Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Има ли смисъл връщането на автомобил от лизинг в ЕТ?


симеон_косев

Recommended Posts

Здравейте!

Реших да ви информирам по тази тема,защото на повечето може би скоро изтича лизинга на октавия 3 закупени през 2013-та.

Отидих в ЕТ и помолих за оценка на Октавия 3 1,4 ТSI 140 к.с. елеганс закупена през ноември 2013-та, 50 000 км кафяв топаз.

Идеята ми беше,при добра (близка до пазарната)  цена за обратно изкупуване да я заменя с нова. Колата никога не е влизала в сервиз,освен за смяна на масло.

Изглежда като нова и от вън и от вътре. След дву-часов преглед с оценка перфектна , цената която ми дадоха бе 17 000 лева :))))

Оставям изводите и преценките на вас.:)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем реална цена за тази кола с този двигател и това качество. ЕТ ще я пуснат на около 20-21 000лв след това, а с още малко добавка към тяхната цена и може да се вземе чисто нова 2016-та година. Общо взето, според качеството на О3 спрямо О2 - цената е окей. Идеална за първоначална вноска за Супърб. За моята бивша О2 Фейслифт 2010 на 96 000км в ЕТ даваха 16 000лв преди три месеца.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Реших да ви информирам по тази тема,защото на повечето може би скоро изтича лизинга на октавия 3 закупени през 2013-та.

Отидих в ЕТ и помолих за оценка на Октавия 3 1,4 ТSI 140 к.с. елеганс закупена през ноември 2013-та, 50 000 км кафяв топаз.

Идеята ми беше,при добра (близка до пазарната)  цена за обратно изкупуване да я заменя с нова. Колата никога не е влизала в сервиз,освен за смяна на масло.

Изглежда като нова и от вън и от вътре. След дву-часов преглед с оценка перфектна , цената която ми дадоха бе 17 000 лева :))))

Оставям изводите и преценките на вас. :)

Цената наистина е нисичка, но според теб каква ѝ е пазарната цена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем реална цена за тази кола с този двигател и това качество. ЕТ ще я пуснат на около 20-21 000лв след това, а с още малко добавка към тяхната цена и може да се вземе чисто нова 2016-та година. Общо взето, според качеството на О3 спрямо О2 - цената е окей. Идеална за първоначална вноска за Супърб. За моята бивша О2 Фейслифт 2010 на 96 000км в ЕТ даваха 16 000лв преди три месеца.

 

Поздрави

Защо да е реална, гледам в сайта им ,една дизелова 2013 декември ,само,че на 98000 км,а не 50 000, със 105,а не 140 к.с. се продава почти за 26 000. В мобиле 105 к.с. с по-ниско оборудване се продава между 26-29 000 лв, по-ниска цена не виждам никъде за подобна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прави разлика между нормална продажбата на автомобила и обратното изкупуване от ЕТ. Да, цената която ти предлагат ЕТ е ниска, но:

  • Освобождаваш се моментално от автомобила.
  • Моментално можеш да използваш сумата за нов автомобил
  • Не полагаш и грам усилие за продажбата на автомобила, което някога отнема месеци и ред огледи, телефонни разговори, пазарлъци и какво ли още не

Отделно от това, погледни и от една малко по-различна гледна точка. ЕТ трябва да продадат автомобила след като го изкупят от теб, т.е. трябва да си калкулират печалба за това, защото няма фирма на пазара, която да ти върши работа просто на добра воля. Отделно от това, всяка една покупка на автомобил носи риск в това да не се продаде бързо и да застои, т.е. ако една или две години, колата ти остане непродадена, ЕТ ще трябва периодично да актуализират цената, за да бъде тя конкурентна, ама за да се прави актуализация, то трябва да има от къде да дойде.

