Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло скоростна кутия, запотяване стъкла, реотан пета врата


Fabianowhite

Recommended Posts

Здравейте, шкодаджии, колата ми е на 155 000км, втори собственик съм-вече почти 1 година.

1)Забелязах, че от време на време трудно влиза 5-та предавка на Фабия 1.2НТР 64к.с 2006г.., а по-рядко проблема се проявява и при първа скорост. Според мен досега не е сменян нито съединителя, нито маслото на скоростната кутия, тъй като Шкодата преди да я закупя е била служебна. Идната седмица ще я откарам при моя майстор да я погледне-по този повод да ви питам на колоко е редно да се сменя маслото на скоростната кутия-някои пишат 60 000км, други пишат 2-3години? Скоростната кутия е ръчна.

2)Неволно бях забравил предно дясно стъкло леко отворено и беше валяло тия дни и спря да работи ел.стъклото на спътника до шофьора, комнадва се единствено от вратата на шофьора-най-вероятно копчето да е заминало. Понеже имам и друг проблем, свързан със 3) запотяване най-вече на задните стъкла и на вратата на багажника-комби, ако се сваля заради ел.стъклото кората на предна дясна врата, имали смисъл да се уплътнява със силикон, както сте показали на клиповете във форума за задните врати ? Поленовият филтър е сменян преди 10 000км, когато карам зимата си пускам и парното да духа поне на 1, та отпред почти не се запотява , но при наличие на пътници на задната седалка, задните стъкла се запотяват бързо.

4)Относно уплътняването на задните врати със силикон срещу влага някъде прочетох, че за моделите след фейслифта, в който попадам и аз(2006г.) това не вършело работа понеже самото легло на стъклото не била алуминево както при първоначалните модели ? Това така ли е и има ли смисъл да отварям и недай си Боже да счупя държачите на кората на вратата, за да уплътнявам със силикон ?

5)Зимата установих, че два от реотаните на стъклото на багажника не работят-средните.Има ли начин да бъдат подменени ?

Поздрави от мен, бъдете живи и здрави ;)

Редактирано от Fabianowhite
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, реотаните не се сменят, но се ремонтират с електро проводящ лак за реотани. Гледаш внимателно къде е прекъснато и мажеш.

 

Вратите задните ги уплътняваш ако ти е мокър мокета в краката на пътниците. Уплътняването върши работа независимо от годината на колата. Ако се счупят щипките не е никакъв проблем да ги смениш. Купи си предварително нови щипки и директно сменяш ако се налага.

 

За да се смени бутона на ел. стъклото не се сваля кората а само дръжката.

 

Маслото в скоростите се сменява на 60000 но издържа и много повече. Важното е да няма теч и да намалее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм виждал никъде да дават интервал за смяна на РЪЧНА скоростна кутия, да не говорим пък за 60000км. Бихте ли пуснали да видим подобна препоръка от ръководство за експлоатация? Моята кола наближава 180000км и съм решил това лято да го подменя, без да имам никакви симптоми, шумове или проблеми. Просто така - ще сложа по добро от това, което е вътре.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто да чуеш, обади се в ЕТ с понеделник и ще ти кажат, на колко км и на колко време се сменя! О2ките дизел с ръчна са на 100х км или 6г по-спомен... Разбира се това са препоръки на производителя Шкода, никой не те задължава ;)

Пс. Също така е препоръчително да се сменя спирачната течност на 2-3г и на 5-6г антифриза(за него още се чудя защо, при положение, че няма как да се развали - или го има, или го няма)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По българските сервизи доста глупости може да чуе човек. Щом Ханс не го е написал в сервизната книжка аз не барам а който иска да си го сменява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По българските сервизи доста глупости може да чуе човек. Щом Ханс не го е написал в сервизната книжка аз не барам а който иска да си го сменява.

По спомени си пише и там!

 

Иначе "Ханс" си е направил труда на оригиналната опаковка на масло за скорости за първоначално наливане да напише - 4г срок за експлоатация и пак БГ сервизите го дават на повече като интервал...

