Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем блъскане от долу


Пешо

Recommended Posts

Здравеите от 26.01.16г. Съм собственик на нова Октавия3 Едйшан 1.6 тди 110 к.с. с механична кутия закупена от ЕТ. Кото цяло съм много доволен от автомобила, но на няколко пъти усещам много силен удар от долу в областа на краката. По точно при мокър и хлъзгав път при превъртане на колелата на първа предавка се усещат няколко силни удара, а при друг случай в същите условия при по ряско потегляне след превъртане на първа включих на втора и усети толкова силен удар, че помислих че са ме блъснали. Това нещо го няма при сух път. Мисля,че това не е нормално но все пак да попитам, някой ако може да кажи мнения или е нещо фабрично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такъв удар на два пъти. На сух асвалт с много газ на първа и то след като гумите бяха зацепили. Вторият път удара беше толкова силен, че помислих, че нещо се счупи. Дъщеря ми, която е на 11 години помисли, че се блъснах ме. От тогава съм минал 15000 км и не съм проблеми с колата. Мисля, че превъртя съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като задействане на системата против буксуване на колелата ASR.

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като задействане на системата против буксуване на колелата ASR.

И на мен така ми се струва. И при мен има удар когато се задейства АСР-а, но чак като сблъсък не го усещам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е нещо свързано с маховика!?!

Тогава би трябвало много по-често да се случва и да има още други симптоми.

И на мен ми прилича на ASR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мислех да не е от това че съединителя е нов и да отделя повечечко материал при триене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

 

При мен се случва същото когато карам по-динамично по неравна/чакълеста настилка. Отдавам го изцяло на ESP & ASR които си правят магията.

Возил съм се и в друга октавия и има има същищ ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че "проблема" идва от подаването на прекалено повече газ и докато сработи ESP гумите от високите убороти не превъртат (превъртат си естествено) а се получава подскачане и от там това блъскане от долу. Може да пробваш с изключено ESP и с мръсна газ да потеглиш, ако симптомите се появят, значи ще е както си мисля. Ако не, възможни са и други сценарии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP ми прави на мен тези чалъми на мокро и сняг, когато се подава повече газ. Но чак пък като удар, не мога да го нарека. Първите пъти се шашках, особено на лек ръмеж и като трябва да се изстреляш бързо на ляв завой на светофар без отделна секция. С времето се свиква с подаването на газта и вече няма подскоци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благоря ви за бързите отговори, но днес все пак минах през ЕТ и те ми казаха,че е от ASR или беше ESP нещо такова ,но се успокоих все пак затова е нова,че ми омразна да правя ремонти на старата А6 3.0. Ако има някаква промяня пак ще пиша и отново ви благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са те успокоили.Смятай щом от този удар ти се струва че те блъска кола то какви поражения може да нанесе на двигателя.Аз ти казвам от опит че ти превърта съединителя и ако продължава така ще ти замине също и маховика .Те можеби се надяват това да се оправи от самосебе си в което има резон както и че причината е задействането на ASR ,ESP,ESC.Тези системи като се задействат се изключват цилиндри и се активират спирачните механизми на движещите колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам колега но сега немога да направя нищо, защото блъскането се получава само на хлъзгав път, а сега е сухо и затова не можах да покажа и на ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш и EBD = Electronic Brake Distribution или Electronic Brake-Force Distribution - тогава, на мокро, при тръгване и превъртане доста удря/тропа. Тропането е следствие от това, че спирачката първо "хваща" и като отпусне, а ти си подал "газ" - зацепването е с удар - буквално. Наистина е необичайно и доста силно. Няма нищо общо със съединителя! Ако приплъзнеш съединителя, повярвай ми, ще усетиш веднага какво точно се е случило с носът си :)

И малко оф-топик - от а6 3.0тди слезе на о3 1.6тди...? Що бре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото Аудито беше втора употреба 10 год. и ме побърка от ремонти / кутя, възглавници,няколко дюзи и др.неща, а със сигурност скоро щеше да иска и амортисьори/ - много пари за стара кола. Наистина още ми е малко страно с О3 но от ден на ден ми харесеа все повече и не мисля че отстъпва по много критерий от Аудито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,

