Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още една Октавия 3 Едишън Комби 1.4 TSI 6M


Recommended Posts

В книжката на колата е записано, че маслото се мери при загрят двигател, няколко минути след като се загаси колата. Обикновено го меря след 15 минути аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mirizlivpor

    12

  • shaft

    8

  • b3lq7a

    6

  • joro-120L

    5

Най-много писали в темата

Точно така е - маслото е разбито, трябва да се мери и да е в границата при РАБОТНА температура. Въпреки, че при студен двигател при всичките коли, които съм имал си е било еднакво, както си е и при загрял двигател.

 

Кара се, спира се, 15 до 30 минути си е достатъчно да се изчака (идеята е да се събере/върне в картера), бърше се щеката, мери се, пак се бърше, пак се мери... Аз така правя. На студен двигател е много малко по-надолу, много малко.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря господа

Стар навик, ще гледам да го променя

 

Навикът идва от факта, че щом тръгнеш с колата на някъде, значи имаш работа. Тръгнеш ли да вършиш работа - значи имаш срок/час/точно време и т.н. Това предполага, че няма кой да чака на загрял двигател да се утаи, за да го мери и т.н. Другият вариант е - връщаш се вкъщи, изморен си, не ти се занимава, искаш да се прибереш по-бързо, жената мрънка, детето мрънка, прибереш ли се "горе" - не ти се излиза да мериш след 30 мин и т.н. Затова всички така го мерим - на студено, преди да тръгнеш за където и да било.

 

Ама... разликата не е фрапираща. Не е под -5 милиметра на щеката при загряла кола - ако е така -> -5мм разлика - значи нещо много лошо се случва с това масло, според мен :) Разликата на моите коли, гледал съм го над 100 пъти е ДО -1 мм. Което за мен са около 100-200мл и двигателят не би ги усетил никога :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за съвета - ще го проверя обезателно още утре (днес вече мина доста време и колата е изстинала). Досега на всички коли винаги съм мерил при студен двигател и на равно. Не съм попадал на темата във форума, където е обсъждано, а за книжката не е останало достатъчно време, поради причините описани от Шафт над мен. Ако обаче при вас разликата студен/топъл е нищожна, не виждам как ще се вдигне с няколко см, за да стигне грапавата част на щеката. Когато го гледахме при предаването в ЕТ колата беше загряла, защото тъкмо я бяха завели на автомивка. Когато аз го мерих беше студена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колеги на кое казвате "грапаво" на щеката, но всички масло измерителни пръчки имат обозначение за мин. и макс. на нивото.

Може би този участък - грапавия означава, че в този сектор трябва да е маслото. Или са грапави или мин. и макс. са обозначени по някакъв начин.

В този участък маслото има толеранс да варира и няма никаква опасност за двигателя. Не трябва да се допуска да падне под минимума. Над максимума също не е добре. Е, до 5мм. над максимума се допуска, ако се увлечете с доливането. Добре е маслото да се държи на макс. Така и по-лесно се контролира, защото знаете до къде е било. Но, можете спокойно да пристъпите към доливане, ако падне под средата на сектора или приближи мин. Или въобще да не доливате, ако скоро наближава смяна на маслото. Ще си прецените.

Аз също участвах в споменатата тема за маслата ;) 

Винаги си проверявам маслото на студено. Така са ме учили едно време. Преди тръгване на път.

Но щом ви пише в книжките да се проверява при топъл двигател, няма проблем. Изчакайте поне 15 мин. да се стече в картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, ето това е грапавото:

watermarked_OIL_-__026.jpg

 

Аз винаги съм го държал маслото над грапавото, но до 1 мм под кривката. Дали е била топла или студена - играеше мнооого малко. Веднъж, като чисто нова, на 4-6 000км, не помня точно, беше стигнало до долната кривка, под грапавото. Тогава светна лампата - долях около литър, за да стигне над грапавото. После купих още един литър и доливах, докато не го смених изцяло :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи където свършва правия участък и започва кривката на щеката  са мин. и макс. Оптималния вариант е в грапавия участък.

Така си го обяснявам, щото такава умна щека не съм виждал. :) Трябва да го пише някъде в инструкциите за експлоатация какво "казва" щеката.

Напр. при мен е грапав целия участък мин. макс. и няма такива чупки. Хората са ви дали още един запас. Ако не уцелите грапавото, може да варирате м/у чупките.