 

В един друг форум имаше един "майстор", който чел интрукции за смяна масло на скорости - в тях пишело как след източване, не се налива отново масло. Така и се счупи кутията. Така че всеки си преценява сменя ли се и къде да го направи.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://picbg.net/pic.php?u=48572E9NgY&i=545003

 

Относно приказките, че масло в скоростите не се сменя, вижте снимка от заводската книжка. Няма вечни неща, има виещи лагери и износени синхронизатори. Може да не се смени и 200000км, но не е правилно.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://picbg.net/pic.php?u=48572E9NgY&i=545003

 

Относно приказките, че масло в скоростите не се сменя, вижте снимка от заводската книжка. Няма вечни неща, има виещи лагери и износени синхронизатори. Може да не се смени и 200000км, но не е правилно.

 

Я пък ти, "Ханс" и в книжката го е написал  :rfm: ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто да чуеш, обади се в ЕТ с понеделник и ще ти кажат, на колко км и на колко време се сменя! О2ките дизел с ръчна са на 100х км или 6г по-спомен... Разбира се това са препоръки на производителя Шкода, никой не те задължава ;)

Пс. Също така е препоръчително да се сменя спирачната течност на 2-3г и на 5-6г антифриза(за него още се чудя защо, при положение, че няма как да се развали - или го има, или го няма)

За антифриза и за спир. течност си го пише точно и ясно, въобще не сравнявай с маслото на скоростите! Иначе съм питал в ЕТ и ми казаха - маслото не се сменя! Как ще го коментираш? Покажи ми къде пише, че се сменя на 100000км или 6г, не да ме пращаш в ЕТ. На тая книжка не виждам да пише интервал или год??. Може човека на който ти си звънял да не връща клиенти и да си е казал - още един на който ще пишем във фактурата и смяна на масло в кутията, без нищо да пипнат.

Иначе към автора - със смяна на маслото няма да имаш кой знае какво подобрение при първа и пета - според мен синхронизаторите са се поизносили.

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За антифриза и за спир. течност си го пише точно и ясно, въобще не сравнявай с маслото на скоростите! Иначе съм питал в ЕТ и ми казаха - маслото не се сменя! Как ще го коментираш? Покажи ми къде пише, че се сменя на 100000км или 6г, не да ме пращаш в ЕТ. Може човека на който ти си звънял да не връща клиенти и да си е казал - още един на който ще пишем във фактурата и смяна на масло в кутията, без нищо да пипнат.

Иначе към автора - със смяна на маслото няма да имаш кой знае какво подобрение при първа и пета - според мен синхронизаторите са се поизносили.

 

Ако държиш, ще ти снимам оригиналната опаковка от масло(явно такова "чудо" не ти е попадало в ръцете), иначе какво казва производителя си е написано в книжката - има снимка от колегата felicialx, ясно се разбира, че се казва от сервизния паспорт(ако разлистиш страничките, ще видиш кога и на колко време се прави). Относно компетенцията на ЕТ, и за маслото в раздатъчната кутия на Йетито ми обясняваха, че не се сменяло никога, но като взех една опаковка от магазина им и си пише ясно - 4год(отново благодаря на Евгени от Трансексперт, че ми разясни темата)! Изказах мнение, на базата на опит, самия опит всеки сам си го придобива! Не ми е работа да ти обяснявам как да си сервизираш колата, но не подвеждай хората, които четат форума, че видиш ли някой случайно ще те послуша и после ще има да разправя - в ШКБ "хората" казваха, че масла за скорости не се сменят, та не ми се е строшила кутията от несмяна на маслото ;) ... Поздрави и успех с кутията, гледай сега като го смениш да не се развие, че с новото масло може и да и е по-друго, да се появат луфтове и шумове(предполагам за 10год е станало на боза), аз бих се подготвил с добавки!

