Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

няколко останали въпроса за избор нова Октавия


Guest

Recommended Posts

Здравейте,


то аз питах и по други теми, но понеже скоро вече мисля да капарирам исках да събера на едно място нещата дето нямам време да ходя пак на тест драйв. Да спомена само, че се лутах доста и все още имам някои неясноти. Все пак благодаря на всички в този форум - супер много се ориентирах ! Липсата на време да ходя за всяко нещо да я гледам ме кара да питам тук все още....


 


1. 2014 е имало този проблем - явно от капака и затварянето му. При лифтбека и комби.


 


http://www.briskoda....n-cabin/page-26


 


2. имате ли проблеми с амортесьори да тропат като са относително нови, нещо по окачването като позамръзне да дразни като трополене?


 


3. Canton-а не можах да тествам да му се невиди. Какво ви е мнението, убеждават ме да не го чакам него, цялостно ли е по-добра или са добавени бас+усилвател?


 


4. спрял съм се на 2.0ка дизел. Ако може ще е DSG. Предпочитам DSG да карам за следваща. Нещо да трябва да знам за двигателя/DSG като проблеми?


 


5. vRS-ката някои интересувал ли се е колко е по-скъпа за поддръжка за 5г? Освен окачването, различните двигатели, спирачките явно са усилени. Не бях се замислял за vRS-ка дизел, но такава има на склад и ми допадна, бях тръгнал L&K да гледам  :)


 


6. L&K окачването по-комфортно ли е от стандартната кола дизел? Също така в друга тема видях - на 1.8 бензинката са мулти раменно, което Бегачката каза, че е за стабилност, но комфорта не се различавал (аз си мислех друго, но ей на - уча се като чета тук).


 


7. неща като осветление на краката, хром външен пакет може ли да по-късен етап да добавя?


 


8. качествена ли е полу-кожата? Спрямо L&K и текстилната примерно. Кефи ме полу кожа ама с това чакане не ми се занимава  :(


 


9. ще я карам основно в София - уикендите навън. Искам дизел заради 4+1, но реално общо градското е много като време, малко като км (~400 месец). Пък преходите извън София %но са повече км - горе долу 30/70 или 40/60 като гледам предишни години. 15-16к на година. DPF-а уж не би трябвало да ми е зор, но пак да подпитам за него - ок ли ще е или да очаквам да трябва редовно да се почиства?


 


поздрави и благодаря предварително на всички отговорили!  :)


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на бензин (О3 1.2TSI Elengance, със защита от лоши пътища), така че мога да дам мнение само по някои от въпросите: 

 

 

 

1. 2014 е имало този проблем - явно от капака и затварянето му. При лифтбека и комби.

 

http://www.briskoda....n-cabin/page-26

 

2. имате ли проблеми с амортесьори да тропат като са относително нови, нещо по окачването като позамръзне да дразни като трополене?

 

 

На мен ми се струва че тези двете до голяма степен се припокриват. При мен първите няколко хиляди км  задното окачване се чуваше доста отчетливо при минаване при неравности, и като се комбинира в резонанса откъм багажника се получаваше доста дразнещ шум. Постепенно и неусетно нещата се нормализираха, а може би аз свикнах в някаква степен. Като цяло комфорта  на окачването и безшумността му не са силни страни на Октавия. 

 

 

 

 

 

3. Canton-а не можах да тествам да му се невиди. Какво ви е мнението, убеждават ме да не го чакам него, цялостно ли е по-добра или са добавени бас+усилвател?

 

 

 

Нямам впечатления от Кантона, но стандартната уредба е посредствена. Ако имаш изисквания за добър звук със сигурност няма да ти е достатъчна. Друг е въпроса дали цената на Кантона си струва.

 

 

 

7. неща като осветление на краката, хром външен пакет може ли да по-късен етап да добавя?

 

