Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

4х4 при спускане на лед


mammut

Recommended Posts

Вие да не мислите, че при халдекс система няма междинен диференциал? Може да е в скоростната кутия при предния, но задължително го има...

Ивочо, изобщо не го мислим! Просто знаем, че няма. Ето ти и клипче по темата:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • b3lq7a

    14

  • mammut

    12

  • ID A

    8

Най-много писали в темата

В халдекса. Работи чрез приплъзване. Ако е напълно отворен - 100% на предните колела, при напълно затворен 50% отпред, 50% отзад. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдексът е само един роботизиран съединител. От къде се завърта кардана пред халдекса? Къде се разпределя този момент 100% към предни, 50/50 при зацепен халдекс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, предните колела са винаги закачени към скоростната кутия. Халдекса просто позволява, част от усилието да отиде към задната ос. Виж на клипчето което ти си пуснал от къде се завърта халдекса. Ясно се вижда, че е от предния диференциал, но без да има междинен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,незнам дали е уместно,за някой може да е интересно това,просто ше споделя това което гледах преди седмица и видях тази тема и сметнах че може да е полезна с нещо : https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,незнам дали е уместно,за някой може да е интересно това,просто ше споделя това което гледах преди седмица и видях тази тема и сметнах че може да е полезна с нещо : https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI

Гледал съм части от това, конкретно за импрезата в началото... Е тя е с ЛСД отзад и ако не е износен дифа ще е постоянно на 3 въртящи колела поне. Отпред ясно, че е отворен дифа. Някой ако ги разбира какво говорят нека преведе... Но на тази и е свършил задния диференциал според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го пробвал с Форестър - провали се ;) Нивата, благодарение на самоблокиращия се заден диференциал издрапа. Реално нито един джип и/или кола без блокаж на осовите диференциали (или поне на единия) няма шанс да излезне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го пробвал с Форестър - провали се ;) Нивата, благодарение на самоблокиращия се заден диференциал издрапа. Реално нито един джип и/или кола без блокаж на осовите диференциали (или поне на единия) няма шанс да излезне.

Пепи, на моето сложих нов диф отзад(счупи се няколко месеца след като я взех първия) и като го смених почна да върти заедно двете задни... На асфалт оставяше двойна линия при рязък старт... Ето ти и няколко други клипчета да видиш за AWD на Субару(показаните там модели са с ЛСД). Иначе имат СТИ версия с блокаж и на междуосовия с бутон за реглаж на процентите към преден - заден и с предно ЛСД и е много добро 4х4! От Форестърите само турбо версиите са с ЛСД заводско преди 2007ма, но нямат бавни, а и то се разхлабва с времето и си иска смяна.

тук пасата е с халдекс 4ри, без оффроуд режим!  Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих, че форестъра беше дизелов и БЕЗ LSD :) Иначе, да, LSD-то се износва и си иска ремонт/подмяна. Затова си трябва истински джип като Land Rover Defender, G класа, някои модели на Toyota и други истински джипове, но не и паркетници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, то най-добре е с Unimog, ама бързите са на цената на S 600 - топ оборудвано, че и не стигат парите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, на втория клип, онзи чичко дето държи двата лоста отпред ми е много съмнителен :fiu:

https://www.dropbox.com/s/wtrk0vxy3kosmt8/1560933_213734752150168_346040771_n.mp4?dl=0

Ето едно на моята, точно го пробвах на сняг. Вижда се ясно дали върти заедно задните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм. Просто говорим/пишем за истински джипове, а не за паркетници. Халдекс, блокаж само на средния диференциал и друго поднобни са ОК за всекидневието, но не и за тежък off-road.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивата си е Нива... Тегло, блокаж на междуосовия(тук не съм сигурен как е точно, не съм имал или карал, само съм гледал по нета отгоре отгоре, ти пишеш за блокаж на задния, та явно бъркам) и минава много повече от всяко субару, с изключение на едно - джъсти модел до 93та и предшественика на Легаси - ЛЕОН. Това са интересни автомобили - задния мост се включва механично и едновременно се блокира междуосовия 50:50 и става симетрично AWD, но може отзад да има заводско ЛСД или ти да си сложиш, ако няма. Също така може да се "завари" задния диференциал и когато е пуснат става сериозно(межуосовиа е блокиран както и задния наравно). Бащата още си държи едно джъсти(от 99та го има, модел 92ра) само за тежките зимни дни като ходи до вилата. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, нивата стандартно има само блокаж на междуосовия диференциал и с нищо не превъзхожда 90% от паркетниците. Аз имах "удоволствието" да стъпя с левите колела на лед, а с десните на асфалт и ... се подрусвах на едно място 5мин  :sorry: След това поръчах и ми доставиха самоблокиращ заден диференциал и нещата рязко се промениха. Но въпреки това нивата си остава един автомобил с повишена проходимост, но не и джип! Най-малкото дори си няма рама и при един по-тежък off-road ще се усуче доста брутално. 

 

Предлагам да се ограничим до тук със спама, че иначе ще трябва да се самонашляпам  :banana_playing:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик от пролетта на 2015 на Октавия1 4*4,днес 4*4 влезе в употреба.  Имаше толкова много сняг и за пръв път изпитах най-голямото удоволствие,всичко около мен боксуваше и се буташе,аз слизах помагах и продължавах!Просто изказвам мнение и впечатление,супер ееее :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа. Готино ми стана днес, когато пред блока само аз и съседа с тойотата успяхме да влезем до паркинга, който си е малко под наклон и обикновено няма места. Днес цял ден влизах и излизах спокойно, даже си избирах. Голям кеф :banger_2: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.