Мерси, Венци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Тошко" така :) Абсолютно това е истината - мин и макс са чупките, грапавото е оптималното, под грапавото всичко е минимум и не е окей особено, а ламБата светва на почти долна кривка... Моята съм я виждал (в съзнателният ми живот с нея) на втори ред на грапавото под максимума само веднъж и си долях 100-тина милилитра, за да не ме дразни - нищо им няма на колите... не е чак толкова мега важно до стотна да се цели - всичко около горната граница на и над грапавото е супер добре, според мен  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбата за /ниво/ доливане светва, а не за налягане, нали? Не ги мисли за толкоз тъпи инженерите. Те винаги предвиждат резерв и дори със светната сигнализация двигателя няма да блокира. А и се предполага, че може да не си от тези, които отварят предния капак и знаят, че има щека там. И да чакат да им светне нещо. Също така се предполага, че като светне може да нямаш масло в резерв или да си някоя мацка. Така, че имаш възможност да отидеш на ход до най-близкия сервиз или бензиностанция, където ще бъдеш обслужен. Даже и едно поне 500км. да минеш.

Просто това отговаря на мин. на щеката. Все едно си я извадил, видял и констатирал, ако нямаш ламБа. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не, не ги мисля за тъпи, просто казвам къде светва ламБенцето - за доливане, да :)  Абсолютно е така, както казваш, аз съм на 100% съгласен :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, бе. Трябваше да се обърна към някого да върви мохабета. Случи се ти. Не го приемай лично, като обръщение. Изобщо не те подценявам.

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, знам и аз така направих, както казваш ти, че нещо всичко си трае :D

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Йетито грапавото е на 2-3мм и отгоре и отдолу на кривките. Понеже съм страдал с харч на масло преди и имам навика да го следя и на Йетито през 2-3х км. Та при мен варира на топла-студена в порядъка 1/4(на топла показва повече) от височината на грапавата част, което не е толкова малко. А последно като смвнях маслото си играх да сипвам по малко и установих, че разликата минимум максимум ми е към 1л. Иначе на БКД о2 щеката е съвсем друга, пластмасова и кръгла с по тънка част за минимум-маскисум и при нея на студен мотор показва малко повече от колкото на топъл. Хубаво, че тя за 8-10х км пробег все си го държи на едно ниво. Най-добре е да си снимате щеката с телефона, има и дата на снимката, аз си правя 2 една след друга, на щеката и на километража, така няма да се чудите дали помните какво е било...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е хитро с телефона, ама аз съм научен да помня, щото тогава нямаше такива телефони, а фотоапарати "ЗЕНИТ". Няма да казвам какво се правеше за да видиш снимката на хартиен носител. Докато излезе и Шкодака реве за доливане.

Иво, ако не го беше написал, ама изобщо нямаше да ми мине през ума какви удобства да не си затормозяваш мозъка предлага новата техника.

 

п.п. малко на спам го обърнахме. Колегата да прощава :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е хитро с телефона, ама аз съм научен да помня, щото тогава нямаше такива телефони, а фотоапарати "ЗЕНИТ". Няма да казвам какво се правеше за да видиш снимката на хартиен носител. Докато излезе и Шкодака реве за доливане.

Иво, ако не го беше написал, ама изобщо нямаше да ми мине през ума какви удобства да не си затормозяваш мозъка предлага новата техника.

 

п.п. малко на спам го обърнахме. Колегата да прощава :blush:

Жоро, аз знам :) обичам си го моя и 2те Берети и Смената! Поздрави и аз се извинявам за спама...

post-7686-0-20279400-1475003610_thumb.jpg

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предния коментар забравих да напиша, че по таблото нищо не свети, а щеката беше гола. Единствената следа от масло по нея беше тънка чертичка по дължината й докато я издърпвам. Ще проверя и за черно в ауспуха утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерих го тази вечер 15-20 минути след като спряхме. Много трудно се забелязваше нивото, но смятам, че е малко над минимума. На таблото все още нищо не свети. Най-вероятно ще долея за всеки случай, но към 1 литър може би е изгорила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не доливай, смени го цялото направо... Не е фрапантен разхода, а и не си го засякъл със сигурност! 

 

Днес превъртях за пръв път книжката на Йетито, прегледай и своята...

 

Това мисля, че те интересува( в раздел Driving Tips се намира)!

 

Also check the oil level after refueling. Oil consumption is dependent to a considerable
extent on the load and speed of the engine. Oil consumption could be as high
as 0.5 litres/1 000 km depending on your style of driving.
It is quite normal that a new engine has a higher oil consumption at first, and
reaches its lowest level only after a certain running in time. It is therefore not
possible to correctly assess the oil consumption of a new vehicle until after you
have driven about 5 000 km.

post-7686-0-79816000-1475180024_thumb.jpg

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другата седмица направо записвам час за смяна на маслото,че нещо не се кефя много, на всяко пътуване да му треперя и следя ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така да проверяваме нивото на маслото след зареждане с гориво? Или аз не си го превеждам правилно?