Да добавя и моя опит по въпроса... През м. юли т. г. си взех чисто новата RS-ка, комби, бензин, ръчни скорости. Та, първото неприятно нещо бяха точно тези "удари" при ускорение. Получавам ги дори чак до включване на 3-та скорост, при рязко ускорение, независимо на каква настилка и при какво време. Изобщо, в момента, в който колелата приплъзнат (само при рязко ускорение, разбира се), отчетливият удар, направо те удря в бъбреците! И на мен тази "ефект" не ми се струва нормален, след като в крайна сметка този автомобил би следвало все пак да е съобразен точно за такива ускорения и по-спортно каране... потърсих нещо по темата в интернет, но без успех и накрая, естествено се обадих и отидох до сервиза на Еуратек.

Приемчикът, който ме посрещна се качи и пробва автомобила. Изряза се зверски, направо ми стана жал..., но получи "желания ефект" - няколко отчетливи, рязко силни удара, усещащи се по цялото купе. Каза ми, че нямало никакъв проблем и основания за притеснения. Обясни ми, че същата история се наблюдавала и при Supurb-a (не че това ме успокои). Обясни ми също, че това било от сработването на автоматичните блокировки и понеже самият автомобил бил много лек, но пък много мощен за купето си, за това се получавал този ефект... Не знам, до сега съм карал доста различни марки автомобили, но такова "чудо" за пръв път срещам. Та, човека Еуратек каза, да си карам и да си я юркам, колкото искам и да не ми пъка за тея "удари"... Това и правя, надявайки се, че ако има нещо да се случва по тая тема , ще се случи в рамките на гаранцията!

Ще споделя и други две неприятни изненади (не фатални, разбира се), които установих, независимо, че не са по темата:

1. Реших да пробвам да сипя без оловен 95 бензин (в книжката пише, че става). Оказа се, че тая кола с бензин 95 (или поне този, който се води 95 по родните бензиностанции…), определено не иска да върви добре - даде грешки в компютъра, които ми изчистиха в Еуратек и вече не смея да експериментирам. Карам с 98 или 100 и нямам повече ядове.

2. При тръгване за морето и съответно, натоварването на целия багаж (в рамките само на багажника и то само до нивото на хоризонталната щора), с изненада установих, че задницата клекна! Както се казва: комби, комби, колко да е комби!  Явно от Шкода са решили, че независимо, че е комби версия тоя багажник няма да се ползва, независимо от голямата му вместимост и не са предвидили нормалното, за тая модификация подсилено задно окачване... К'во да се прави, няма пълно щастие ;-)

С изключение на тези факти и за да не бъда толкова песимистично звучащ, ще кажа, че други бъгове до момента няма. Минах вече 4 000 км и съм много, доволен като цяло. Автомобила радва с многото екстри, удобства и хитри хрумвания. Най се кефя обаче на ускорението - 6 сек. от 0 до 100 (лично го пробвах и засякох), за такова купе и двигател си е направо впечатляващо! Спирачките също са много яки и са напълно съобразени с динамиката на автомобила.

Ами, толкова от мен! Ако някой има други впечатления по въпроса за тези аномалии, да сподели…

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително за мнението което ще изкажа, но бях подтикнат от :"колата е много мощна и с леко купе..." :D

Понеже го имам същият проблем на окти 2003 1.9tdi помпа дюза 4х4 100 коня, и сега като прочетох коментара на приемчика си мисля че имам двигател на RS....

Извинявам се още веднъж за спамът :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nick Zappa - ударите са от ASR системата за пребуксуване и са неприятни. Като удар в дупка ,но с дадена газ. И не - не са от това, че е мощна, моята О3 дизел прави същото.

 

Това е оплакването в някое немско списание, което четох навремето - бързо се достига макс килограмите, както те казаха било просторно,но само празни кашони да се носели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.