Сега си представи, че ти я изкупят за 25 000лв, на колкото примерно ти си оценяваш колата и си представи че 18месеца след това тази кола не се продаде, какво правят ЕТ....уволняват балъка, който е одобрил да ти изплатят 25 000лв, защото хипотетично вече тези коли ще струват по 17-20 000лв ;)

 

С това, не искам да се заяждам или подобно, просто искам да кажа, че монетата има две страни ;) Успех с продажбата и помни, че ЕТ ти дават оферта, с която не те задължават да се съгласиш :cheers:

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реалната цена за изкупуване е 30%  надолу от първоначалната цена на колата на 2-та година и под определени километри, вярно влязла е в 3-тата година, но да речем, че колата ти като нова с оборудване тогава може би елеганс 2013 година е била 34 000 лева, сега няма как да е 50% надолу на 50 000 километра.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прави разлика между нормална продажбата на автомобила и обратното изкупуване от ЕТ. Да, цената която ти предлагат ЕТ е ниска, но:

  • Освобождаваш се моментално от автомобила.
  • Моментално можеш да използваш сумата за нов автомобил
  • Не полагаш и грам усилие за продажбата на автомобила, което някога отнема месеци и ред огледи, телефонни разговори, пазарлъци и какво ли още не

Отделно от това, погледни и от една малко по-различна гледна точка. ЕТ трябва да продадат автомобила след като го изкупят от теб, т.е. трябва да си калкулират печалба за това, защото няма фирма на пазара, която да ти върши работа просто на добра воля. Отделно от това, всяка една покупка на автомобил носи риск в това да не се продаде бързо и да застои, т.е. ако една или две години, колата ти остане непродадена, ЕТ ще трябва периодично да актуализират цената, за да бъде тя конкурентна, ама за да се прави актуализация, то трябва да има от къде да дойде.

Сега си представи, че ти я изкупят за 25 000лв, на колкото примерно ти си оценяваш колата и си представи че 18месеца след това тази кола не се продаде, какво правят ЕТ....уволняват балъка, който е одобрил да ти изплатят 25 000лв, защото хипотетично вече тези коли ще струват по 17-20 000лв ;)

 

С това, не искам да се заяждам или подобно, просто искам да кажа, че монетата има две страни ;) Успех с продажбата и помни, че ЕТ ти дават оферта, с която не те задължават да се съгласиш :cheers:

 

Поздрави,

Никола

Здравей,Никола, с теб съм напълно съгласен и както виждаш,аз не плюя ЕТ ,нито заглавието е в този тон за да ти изгубя времето да адвокатстваш. ( и аз не се заяждам). С този пост давам насока и ориентация на всички закупили подобни октавии 3 в съответния период какво да очакват,ако искат оценка от ЕТ. Затова и в края съм написал ,че изводите са за вас. Никой не ме е насилвал да си върна колата ,а и едва ли останалите представители на другите марки нямат абсолютно същата политика. Но и ти може би няма да си върнеш колата на 50% от цената след две години,убеден съм!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е реална, гледам в сайта им ,една дизелова 2013 декември ,само,че на 98000 км,а не 50 000, със 105,а не 140 к.с. се продава почти за 26 000. В мобиле 105 к.с. с по-ниско оборудване се продава между 26-29 000 лв, по-ниска цена не виждам никъде за подобна кола.

 

Е...ти гледаш максималните цени, нали - пускай я в мобиле.бг на около максималните цени и чакай да видиш какво ще стане :) Аз, когато видя такава кола на приблизително близки цени до новата, бих отишъл да си купя нова за 34, вместо за 26-29 карана от някой ;) 90% от хората, които могат да си го позволят това нещо - абсолютно точно така мислят. Тези, които не могат да си го позволят - те са твоите купувачи. ;)

 

