Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода скаут 1.8 tsi - разход на масло


Recommended Posts

Здравейте приятели,

Досега съм карал Ауди 2 бр, БМВ и Алфа. Ауди-тата са последните ми коли. Реших да мина на Шкода и си харесах Скаута в нета. Ходих днес до Еуратек и на живо пак ми хареса - 1.8 TSI, 4х4 DSG.

Реших да прочета малко за тези мотори и попаднах на някакви британски и австралийски форуми на Шкода с доста притеснителна информация.

С една дума много оплаквания от висок разход на масло за моторите TSI,TFSI (Audi). Там колегите се оплакват, че техните дилъри им обясняват, че разход до 1 литър на 1000 км се смята за нормален.

Може ли някой да сподели впечатления за 1,8 TSI, конкретно за разхода на масло. Аз съм нов тук, регистрирах се днес и мисля да си взема Скаут от ЕТ (нов). Нямам никаква представа от кога се използва този двигател и има ли някой лични впечатления от него.

Много ще съм ви благодарен за всякаква информация, която да ми помогне да реша дали това е колата.

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги карат с ЛЛ масла и първа смяна правят на 30х нищо чудно да харчи до толкова масло. Моята е 160кс, но Йети 1.8тси и за 7х км с нормално масло ми е взела под 500мл. Преди това с Кастрол ЛЛ - 1л за 5х км и го смених вместо да доливам, че е по 36лв литъра, а пълна синтетика на мотул 5 40 е 80лв за 5л и така 2 пъти ... Взех я на 50х км колата и маслото беше черно като катран. Сложих ново масло и пак беше черно почти веднага и го смених пак. Сега съм с 4то масло, което аз слагам и вече съм на 70х км и е чист мотора, но ЛЛ много ги развалят според мен. Този разход които дават няма да се появи веднага отнова освен ако не е дефектна...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Може би наистина това е проблема - ЛЛ маслата. Аз никога не съм ползвал такова масло. Притеснявам се като взема нова кола трябва да сменям маслото в ЕТ до 100 х или 5 год. ама нямам никаква представа какви масла ползват там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм доволен от тяхните, вадят ги от бидони в лейки... И на зверски цени. Имат и туби, на още по-завишени цени. Предлагат и не ЛЛ, но при мен няма смисъл да е оттях, нямам гаранция на колата. Има 1 форумна такава но не скаут на колегата PUFPAF. Не се е оплакал от 180кс мотора. Доволен си е от колата, взимай и не се притеснявай за харч на масло. Смени първото на 5-10х км(тя идва с ЛЛ) и оттам си слагай пълна синтетика в ЕТ щом е гаранционна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм доволен от тяхните, вадят ги от бидони в лейки... ...

 

Skodko ти каза, че това е масло по програмата 4+, а за новите гаранционни автомобили слагат от туби.

Добре би било да правиш това уточнение, защото колегата пита за нов автомобил.

 

В ЕТ слагат масла Кастрол и Шел, появи се и някакво френско масло, но съм забравил марката.

Аз слагам Кастрол Edge 5W40 505.01, сменям го на 1 год. /около 12 хил.км./. Моят ДВГ гори малко масло и едва на 12-тия месец понякога доливам малко.

Пробвал съм с Шел - не съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодко лекинко се е объркал ;) слагат си наливно и на гаранционните! Или там където е той може да правят така. В София не е така обаче!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте приятели,

Досега съм карал Ауди 2 бр, БМВ и Алфа. Ауди-тата са последните ми коли. Реших да мина на Шкода и си харесах Скаута в нета. Ходих днес до Еуратек и на живо пак ми хареса - 1.8 TSI, 4х4 DSG.

Реших да прочета малко за тези мотори и попаднах на някакви британски и австралийски форуми на Шкода с доста притеснителна информация.

С една дума много оплаквания от висок разход на масло за моторите TSI,TFSI (Audi). Там колегите се оплакват, че техните дилъри им обясняват, че разход до 1 литър на 1000 км се смята за нормален.

Може ли някой да сподели впечатления за 1,8 TSI, конкретно за разхода на масло. Аз съм нов тук, регистрирах се днес и мисля да си взема Скаут от ЕТ (нов). Нямам никаква представа от кога се използва този двигател и има ли някой лични впечатления от него.

Много ще съм ви благодарен за всякаква информация, която да ми помогне да реша дали това е колата.

Предварително благодаря.

Мисля че това което го пише  в тези чуждите форуми не се отнася за точно този двигател.Най-малкото нещо за което трябва да се притесняваш като бъдещ собственик на автомобил с този двигател е разхода на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодко лекинко се е объркал ;) слагат си наливно и на гаранционните! Или там където е той може да правят така. В София не е така обаче!

Както и да е ......!?

В случая аз от години ползвам маслото на ЕТ и вече им имам доверие за качеството на маслото!

Това, че било малко по-скъпо - ами то е същото като с по-скъпото гориво по реномираните вериги бензиностанции. :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, ти си с дизелова кола и тези отлагания от ЛЛ масло ще ги видиш единствено като отвориш мотора - на дизела винаги е черно маслото! След като ти харесва карай с масло оттам. Аз имам друго виждане ;) и преживявания с техните масла!