 

пс felicialx снимай му и паспорта - това са полетата в сервизната книжка - от нова натам за обслужвания. По-спомен там на 3то или 4то обслужване си имаше допълнителни полета за смяна масло скорости и тн. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е айде дайте го и тоя сервизен паспорт да го видим - да не се окаже, че в него пише да не пипа? Понеже не ми е под ръка и няма как да го проверя за да ти докажа, но аз съм му разлиствал страничките (За разлика от теб). Срока на годност естествено е да го има на всяка стока. Коментирам ръчна кутия и предно предаване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е айде дайте го и тоя сервизен паспорт да го видим - да не се окаже, че в него пише да не пипа? Понеже не ми е под ръка и няма как да го проверя за да ти докажа, но аз съм му разлиствал страничките (За разлика от теб). Срока на годност естествено е да го има на всяка стока. Коментирам ръчна кутия и предно предаване!

 

 

Пак ти казвам, на маслото пише след наливане - 4год срок на експлоатация, не 4год срок на годност в опаковката(има си друг срок на годност на маслото)... Аз имам опит и с 2те - на предно с ръчна и 4х4 пак ръчна. Точно миналата година по това време ги сменявах всичките течности и на 2те коли.

Разлиствал съм я книжката, но по-важно е не какво пише там, а какво е редно. Не може на тубата да пишат 4год срок за употреба и ти да не го сменяш. Повярвай ми не изгарям от желание да давам "грешни" пари по обслужвания, но е неизбежно.

 

В Gunter сервиз какво казват? Не си ли ги питал? 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пише 4г срок на експлоатация, би трябвало и в сервизния паспорт да е отразен този срок - сега пък не било важно какво пише там :). Странна работа... Явно са забравили да го напишат или не са прочели какво пише на тубата като са го наливали.

Аз ще го сменя понеже съм сигурен, че това което ще сложа е топ качество. Иначе след препоръка на Сами (на колата на бащата) да се смени на 200000км (първа и задна малко по трудно влизаха) я карахме още 300-350 хил (тотал над 500хил), и нямаше никави проблеми с маслото, стига да е там! Не съжалявам, че не съм го смених, щото нямаше да се оправи. Та и аз пиша от опит, също като теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пише 4г срок на експлоатация, би трябвало и в сервизния паспорт да е отразен този срок - сега пък не било важно какво пише там :). Странна работа... Явно са забравили да го напишат или не са прочели какво пише на тубата като са го наливали.

Аз ще го сменя понеже съм сигурен, че това което ще сложа е топ качество. Иначе след препоръка на Сами (на колата на бащата) да се смени на 200000км (първа и задна малко по трудно влизаха) я карахме още 300-350 хил (тотал над 500хил), и нямаше никави проблеми с маслото, стига да е там! Не съжалявам, че не съм го смених, щото нямаше да се оправи. Та и аз пиша от опит, също като теб.

 

Сигурно трябва да е отразено, но явно не е. Няма да се почуствам прекаран, за 100лв за 5-6год. Предпочитам да ми е спокойно. Питах на 2 места - ЕТ и Трансексперт, хората ми обясниха, какво, кога и колко ще ми струва и така си направих лична преценка да го сменя. Имаше едно ТТ беше изкарало 150х km без да се пипа моторното масло. На 100х сигурно и неговия собственик си е мислил, че няма нужда, понеже не са му се обадили от сервиза. http://jalopnik.com/what-happens-if-you-dont-change-the-oil-in-your-audi-fo-1692660828

 

Съмнявам се Сами да казва, че масло на ръчни скорости се сменя на 200х км(предполагам и той ще каже 100х км). По-принцип е доста "грижовен" към колите и е с особено мнение към маслата!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много италианци пишат в темата. Не е сериозно.

И вие можете да не се къпете цял живот, но не го правите защото знаете, че ще се разболеете от краста. Не мъчете колите от глупост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно ми е защо изобщо се коментира кой майстор какво казал като хората създали кутията не са написали ,че е необходима смяна.Като попаднете на някое " оригинално"масло и доволни ще останете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се чувствай прекаран, но понякога масло, което си източил, е по-добро от това което си сложил закупено от Бг. Има много случаи на проблеми след смяна на оригиналното, като до преди смяната всичко е било ОК.