Не могат да се добавят, или поне не много лесно. Според мен е по-добре да поръчаш всичко което искаш от самото начало, дори и да трябва да чакаш повече. Аз например съжалявам че не поръчах подовото осветление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега мога да споделя мнение за Октавия 3  1,6д 105 кс  ръчка . Много икономичен но тромав става само за пенсионери доста негативи виждам  моя съвет е покарай  защото не е това което очаквах красив  ,N1 с малак данък и нисък разход 5,5 до 7 в града и 4,0 до 4,5 извън града и дотам  доста шумен над 110  лошо  меко окачване на магистрала много се клати, с 5 човека е като баба на пътя и много още  и затова го дадох на баща ми да го кара  .39 000 лв на вятъра ,ПРОВЕРИ ДОСТА ПРЕДИ ДА ПЛАТИШ .Някой може да каже че съм много претенциозен  но слизам от мерцедес и се поличи от кон на магаре ,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на една седмица, така че не мога да ти кажа много, но тапицерията текстил-кожа изглежда добре, усеща се добре и ми допада. Ако се спреш само на текстил те съветвам да добавиш поне кожени гърбове, защото много по-лесно се чистят седалките. От окачването нямам оплаквания - никакви странни шумове изобщо, включително и въпросните вибрации. Лайстни и решетки се сменят или боядисват - кеф ти хром, кеф ти черни и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на двамата колеги, записвам си.Явно няма да е 1.6 - на няколко места се споменават болежки, че не са взели 2ките. За тапицерията си записвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да дам обща оценка според мен за 2.0D ръчка. За година и четири месеца каране. Първо, всеобщо мнение е, че ако се кара основно градско по добре е бензин. Аз лично пътувам на дълги разстояния и за това предпочетох дизел. Супер доволен съм от към вървене и разход. Липсва ми автоматика, но като е взимах, предпочетох налична за да не чакам а тогава DSG нямаше налична. Съединителя ми се струва много твърд и ако карам цял ден, вечер крака ми е умалял от натискането. От 1-2 и от 2-3 усещам едно прехрупване в лоста което ме дразни, но му намерих цаката и сменям на по ниски обороти, почти не хрупа лоста. За осветлението за краката съм твърдо за, без пари е и ми харесва много. За музиката, аз съм с Болеро с 8 или 10 колони май го водят и не съм поразен от ефекта уау, но съм доволен. Винаги можеш да добавиш Кантон с тонколони от някоя за части която е имала такава система. По окачването не съм забелязал никакви проблеми, ни в студ ни в пек. Когато е студено, усещам, че са се разцъкали колонките от пред които покриват предната колона към таблото. Като загрее явно пластмасите се раздуват и изчезва. Хрома не е лош и ми харесва, но имаше оплаквания, че от препаратите по автомивките ставал на петна. Относно возия съм доволен, не съм усещал клатения и люляния по магистрали или обикновенни пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга инфотеймънт с-ма на тези коли е почти невъзможно да се сложи, така че го имайте предвид като поръчвате колата. За мен лично си струва да се поръча Кентъна.

Редактирано от skodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти на 2 години, 2.0, ръчна с.к., 150 коня дизел, 4х4, комби на 53 000 км. Нямам проблема по т. 1. Шумове от ходовата част - не, с изключение на лагер отпред, който на висока скорост при завой започвам да чувам и ще трябва да го сменям скоро. Между другото, ще е втори - смених един на 30к. На 40к останах само с предно и трябваше да сменям помпа на халдекса - някво изключение било според сервиза. Късмет! Иначе окачването на мен ми харесва. Не е спортно, но е доста директно. Воланът "говори" по-добре от на Голф 6, например - съвсем скоро сравнявах с един 5 годишен на 115к. И аз съм Болеро, като на колегата по-горе и споделям мнението - за мен е ОК, но ако си ценител няма да те удовлетвори. Двигателят е пъргав и еластичен, но шумен. Чува се осезаемо на обороти, когато не е загрял и държи около 1000. На загряло държи около 750 и е доста по-тихо. На магистралата до 140 км/ч се търпи, но над започва да става доста шумно, въпреки че сетивата в един момент притъпяват и започваш да не чуваш шума. Иначе този двигател държи 180 км/ч без никакви грижи - карал съм по няколко стотин км така. Сигурно затова и се налага да му доливам масло от време на време - по 500 мл на 10к.  И с 200 върви но вече ме дожалява и отпускам. Мисля, че DSG е добър вариант. Имам доста наблюдение над него но на Ауди, така че за Шкодата не знам как е. Но ръчната също е добра - превключването е късо и се осеща много приятно механично - няма нищо общо с Пежо например. Долу разхода е от самото начало - километрите основно са на магистрала, но като време си вися по задръстванията в София. Като цяло колата е много добра за парите си. В крайна сметка на мен напоследък май само ми се иска да беше бензин, но не знам ако беше бензин дали нямаше да искам да е дизел. :)

Редактирано от s1000rr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли хубаво дали за 15 х км годишно, повечето извънградско ти трябва дизел. Не знам как са цените, но най-вероятно 1.8 т отговаря като цена на 2.0 д, а като вървене и комфорт предполагам е доста по-добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли хубаво дали за 15 х км годишно, повечето извънградско ти трябва дизел. Не знам как са цените, но най-вероятно 1.8 т отговаря като цена на 2.0 д, а като вървене и комфорт предполагам е доста по-добър.

