Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Замръзване на радиатора по време на шофиране


piftho

Recommended Posts

Здравейте колеги,

В зимни условия при шофиране на по-дълги разстояния или наличие на достатъчно вода, която да се набие по радиатора на климатика същия се обледенява на 1/3 от долната си страна.

Проблема е само в този участък, където постъпва мизерията от улицата през отвора в долната част на бронята.

Мислех си да си направя мрежа (от комарник) например, която да "улавя" тези капчици и да предотвратя обледеняването на радиатора за зимния период.

Притесненията ми са, че като замръзне и трябва да търся гараж или т.н. за да предотвратя спукването му.

Какво е мнението и препоръките Ви по въпроса - една мрежа закрепена от вътрешната долна страна на бронята дали би навредила или...?

Колата е Шкода Фабиа 1.2 12V 2004 г.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Това малко нереално звучи, да замръзва радиатора, дори и частично да заскрежаса, това би довело до лош топлообмен. Но за кой радиатора става въпрос? Аз само радиатор на външно климатично тяло съм виждал да замръзва зимата, та да не би да става въпрос за климатичния радиатор който е разположен пред радиатора на антифриза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

Да, точно за този радиатор говоря - климатичния, който е пред този за антифриза.

Частично се заледява от долната страна, след продължително шофиране. Но не се дължи на изтичане на фреон от системата, а заради капките и снега, които навлизат през охлаждащите отвори в долната част на бронята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

Да, точно за този радиатор говоря - климатичния, който е пред този за антифриза.

Частично се заледява от долната страна, след продължително шофиране. Но не се дължи на изтичане на фреон от системата, а заради капките и снега, които навлизат през охлаждащите отвори в долната част на бронята.

Аз проблем не виждам в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не виждам проблем. На колата не съм се заглеждал да ли се заледява. На домашния климатик питата така му се заледява, че става сато сладолед. Не се е пукала още. Карай и не пипай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно напразно се притеснявам.

Не вярвам и от Шкода при проектирането да не са предвидили това заледяване.

Ще последвам съветите Ви и няма да пипам нищо.

Благодаря Ви отново колеги и хубава седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напразно се притесняваш. При промяна на агрегатното състояние на водата в лед, леда се разширява и пука, ако е в затворена система.

Затова и колите са с антифриз. Ако са с вода, при замръзване се пука блока на двигателя. Смятай за какво разширение става въпрос.

При външно обледяване, няма никаква опасност за детайла. Това щом го знам аз, значи и от Шкода със сигурност го знаят. ;)

Да, и не пипай нищо и не слагай мрежи. Няма смисъл просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.