Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор или динамо?


vesko_bs

Recommended Posts

Здравейте.Времето захладня,и проблемите започнаха.Сутрин колата завърта по-слабичко от нормално,и е ясно че още малко,и ще се бута...Започнах да се оглеждам за акумулатор-на пет години е и се усамних в него (оригинален е),но не си проверих динамото колко зарежда.От един магазин ме посъветваха да видя колко зарежда,и с включени фарове,музика и парно-13.74.Минимума бил 13.8V.Някакви идеи и съвет къде в Бургас мога да закарам колата за проверка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина си измерил 13.74 волта при включени фарове динамото и колата ти наред...толкоз трябва да е...Оттук следват 2 неща. или акумулатора е за смяна или просто е наред и трябва да се дозареди...често се случва ако караш градско често палиш и прочие...аз първо бих го заредил преди да тръгна да ръся пари

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не зарежда достатъчно най-вероятно реле-регулатора е за смяна,като го смениш задължително зареди акумулатора на зарядно

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бат' Веско,

 

Ето на моята играчка, то се вижда всичко - километри и т.н. -  понеже нощуваше вън на студа тогава, защото си нямаше гараж, една сутрин въртеше малко по-зле и имаше леко претрисане при запалване... Свалях акумулатора да го заредя малко... след зареждането му съм закачил мултицета, да се види какво се случва:

 

 

Поздрави

 

ПП: Над 14v си държи, когато съм пуснал всички консуматори, така като го гледам сега...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печката май не ти е пусната :eusa_think:   При 8 градуса външна... А каква е колата на колегата?

 

...аз първо бих го заредил преди да тръгна да ръся пари

:PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години на всички.Желая Ви много здраве и късмет през новата година.

Имам още едно питане-с какви акумулатори(колко ампера) излизат колите от завода?Като свалих "оригиналния",видях че е 61ah-по-малък като размери,и има един кожух,който няма да мога да използвам с по-голям акумулатор.Препоръчват ми от72 до 77ah-колата е 1.9tdi 105кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи този с най-големия ампераж, който ти влиза. Оригиналните са с висок пусков ток, за това са с по-нисък ампераж. Препоръчвам ти Варта Силвър или Бош.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези от магазина твърдят че минимума е 13.8,а за Skoda I Vw-14v-14.1v

Ами то ти е толкоз...13.74... тия стотни на практика не ги гледаме..освен това това е на празен ход като се изфорсира се вдига...според мен всичко му е наред по колата просто се налага да се дозареди на зарядно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших проблема-сложих нов акумулатор,и всичко си дойде на мястото.Зареждането от динамото стана над 14v.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших проблема-сложих нов акумулатор,и всичко си дойде на мястото.Зареждането от динамото стана над 14v.

а това не го разбирам..като смениш акумулатора да се увеличи зареждането?! никва логика няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а това не го разбирам..като смениш акумулатора да се увеличи зареждането?! никва логика няма

 

Има логика, но не се увеличава зареждането на алтернатора или нещо друго, а напрежението на клемите на акумулатора (предполагам, че там мери Веско) - променя се напрежението спрямо заряда на акумулатора :) Съвсем логично е - "закона на ома" ("Който не знае закона на ома, да си оди дома!" - така ни казваха в училище - страшна фраза беше :D). Колкото по-малко заряд има в акумулатора - по-малко ще е напрежението на клемите ("поема" - така да се каже на разговорно).

 

U = I . R

R e константа в случая.

напрежението = тока * съпротивлението.

 

Когато акумулатора е за "дедо Поп" - има по-ниски показатели, защото е неефективен... динамото се мъчи да го зареди, и така пада напрежението на клемите :)

 

Така си го обяснявам аз.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами къде да се мери, освен на клемите на акумулатора.

Карал съм стари бракми, които на арматурното табло имат не волтмер, а ампермер. Който показва зарядния ТОК.

И колкото е по-разреден акумулатора, толкова по-голям заряден ток пуска реле-регулатора. При добре зареден акумулатор, ампеража е почти нула, Венци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.