Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка Skoda Octavia 2 (предполагам FaceLift)


iline

Recommended Posts

Здравейте бъдещи колеги.

Към настоящия момент съм собственик на Сеат Кордоба.

Днес оглеждах една Skoda Octavia и в понеделник или Вторник ще пристъпя към закупуване.

 

Това е обявата: http://autoplaza.bg/?go=offers&p=detail&carId=1726

А предполагам че е FaceLift заради този линк: http://automobilio.info/en/Skoda/Octavia/Octavia-II-FL-1Z3/1.6-TDI-(105Hp)/16841

 

За да запаля двигателя се искаше да е натиснат съединителя!! Това норамлно ли е и може ли да се изключи?

При запален двигател(студен) на свободна при подаване на газ и отпускане на педала оборотите за момент падат и после се възстановяват на нормалното полжение? Трябва ли да се притеснявам от този проблем?

 

В случай, че има и други изненадващи проблеми може ли кратко описание или линк към темата във форума, за да се запозная с какво се захващам?

 

Все още разглеждам форума и чета мнения, но както се досещате, време отнемащо е и за това се извинявам ако е пускано такова питане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, съвета ми към теб е да не прибързваш с покупката ... разгледай и други автомобили от този модел с други двигатели (1.9, 2.0),оборудване и скорости (6-степенна, DSG). За 1.6TDI ,5-степенна скоростна кутия и това оборудване цена от 18к ми се вижда мааалко множко. За тази цена има и други много по-добри предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте бъдещи колеги.

 

За да запаля двигателя се искаше да е натиснат съединителя!! Това норамлно ли е и може ли да се изключи?

 

 

Здрасти,

 

Кой ти даде книжка на тебе! Що за глупости пишеш!

 

п.п. първо мнение, зле посрещане....Не сме лоши хора. Това, дето ти го написах ще ти е от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Кой ти даде книжка на тебе! Що за глупости пишеш!

 

п.п. първо мнение, зле посрещане....Не сме лоши хора. Това, дето ти го написах ще ти е от полза.

Изпитващия ми даде книжка.

За тебе глупости за мен реална ситуация!!! Ако не вяравш домъкни се утре в София да ти го демонстрирам реално.

За мен също бе изненада, но факта си е факт. Давам на контакт и след като завъртя се изписва надпис: Depress clutch. Сега намерих и линк: http://www.briskoda.net/forums/topic/255265-press-clutch-to-start-engine/

 

В допълнение: успях да прочета повечето теми за О2 и все още не съм се отказал да я купувам - не съм състезател, а по скоро предпочитам движението със 100 и ако има надолнище да я изключвам от скорост. Така на Сеата правя 3.8-4.2 като слизам от София на долу към кулата и обратно правя по 4.2-4.6/100, а към черноморието един път съм го докарвал 3.3-3.5/100 колкото и странно да изглежда. Кордобата е 6L

Редактирано от iline
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами той това ти казва, човече. Който пали без натиснат съединител не знае какво прави и как мъчи всичко живо, когато върти - като блондинка... А ти искаш да спреш подсказката/подсещането - това ти казва Жоро.

 

Аз кола /само сегашната, която няма съединител, защото е автомат/ не съм палил без натиснат съединител досега...

 

По обявата - колата изглежда добре, но този двигател не ми харесва на мен на тази цена. Вероятно може да имаш грижи с него, но може и да е късметлийска и да нямаш.

 

Поздрави

 

ПП: четеш и бришкода виждам - изчети за двигателя всички теми и реши сам. Има доволни, има и недоволни много /с проблеми в двигателя - дюзи дават фира, не държи равномерно обороти и други подобни/. Чети чуждите теми, в България има малко бройки с 1.6 и повечето са си доволни.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

???

ОК дайте ми обяснение защо трябва да се държи натиснат съединителя?

От 98 съм шофьор и до сега колата винаги я паля без съединител.

Инструктора не е казвал че е нужно да е натиснат съдинителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има xenon и мулти волан,но за тези пари поне шибидах,6-та скорост или радио Болеро да имаше...Аз бих преговарял за цената,все пак това е автомобил ,който е бил 4 години отдаден под наем - т.е. служебен, т.е. не се знае начина на употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм с книжка от '98 и моя инструктор ме е свалял от камиона, задето паля без натиснат съединител - явно твоя не му се е занимавало или толкова си е знаел човека.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Изпитващия ми даде книжка.

