Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тресе при набиране


strazhara

Recommended Posts

Здравейте

Вече от две години имам тази шкода октавия 1 комби и съм много доволен от нея. От самото начало ми направи впечатление, че около 1800-2000 оборота колата леко тресе(най-вече на 4предавка). По инерция на скорост и на свободна нямам такива вибрации. Преди това съм карал коли все със задно предаване и това тресене го отдавах до сега на това, че това е кола с предно предаване. Така я карам 50000 км и чак сега реших да се поровя из нета за някакво решение, защото взе да ме дразни. Четох за възможен проблем с вътрешно дясно каре. Преди няколко месеца смених вътрешния десен маншон(гумата беше само напукана в един участък, без пробиви) и според майстора карето е здраво. Тампоните на двигателя поне видимо на празен ход действат добре.

Някой имал ли е такъв проблем?

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам как се разбира дали е разбито вътрешното или външното каре, че лично аз съм се насочил към тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това тресене дали ще е от каре не знам, но си мисля, че ако вдигнеш предницата и колата е на скорост клатейки съответното колелото може да се загледаш къде има луфт. Това не съм го пробвал, хрумна ми по пътя на логиката. До колкото знам аз, разбити карета пукат при завои с навит до края волан.

 

Сигурен ли си колега в съединителя и тампоните на мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За тампоните на колата, почти сигурен съм, че са изправни. Със този съединител я карам 500000км, а преди това колко е карана не знам. Досега съм сменял само един съединител и той е на бензинова Лада и симптомите бяха, че беше пробуксувал. Поне за сега не съм имал проблеми със съединителя, нито тресе при потегляне нито ми тресе лоста или пък да се чува стържещ звук и изобщо никакви симптоми не усещам или пък  не знам какви трябва да са.

Това се получава само, когато колата е по натоварена отзад и когото мотора е под товар в диапазона от 1600-2000 оборота. При отнемане на газта, при поддържане на скороста или по инерция нямам такъв проблем.

 В момента колата е със сменени оригинални тампони и лагери с нови тампони на носача и шарнир и нови газови закс амортисьори. При заклащане на колелото на която и да е страна няма луфтове, но не знам как да пробвам дали вътрешните карета  са здрави?

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте

Днеска направихме по обстойна проверка при друг майстор и видимо се видя как левия тампон на двигателя мърда.

Искам да питам каква марка тампон да си взема:

Предлагат ми  Swag -50лв(с отсъпка), Lemforder - 100лв, Оригинален от Еуратек - 163лв и доставка 170лв.

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение е да не сменяте тампона на скоростната кутия.Провери си внимателно вътрешните карета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ами той се вижда видимо как играе при включване на скорост и клатене на мотор, а също така и при гасене се разклаща повечко от тази страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що го свалих тампона и видимо не се вижда да е скъсан с изключение на това, че е по мек и по лесно се клати наляво надясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят тампон също е поумекнал,но не мисля че в него е проблема ти.Аз го побългарих,като го разкапсуловах и му сложих гумена подложка в горната част.По този начин му понамалих движението настрани.Ако обаче го направиш много плътен ще се пренесат вибрациите в купето.Не бързай да го сненяш,намери кое вътрешно каре има луфт,защото съм почти сигурен че от там идва всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска ми доставиха тампона на фирмата Swag и веднага го поставих. При клатене има пак луфт но много по плавен и малък. Поне за сега мога да кажа, че си реших проблема. Навъртях около 100км пресечен терен и това тресене вече не се усеща. Това също може да се дължи и на това, че си оправих тампоните на генерацията, защото при махането на катализатора са били оставили под напрежение аспуховата система и беше скъсала средната скоба.

Относно каретата се оказаха здрави.

Надявам се само този Swag да издържи по-дълго.

Благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Продължавам темата след дългите преходи през великденските празници.  Прави ми впечатление, че когато рязко набирам по стръмен баир продължава да се усещат макар и леки вибрации на цялото купе. Така е, когато карам направо и при десен завой, но при ляв не се усещат никакви вибрации.

При този вариант към какво да се насоча дали към каре, както беше предположил vlado_tonev или нещо друго?

Поздрави и честити великденски празници!

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го имам абсолютно същото притреперване при същите обороти и ори същото натоварване.Не мога да твърдя,че при теб е вътрешно каре,но майсторче(на което имам пълно доверие)ми каза че тези коли страдат от вътрешни карета.Аз засега няма да ги разбутвам,защото е все още слабо изразено.Но ако се захвана ще споделя развитието при мен.Маховика също ми е тръгнал и затова не ми се почва с ремонти,но в скоро време може и да я разколача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми се почва, но ме дразне отдавна. Въпросът ми е от какво се получават тези вибрации само при десен и направо,  а при ляв ги няма? В този случай дали да се насоча към карето от към скоростната кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любимия ми мотор,късметлия си.А относно евентуалният проблем с вътрешните карета трябва да си сигурен,че проблема е в тях преди да пристъпиш към смяната им.Свалете ги и огледаите за пукнатини,износени шлици и се консултирай с кадърен майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

И аз имам същото мистериозно притрисане,но лично моето непрофесионално мнение е,че идва от маховика :) 1,9TDI ALH

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се усеща леко при определени обороти и си е маховик. Полуоските и каретата бяха обстойно прегледани при смяната на маншоните на вътрешните карета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Вчера монтирах новото каре и днеска с нетърпение очаквах да изкарам колата на път. Още при достигане на първите 80км в час се оказа, че вече няма никакви вибрации.  Имам чувството, че е като нова без абсолютно никакви вибрации. Когато я карах нарочно давах мръсна газ при наклон на изкачване, но досадното поне за мен леко вибриране го нямаше.

Благодаря на всички за съветите, но наистина се оказа карето, макар, че 2/3 от майсторите при, които ходих ми казваха - маховик, тампон двигател, а едва една малка част от тях споменаваха за карето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си я караш със здраве и да не те ядосва повече....И е добре за колегите,че споделяш решението на проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.