Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Има ли смисъл връщането на автомобил от лизинг в ЕТ?


симеон_косев

Recommended Posts

Точно така е, но това няма нищо общо с лизинга в БГ. На запад дефакто я взимаш "под наем" за 2-3г в зависимост от договора, и я караш като служебна понеже след като изтече знаеш, че ще караш новият модел със същата вноска...

При условията описани от Симеон Косев, няма логика и смисъл да се "нашиваш" пак с нов лизинг, колкото и да ти се иска да караш все ново....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е, но това няма нищо общо с лизинга в БГ. На запад дефакто я взимаш "под наем" за 2-3г в зависимост от договора, и я караш като служебна понеже след като изтече знаеш, че ще караш новият модел със същата вноска...

При условията описани от Симеон Косев, няма логика и смисъл да се "нашиваш" пак с нов лизинг, колкото и да ти се иска да караш все ново....

Точно така, моята следваща кола няма да е на финансов, а на оперативен лизинг. Когато спре да ме кефи (или някоя друга ми хареса повече) - ресто и взимам другата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така се прави ако искаш да караш винаги "ново".

Един пример - преди време имаше оферта в УК за Голф Р 2500£ първоначално + 180£/мес. Единствено имаш ограничение около 1000мили/мес, но ако не караш много си заслужава за 450лв/м караш "манияшка" кола. Интерсно ми е в БГ подобна кола колко би струвала/мес?

Старите хора са го казали - купувай нещо скъпо, ако ще си задържи стойността (имот например), ако не по-добре го вземи под наем (скъпа кола). Друг е въпроса колко изгодно ще е в БГ (както гледам как ни доят със смартфоните например..).

Малко се измести темата, но ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си купувах октавията ... всъщност преди да я купя, бях се навил на форд. Та имаха лизинг с висока остатъчна стойност и ограничение в километрите. 30 процента остатъчна стойност, 30 % даваш като първоначална вноска и изплащаш 40% /100 %-(30%+30%)/.

на 5 години, в края на лизинговия период автомобила трябваше да бъде на 90 000 км., или по 15 хил. км. на година.

Много изгоден лизинг бе ... но след 5 г. имаш да даваш в общия случай 15-16 хил. лв. Идеята е ясна .... да си се наситил на автомобила и да си кажеш ... айде вземайте я и давайте новата.

Мен лично фокуса не ми хареса толкоз, пък и кой знай след 5г. каква ше е хавата, може да  не се реша за нова кола, може друго да печеля ... кой знай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си купувах октавията ... всъщност преди да я купя, бях се навил на форд. Та имаха лизинг с висока остатъчна стойност и ограничение в километрите. 30 процента остатъчна стойност, 30 % даваш като първоначална вноска и изплащаш 40% /100 %-(30%+30%)/.

на 5 години, в края на лизинговия период автомобила трябваше да бъде на 90 000 км., или по 15 хил. км. на година.

Много изгоден лизинг бе ... но след 5 г. имаш да даваш в общия случай 15-16 хил. лв. Идеята е ясна .... да си се наситил на автомобила и да си кажеш ... айде вземайте я и давайте новата.

Мен лично фокуса не ми хареса толкоз, пък и кой знай след 5г. каква ше е хавата, може да  не се реша за нова кола, може друго да печеля ... кой знай

 

Идеята на този лизинг е да наподоби максимално оперативния лизинг, който в България не се предлага все още за физически лица. При този лизинг може да се заложи остатъчна стойност до 35%, което позволява ниски месечни вноски по време на експлоатационния период и връщане на автомобила без допълнителен ангажимент при условие, че е с пробег до 90 000км. След като покараш колата 5 год. я връщаш и взимаш новата, точно както е и при оперативния лизинг, именно заради това този тип лизинг е доста успешен.

Вече ако твърдо си си наумил да си я прехвърлиш след края на лизинга, по-добре да си конфигурираш лизинга с минимална остатъчна стойност, за да не те притеснява сумата като дойде момента. Друг е въпроса,че веднъж човек като се качи на нова кола, след 3-5 год. му се иска да се качи отново на нова кола и започва да мисли варианти за освобождаване от текущата, какъвто е и случая с автора на темата :)

 

Точно така, моята следваща кола няма да е на финансов, а на оперативен лизинг. Когато спре да ме кефи (или някоя друга ми хареса повече) - ресто и взимам другата.

 

Ице, така е, ама не баш. Както знаеш при оперативния лизинг предварително договаряш срока и пробега, т.е. ако в даден момент, преди да ти е изтекъл договора, рязко започне да те кефи друга кола, връщането на текущата е обвързано с неустойки. В този ред на мисли е важно предварително да се преценят хубаво параметрите на лизинга, преди да се взимат решенията.

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, Ники, те тея служебните, дето ти ги пробутвам са друга работа. Мен никога няма да ме накефи толкова рязко друга кола, че да се набутам с неустойки или друго. И в момента съм влюбен в О3 1,4 TSI 150 DSG7 Elegsnce+Edition, но сега ще загубя най-много от смяна на моята Вишня. Значи ще потърпя още малко, да излезе фейслифта и "скок"

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... При този лизинг може да се заложи остатъчна стойност до 35%, което позволява ниски месечни вноски по време на експлоатационния период и връщане на автомобила без допълнителен ангажимент при условие, че е с пробег до 90 000км. ...