И аз така направих - пуснах моята на 20-тина, че и повече (около 4 000 над обявената от ЕТ) - пък беше на 5 години и никой не се обади /нова 2010-та беше 27 900лв -  а 5 години и 96 000км по-късно аз я пускам на 20-тина (наистина аз й добавих страшно много екстри и глупости и съм я пазил страшно много) - няма как да стане, обаче/, принуден бях да сваля цената на близка до тази, която ЕТ ми обявиха, защото не исках от "некаране" да се скапе. Пак е над тяхната цена и съм доволен, но те щяха да я пуснат на 19к и нямаше да свалят от цената скоро, защото зор нямат, и щяха да я продадат точно на толкова, защото хората се лъжат, че когато ЕТ продават нещо втора употреба, то е най-доброто на пазара, а когато лично си го продаваш - то може и нещо да му има щом го продаваш (в моя случай изобщо нищо й няма на колата - просто ми отесня и спрях да я карам) - и с оглед на състоянието - моята щеше да се продаде на тяхната цена след няколко месеца под навеса. :)

 

И още една обществена тайна - дизелът е по-скъп винаги, защото е по-икономичен и по-добре се справя в ежедневните условия. Настъпваш колкото ти е кеф - никога не може да стигне разход, който бензинов агрегат ще даде при аналогично настъпване... Твоята карал ли си я със 160-170км/ч по магистралите - колко ти харчи на дълъг път /отделно, че ще бучи на умряло вътре такъв малък двигател (имам опит с 1.2 и с 1.4 от по-старите)/ (до 120-130км/ч и джипът ми харчи приблизително малко повече от твоята, а е 2.2 155 коня дизел - около 7 ми е по магистралите)? Общо взето - малък бензинов мотор 1.4, а бас държа, че не харчи 5-6/100 по магистралата с "висока" скорост. :) Виждам на mitkogti как му харчи: http://www.spritmonitor.de/en/detail/679176.html- супер е. Това е максималният разход, който виждам в сайта: http://www.spritmonitor.de/en/detail/656027.html - пак е горе-долу добре /но за лека кола на мен не ми харесва/.

 

За твоята кола - около 22-23 000лв ако си я продаваш сам - окей са. Чисто нова с малко повече екстри от твоята - 34 000лв в магазина.

 

Поздрави

 

ПП: И още един фактор се сещам - една от първите бройки на модела е по-зле от една от последните бройки.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,Никола, с теб съм напълно съгласен и както виждаш,аз не плюя ЕТ ,нито заглавието е в този тон за да ти изгубя времето да адвокатстваш. ( и аз не се заяждам). С този пост давам насока и ориентация на всички закупили подобни октавии 3 в съответния период какво да очакват,ако искат оценка от ЕТ. Затова и в края съм написал ,че изводите са за вас. Никой не ме е насилвал да си върна колата ,а и едва ли останалите представители на другите марки нямат абсолютно същата политика. Но и ти може би няма да си върнеш колата на 50% от цената след две години,убеден съм!

 

Разбира се, че не бих я върнал за 50% от цената, но и не бих се сърдил, че някой ми предлага само толкова. Просто ще си я продавам сам, макар и с "неудобствата", с които ще е обвързано това. Истината е, че аз не бих могъл да си позволя, чисто финансово, подобна "загуба". Може би ако финансовото ми състояние е друго, не би ми направило впечатление и ще я върна с идея да си взема новия автомобил, с минимално усилия и загуба на време :)

Не ме разбирай погрешно, всичко написано в предния ми пост е не за да защитавам ЕТ, а защото работя в един от останалите представители и просто имам и "другата" гледна точка. Идеята ми е, че не трябва да се приемат толкова емоционално нещата  ;)

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то и аз да споделя инфо по темата. С голямо желание исках да купя Октавия,и все още, и отидох да спазаря L&K. Исках оценка на текущата си кола Hyundai i30 1.6 бензин комби 69хил км. Цените в mobile.de са около 15-16к лв, в mobile.bg са около 13-14к,макар че повечето са над 120хил км. Цена като нова около 30к лв. Оценка в Шваке - около 13к лвв. Оценката,която ми дадоха от Еуратек 8-9к лв.

