Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

4х4 при спускане на лед


mammut

Recommended Posts

За много години колеги да сте живи и здрави и винаги безаварийно пътуване 

Имам една питанка относно поведението на Окито 4х4 при пускане по заледен път в балкана 

Дали трябва да изключа ESP или да го оставя включено защото до колкото знам то е свързан с датчиците на ABS а той при пускане по ледец не е много удачен и най вече дали халдекса ще сработва при това спускане и ще ми помага за стабилноста на колата.Все пак нали той се задейства само при забоксуване на предните колелета тоест ми помогна при качването но при пускането какво да очаквам от тази система.Преди години карах SUBARU при същите условия но там системата е съвсем друга и четирите колелата се движат заедно или по точно пълно постояно вклучено 4х4.

Здраве и успехи от мен и успешна Нова Година 

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • b3lq7a

    14

  • mammut

    12

  • ID A

    8

Най-много писали в темата

За много години...най-накрая снега дойде! Сега слизам от Витоша и не беше много заледено, 2-3 см сняг имаше. При спускане на хлъзгаво-заледено спускам на бавна скорост 2, 3-та и няма проблеми. Аз съм без ESP.

Но преди години със старата кола спусках един много заледен и стръмен наклон в Габрово на първа скорост и колата пак се засилваше, после започнах леко със спирачките и понеже беше лек завой и задницата занесе и изпревари предницата и ме вкара в неконтролируемо въртене...разминах се на 10 см от един уличен стълб. В такава ситуация, мисля никаква система не може да помогне, освен гуми с шипове. Карайки върху заледено, спазвам златното правило - без резки движения.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mammut, нищо не изключвай. Просто карай по-внимателно. ABS-а ти е поне двуканален, т.е. няма да позволи блокаж на нито единия мост и ще имаш контрол в/у колата. Ако го изключиш е далеч по-вероятно да се хлъзнеш отколкото с него.

 

@stefan, правилото за резките движения важи независимо от пътните условия. Просто при ниски нива на сцепление границата е много по-ниско и много по-бързо се стига до нея ... и преминава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Haldex 3 не е постоянно 4х4. Като кола на предно си е докато не подадеш толкова газ, че да превърти предните. Относно спускането, нямаш 4х4 в този момент! Стабилността ти е ЕСП-то, но ако изключиш Тракшън контрола(при мен мога да спра него, без ЕСПто), по лесно ще ти тръгва задното.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност Октавията е 1 2002г. и е с Халдекс 1во поколение май,и до колкото съм чел някъде сега не мога да се сетя къде все пак има някакво съотношени заден преден мост ако не се лажа 90%предно и 10%задно което си е перманентно и ако е така във всички случаи е по добре от колкото само с предно .И в крайна сметка се оказва,че при спускане колата не е 4х4 и не мога да разчитам на задния мост което според мен не е много добре.

И каква е разликата между ESP и Тракшън контрола защото при мен има само бутон за ESPто и въобще имам ли в такъв случей тракшън.Защото съм виждал Окита на които пише на същия бутон ASR какава ще да е разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тракшън = аср - не позволява на задвижвщитв колела да боксуват като спира боксуващото колело чрез абс-а

Esp - е асистен предотвратяващ поднасяне. Спира опредвлвно колело посредством абс- в зависимост от това на къде в поснесла колата и ти на къде си свил волана

 

А що се отнася до халдекса дали ще работи при наклон мисля, че не.

Редактирано от uboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1во, 2ро и 3то са предно и при нужда задно. За сверка : гугул!

2002ра до 2004та са 3та генерация...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1во, 2ро и 3то са предно и при нужда задно. За сверка : гугул!

2002ра до 2004та са 3та генерация...

не знаех че е така благодаря за пояснението и каква е разликата при трите поколения на халдекс въсщност Октавия1 след 2004 е с още по нова система на халдекса така ли. А Октавия 2 с какава са

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

O2 e с 4та версия и е първата постоянно зацепена с 4% на задния и при превъртане на предно над 1/4 оборот прехвърля до 85% на задния мост. За първите не мога да ти кажа повече. Не знам след 2004та прават ли 4х4 и какво е...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тракшън = аср - не позволява на задвижвщитв колела да боксуват като спира боксуващото колело чрез абс-а

Esp - е асистен предотвратяващ поднасяне. Спира опредвлвно колело посредством абс- в зависимост от това на къде в поснесла колата и ти на къде си свил волана

 

А що се отнася до халдекса дали ще работи при наклон мисля, че не.

Тракшън = аср - не позволява на задвижвщитв колела да боксуват като  ((((спира боксуващото колело чрез абс-а)))) , ECU отнема газта електронно

А спирането на буксуващото колело чрез ABS-a  се нарича " електронен блокаж на диференциала"

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някъде пишеше че 90%е предно и 10%задно и при ужда се изравняват 50/50 конкретно за октавията 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някъде пишеше че 90%е предно и 10%задно и при ужда се изравняват 50/50 конкретно за октавията

Не е така според всичката информация, до която съм се добирал, намери го пак, ако можеш! Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами вече 1 час се ровя дано я намеря тази статия бая нещо прерових но не стигам до нея 

дали небеше тук някъде във форума

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Халдекса се активира когато дам газ до дупка;

В завой

Когато поднесе, превърти преден мост

П.П... не съм сигурен дали не се активира и при наклон.

Това го намерих тук въвъ форума спорет теб вярно ли е 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доразвия темата  - спускане по лед - вериги на предния мост или на 4 колела?

Ако има само на предния мост, няма ли пак да се получи ситуацията като при stefan - задницата да изпревари предницата.

