Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

покупка на Рапид - молба за съвет


rapid_gb

Recommended Posts

Здравейте,

 

почитател съм на Шкода и имам желание да се сдобия с модела Рапид.

Спрял съм се на обява, която изглежда привлекателна: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11449586510632995&slink=bp97p1

 

Бихте ли коментирали този автомобил?

По-конкретно се интересувам:

- не е ли слаб този мотор за това купе?

- какъв е реалният разход на бензин в града и извън града, ако чевек кара прилично /с ок. 120 км/ч/?

- какви са цените на консумативите за ходова част?/сега карам Мицубиши Лансер и шарнирни болтове не се сменят- купуваш цял носач за около 450 лв..../

- какво е антикорозионното покритие?

 

Какви са бележките и препоръките, които можете да дадете ?

 

Благодаря Ви!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да обърна внимание, че от обявата не става ясно колко струва колата. Продавача иска 19700лв и не е ясно колко още трябва да се доплати на ЕТ по лизинга. Или поне на мен не ми е ясно. Пише, че колата в ЕТ нова струвала 27600лв. За толкова пари може да се вземе доста по-добре оборудван рапид от този. По-добре оборудван може да се вземе и за 25600лв. Ама това може да го видиш и от страницата на ЕТ от ценовите листи. Иначе по инфо от колеги мотора не е слаб за купето, разход с 120км/ч около 6,5 предполагам, а градския е винаги относителен. Колата идва с 5 години гаранция и 12 години гаранция срещу пробив от ръжда. Кара се в България от 2013-та. Едва ли някой е сменял консумативи по ходовата част за да ти каже цени. Отиваш в ЕТ и питаш към момента кое колко струва, за нещата които те интересуват.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за 27 директно се качва на октавия, вярно база ама... Мотора не е слаб за купето-достатъчен е. Ходовата част е 1:1 с румстър. Шарнири се сменят отделно от носачите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

почитател съм на Шкода и имам желание да се сдобия с модела Рапид.

Спрял съм се на обява, която изглежда привлекателна: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11449586510632995&slink=bp97p1

 

Бихте ли коментирали този автомобил?

По-конкретно се интересувам:

- не е ли слаб този мотор за това купе?

- какъв е реалният разход на бензин в града и извън града, ако чевек кара прилично /с ок. 120 км/ч/?

- какви са цените на консумативите за ходова част?/сега карам Мицубиши Лансер и шарнирни болтове не се сменят- купуваш цял носач за около 450 лв..../

- какво е антикорозионното покритие?

 

Какви са бележките и препоръките, които можете да дадете ?

 

Благодаря Ви!

По-добре дай отгоре(или я вземи на лизинг) и я купи чисто нова :) . За тези 20,000 км. не се знае как е карана и защо се продава. А и да дадеш тези пари за Рапид втора ръка някак си не върви, като можеш нов да вземеш. Аз съм с 1.2 75 коня и ѝ е слаб(както се и очаква), но 120 км/ч ИЗОБЩО не са ѝ проблем(на 5-а скорост е на около 3,200 оборота). 1, 2и 3 скорост са къси, 4 и 5 са доста по-дълги и за магистрала можеш да караш без проблем. Това е за моя двигател, предполагам с този ще е доста по-пъргава. С окачването няма да имаш никакъв проблем, моята е почти на 40,000 км. и е като нова - нищо не тропа(а съм целил отвратителни дупки на няколко пъти). За семейна кола е добра, нека така го кажем :) ! И все пак - ако можеш, взимай Октавия, пластмасите в купето с амного по-качествени :)

Редактирано от KaloyanBeshev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

благодаря Ви за бързите и изчерпателни отговори и съвети. В събота ще отида да огледам конкретно тази кола, но не ми севиждат 20 000 км. за една година - прави сте, че може доста зор да е видяла и е по-вероятно да си пишем след около година, когато може би ще си взема нова!

