Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на маховик


chernaev

Recommended Posts

Здравейте, маховика ми е тръгнал да заминава, но от Еуратек ми казаха да не бързам за сега. Проблемът е, че когато я "преслушаха" в сервиза почукването не беше толкова силно, даже едва доловимо, а вече сериозно се чува особено при изстинал двигател. То и преди да я закарам в сервиза се чуваше доста, но както почти всеки път като закараш колата в сервиза и проблема изчезва...

Предстои ми смяна на съединител може би след 15-на хил. км и въпроса ми е безопасно ли е да изчакам още 10,15 хил. км или е по добре да не рискувам и да го сменям. 

Колата е Окт. 2 1,9 ТДИ, ръчна ск. кутия.

Благодаря предварително за компетентните мнения.

 

П.С. 15хил. км за мен са приблизително 1 година каране(ако е от значение).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    12

  • skodko

    5

  • joro-120L

    5

  • chernaev

    4

Най-много писали в темата

И моят чука на студено вече 30х. Км. От две места ми казаха докато не започне да чука при топъл двигател да не пипам нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само скорости. И кол. вал може да се скъса при някои мотори(BMP примерно) заради разбит маховик. 

post-1102-0-72637300-1457638360_thumb.jpg

post-1102-0-30440700-1457638361_thumb.jpg

post-1102-0-79454200-1457638361_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се включвам и аз по темата. При мен също мисля че е маховика, като по често колата ми гасне с големо раздрусване на мотора. Установих че преди да е угася като натисна 2/3 пъти съединителя малко по добре е. Понякога се чува и на место като работи като не равномерна работа на мотора, но оборотите не мърдат. Но аз мисля да не чакам а да сменям, тъй като май и притискателя ми е тръгнал, по някой път като не съм натиснал абсолютно до долу съединителя приръпват скоростите.

Колата е Ок2 2.0 тди

Редактирано от mi6oka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека двамата колеги, които са тръгнали да сменят маховик, после да споделят резултата. Че нещо напоследък доста случаи станаха на грешно набедени маховици.

 

Иначе ако ще се сменя съдеинител/притискател, логичното е да се смени и маховика, това е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека двамата колеги, които са тръгнали да сменят маховик, после да споделят резултата. Че нещо напоследък доста случаи станаха на грешно набедени маховици.

 

Иначе ако ще се сменя съдеинител/притискател, логичното е да се смени и маховика, това е факт.

Да де, аз за това се чудя дали да чакам още малко като сменям съединител да сменя и маховика или да сменям маховик сега а после съединител, пък има и трети вариант - да ме "ухапе коня" и направо да сменям всичко сега... ще го умувам.

Ще кажа резултатите като му дойде времето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се включвам и аз по темата. При мен също мисля че е маховика, като по често колата ми гасне с големо раздрусване на мотора. Установих че преди да е угася като натисна 2/3 пъти съединителя малко по добре е. Понякога се чува и на место като работи като не равномерна работа на мотора, но оборотите не мърдат. Но аз мисля да не чакам а да сменям, тъй като май и притискателя ми е тръгнал, по някой път като не съм натиснал абсолютно до долу съединителя приръпват скоростите.

Колата е Ок2 2.0 тди

Прочети дюзите, да няма някоя "запушена"... Относно неравномерната работна мотора. При мен се яви подобен проблем и след диагностика се разбра какво е! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги прочета, но са перфектни. Проблема е че когато закача диагностиката няма тресене и тогава си показва добре. Аз преди да го сменя ще я закарам колата в еуратек разбира се да е видят да не сменям на ветъра, подозирам и клапата за меко гасене да не прави проблема, защото при мен повече при гасене ми разтриса, отколкото да има въбраций на празен ход. На мой приятел на октавиа 1.9 по същия начин тръгна с разтрисане при гасене маховика и после премина в шум и тресене на празен ход, след смяната е много доволен,отделя много добре от оригиналния и не се налага да натискаш до ламарината всеки път,като колата му е на 170 хил оригинални купена нова от бг.