За изкачване е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо на двигателните колела, след това и на останалите. При наличие на халдекс, при който нормално работи предния мост, веригите на предните колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

  • Халдекса се активира когато дам газ до дупка;
  • В завой
  • Когато поднесе, превърти преден мост

П.П... не съм сигурен дали не се активира и при наклон.

Това го намерих тук въвъ форума спорет теб вярно ли е 

 

мисля че има логика в това че се задейства в завой и прехвърля въртящ момент на задните колелета ако имаш ESP би трябвало по електронен път чрез някой датчик да задейства и задния мост при еВентуално поднасяне.

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами вече 1 час се ровя дано я намеря тази статия бая нещо прерових но не стигам до нея 

дали небеше тук някъде във форума

 

Това за 90/10 аз май го писах някъде(Но това е за Халдекс 1), а източника от където ги чета е http://www.awdwiki.com/en/haldex/

За другите халдекси, честно - нямам време да ровя, да търся, да сравнявам и да цитирам данни.

 

"Haldex Generation I and II based all wheel drive system is reactive. The coupling activates after a wheelspin is detected. However, the reaction is very quick and just 1/4 of a wheel turn is needed to engage all wheel drive. Electronics is capable of lowering the oil pressure only (when parking, ABS working, the handbrake is pulled, etc.), but cannot pre-tension the clutch.

Under normal driving conditions (driving at the constant speed, no silppage), the torque distribution is 90/10 front to rear. When the clutch is locked, torque is evently distributed between the axles (50/50)."

 

Haldex Generation I, 1998-

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1.jpg

 

The design of the Haldex LSC gen. I, II, and III is based on a Swedish patent acquired by the Haldex Group.

The unique design of the Haldex LSC comprises three functional parts

  • The hydraulic pump driven by the slip between the axles/wheels.
  • The wet multi-plate clutch
  • The controllable throttle valve with its electronics.

The unit can be viewed as a hydraulic pump in which the housing and an annular piston are connected to one shaft and a piston actuator is connected to the other.

The two shafts are connected via the wet multi-plate clutch pack, normally unloaded and thus transferring no torque between the shafts.

When both shafts are rotating at the same speed, there is no pumping action. When a speed difference occurs, the pumping starts immediately to generate oil flow. It is a piston pump, so there is a virtually instant reaction with no low-speed pumping loss.

The oil flows to a clutch piston, compressing the clutch pack and braking the speed difference between the axles. The oil returns to the reservoir via a controllable valve, which adjusts the oil pressure and the force on the clutch package.

In traction/high slip conditions, a high pressure is delivered: in tight curves (i.e. parking), or at high speeds - a much lower pressure is provided.

Haldex Generation I and II based all wheel drive system is reactive. The coupling activates after a wheelspin is detected. However, the reaction is very quick and just 1/4 of a wheel turn is needed to engage all wheel drive. Electronics is capable of lowering the oil pressure only (when parking, ABS working, the handbrake is pulled, etc.), but cannot pre-tension the clutch.

Under normal driving conditions (driving at the constant speed, no silppage), the torque distribution is 90/10 front to rear. When the clutch is locked, torque is evently distributed between the axles (50/50).

 

Figure: haldex clutch
haldex-clutch.jpg

 

 

Figure: haldex clutch
haldex-clutch_x.jpg

 

 

Figure: haldex coupling generation 1 multi plate clutch
haldex-coupling-generation-1-multi-plate

 

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1_x.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1_xxx.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1_xxxx.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1_xxxxx.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1_xxxxxx.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1
haldex-generation-1_xxxxxxx.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1 diagram of the oil pressure system
haldex-generation-1-diagram-of-the-oil-p

 

 

Figure: haldex generation 1 ecu mastervalve
haldex-generation-1-ecu-mastervalve.jpg

 

 

Figure: haldex generation 1 skoda octavia
haldex-generation-1-skoda-octavia.gif

 

More info: http://audittrs.wordpress.com/2010/12/07/haldex-service-training-self-study-program/

pin.png Have you seen a better description of Haldex Generation I, 1998- on the web? Please send us the link to email.gif or post it in a comment below!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след като халдекс 1во поколение е така не вярвам след него да са по лошо напревени и въобще да няма някакво постоянно зацепване на задния мост би било тъпо и глупаво ако са го направили така 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което е постнал колегата сигурно е вярно. Значи е постоянно зацепено и 1во поколение. А 3то, 4то и 5то ги дават - предвидливи(вече с компютър, които да предположи кога ще ти трябва повече на задния мост). Интересно за 2ро и 3то как ще е. Като разлика виждам, че го дават до 50х50 за 1во, а 4то и 5то са до 15х85%.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Tractionинтересно тук дават пернаментно от 2ро поколение Халдекс... И 3то да е 95х5% пернаментно...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Всичко се следи през АБС-а на колата. Имате и датчик за надлъжно ускорение (при колите с ЕСП и за напречно) той следи дали колата се спуска по наклон или се изкачва и също прави нужни корекции в процентното съотношение на торка." Това е мнение на колегата paco от VW форума. Не знам дали е верно, но в момента нямам време да ровя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малако започнах да се обърквам в крайна сметка май има някакво перманентно зацепване и на задните колелета до колкото разбирам 

но ми е интересно ако 1во поколение на Халдекс при Шкода се слага от 98г.ако не се лъжа то до 2001 вече са с 3то поколение че кога е монтирано 2то и как се разбира дали си с 1,2 или 3 поколение.За 3год.три поколения на Халдекс страно и после чак 2006 започват с 4тото 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.