Иначе и Октавията е постижим вариант за около 7 000 до 10 000 лв. повече, но новата, 3-то поколение, ми се вижда твърде голяма като кола за извънградско и градско ползване. 

Поздрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата конфигурация струва 25000 (купих я април 2014сега прави обслужване на 22000км.)), двигатела е ОК, ако не си състезател(каракл съм и с 180 няма грижи, само жената бучи). Обслужването е 330лв. Април месец правя две години нямям забележки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

отново благодаря за отговорите, все пак - след съботния оглед ще реша. После ще мина и през Еуратек да видя какво е положението и ще реша. Всеки коментар ми е от полза.

 

Поздрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

За много години!
През последния близо месец минах на вариант да поизчакам още година и нещо и да си взема Октавия. Обаче се оказва, че това няма да стане и въпросът със закупуването на кола излиза на дневен ред отново.Не е спешен, но трябва да го реша и то при следните две възможности:
1. Рапид за около 25 к - 1.2, бензин например, по-маломощният мотор

или

2. Октавия 2 в добро състояние за около 20 к.

3. Друга марка, например Дачия стара VW Jetta и т.н. /не ми се иска хич друга марка, дошло е време и аз да си имам своята Шкода на живота :) 
Първият вариант е нова кола, която много ми харесва, но получих много коментари колко по-лошо е изработена от Октавия 2, как пластмасата скърца, няма шумоизолация, вози твърдо, няма добра вентилация, тапицераията на седалките е некачествена и самите седалки са неудобни, тясно е /аз съм близо 2 метра човек/ и поредица демотивиращи мнения. Вторият вариант  също е добър - запазена Октавия 2. На мен лично и Рапид и Октавия 2 са ми еднакво на сърце, карал съм и двата модела, готов съм и на двата варианта... Рапидът не ми се стори тесен, а Октавия 2 е ясно колоко много комфорт дава.  Бихте ли споделили впечатления след като вече някои от вас карат Рапид повече от година. Важно е да знам и мнението на собственици на Октавия 2.
Помагайте!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О2 след ФЛ, 1.9тди или 2.0тди но ПД! Нямат описаните забележки и според мен читава на 50до100х км е по-добре от нов рапид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих в шоуруума и разглеждах рапидите, когато купувахме Фабия 2 (2014) за фирмата. Сравнявах Фабия 2 и Рапид спейсбек и нормалният лифтбек/седан... С ръка на сърцето за себе си мога да кажа - за мен това е ужасна кола.

 

Всички изброени неща са верни - зле шумоизолирана, при затваряне на вратата дрънчи като консерва, ужасни прозорци, абсолютно нищо не ми хареса - а вътре е толкова пластмасова, че прилича на играчка от киндер сюрприз.

 

Може би аз съм се разглезил с Октавията, но Фабия 2 направо го заби в земята... Фабията е много пъти по-добра вътре. При затваряне на вратата хлопва плътно, а не като тенекия от сирене, както хлопка рапида... на пътя фабията е няколко пъти по-добре обезшумена, отколкото рапида.

 

Цените на двете бяха горе-долу еднакви (рапидът беше /грубо/ 21 000лв, фабията 19 500 - еднакви двигатели и т.н.), екстрите горе-долу еднакви /не сме търсили специални екстри/ - определено заложихме на фабията и не сбъркахме - мноооооого пъти по-добре е от рапида. Единственият кусур на фабията е, че й липсва багажник, но на нас не ни трябва.

 

Ако го сравняваме с Октавия - нищо общо...

 

Рапид може да се сравнява съвсем спокойно с това (съвсем еднакви са - когато седнах в рапида чувството беше абсолютно същото, както в служебното симбол на жена ми):

2001_Renault_Clio_Symbol_001_3661.jpg

 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чета из форума, из нета, и се обърквам още повече.
Фабията комби най-вероятно е по-читаво решение. знам ли?

рових темите в раздела за Октавия 2 - и там проблеми бол... а и те вече трупат годинки и няма как да не искат занимаване по сервизи, но пък са си коли от класа.
като се качих в нов Рапид - нали е нов, хвана ми окото.