За тебе глупости за мен реална ситуация!!! Ако не вяравш домъкни се утре в София да ти го демонстрирам реално.

 

Утре няма да мога да дойда до София. Днес бях. :tell_me:

Инструктори всякакви, както и шофЕри.

Правилно е да се пали с натиснат съединител, защото:

1 Ако забравиш, че си "на скорост" и си спрял зад някоя кола или предмет, при стартиране можеш да я/го/ удариш. Зависи какви рефлекси имаш, даже пали и тръгва.

2 При натиснат съединител се отделя скоростната кутия и не се върти първичния вал. Особено полезно през зимата, когато е и по-гъсто маслото. Тормоз на стартера и по-голямо разреждане на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

???

ОК дайте ми обяснение защо трябва да се държи натиснат съединителя?

От 98 съм шофьор и до сега колата винаги я паля без съединител.

Инструктора не е казвал че е нужно да е натиснат съдинителя.

Чети на воля:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=224003&start=45

 

Явно не знаеш как работи автомобила и устройството му. Аз съм шофьор от 2000г /бях в пети клас - официално с книжка от 2008г/ и това беше първото, което научих.

 

Много-много накратко: Когато натиснеш съединителя, дори с умиращ акумулатор и стартер ще запалиш, защото въртиш само двигателя, а ако не е натиснат - въртиш всичко /скорости в това число - не ги отделяш и на неутрална се въртят/ и ще запалиш друг път. Баш като блондинка или обикновен “карач“, а не шофьор.

 

Поздрави

 

ПП: Еее... Жоро ме изпревари - докато го напиша от тоя телефон...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм състезател, а по скоро предпочитам движението със 100 и ако има надолнище да я изключвам от скорост.

 

Това е нещо, което никога не правя!!! Да се движа и още повече на спускане да изключа от скорост. При мен правилото е, щом колата се движи, винаги да е на включена предавка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е нещо, което никога не правя!!! Да се движа и още повече на спускане да изключа от скорост. При мен правилото е, щом колата се движи, винаги да е на включена предавка.

Мда, тези коли, щом са на скорост ТЕ НЕ ХАРЧАТ /100% го знам за дизела-TDI/, защото двигателя се върти от принудителния празен ход и не се впръсква гориво - ако е изключена от скорост - работи с гориво и е по-неикономична. Разбира се, губи се доста от инерцията така - това е ясно - моторна спирачка.

 

Да не говорим, че ако угасне двигателя, когато не е на скорост колата, и спирачки нямаш и серво и т.н. Груба грешка е за мен...

 

Поздрави

 

ПП: iline, да не се разсърдиш, само!!! Опитваме се да сме полезни - не се караме и не сме лоши хора ;) не се подиграваме с хората!!! Няма резки тонове в мненията!!!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха всеки ден човек се учи ... и да заслужавам си "забележките"!!!

Благодаря.

 

Сега относно това играене на оборотите някой притежател на въпросния модел може ли да потвърди това състояние и дали само се получава при студен двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 ...ако има надолнище да я изключвам от скорост.

 

 

Само не пускай по инерция на стръмно със завои, когато се налага употреба на спирачките. Ще запалиш накладките, ще посинеят дисковете и ще изтече греста от главините.

Има едно правило - на която катериш, на тази предавка спускаш. Пак казвам, ако е стръмно със завои. На прав участък и магистрала не важи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха всеки ден човек се учи ... и да заслужавам си "забележките"!!!

Благодаря.

 

Сега относно това играене на оборотите някой притежател на въпросния модел може ли да потвърди това състояние и дали само се получава при студен двигател?

Имаше някой във форума с подобен проблем, но напоследък ми се губи паметта и не мога да се сетя кой беше... Дано някой пише - не са много колегите с 1.6...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега.

Първо всичко, което са ти обяснили колегите е вярно - това, което правиш е вредно и опасно, на всичкото отгоре не икономисваш, а точно обратното.

По въпроса с двигателя - аз две години карах такава октавия. Не съм състезател също, въпреки, че понякога понастъпвам. С две деца съм и с пълен багажник, колата доволно си държи 160 на магистралата, изправарвам си спокойно без да се притеснявам. Като цяло много доволен бях от колата, с изключение на това, че карам предимно градско и то много малко, съответното дпф-а често се позапушваше и трябваше да ходя да го продухвам извън града. Това беше и основната причина да я върна и да си поръчам бензинова. Едната дюза ми изпляска малко след като я купих. Ако имаш късмет да е електрониката, може да се ремонтира - иначе нова. Цифричка са си. След това се бях вкарал в едни филми и си купих още една дюза, а се оказа отново филтъра. Та сега си имам в шкафа една нова дюза :)

Моят съвет е, ако караш предимно градско - вземи си бензин.