 

Пс. Попитай Гената на какви 2 разговора присъства миналата седмица в ЕТ относно мойте миналогодишни драми... Но не е за писане тая история!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас "в провинцията", както белята се изказа си слагаме само бутилирано масло на гаранционните коли, дали Шел или Кастрол си е по избор на клиента, дали колата да се кара на лонг лайф интервали също. Имам приятел с Леон фр 1.8 тси 2013-та дето още като го купи поиска да му го прекодират на фиксиран интервал и така си кара. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-малкото нещо за което трябва да се притесняваш като бъдещ собственик на автомобил с този двигател е разхода на масло.

За какво още трябва да се притеснява?

 

Понеже сме само двама във форума с тази конфигурация, ако не се лъжа, да отговорим по темата.

 

Моята е на 36хил. Км вече и не съм усетил нещо необичайно - долях веднъж половин литър на 18к (по спомен) и веднъж сега на 30 и нещо хил. Доливал съм пожелателно, не е падало под минимума.

 

Като цяло е супер приятнна за каране тая комбинация - по всякакви пътища. На писта само може би не чак толкова, заради автомата. Първоначално разходът около 10 ме притесни, защото преди карах 1.9 tdi :). Но свикнах и въобще не съжалявам, супер комфортна, тиха и с достатъчно запас от мощност е. Long-terma сега ми е 9.3

Редактирано от PUF-PAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай си спокойно 1.8тси -то.

Нов мотор е,и няма да ти гори масло ако си го сменяш на 10-15 хил.макс.

Не я убивай като колегата пуфпаф.Да не те псува следващия и собственик най малкото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай си спокойно 1.8тси -то.

Нов мотор е,и няма да ти гори масло ако си го сменяш на 10-15 хил.макс.

Не я убивай като колегата пуфпаф.Да не те псува следващия и собственик най малкото.

 

Мнението ти звучи твърде лично, а и не разбирам от какво е провокирано. Ако искаш да си полезен напиши какво имаш предвид...

 

Относно маслото - бях един от първите, който си го смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от написаното от теб,разбрах,че на 30 000 си долял.

Въпреки,че компа чак до 30 не оставя да се сменя. Иначе браво,че си го сменил.

И кое му е личното толкова?

Не се казва по принцип на колко си долял,а на колко км.от смяната си долял.

Аз вчера долях на един клиент на 230 хиляди и нещо.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравил си! В темата за консумативи преди доста време даже пусках бележките за първата смяна, че хората питаха колко струва :)

 

Разбрах те, може би не съм се изразил коректно - ще погледна точно на колко км. съм сменял и ще напиша на колко след смяната съм доливал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите,

Аз още не бях открил този форум когато намерих британските и австралийските. Пак ги погледнах и установих, че грешката е моя - там става въпрос за двигатели около 2009 - 2011. Може би по старите поколения ТСИ и ТФСИ са имали по-голям разход.

Много се радвам, че се регистрирах тук и мога да получа компетентен съвет.

Имам и един въпрос - близо ли е описаният по документи разход на гориво до реалния според вашите наблюдения или се различава много 1.8 TSI 4х4 DSG. Става въпрос за София.

Благодаря ви отново и ви желая хубав weekend с любимите автомобили :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се включа макар и да не съм карал още в Сф. Според моя Скаут макар и още в ранен стадий на разработка реалния разход  е около 1.5-2л нагоре при нормално натоварен автомобил.Средния разход е под 10/100 което за мен е напълно приемливо/ и под шоковата бариера/ с оглед на отличните характеристика на двигателя и АСК. Малко недоволен останах от малкия резервоар но пък за сметка на това багажния отсек е повече от впечатляващ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на srservice,

Tо и във Варна е същото като в София. Преди много време живеех там и сега си ходя, задръстванията са като в София.

Досега съм карал все на газ и наистина ми е малко "шоково"

Никога не съм карал дизел, сега се колебая, но пък повечето ми приятели - монтиори ме съветват да не купувам дизел.

Разни хора - разни мнения.

Благодаря ви колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съветват те, защото старите дизели са на по много км. Ти ще купуваш нова кола! Като цяло дизеловия мотор е по-здрав и по-издръжлив във времето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един приятел/колега който работи за Ауди в Германия и е специалист по дизелови двигатели но кара бензинов автомобил .Аз самия съм имал повече дизелови коли но за Шкода се спрях на бензинов вариант .Както казват немците ,не съм толкова богат за да притежавам дизелов автомобил.Това разбира се е в страни от темата и всеки сам прави своя избор.Аз лично си мисля че ако разхода на бензиновите беше като на дизеловите, то нямаше да се купуват дизели по обясними причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела работи на принципа на детонации и за направата на мотора се ползват по-здрави сплави. Реално един дизелов мотор е по-вечен от бензиновия. В нашия случай и двата са с принудително пълнене и евентуалните им проблеми биха били сходни. Въпросът е в разликата в разхода и компромиса с вървежа! Всеки си преценява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.