за Октавия 3 реално нямам възможност.

а като ще е пластмасов леген, то поне да е евтинджос от типа шевролети, дачии и т.н. лоше неща.

и аз съм в подобна тема.

Редактирано от skiv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова... просто ходете и вижте с очи, пипнете, пробвайте - на мен едно ми харесва, на другите - друго - другар по вкус и цвят няма.

 

Пример - Санта-кафенето, което купих е супер твърдо вътре - същинско дърво! Обаче то има 10 други предимства, които използвам. Пластмасите, където скърцаха съм ги "подпрял"/обезшумил и вече не скърцат. Общо взето го обезшумих го доста и него - в началото звучеше всякаш се возя в празен микробус - ужас... всичко дрънчеше в "каросерията". Октавията също съм я обезшумявал, да не говорим, че беше на 15-18 000км и почнах да спирам скърцанията (няма и едно място, където да тропне или скръцне в движение в момента - дори и по павета).

 

Пробвайте на място, вижте всички варианти и това е - на всеки му харесва различно нещо. :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чета из форума, из нета, и се обърквам още повече.

Фабията комби най-вероятно е по-читаво решение. знам ли?

рових темите в раздела за Октавия 2 - и там проблеми бол... а и те вече трупат годинки и няма как да не искат занимаване по сервизи, но пък са си коли от класа.

като се качих в нов Рапид - нали е нов, хвана ми окото.

за Октавия 3 реално нямам възможност.

а като ще е пластмасов леген, то поне да е евтинджос от типа шевролети, дачии и т.н. лоше неща.

и аз съм в подобна тема.

 

Колега, Октавиа 2 в момента е най-масовият модел на Шкода в България, нормално и форума да е най-активен точно за този модел. А хората обикновено пишат във форумите, когато имат проблеми, не за да се хвалят колко са им здрави колите. Това не може да ти е определящо..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега SKIV, забелязвам ти необоснованите претенциите в предната тема за 1.4тси о2, гледам и тук пишеш! Но без да търся кола тия дни погледнах няколко о3ки под капака - еми там леш, заводските бояджио-тенекеджииски работи са под всякаква критика, шумоизолацията на о3 е по-зле от на о2(мнения във форума), рапида скърца целия вътре в движение, пластмасов и за мен е ужасна бюджетна кола! Имаше предложение за читава о2 фл, нахрани я че била домашна сглобка... Ако беше моя, и да искаш сега не бих ти дал и да я видиш, камо ли да я купиш!

Явно си доста дезориентиран за шкодите... Интересно какво ще вземеш накрая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йетито е Шкодата с най лоша шумоизолация.

Нещо си се объркал! Като се видим някой път ще те кача в моето да видиш... Няма да скръцне или да хлопне! И за разлика от 03ката не ми вият прозорците със 160км/ч...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С рс а не се сравнявай с Йетито.

Баничарка с аеродинамика на кашон....просто няма смисъл.Рс-а с 270 не е шумно вътре.

Може и с Тигуана да го сравним.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С рс а не се сравнявай с Йетито.

Баничарка с аеродинамика на кашон....просто няма смисъл.Рс-а с 270 не е шумно вътре.

Може и с Тигуана да го сравним.

 

Може и с Ауди Q5 също ;) Може и с друга марка направо :) Аз пък си твърдя, че във фабията 2ка от 2014 вътре е много приятно и като затвориш вратата имаш чувството, че си затворен във вакуум. Нищо не бучи и не шуми - само се чува двигателчето прекалено много и е доста добре обезшумено. Също и нищо не трака и не тропа, но колата все пак е само на 8 000км за една година, де...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо си се объркал! Като се видим някой път ще те кача в моето да видиш... Няма да скръцне или да хлопне! И за разлика от 03ката не ми вият прозорците със 160км/ч...