Примера с ТТто дето го даваш е супер глупав и не на място. А за халдекса съм 99% сигурен че го пише, че се обслужва - т.е още един безмислен пример.

Не е въпроса в 100те лв - въпроса е дали наистина са за добро??

Италианците сме двама засега, а аз все още чакам написано да видя, а примери от глупави по глупави се вадят - даже щом с къпането сравнявате.....

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се чувствай прекаран, но понякога масло, което си източил, е по-добро от това което си сложил закупено от Бг. Има много случаи на проблеми след смяна на оригиналното, като до преди смяната всичко е било ОК.

Примера с ТТто дето го даваш е супер глупав и не на място. А за халдекса съм 99% сигурен че го пише, че се обслужва - т.е още един безмислен пример.

Не е въпроса в 100те лв - въпроса е дали наистина са за добро??

Италианците сме двама засега, а аз все още чакам написано да видя, а примери от глупави по глупави се вадят - даже щом с къпането сравнявате.....

Упорито си държиш на тезата, че масло в ръчни скорости не се сменя... Това дали е от БГ маслото или не, не е фактор за това дали трябва да се сменя или не и не е задължително да е по-лошо, може и по-истинско да е от това, което има в някоя нов внос от Италия(не е ясно италианеца какво е сложил и дали го е сменял). Моите масла са оригинални, закупени с фактура от Еуратек и сменени в "доверен" сервиз! Със сигурност на карантиите им е по-добре от колкото преди смяната! Не е добре, на база единия ти опит с кола изкарала Хкм без смяна да даваш съвети във форума относно ненуждата от смяна на маслото. Все пак и ти не виждаш посочен интервал в книжката, а казваш 200х км по-нагоре. Защо реши че е 200, а не 100, изобщо или 300-350х км понеже не си имал проблем на някоя кола толкова км? Обърках се малко, последно?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 135 хил.км като сменях маховик и съединител в ЕТ ми смениха и маслото на ск.к. с т.нар. "гумено" масло.

Изглежда не е част от ТО на автомобила, а се сменя при нужда /ремонт/, по желание на клиента в конкретен случай.

Не знам дали има нещо вечно по автомобила, но едва ли маслото е точно това.

Няма как в някакъв момент маслото да не бъде сменено.

Според мен в някакъв смисъл всички са прави, но от различна гледна точка.

Отговорът винаги зависи от това как точно е дефиниран въпроса.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто да чуеш, обади се в ЕТ с понеделник и ще ти кажат, на колко км и на колко време се сменя! О2ките дизел с ръчна са на 100х км или 6г по-спомен... Разбира се това са препоръки на производителя Шкода, никой не те задължава ;)

Пс. Също така е препоръчително да се сменя спирачната течност на 2-3г и на 5-6г антифриза(за него още се чудя защо, при положение, че няма как да се развали - или го има, или го няма)

Виж само как си ми отговорил на моя първи пост, после ме прати да разглеждам някакви странички, които даже не си разглеждал, да съм чел по тубите какво пише и почна да даваш примери, които нямат нищо общо.

Аз съм съгласен, че няма нищо вечно, но не виждам с какво съм провокирал подобни отговори - пак прочетох първият си коментар? Както сам написах маслото ще си го сменям! Правилният отговор за мен, с които можеше да отговорите на колегата е, че НЯМА фиксиран интервал или год, на които да се сменя, но ако е грижовен собственик и реши нищо не му пречи да си го смени, а не да ме нападате, и да давате примери на 60, на 100 или пък, че ако не го смени ще сменя кутията. Синхронизатори има заминали и на 60хил км и едва ли е от не смяна на масло...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От първия ти пост обясняваш как не се сменяло, после каза че Сами ти казал на 200х. Карай колкото можеш и знаеш, пак ти казвам - но не подвеждай хората с приказките, че не се сменяло никога! Когато ми е трябвало съм чел по тубите какво пише, сега споделям. Примерът ми е много на место, за да се види, че няма нищо вечно и всяка течност си има живот.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.