Интересно на Шафт са му дали 16к,на новия модел 17к и разлика в км.

Така като гледам чакат да направят бързи 3-4к от старите автомобили. Да ясно ми е,че носят риск и се опират на бързането ни като клиенти. Халал да им е,аз лично не одобрявам и няма да ги спонсорирам само щото ми се иска нова кола. Ще ида като продам моята,явно на всички продавачи на коли им върви бизнеса,поведението и отношението към клиент за една кола е аналогично. Let's face it - BG...

Разбирайки,че всичко е пазар и пари ще се опитам сам, въоръжен с търпение. Ще опитам и други дилъри,може някой да е огладнял или да са му вдигнали летвата на продажбите.

Честно казано в бг колите ги караме малко спрямо Европа и ни се вижда логично това да се оцени,но май не - идваха клиенти да я гледат дори на 15к,но няма фактор км и за тях - дали е на 60 или 160 нещо не им дреме (само да била пазена и обслужвана-все заучени фразички от форумните фолклори,пък че е механика,дреме му той седи зад волана и не го мисли). Същото е и за дизелите,понеже ще я продавам в БГ ясно е вече,че ще чакам - всеки търси Ауди А6 3.0 дизел топ-топ, фул-фул, ако не може тръгва по други марки и горива :)

Да махнем БГ реалността за малко мисля, че сметката е -20% тървата година, -15% втората и по 10% следващите години. -10% за излязъл фейслифт,не знам колко за нов модел. Това горе долу след седмици търсене в нета. Ориентирочъно. Как ви звучи на вас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fallenfbsd

Ами и за Санта Прасето - имам приятел, който работи в хюндай и той ме светна, че моята са я изкупили на 13 000лв от човека :) Аз 3 бона отгоре дадох на хюндай за това, че на човека не му се е занимавало изобщо да я продаде сам... нищо друго не са направили за мен те. :) ...ти знаеш историята подробно, да не се повтарям.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг момент - кога ще я продадеш. Моята като я върнах ми дадоха цена. Обаче ми я взеха с желзните зимни джанти с 15-ки гуми, а за мен останаха оригиналните лети 16-ки. Също така хванах и промоция за 1000 отстъпка за върнат стар автомобил. Като тегля калема на всичко и ми се получи цената, която и търсих и в мобиле. Така, че ако уцелиш момента, може и да ти се вържат нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@shaft - да показателна е историята,добре че си желязо и гледаш по-позитивно :)

 

Колегата с времето - да то като всичко в живота,ако имаш късмет и търпение току виж оцелваш. Но не мога аз и за това на късмета да разчитам :)

 

Абе живи и здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих попитал, какво Ви кара да се замисляте за връщане на коли на по 50-60хил км??

Това за мен е неподходящ първоначален избор или няква промяна, която е настъпила и го налага (станал е тесен например). В тия коли има много живот и експлоатацията им следващите 3-4г ще бъде много по-евтина от тая на нов автомобил (Обслужвания, данъци, застраховки...) Да не говорим, че % загуба на стойност ще намалява с годините.

По темата найстина трябва да си "патрон" :), че да не те бъркат 40-50% овехтяване за няколко години. Към автора - Аз не бих си сменил колата за нова, (поне не от същият модел), ако старата изглежда като нова и няма никакви наченки на проблеми (разход на масло например..), дори и 20000 да ми я оценяват...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за мнението на Цонко!

И аз имам един въпрос (не е с лош умисъл или цел заяждане) към всички, които обясняват колко логична е офертата на ЕТ - Вие бихте ли им дали колата си на 2г. и 50к км. на такава цена? Иначе на всички ни е ясно, че те пробват, ако мине номера, за да направят бързи пари.

@Към колегата, който почна темата - дори самите дилъри и служители на ЕТ съветват, да не се връща лизингова кола преди минимум 3-4 години ползване, така че и на мен ми е чудно защо толкова рано си тръгнал да я продаваш/сменяваш? Според мен същата цена ще ти дадат след още 1,5-2 години ползване.