поради този факт и аз взех бензин.

Разхода на 1.4 може да е феноменален, за съжаление има условия ... феноменален е до 90 - 100 - 120 км/ч. Около тая скорост моята октавия гори под 6 литра. Могат да се гонят рекорди по минимален разход - може да стигне и около 5 литра със скорости под 90 км/ч. Общо взето бензина гори според дясното краче. При скорости над 140 км/ч отива над 7 л. 

 

иначе еластично моторче ... върви хубаво ... наистина шумоизолацията не е на топ ниво, но се ядва. 

 

Друго, друго за моята октавия - няма! Хубава колица за парите си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко думи и от мен..Октавиа 3 комби,2,0,DSG,150hp..на около 8000км.Като цяло впечатленията са ми прекрасни от колата и особено от DSG.Уникално удоволствие е особено на градско.Разхода също не е зле,около 8 градско и 5-5.5 извънградско.Музиката и шумоизолацията за мен са приемливи,нямам особени забележки дори и при скорост над 140км,но смятам че това е строго индивидуално възприятие за всеки отделен потребител.

Минусите до момента..последните 1000км започна да се чува съвсем леко прихлопване от задната ходова част,при спиране и потегляне.Някой път това прихлопване е комбинирано с леко прискърцване.Не мога да разбера дали е от окачването или от спирачната система.Другият минус е че при средно 200-300км  само градско каране ДПФ-а влиза в регенерация,като до момента веднъж ми е светнала лампата.След 5 км извънградско изгасна,но за мен е притеснително.Всеки път става така,че точно когато нямаш време започва да регенерира и е наложително извънградското каране,което си е загуба на време.Пробвах и скъп и нормален дизел - ефекта е идентичен.

Моето мнение,е че ако имаш повече от 30% градско,бензинката е удачният избор,разбира се в комбинация с ДСГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли хубаво дали за 15 х км годишно, повечето извънградско ти трябва дизел. Не знам как са цените, но най-вероятно 1.8 т отговаря като цена на 2.0 д, а като вървене и комфорт предполагам е доста по-добър.

А 1,4 TSI отговаря като коне на 2,0 TDI, върви повече и е 3 000 лева по-евтин. Като разход на гориво разликата при градско ще е несъществена заради стар-стоп системата, на извънградско зависи от скоростта с която се кара, но няма да е повече от 1/100 при спазване на ограниченията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А 1,4 TSI отговаря като коне на 2,0 TDI, върви повече и е 3 000 лева по-евтин. Като разход на гориво разликата при градско ще е несъществена заради стар-стоп системата, на извънградско зависи от скоростта с която се кара, но няма да е повече от 1/100 при спазване на ограниченията

 

Съгласен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа,не не,не съм съгласен. 2.0tdi си е 2.0tdi.

Това е дв.с огромен ресурс и доказано безпроблемен.

Това е най популярния дв.на ВАГгрупа.

Нито ще гори масло,икономичен и мощен.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, с новия не е точно така работата.

....

Това е дв.с огромен ресурс и доказано безпроблемен.

....

С огромен ресурс, да, но не от завода. Ресурса може да го отпуши някой като теб, Пепи и сие. Иначе е доста запушен от всички еко-меко щуротии, които са му наслагани.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих тест на дизел с DSG, доволен останах.

 

Обаче тествах и още една vRS, чудя се вие как ги карате с 18"-ки,че даже и 19" слагат колеги. Не говоря за возия,ами сега като са се отворили след зимата дупките как се оправяте? Двата варианта L&K и vRS,които основно оглеждам сега едната с 18" направо идва,другата със 17", но пък повечето слагат 18" още на поръчката явно са малки за целта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, как ги карат....вървят си, не се притеснявай :) И събират погледи.

 

На мен определено със 17ки много добре ми се чувства колата, но с нестандартни за модела гуми 215/50. Стои солидно и вози мекичко. С 16-ките ми се чувства много по мазничко като вървене, но и по-хлабава.

 

Тесвал съм РС-ка с 18ки и почти няма разлика от 17ките, не се чувства по-тежка..може би малко по-твърдичко наистина е по неравности. Но пък като вдигнеш скорост и особено в завои се чувства много по-залепнала за пътя.

 

Така че не допускай размерът да те притеснява - виж кое ти харесва визуално и колко кинти си склонен да строшиш, за да си намериш баланса :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм го решил,чакам да се задвижи машината с продажбата на моята и ще ходя да поръчам...

Ей това е приказка! На какво се спря в крайна сметка? RS ли ще бъде? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.