Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Подходяща смазка при смяна на дискови накладки?


Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми смяна на предни спирачки на Фабия1 - дискове и накладки. Изборът падна върху TRW, бъдещето ще покаже дали е бил удачен.

 

Според разни ръководства, при сглобяване на спирачката (FS-III) след смяна на накладките се препоръчва смазване (след почистване, разбира се) на двата водача 251615219, върху които е закрепен към шенкела и същевременно "плава" спирачният апарат. Само, че не успях да разбера точно каква трябва да е смазката за тези водачи. В различни български и чужди форуми има дискусии по въпроса с противоречащи си твърдения, че греста трябва (или пък напротив, не трябва) да е литиева, молибденова, медна или не знам още каква.

 

Имам налична медна грес Carlube Copper - кафява тубичка, каквато е и самата грес. Тя дали върши все пак работа за тази цел? Ще съм благодарен на колеги, които са извършвали тази операция да споделят техния подход, а и съответно резултатът.

 

Също така, накладките (TRW COTEC GDB1984), имат на гърба си залепено някакво неметално покритие, подобно на платнена или пластмасова тъкан - не мога да определя точно. Вероятно ролята на това покритие е предотвратяване на свирене или скърцане на спирачките. При тази даденост, дали се налага нанасянето на смазка, в случая също от тази медна грес върху това покритие с едната цел - избягване на скърцането?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Предстои ми смяна на предни спирачки на Фабия1 - дискове и накладки. Изборът падна върху TRW, бъдещето ще покаже дали е бил удачен.

 

Според разни ръководства, при сглобяване на спирачката (FS-III) след смяна на накладките се препоръчва смазване (след почистване, разбира се) на двата водача 251615219, върху които е закрепен към шенкела и същевременно "плава" спирачният апарат. Само, че не успях да разбера точно каква трябва да е смазката за тези водачи. В различни български и чужди форуми има дискусии по въпроса с противоречащи си твърдения, че греста трябва (или пък напротив, не трябва) да е литиева, молибденова, медна или не знам още каква.

 

Имам налична медна грес Carlube Copper - кафява тубичка, каквато е и самата грес. Тя дали върши все пак работа за тази цел? Ще съм благодарен на колеги, които са извършвали тази операция да споделят техния подход, а и съответно резултатът.

 

Също така, накладките (TRW COTEC GDB1984), имат на гърба си залепено някакво неметално покритие, подобно на платнена или пластмасова тъкан - не мога да определя точно. Вероятно ролята на това покритие е предотвратяване на свирене или скърцане на спирачките. При тази даденост, дали се налага нанасянето на смазка, в случая също от тази медна грес върху това покритие с едната цел - избягване на скърцането?

 

Поздрави

Колега ,най-обикновен боров вазелин от всяка аптека за няколко лева върши същата работа .

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Има си смазки за водачите, но вероятно може да се използва и високо-топлинна грес. Ето две хубави смазки:

http://www.tech-co.bg/produkti_auto/pasta-spirachna-hidravlika-ate

http://www.tstgroup.eu/TEXTAR-Cera-TEC

 

/Да не се счита за реклама! От телефона пиша и показвам смазки, каквито намерих - втората съм я ползвал лично и съм доволен/

 

Относно гърба на накладките: там не скърца, там тропа. Гърбът им е лепенка, двойнолепяща и има пружинки/пластинки за поддържане на апарата. Когато не държи лепенката, накладката тропка... Скърца, когато не държи лепенката и накладката се движи леко, не ляга хубаво или просто при загряване. ТРВ е хубаво и няма да скърца, споко.

 

Ако досега не си сменял сам, внимавай да не ги обърнеш - пише си коя е вътрешна и коя външна - гледай ги старите как са и слагай новите. Не е трудно, дори е елементарно, но ако не са добре сложени, ще тропа апарата.

 

Лично аз смятам, че не е нужно да им мажеш гърбовете с нищо, но както го решиш. :)

 

Поздрави

 

ПП: МНОГО ВНИМАВАЙ с водачите - навивай ги леко и внимателно, да не прецакаш резбата... Тряба да се навие леко, без зор.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам Текстара, но имам и АТЕ и разлика не намирам.

Относна накладките TRW. Преди две години смених отпред с дискове и накладки от марката и съм изключително доволен, нямаше никакви скърцания, свирения, също така бяха много меки. Имах и голф, на него сложих TRW и отпред и отзад, нямам никакви забележки.