Точно за това иде реч. На развитите пазари остатъчната стойност е дори по-голяма, месечният пробег варира, обслужването в по-голямата му степен е включено, а има и промоции без първоначална вноска. Не съм сигурен, но ми се струва, че при "лизинг" за физически лица в България лизингодателят не е длъжен да изкупи автомобила на каквато и да е цена. И да се върна на първото мнение - много рядко след лизинг остатъчната стойност е по-ниска от пазарната и според мен е нормално да предлагат поне 15% по-ниска от средната пазарна. Както и да е, пожелавам ви да не се тревожим как да вземем някой друг лев отгоре при смяна на колите ни, а да се чудим дали да добавим екстри като масаж на седалките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................. Друг е въпроса,че веднъж човек като се качи на нова кола, след 3-5 год. му се иска да се качи отново на нова кола и започва да мисли варианти за освобождаване от текущата, какъвто е и случая с автора на темата :)

..........

 

 

Ей т'ва е много лошо .... както казва народът - "едно куче, като се научи да си яде ла*ната спасение няма".

Та оттука нататъка и аз ше искам да изпитвам онова чувство ... ЗАПОВЯДАЙ КЛЮЧА ЗА ТВОЯТА НОВА КОЛА.

 

Шкода, разбирай Еуратек, нямат много гъвкави лизингови планове!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз продавам моята в момента си направих устата в Еуратек колко ще ми дадат - казаха 22 000 лева.

 

02.2014, 1.6 ТДИ 105 коня, ръчка, елеганс, 38 000 км. Явно дизелите се котират по-добре. На 25 600 лева я намалих в момента и вече е почти продадена.

 

Та ако автора на темата е решил да сменя колата - пускай си сегашната на свободна продажба и така....не се занимавай с Еуратек.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Моя отговор е НЕ. 

Колега, прави разлика между нормална продажбата на автомобила и обратното изкупуване от ЕТ. Да, цената която ти предлагат ЕТ е ниска, но:

  • Освобождаваш се моментално от автомобила.
  • Моментално можеш да използваш сумата за нов автомобил
  • Не полагаш и грам усилие за продажбата на автомобила, което някога отнема месеци и ред огледи, телефонни разговори, пазарлъци и какво ли още не.........

...Напълно съгласен съм и каквото да си говорим тук става въпрос за интереси. Всеки си гони неговия. И въпреки това аз смятам, че ЕТ и всички останали официални представители изнагляват малко , но явно може да си го позволят ;). Но в моя случай съм доволен от това отношение на ЕТ, защото уговорката ми с фирмата от която купих колата беше да ми я продадат на 500лв над цената която дадат ЕТ (ако цената ме устройва). Еми според мен ЕТ нямаше как да дадат по-ниска цена :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте 5 ст.

 

Що ЕТ дава толкова ниски оценки - ами щото ЕТ продава основно нови автомобили, това не е търговец на Горубляне. Те търсят сигурна сделка с някаква печалба покриваща разходите им. Ако сте забелязали, не си и правят труда да огледат основно колата преди да я оценят. Не си правят труда да я огледат и след това, но това е друга тема на разговор. Това обяснява как може да обявят за продаване кола с забиваща турбина. Та тяхната идея е просто да ви продадат новата кола, а старата да им мине през счетоводството бързо и без загуби. В БГ има доволно количество хора за които няколко хиляди лева загуба не са проблем, пред алтернативата да се занимават лично да си я продават. Това обяснява и защо тази услуга съществува в този си вид.

 

Относно що дизела се харчи по-добре като втора ръка - мога да ви кажа от позицията на човек пазаруващ втора ръка. Аз колата обикновенно я карам около 100 000км. Значи на бензинка на около 50000, трябва да знам, че ще кара относително безпроблемно (до колкото е възможно) до към 150000. Слагам и 50000 запас. Та трябва да купя кола която знам, че е относително безпроблемна в първите си 200 000км. Ами аз досега не съм видял 1.4TSI на 200к та да знам дали е здраво или не. За сметка на това печки съм видял и на 400к (аз лично имам 2 броя на 270к - ОК са). Т.е. купуването на бензин втора ръка си е по-рисково за втора ръка, поне на тоя етап. След 5-6 години като видим колко корав мотор е TSI и колко му струват старческите  болежки, ще знаем става ли за втора ръка или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм останал с впвчатлението че дизел на старо си е по-голям риск.Макар че новия бензин при мен излезе дефектен.Може при шкода да е така но кой да знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама при дизела нямаш Х в уравнението - всичко което може да му се случи е ясно, също и колко/какво ще ти струва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм останал с впвчатлението че дизел на старо си е по-голям риск.Макар че новия бензин при мен излезе дефектен.Може при шкода да е така но кой да знае.

 

Какво е станало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво стана ясно (след доста офтопик) - че да върнеш Шкода е ЕТ може да си струва за клиента, само ако чичо му работи там и е мениджър? 

Което май беше и идеята на автора? :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите 2ст отново - пуснах я за една седмица на познати и дойде купувач на 1000лв под желаната от мен цена. Обаче още мисля с тея 120 работни дни не мога без кола, пък пазаруването на 'някаква там, каквато има' ще е ок за малко и после ще се блъскам в стената, като нещо не съм догледал.

 

Пък без кола не мога да остана за жалост, колкото и да ми се иска... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още ли я чакаш? Да не са те забравили ;)

Не ми се говори вече ... успяха да направят така, че изобщо да не мога да се зарадвам, че сме си купили нова кола. Свалям им шапка за усилията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.