Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода О2 - тегли на ляво


fennko

Recommended Posts

Здравейте,след демонтаж/монтаж на волана колата започна да тегли на ляво.За да се движи в по права траектория,трябва воланът да се държи завит малко на дясно,но пусне ли се - самият автомобил тегли в лява посока.По предницата(преден мост,кормилни накрайници и т.н.) не е пипано абсолютно нищо.При монтажа на самият волан са спазени обозначените маркери.Този проблем най-вероятно се е появил при навиването на волана на ляво/дясно за демонтаж на AirBag-a - при изгасен двигател.

Проверени са гумите - еднакво налягане.

Пробвахме да обучим наново сензора за волана G85 (basic settings ,44-Steering Assist),но без резултат - отново има разминаване. 

Според вас на какво се дължи това и какво решение предлагате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимно едно.Мисля,че най-вероятно трябва да се направи някакъв тип калибрация отново,но не мога да си обясня как се е получило това разминаване на гуми/кормилен прът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време ползвах за nfs волан, та той се калибрираше като направиш пълни обороти на ляво и на дясно☺

Майтапа настрана ама за Шкода в нета пишат следното:

1 палиш мотора

2 въртиш пълен ляв

3 изправяш

4 въртиш пълен десен

5 изправяш

6 караш съвсем бавно напред,10км/ч,около 50м

 

 

Това би трябвало да занули сензора и изчисти грешките. Но ако в него е проблема, би трябвало да свети на таблото лампа.

Така бтв се оправя ЕСПто след смяна на акумулатор лато му светне лампата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е метода по-който опитах да нулирам сензора. След изпълнението му в паметта се записва грешка 02546 ,която с процедурата - въртене пълян ляв за 10 сек.,пълен десен за 10 сек. нулева позиция поне 5 сек.,изключване на ДВГ,изчакване поне 10-15 сек. и повторно запалване се изиства от самосебе си.Никъде не срещнах каране поне 50м. (особенно с това отклонение на ляво, в града най-много да се забия някъде).

Prerequisites:

  • Start the vehicle.
  • Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
  • Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
  • If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
  • Ensure that the steering wheel is not moved again.
  • Keep the engine running and do not switch off the ignition.
  • System voltage at least 12.0 V.

[select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was successful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP имаш ли?

В инструкциите, които си дал пише "short distance" и 20 км/ч, аз навремето го бях намерил 50м и 10 км/ч.

Аз този метод съм го ползвал, както казах, след откачане на акумулатора. След това винаги ми светва ESP лампата. Някой път гасне за 5 метра, друг път трябва да покарам повече. Важното е да не мърдам волана, а да е само напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сваля волана и го завъртя с един зъб в ляво и отново "калибрирам" сензора G85 - какъв може да е ефекта? Вчера четох в нет-а ,че е допустимо такова изместване с +/- 5 градуса (или 1/2 зъба) от центъра,но не съм сигурен за верността на информацията.Друго което си мисля е,дали не се е поразвалил левият кормилен накрайник и при по-висока скорост да се отваря малко гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго което си мисля е,дали не се е поразвалил левият кормилен накрайник и при по-висока скорост да се отваря малко гумата.

 

Чак пък... това не е. Пипал ли си го този накрайник?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо по предницата не е пипано.Вчера имах възможност да сваля волана отново.Разгледах обстойно,но всичко изглежда ОК.Не съм премествал волана спрямо пръта.Преди това проверих ъгъла на завъртане при пълен ляв и пълен десен - е еднакви са,около 530-540 градуса.Да не би самият кормилен прът да се е разместил,при навиването на волана без серво.Друго което е подменено в същото време бяха задните накладни,но едва ли има нещо общо.Сензор G251(надлъжно ускорение) само при ESP система ли се монтира или го има към ABS-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След второ посещение за реглаж ,положението с волана е на 95% оправено.Пиша 95%,защото към момента волана не е идеално прав ( 99% примерно) и  никой не може да даде точна диагноза.От сервиза се постараха и вече няма теглене в ляво :)

Един съвет към хората които възнамеряват по една или друга причина да демонтират волана - качете предицата на автомобила на стойки/подпорки, вместо да го напъвате на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Един съвет към хората които възнамеряват по една или друга причина да демонтират волана - качете предицата на автомобила на стойки/подпорки, вместо да го напъвате на място.

 Може и по-лесно (както съм правил) - оставяш двигателя да работи на празен ход, завърташ волана наляво, откопчаваш дясната скоба изотзад, после завърташ надясно за лявата скоба . След като възглавницата се е разкопчала, гасиш мотора , откачаш акумулатора и продължаваш нататък със свалянето на възглавницата, куплунга и самия волан....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж бях свидетел как при откачане на айрбаг-а при запален двигател свирна клаксона и "майсторът" подскочи.Ако в този момент се стресне и вземе да изкоруби нещо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм подобни случай. При демонтажа на волана е възможно да не си обърнал внимание и да е било с шлиц настрани от белега. Това се получава при кофти стенд(когато от ляво накрайника е навит повече от десния, или обратното) и тази разлика се "оправя" от волана. Затова се прави стенд по волана, или при добър стендаджия, да намери "центъра" на рейката, защото в противен случай се полуава точно описания от колегата проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.