Освен на водачите с грес се маже и леглата на накладките, там където накладката контактува с апарата.

Много добре си огледай маншона на спирачното бутало в какво съсояние е, както и спирачните маркучи за напуквания.

Спирачна течност се сменя на окола две години ДОТ 4.

Не знам при теб кой точно модел апарат е но при мен /с най-малките дискове/ към водачите на апарата се слагат и едни бели пластмасови плъзгачи. Парче тънка пластмаса, която се увива около водача.

 

В никакъв случай не слагаш литиева или графитна грес!! Ако имаш медна може с нея да нямажеш накладките от външната страна и там където се движат.

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля колегите използвали TRW и са доволни да ми пишат на лични от къде са ги пазаривали и долу горе какви цени.става въпрос за предни. Сегашните са ми такива -така дойде колата от италия(не ми се вярва джамбазина да гие сменял тук) а ми харесва как спира колата с тях 1.9тди 90кс а е и комби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Медна високотемпературна смазка. Ползвам такава във вид на спрей - до 1300 ' C. Мажат се водачите , ръбовете където е контакта, може и гърба на накладките. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая смазка освен да събира мърсотия каква друга работа върши?

 

Смазва.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм доволен от трв, твърди и скърцат при по-леко натискане на спирачката. Освен това ядат яко диска. И на шкодата и на голфа преди това. И двата пъти купувано от България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм доволен от Tрв.При мен се наблюдава същото.Свирене с ниска скорост и много голям ръб на диска.Сега съм взел накладки Jurid.Да видим с тях как ще е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, които се отзоваха със съвет!

 

Фабията е с нови спирачки отпред, като за ръбовете на накладките беше използвана медна грес. (между другото, бяха почистени и намазани със същата грес и фланците на главините, където лягат спирачните дискове, че старият от едната страна нямаше отлепване нито с чук, нито с нищо. Накарах го да падне с развъртане с двигателя и натискане на спирачката).

Двата водещи щифта на спирачния апарат пък намазах с жълтата тубичка, от която shaft каза, че е доволен :PDT_Armataz_07:

 

Относно отзивите за TRW - дали са добри или не, още не знам. Засега няма скърцане и свирене, но това е за едва 16 км градско към момента.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така се прави Peter. Сигурен съм, че накладките ще са читави!

 

Инак за главините...

 

http://prikachi.com/images/841/8757841f.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо снощи от телефона не се получи със снимката...

 

8758169a.jpg

 

8758170k.jpg

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук са писали мои приятели за TRW, но и аз съм противник на тази марка накладки.

Точно същото мнение, като на адаша niki и противоположно на това на Ванката - knejata. Ако става въпрос за спиране - спират много добре, но ядат дисковете. Точно това въвежда в заблуда. За свиренето нещата са доста субективни и клонят към "ту го има, ту го нЕма".

Дисковете се смятат за много добри и отзивите са такива. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги , ползвам само оригинал или АТЕ, но по клоня към оригинала.

На оригинала пише АТЕ но АТЕ в Бг е... съвсем друга бира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

А някой пробвал ли е и намерил ли е разлика от нашенските спирачни накладки и дискове с такива от чужбина (Англия, Германия) и конкретен търговец?

Оглеждам се да си сменя дискове и накладки с ATE, но не съм сигурен от къде да ги поръчам.

На моите оригинални пише Ferodo, но ми се струва, че истинско ATE би следвало да е по-качествения вариант.

 

За смазване на контактите на накладките съм решил да ползвам медна смазка на Carlube и силиконова пак на същата марка за водачите. Силиконовата ли е по-подходяща или тази спомената от "shaft" на текстар? Може и тя да е силиконова, незнам.

Редактирано от fitnes
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро купих дискове АТЕ, на кашона пише производител някакво немско ГМБХ, произведени в Италия. Поцинковани.

Ако те интересува как изглеждат самите дискове или кашона - пиши ЛС.

Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка на нашия пазар намерих медна грес Copper Ease 500г на марка Comma за около 15 лв., което изглежда добро и на по изгодна цена заради количеството.

За водачите май е най-добре с тези споменати от shaft.

 

ogich - мислех, че трябва да е с някакво сиво покритие, но ако имаш възможност качи снимки тук, ако някой друг го интересува да знае как изглеждат. Аз мога да кача снимки на моите, ако се различават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.