Редактирано от iturtev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Кой ти даде книжка на тебе! Що за глупости пишеш!

 

п.п. първо мнение, зле посрещане....Не сме лоши хора. Това, дето ти го написах ще ти е от полза.

Жоре,на по-новите автомобили стартера не върти без натиснат съединител.

 

 Когато натиснеш съединителя, дори с умиращ акумулатор и стартер ще запалиш,

Ще запалиш,ама друг път.

 

П.П.Не ми се пали,няма нужда.

Твоите "автомобилни" познания са ми ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимно 70% към 30% карам извънградско.

Изанмерих едно видео в тази тема която се доближава до ситуацията при мен.

Ето линка - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/50917-16-cr-fl-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%B1%D0%B8/

 

Малко по - надолу от @winrg - та на 24сек стрелката на оборотите подскача след което се нормализира.

При тази стрелката "подскача" един път и и от 500об се връща на 750-800об.

Тоест подавам газ, отнемам крака от педала и оборотите падат след 700 и надолу следва лек прескок и се връщат отново на 750-800.

Пак ще ходя да я гледам и ще се опитам да направя клип за по - нагледно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще запалиш,ама друг път.

 

П.П.Не ми се пали,няма нужда.

Твоите "автомобилни" познания са ми ясни.

Никога не съм се палил (сигурно ме бъркаш с някого), но забелязвам, че ти лично си ме взел на мушка май - не ми е ясно защо? С абсолютно нищо не допринасяш за нищо, а по мен ходиш и все оспорваш фактите, които не можеш да обясниш по абсолютно никакъв начин. Нещо не ти харесва ли? Не те познавам, но с това държание - не мисля и да се запознаваме.

Мисля, че специално за теб ще се възползвам от функционалността на форума “игнорирай“ - за първи път ще ми е...от толкова години във форума. Без това и 1 градивно мнение не си спомням да съм ти прочел все още, колкото и да се мъча все чета лигави детински изказвания и подмятания, но много обичаш да ходиш по мен - недей, защото доказваха, че дизелът е канцерогенен, пък ти дишаш газовете отзад зад мен...а и двата ауспуха изпускат... давай напред, ако можеш повече (май не, нали)?

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре,на по-новите автомобили стартера не върти без натиснат съединител....

 

Браво! Чудесно! Крайно време беше и тази полезна екстра да измислят....и съвсем не е случайно.

Аз спирам със спама. Искам да пожелая успех на колегата! И му помогнете да избере една читава Октавия, щото аз не разбирам от нови коли. :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, нека не изместваме темата в посока заяждане, а да се опитаме да помогнем на човека в избора. 

 

....

При запален двигател(студен) на свободна при подаване на газ и отпускане на педала оборотите за момент падат и после се възстановяват на нормалното полжение? Трябва ли да се притеснявам от този проблем?

...

Това не е нормално, но идея си нямам доколко е притеснително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, аз даже не съм почнал още... Ще помогна с каквото мога на човека.

 

Между другото, точно този цвят е възможно най-добрият - на мръсотия носи страшно много, обаче на чукнато и надрано - хич.

 

За играенето на оборотите има и във тубата много такива клипчета. Не държат равномерни обороти и хората се оплакват от това по чуждите форуми.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз бих посъветвал автора да не се 'хвърля', а да опита да договори диагностика и преглед на доверено място преди да се реши да купува кола в която има съмнения. Ако пък прекалено много му е харесала и не се притеснява от последващи ремонти...пак да направи една диагностика за всеки случей ;)

 

П.П. Веднъж карах 10-на км Фабия 2 с мотор 1.6 дизел. Вървеше много добре...

Иначе да, колкото по-нова кола, толкова повече тя командва. Заповядващи надписи, аларми, пищялки, това не може, онова не трябва и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shaft, ти си продаде колата гола като пушка за 17 бона, ама тая понеже била 1.6, нищо че е наблъскана с екстри, не си заслужавала парите.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Без това и 1 градивно мнение не си спомням да съм ти прочел все още,

Мхм,то и твоите са пълни все с полезна информация.

:cleaning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.