Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

тресене при спиране


jim_bings

Recommended Posts

Здравеите колеги въпроса ми е следния при натискане на спирачката когато колата се спуска започва едно тресене особено при скорост между 80-110. Сменил съм и шарнирни болтове вътрешни накраиници накладки спирачни дискове дори и смених джантите и гумите. Скоро се загледах че тампоните на амортисьорите за заминали възможно ли е от тях да тресе питам тук че в сервизите номогат го открият

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се,че щом има видимо износен компонент (примерно тампони) по окачването, е възможно да има странични аномалий.Ако сменените дискове и накладки са нови - възможно ли е да си ги "претоварил" и да са се изкривили (т.е. спазил ли си правилото първите 200-300км без рязко и продължително спиране)? За да избегнеш това като вариант може да вдигнеш колата на крик,да завъртиш колелото и леко да обираш със спирачката.Ако има крив диск ще го осетиш.

Хубаво е да смениш тези тампони на амортисьорите + лагерчетата към тях и после стенд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет от мен. Не знам каква ти е колата, но ще ти кажа с моята кака (Octavia Mk1, '99г.) какво се случваше :) При спиране, особено м/у 80 към 60км/ч, направо беше кошмар. Също така - при високи скорости и погалване педала на спирачките, бруталното тресене. Всичко водеше към криви дискове. Смених 2 комплекта, и то не от евтините - след по-малко от 1000км - отново същото. Що ли не изтърсих и изчетох - от фабрични дефекти при Octavia 1, до износени дискове, шарнири, главини и всичко по предница :) В тоя ред ще отбележа, че преди дисковете бях сменил почти всичко отпред - главини, лагер-главини, кормилни накрайници, шарнири, биалетки! И без резултат. Та - оказа се, че единия от задните тампони на носачите, ако помня правилно - беше задния тампон на левия носач, беше набит обратно на начина, по който трябва да е. Сменихме го с моя майстор, заедно и с десния, разбира се, и всичко си дойде на мястото. Жалко само за поредния комплект дискове - тъкмо бяха почнали да се кривят, та от време на време, се обаждат вече направените кривини. Идеята ми е - обърни внимание на въпросните тампони - ако не са сложени както трябва, дори само единия да е объркан, в режим на спиране, тежестта не се поема от въпросните тампони тъй, както трябва, и може да е от това. Симптомите са точно като на криви дискове, и действително от неправилното разпределение на тежестта при спиране, самите дискове също се деформират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните тампони на носачите са проблема.

Слагат се от Ауди S3,или Голф R32 и забравяш за проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

привет колеги закарах колата на сервиз смениха ми шарнир и вътрешен накрайник и тампоните на амортисьорите казаха че останалото е добре взех я и на другия ден я пробвах тресенето намаля сега наподобява на вибраците отново на скороста между 80 и 100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

И аз в клуба на вибриращите :) след дълга експлоатация на едни дискове феродо, цели 7 години, много километри и 3 чифта накладки най - накрая ги смених защото почнаха да бият. Сам ги смених, Марката е пак феродо, смених и накладките, и те са на феродо. След смяната започна да се тресе цялата кола при спиране с висока скорост. Дръпнах ръчната и ми стана ясно - барабани. Продължих си така и след 1000 км. Започна да ми тресе във волана, а при дърпане на ръчна, вибрации нямаше... Нещата се обръщат хаха. Вече 4000 км. Карам така, вибрации и пулсиране в педала на спирачката няма. На пръв поглед имам за смяна два вътрешни накрайника(което обяснява чукането, когато започне да тресе) и един накъсан заден тампон на десния носач. Също така при по - висока скорост има едно съвсем леко, едва доловимо биене във волана, което предполагам е свързано или с тампона или накрайниците, или и с двете. Не ми се вярва тези дискове да са чак такъв боклук, че да се изкривят за има няма 1000 км....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първо ще сменя, каквото има по - окачването и ако не се оправи и се окаже, че са дискове отново.... се влиза в кофти омагьосан кръг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Mahorec написа:

Ами първо ще сменя, каквото има по - окачването и ако не се оправи и се окаже, че са дискове отново.... се влиза в кофти омагьосан кръг...

Няма излизане от тоя омагьосан кръг. Аз за 95000км сменям вече четвърти път предни и трети път задни дискове. Сега последно поръчах комплект Цимерман от немско, за сега след 1000км с тях все още не тресе....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Криви дискове и кофти накладки! И аз бях във филма - първо смених предни дискове и накладки с чисто-нови Ferodo - 300 км "пазене" на спирачките и след 1500 км дисковете бяха криви... свалих ги и занесох на стругар... през това време побеснял от яд, дадох почти 300 лева за накладки и дискове АТЕ - след 2000 км филмът беше същия... пак сваляне на дисковете и стругар.

После върнах прешлайфаните на Феродо... радостта ми беше кратка :) Директно изхвърлих накладки и дискове Феродо... в момента съм с дискове АТИ и накладки LPR - засега няма ядове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 1.07.2019 г. at 8:39, Parkinson написа:

Няма излизане от тоя омагьосан кръг. Аз за 95000км сменям вече четвърти път предни и трети път задни дискове. Сега последно поръчах комплект Цимерман от немско, за сега след 1000км с тях все още не тресе....

Аз бях в същия филм. Някъде във форума бях чел, че трябва да си проверя задните тампони на предните носачи. Не съм сигурен дали се изразявам много точно. Майстора каза че имат луфт но не било болка за умиране можело и така да кара. Сменихме тампоните  заедно с дисковете и накладки от тогава 40 000 км. без никакъв проблем за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.06.2019 г. at 19:40, Mahorec написа:

Също така при по - висока скорост има едно съвсем леко, едва доловимо биене във волана, което предполагам е свързано или с тампона или накрайниците, или и с двете. 

 

Размених предните със задните гуми и биенето във волана изчезна. Явно имам или крива гума или джанта. Тресенето при спиране си остана, но още нищо не съм правил по - предницата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.07.2019 г. at 11:00, Иван Стоянов написа:

Аз бях в същия филм. Някъде във форума бях чел, че трябва да си проверя задните тампони на предните носачи. Не съм сигурен дали се изразявам много точно. Майстора каза че имат луфт но не било болка за умиране можело и така да кара. Сменихме тампоните  заедно с дисковете и накладки от тогава 40 000 км. без никакъв проблем за сега.

Това беше първото нещо което направих - с плътни тампони от Ауди ТТ съм от много време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече няколко пъти питам - кои са номерата на плътните тампони от ТТ? Еднакви ли са за О1 и О2? Ако не са, то кои са номерата на тампоните за Октавия 2?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Аз вече няколко пъти питам - кои са номерата на плътните тампони от ТТ? Еднакви ли са за О1 и О2? Ако не са, то кои са номерата на тампоните за Октавия 2?

8N0 407 181 B - това е ОЕМ номера на тампоните с които съм аз - за Голф 4 R32 и Ауди ТТ. На Октавия 2 задните тампони на окачването нямат нищо общо с тези за О1.

За О1:

HvIkY1X.jpg

За О2:

ZmGU0z3.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

27134 01 това е номера на lemforder това са само тампоните 

това са оригиналните цял носач 1K0199231N ляв ,1K0199232N десен

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих плътни тампони.Возията стана много по твърда.Неравностите ги усещам право на волана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, аз изпробвах една Октавия 2 с плътни тампони, гумите бяха като моя зимен вариант 195/65/15 и напречните фуги, които на моята кола идваха директно във волана и цялата предница "претриса" там не ги усетих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.