 

Поздрави.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.И аз да споделя малко опит с връщане на кола от друга марка.След две години ползване и 22000 км,овехтяване на 50%.След още три години и още 25000 км отново овехтяване на 50%.Така че в крайна сметка овехтяване на 50% за 5години. Всеки сам си преценява сам за себе си момента за връщане на автомобила.Успех с начинанието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за мнението на Цонко!

И аз имам един въпрос (не е с лош умисъл или цел заяждане) към всички, които обясняват колко логична е офертата на ЕТ - Вие бихте ли им дали колата си на 2г. и 50к км. на такава цена? Иначе на всички ни е ясно, че те пробват, ако мине номера, за да направят бързи пари...

Поздрави.

 

Ако въпроса ти е насочен към мен, мисля вече отговорих на него

 

Разбира се, че не бих я върнал за 50% от цената, но и не бих се сърдил, че някой ми предлага само толкова. Просто ще си я продавам сам, макар и с "неудобствата", с които ще е обвързано това. Истината е, че аз не бих могъл да си позволя, чисто финансово, подобна "загуба". Може би ако финансовото ми състояние е друго, не би ми направило впечатление и ще я върна с идея да си взема новия автомобил, с минимално усилия и загуба на време :)...

Поздрави,

Никола

 

 

... Иначе на всички ни е ясно, че те пробват, ако мине номера, за да направят бързи пари...

 

Поздрави.

 

Относно това ти изказване, бих искал да те попитам дали имаш предварителна информация колко ще са бързи парите? Защото според мен, могат да са "бързи", но могат и да са "бавни". И с риск да се повторя, ще поясня че целия "процес" има доза риск за купувача, заради което е нужно да има презастраховане изразено в занижена цена на изкупуване.

В този ред на мисли, колегите които не веднъж употребиха израза "бързи пари", бих ги посъветвал да не си купуват и нови автомобили, защото така позволяват на дилъра да прави "бързи пари" на техен гръб....или са на мнение, че маржа при новите автомобили е по-малък :eusa_think:

 

Относно идеята на темата, ако правилно съм разбрал - да бъдат предупредени собствениците на 3-годишни Октавии, на колко ще им бъдат оценени автомобилите. Мисля, че темата няма смисъл , защото оценката на един автомобил е доста субективна и зависи основно от хората, които ти я правят, т.е. би зависела от това в кое представителство ще отидеш и на кой ще попаднеш, дали имаш връзки, познанства и т.н....което е видно в постовете на всички, които посочиха, какви оценки са им дадени. С други думи казано, на един ще му дадат Х, а на друг Х+2, а на трети Х-1 за аналогични автомобили ;)

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@t5onko - в моят случай ъпгрейд към по-добро,5г съм я карал,реших че това е точния момент. И да изборът ми преди 5г стигаше за толкова,качих се от 16 годишен Пасат на нова кола (макар и нисък клас). Сега просто след 5г мисля,че съм я покарал достатъчно да ми омръзне,достатъчно да не загубя ядски много и искам ъпгрейд с гаранция отново и да фиксна някои неща,за които нямах пари преди 5г.

Инак баба знае 2 и 200 - като не стане си налягаме багажите и така... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Лъчезав и Цонко :)

Замислих се дали да я сменя поради опцията която имам -финансов лизинг и ми беше интересно колко ще трябва да доплащам за нова шкода,приспадайки настоящата като върната. От друга страна,колкото и да си хвалим шкодите,тайно си признаваме,че не караме кой знае какъв клас коли и след 3-тата година колата започва да овехтява видимо. Бях си казал,че няма да се заробвам като с предните ми два автомобила,които от толкова каране и несменяне си изгниха на паркинга и отидоха за скраб. Като на всеки ми се искаше да имам винаги нова кола :) Но както каза по-нагоре един колега и аз немога да си позволя подобна финансова загуба. Явно смяната на кола след финансов лизинг излиза твърде скъпо удоволствие. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

