семинарията, ще е добре от гледна точка на трафика. Ако ги нямаше тия/ние като хитреци, дали няма от НДК да е колоната за ляв на Хемус в пиковите часове?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обърна върпоса. Дали, ако ги няма тарикатите колите няма да се изнасят по-бързо? Дали няма да се избегне тапата на стеснението от 3 платна в едно? Да не говорим, че и трамвая се блокира и тарикатите се налага да се изнесат пред правилно изчакващите, което пък допълнително затруднява преминаването. 

 

Реално такива тарикатлъци създава два проблема - намаляват пропускателната способност на кръстовището и създават предпоставки за ПТП. Но, както и други колеги споделиха, когато няма контрол всеки си прави каквото си иска. А, както знаем, не е луд тоя който изяжда баницата ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля така! Повечето чинно подредени в задръстванията си роват по телефоните или си чоплят носа. Тръгват бавно и пускат ластици от по 20м до предната кола. А тия по релсите тръгват с газ до долу. Аз винаги гледам да съм пръв там и после да хвана малкия сфетофар на зелено дори понякога ми се налага и да продължа направо от лявата лента. Но това си знам, че е нарушение. Не съм от най-примерните водачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, онзи ден точно заради такъв тарикатлък щяха да ме отнесат. Застанал съм си чинно на светофара на НДК на бул. България посока Фритьоф Нансен, дясната лента свободна защото светофара за десен завой е зелен, светва ми и на мен зелено, тръгвам и .... говедото минава от дясно за левия завой. Само дето мотора тръгва в пъти по-бързо от кола и, за късмет, го мернах с периферното зрение в огледалото та поотпуснах газта навреме. А, ако не го бях видял? Та и твоята същата. Не искам да ти чета морал. Просто се замисли какво ще стане, ако вместо кола отпред има мотор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е съобразявам се, преценявам да не преча и внимавам за мотоциклети. а и карам 4х4, имам и сериозен старт... Гледам рядко да минавам така, всеки път е не от келешлък, а от зор за време! Като не бързам си цъкам във фейса или форума :) и си вися в трафика.

 

пп пуснах тема понеже возех баща ми и се подредих в колоната. Голяма лекция ми изнесе - че не било нарушение... Живее малко по-нагоре и знаел. Знае ама не съвсем, явно! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с PRR относно тарикатите, както и за липсата на контрол. Най-добър пример и за двете според мен е левия завой от бул. България към Гешов. Няма друго място в София, на което да ме дразнят повече тарикатите и контролния орган, който си гледа единствено светофарчетата и това, кога трябва да свети зелено за някое минаващо от там депутатче. Седиш, чакаш си спокойно в лентата, в която трябва да си, светва зелено обаче никой не тръгва, защото това огромно кръстовище е пълно с тарикати, които докато го опразнят, че да може и нормалните хора да минат, то вземе че светне червено. :ranting:  :ranting:  :ranting:

Не съм съгласен, обаче, че трябва да се разчита само на някой друг да ни контролира. Колко време ще спестиш с тия тарикатлъци? 2-3-5 минути? На живот и смърт ли е? 

Като го пиша това си давам сметка, че и аз не съм шофьор за пример, но се старая да спазвам максимално правилата за движение, за да не поставям себе си и околните в кофти ситуации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

попринцип тарикатите само разбутват движението и създават повече хаос, дори и за тях самите. Множество тестове има (дори нагледни в нета), за това как предреждането и изпреварването в колона причинява задръстване. Ако някой натисне за кратко спирачка, реално  зад него това води до моментно забавяне, което обаче в края на колоната прераства в тапа и спиране на място продължително време. Това е причината да се появяват тапи без причина по аутобаните в немско, човек да спира рязко от 200 до 0, да стои така 10-20-30 мин, след това пак да кара с 200, това е причината там скоростта на трафика да се регулира динамично.

 

Мисълта ми е, че ако трафика, маркировките и светофарите са оптимизарани от тази гл.т., ситуацията и решенията, които на пръв поглед изглеждат странно, са там, за да вършат работа и да помогнат за по-бързото придвижване на всички. Разбира се, всички тези неща правят системата доста по-сложна и по-уязвима на разните тарикати, които я чупят здраво. Тук се намесва контрола от КАТ. Трябва здрав контрол.

 

Всичко това ще е така, ако е мислено, да е така. В нашия случай не знам какво са имали предвид от КАТ, когато са решавали как да се управлява трафика на това кръстовище. Самият факт, че не упражняват контрол там, може да значи и че не са го мислили и реално трафика се самоорганизира въпреки правилата. Нещо обичайно за нашата действителност.

 

Попринцип забавянето на градския транспорт е голямо нарушение. Неговията график трябва да е разчетен така, че максимално да покрива трафика на хора в пиковите часове и той трябва да е с предимство пред автомобилния трафик. С предимство пред автомобилния трафик би трябвало да е и велотрафика. Но пак с коментара, че у нас всички са равнис пред черен джиБ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали заради този репортаж или друго, но в момента на това място виждам ограничителни колчета тип знаци... хи, хи , хи

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече ще се нагледаме от най-дясна как се прави ляв там(като на бул. България и бул. Гешов)... Понеже от дясно(за направо) движението става по-бързо!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро проблема с минаването в насрещното и паркирането на коли по Атанас Дуков го решиха кардинално - сложиха бетонни разделители, улицата стана тясна и вече нито се влиза в насрещното при Токуда, нито се паркира. За добро или лошо това е начина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.