Редактирано от mi6oka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различно е при всеки. Стоков, афтърмаркет, съединител, шофьор ....

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма определен пробег, нещата които бързо износват маховика са каране в много ниски обороти, под 1500 примерно и често палене и гасене. Сменяли сме съединител на О1 помпа дюза на 300 000 км, дето се кара 80% извънградско и маховика й беше перфектен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от седене на паркинг на скорост под наклон възможно ли е според теб, четох го в брискода и от некаране на колата ръждясвал и пак стържел? Какво разбираш под често палене и гасене(за този проблем оттеб чувам сега) иначе за ниските обороти е така, особенно по баир нагоре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с наклона малко съмнително ми се вижда, за ръждясването зависи къде се държи колата, при тях е влажен климата. Иначе при палене и гасене е най-големия стрес за маховика. Примерно на BKD-то знаеш като му изгори клапата за гасене как почва да щрака и блъска като гасиш и палиш. Не случайно на новите дизели със старт стоп с-ми маховиците са твърди, а феродовия е с пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно, мерси, ти имаш повече опит и допир, трябва да знаеш по-добре от мен! Не знаех за новите със старт-стоп систвмата! Все пак я оставям на ръчна, не на скорост(даже и Йетито)! За ръждясването знам от дилър на 2ра ръка в ЕТ София, каза че им се е случвало... Поздрави!

 

пп. Само да кажа за четящите, че и на ръчна, ако я оставиш дълго време - седмици, може да блокират задните апарати(случи ми се преди 2год, след 3мес без да я карам!)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с натоварването при стоене под наклон "на скорост" е пълна глупост. Трансмисията много повече се натоварва при тръгване, ускорение и спиране чрез двигателя. А и тя е сметната. Това е една нормална експлоатация на автомобила.

Белята, дръж си колата "на скорост" щото ше плачеш. На всичкото отгоре си и патил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, замислям се сериозно, питам за мнения тук, защото се чудя! Ще се слушам в мненията ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едвам със смяна на гумички и чистене и раздвижване на спирачното цилиндърче от 2рия опит стана! Заден ляв апарат, докатп го разбера заминаха накладките. Тъпотия, точно преди море, 1ден от платеното спане отиде в София в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, замислям се сериозно, питам за мнения тук, защото се чудя! Ще се слушам в мненията ви!

 

Добре. Каква е логиката да оставяш колата на ръчна, напр. на паркинга на Метро или в гаража ти или където и да било. Независимо за колко време. Айде на наклонен терен е добре, щото тежестта на автомобила може да преодолее компресията на мотора и да тръгне.

Аз в такъв случай навивам десен към бордюра и подпирам предна гума. Ползвам и ръчна в такава ситуация понякога. Тогава си струва наистина, но на равен терен е излишно. Разбирам, че ползването постоянно на ръчна е изграден навик, но той не носи никакви ползи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, навик е! Но заради него я оставям... Иначе на скорост ако някой те подпре, може да превърти скоростната и не е добре! Предполагам и за маховика. То знае ли се кога и точно за какво да внимаваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също оставям колата на ръчна винаги, но никога не дърпам до край, на втория зъб, колкото да не тръгне при лек наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Иначе на скорост ако някой те подпре, може да превърти скоростната и не е добре! Предполагам и за маховика....

 

Ще оспамим темата, но пишеш небивалици. Не за подпирането а за скоростната и маховика. Преди две мнения писах за трансмисията.

Фантазираме с това подпиране, но ще ти кажа - Ако си на ръчна удара ще е мн. по твърд и ще имаш повече щети.

Ръчната няма да ти запази съединителя. Задкормилното устройство е много по-опасно от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид, че ако те бутнат на паркинг е по-добре да си на скорост, отколкото на паркинг ли? Нещо и аз май се обърках!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.