За мене РС си е нормална кола с предно, просто буквички за реклама са сложили и няколки коня отгоре. Спортна кола на предно няма, но все пак може и да твоята да е по-добре от тестовата спортна дизеларка на ЕТ. Със 160 се чуствах като в субару от преди 2000ната година. Йетито си ми върви добре, доволен съм, не скърца и не лопа. Не ти знам тигуана, но той уж трябва да е по-добре направен от Йетито, все пак е ФВ... Но може да излезе като голф5 и о2, че шкодата по-добра сглобка, повече държи цена. Ще видим с времето! Поздрави и стига сме спамили темата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение, като човек който кара Рапид от година и половина е ,че нищо което казва колегата shaft относно Рапида не е вярно. Вратите се затварят перфектно(незнам за какви консерви говори ,карал съм и фабия 2), няма никакво скърцане при движение. Относно шумът, изключително тиха кола, при спряло положение не се разбира дали работи. За пластмасите мога да се съглася донякъде , но това не ми пречи. Колата е доста просторна с огромен багажник (става въпрос за седана). Много нисък разход, миналата година ходих 5 пъти до морето, даде ми 5.6-5.9/100 ,карал съм с около 120-140 км/ч. Аз лично съм изключително доволен от колата. Преди това карах 5 години фабия и мисля ,че рапида е с класи над нея. При мен дилемата беше дали да взема октавия 2 на старо или малко повече пари и нов рапид.Избрах рапида и въобще не съжалявам,няма по хубаво от това да се качиш в нова кола.

Редактирано от Sasho82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено няма по-хубаво от новата кола, да :) Но не и каква да е. Относно другите неща - въпрос на усет и вкус. :) Разходът не се коментира... супер е... въпреки, че аз с по-голяма кола от Рапида (Октавията) докарвам по-малък разход с по-голяма средна скорост. :)

 

Може би съм се разглезил в Октавията и затова Рапидът не ми харесва (и все пак... не само на мен не ми харесва, разбира се).

 

Поздрави

 

ПП: Веднага щом имам малко време ще направя две клипчета, да се види кое е "консерва" и кое не, за да се подкрепя с доказателства. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Хей, вие изкарахте Рапид-а почти като москвича, сглабян в понеделник от неизтрезнели руснаци. Хайде малко по-сериозно. За бюджетен автомобил си е много добре. Няма как да очакваме вратите да се затварят със серво като при S-, 7- и А8, нали? Много зависи как затваряш вратата. Моята съпруга така и не се научи, че вратата се затваря отблизо и леко. И мене да ме удари така, и моята глава ще издрънчи. Относно пластмасите - на павета поскърцват, спор няма, но това не ме дразни. Оня ден се чудех какво така изнервящо скърца на асфалта, а то била пластмасова бутилка от 1,5 л. в джоба. Шафте, слагаш ли такъв размер бутилка във вратата на Фабията или Хюндая?  :) В неделя паркирах до един гоУф 7. Рапида по-дълъг от него. :crazy: Относно шумоизолацията в купето - вярно е, има какво да се желае, на вратите трябвало да сложат повече изолация; стъклата не са от "специалните" (представяте ли си бюджетен автомобил със специалните шумоизолиращи стъкла за 2-3 х. лв.?). Обаче, винаги си пускам музика, когато шофирам и само това чувам. А.... друг огромен недостатък - влезе ми една муха в дестния стоп, умря там и не мога да я извадя. :D

   Поздрави.

Редактирано от mordo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Оня ден се чудех какво така изнервящо скърца на асфалта, а то била пластмасова бутилка от 1,5 л. в джоба. Шафте, слагаш ли такъв размер бутилка във вратата на Фабията или Хюндая? :)

...

Слагам, мамка им, и като затварям вратата сякаш се чупи нещо, но е по-неудобно отколкото при Октавията... Там съм събирал и 2.5л, като й смачкам малко дупето...и даже не се допирам до нея... В Хюндая е почти легнала назад по вратата, за да се събере - корейска им “дребосъчна“ работа...

При фабията е същата работа - наклонена е.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.