На моята до сега, вече почти на 56 000 километра, не съм доливал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така да проверяваме нивото на маслото след зареждане с гориво? Или аз не си го превеждам правилно?

На моята до сега, вече почти на 56 000 километра, не съм доливал.

 

Сети се защо, де... по Германско се кара по магистралата, аутобаХн-а и там си джиториш стабилно... и като спреш да заредиш е хубаво да видиш има ли нещо да се смазва там, или го нЕма. :) Та... като клаузичка "ааа, ние сме го написали, като евентуално" е това. За нас тук не вАжи, защото си караш на по 10км и гасиш... няма обороти от 3000-3500 държани 1 час, примерно. Тогава маслото "изчезва" магически. Не веднъж съм го виждал това - София - Сл.Бряг - трябваше да стигна на среща и да се върна в София - под 170 не съм падал тогава по магистралата и там доливах около 200 грама :) Затова пишат и че 1 литър / 1000км е съвсем нормално, като харч на масло (това си го има в книжката официално).

 

И така, бат' Ице.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не доливай, смени го цялото направо... Не е фрапантен разхода, а и не си го засякъл със сигурност! 

 

Днес превъртях за пръв път книжката на Йетито, прегледай и своята...

 

Това мисля, че те интересува( в раздел Driving Tips се намира)!

 

Also check the oil level after refueling. Oil consumption is dependent to a considerable
extent on the load and speed of the engine. Oil consumption could be as high
as 0.5 litres/1 000 km depending on your style of driving.
It is quite normal that a new engine has a higher oil consumption at first, and
reaches its lowest level only after a certain running in time. It is therefore not
possible to correctly assess the oil consumption of a new vehicle until after you
have driven about 5 000 km.

 

При мен пише подобно нещо в раздела с указанията за обслужване (където си пише, че се мери при загрял двигател както споменахте вече), с изключение на проверка след зареждане. Също пише, че можело да харчи повече през първите 5000 км. Действително преди 2 седмици се разходихме 1000 км и почти не съм падал под 140 км/ч. Все пак ми е странно и не съм очаквал да гори масло - това винаги съм го свързвал с проблеми, а не като резултат от нормалната работа на мотора. Малко ми напомня на Вартбурга на баща ми, където се наливаше масло директно в резервоара при всяко зареждане ... Ауспухът е черен, но няма мазно.

 

 

няма обороти от 3000-3500 държани 1 час, примерно. Тогава маслото "изчезва" магически.

Има ли обяснение за това? В книжката пише, че двигателят се нуждае от малко масло, но не пише защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основната причина да се сменя масълцето на 10х км е загубата му на устойчивост при високи температури и продължителна работа. Предполагам с едно качествено масло от група 5 и присадки ПАО и естери, няма да има харч, но не ги дават за вашите 50700. Леко черно и Йетито прави на ауспуха, преди добавката Ксенум за вдигане на октановото число беше дори повече. Почвам да си мисля, че е от горивото това цапане. Ако на 1000км харчи по 0.5л масло, аз с моя капацитет от 4.6л на 9х км ще съм долял толкова, колкото е било. За какво да го сменям... Мисля, че един филтър нов ще е достатъчен.

 

Имах субару, почна да гори по 0.5л на 1000км, доливах си, после почна по 1л на 1000км, след това и повече. Отворих мотора и хоп - маслени сегменти. Разбира се първо турбото беше прегледано и тн. Харча при Шкодата пак е или от турбо или от сегменти(ако няма теч разбира се). До литър на 10х км за мен не е страшно.

 

Бензиновите БМВта и Мерцедеси, с големи атмосферни мотори харчат също много масло. Често на път за морето съм виждаш вдигнат капак и доливка. Говорил съм си с познати с 4.0л БМВ и 5.0л Мерцедеси. Казват - карам го с 200кмч 500км и сипвам минимум литър масло.

 

Или са направени да харчат масло или ги

караме с гадни масла. Май по-малко и от двете... А след това субару, във всяка кола имам поне 0.5л масло за резерва... Имах случай от СФ до Созопол да ми свърши маслото, долях 3.5л(събираше 4.3л)! В София пак нямаше нищо. Тогава го отворих мотора! Хубаво, че беше боксер и не затегна мотора(не случайно ги слагат на Чесни, и 1л да има вътре все ще маже, с тия полегнали цилиндри), а минах само с бутала.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.