 

 

 

Относно идеята на темата, ако правилно съм разбрал - да бъдат предупредени собствениците на 3-годишни Октавии, на колко ще им бъдат оценени автомобилите. Мисля, че темата няма смисъл , защото оценката на един автомобил е доста субективна и зависи основно от хората, които ти я правят, т.е. би зависела от това в кое представителство ще отидеш и на кой ще попаднеш, дали имаш връзки, познанства и т.н....което е видно в постовете на всички, които посочиха, какви оценки са им дадени. С други думи казано, на един ще му дадат Х, а на друг Х+2, а на трети Х-1 за аналогични автомобили ;)

 

Поздрави,

Никола

Ники не си прав,защото принципа е следния: резулатите от всяко едно представителство се пращат към София. Местното представителство само потвърждават дали колата не е увредена. За разглеждане на местната оценка от София мина около ден,но самата оценка ти казват почти веднага,а след това само я потвърждават или коригират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники не си прав,защото принципа е следния: резулатите от всяко едно представителство се пращат към София. Местното представителство само потвърждават дали колата не е увредена. За разглеждане на местната оценка от София мина около ден,но самата оценка ти казват почти веднага,а след това само я потвърждават или коригират.

Възможно е, все пак не работя в ЕТ и не познавам в детайли алгоритъма им на работа. Идеята ми беше в общия случай, т.е. че оценката може да бъде повлияна от косвени фактори...примерно мениджър+чичо = добра оценка ;)

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам и моите "пет стотинки" по темата.

Лично аз бих се насочил към 3-5 годишен автомобил,с приключил лизинг и гаранция.

Вярно,новото си е ново,преди няколко години малко остана да изкарам едно Сандеро от магазина.Но не съжалявам.

Гаранционното обслужване в БГ е скъпо и прескъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вярно си е скъпичко удоволствието да караш и сменяш толкова често нова кола. Съгласен съм, че след 1-2г оценката ще е сходна със сегашната и момента може би ще е по-подходящ. Хората дори на запад не си сменят на 2-3г колите - там има други схеми, с които те привличат да вземеш новият модел като се появи...

По темата за "бързи" или "бавни" пари ще направят давам мойте 5ст - тая кола ще се продаде за по-малко от месец на 20000лв (ще я обявят 21-21500). Как си го представям - отива някой, който търси НОВ бензинов Рапид, и дилърът тактично го пита дали проявява интерес към върнати от лизинг .....с гаранция, перфектно състояние и малко км автомобили. Аз залагам, че максимум петия проявил интерес ще я отнесе за 20к. Частна обява на тая цена ще стои, повече понеже потенциалните клиенти са хора, които търсят нова кола и едва ли ще търсят в мобилето, ако някой не им покаже. Нищо не пречи колегите сами да пуснат обяви на колите си и да изчакат - все още е безплатно, а и е много по-хубаво, ако не си на зор и спешно трябва да стане сделка (например вече си взел новата и старата искаш не искаш трябва да я махаш...) Съгласен съм с Никола - ако продавачите сте на мястото на ЕТ и Вие бихте дали сходни оценки (10-15%) под пазарните. Има хора, които тия 10% не ги бърка (особено когато колата е по-евтина) и не им се занимава сами да си продават.

Поздрави

Цонко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Хората дори на запад не си сменят на 2-3г колите ...

Точно на запад много хора карат коли изцяло на лизинг - определят си месечна вноска, включваща обслужване и сключват 3-годишни лизингови договори. След изтичането - следващият модел за същата вноска, и така. В края не притежаваш нищо, но има доста причини да се вземат коли на лизинг вместо да се купуват. Струва ми се, че ОР искаше само да сподели опит ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.