Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Старт - стоп система О3


Stann

Recommended Posts

Много им се кахърите не тези коли, нали няма да се жените за тях  :D  

А и докато не се развали как ще ви накарат да си купите О4,5,6 ...... :)

 Просто има хора които обичат да си продават колите на 5-тата година и те да са като нови..........;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • srservice

    6

  • fhman

    5

  • yanko78

    5

  • mirizlivpor

    5

Най-много писали в темата

Лъчезаре, усещам, че поста ти е към мен. Тъй като ми бе напомнено, че темата е за старт-стоп система, а не се чете, че и хора без нея преди мен се включиха с мнения и въпроси за ползването на съединителя при конвенционални/обикновени/ автомобили, аз взех отношение по темата и казах, че такава с-ма при мен няма да има. Съответно и произтичащите от нея проблеми. Може и да няма проблеми, както казваш. Подчертах, че това е Лично мнение. Темата дали тази с-ма е необходима или не е безкрайна. Нека да не я коментираме. Ще се породи безкраен спам.

Георги, ако поста ми беше към теб - нямаше да ти пропусна името. Поста ми беше моето лично мнение за СС, и беше провокиран от множеството - къде основателни, къде не - критики в различни теми към тази не лоша, според моя личен опит, система. Ще дам един пример от днес - за около 50 км. стандартно градско в Сф реших да си направя експеримент - да не включвам въобще СС - резултатът беше около 1,5 - 2л/100 по-висок разход по борд, отколкото по принцип давам на тези отсечки (без трафика да е бил по различен от по принцип). Разберете ме правилно - определено не я рекламирам, или защитавам сляпо, но според мен от нея има смисъл, когато се прилага правилно (включвам я само тогава, когато знам, че ще престоявам над минута/минута и половина на едно място).

Колкото до произтичащите от нея проблеми - аз към момента не си спомням колега от форума, който да кара шкода със СС и да е споделил конкретен проблем, свързан с/доказано причинен от работата на тази система. Всички критики са колко ги дразни/би ги дразнила и какво би причинила на теория.... Надявам се да ме разбереш правилно - целта ми не е да споря или да се заяждам, просто изразявам несъгласието си с някои мнения и моя личен опит.

 

А относно многократното палене на двигателя един мой размисъл - как ли такситата, които палят сигурно по 50 (или повече) пъти на ден, изкарват по 400- 500к километра (че някой са ми казвали че стигат и до 1 000 000)?

 

А и друго - хора, кажете честно, наистина ли бихте искали да карате една и съща кола 300-400-500к км (или пък >10 години) и по тази причина сте загрижени тя да работи безпроблемно толкова време? Защото аз си мисля, че със скоростта, с която се развиват технологиите/различните екстри към колите, дори 5 год. вече са много и аз лично не бих се сдържал да си поискам/опитам да си купя нещо по-ново...

 

Поздрави.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и друго - хора, кажете честно, наистина ли бихте искали да карате една и съща кола 300-400-500к км (или пък >10 години) и по тази причина сте загрижени тя да работи безпроблемно толкова време? Защото аз си мился, че със скоростта, с която се развиват технологиите/различните екстри към колите, дори 5 год. вече са много и аз лично не бих се сдържал да си поискам/опитам да си купя нещо по-ново...

 

Поздрави.

:doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчезаре, аз бях единствения в тази тема, който изрази мнение за СС. Обадих се, за да защитя мнения на колега.  След това ми бе обяснено лично и само на мен за какво е била темата, все едно съм паднал от Марс и не знам къде се намирам. И нали, трябваше да направя коментар и по темата. Четете малко хронологията. Или четете само моите мнения, което изключително много ме ласкае. Коментирайте си новите коли, аз повече няма да ви се бъркам. Съжалявам, че писах в тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро съм с Шкодата - 3 месеца. Определено СС е направена за пестене на гориво (даже и в книжката има такова обяснение). Другата причина е от екологична гледна точка - по малко изгорели газове. И всичко това си е така и е наистина хубаво. 

НО...

Относно амортизацията на двигателя, не мога да кажа нищо, все още, а и не съм толкова компетентен. Но си мисля че има и по-бърза амортизация на акумулатора. Ако правилно разбирам принципа на действие на СС, то двигателя при нейното включване не работи, т.е. всички консумативи дърпат ток от акумулатора. Особенно сега зимата са доста - винаги късите вече работят, климатици, подгрявания и т.н. (но не в големи количества, иначе СС не би сработила). Все още не съм видял какъв е акумулатора, но съм чувал че е бая мощен (за 1.2 двигател), това би трябвало да е заради СС.

Затова и моята логика (БЕЗ ДА НАЛЯГАМ МНЕНИЕ) зимата - без СС, лятото - задължително (както споделят повечето, само в големите задръствания).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдението на колегата Lachezar за 1.5-2 литра икономия от СС системата е много интересно. Това означава най-малко 1.5-2часа престой в задръстване с изключен двигател (моят моментен разход е около 1 литър на час). Като се има предвид, че по официални данни икономия се реализира след повече от 30сек. престой, то времето се увеличава още повече. По-високият разход в този пример не е само поради изключената СС.

Редактирано от Драгомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдението на колегата Lachezar за 1.5-2 литра икономия от СС системата е много интересно. Това означава най-малко 1.5-2часа престой в задръстване с изключен двигател (моят моментен разход е около 1 литър на час). Като се има предвид, че по официални данни икономия се реализира след повече от 30сек. престой, то времето се увеличава още повече. По-високият разход в този пример не е само поради изключената СС.

Лъчезар е написал, че експериментът е бил за около 50 км, разхода на 1,6 TDI на място е 0,6-0,9 л/ч в зависимост от включените консуматори. Значи за 50 км трябва да е направил около 2 часа престой. Вчера пътувах около 14 часа от Илиянци до Централна гара. Маршрута е 6 км, 6-7 светофара. Отне ми 25 минути, без тръгни-спри, основно висях на първите 4 светофара. Общо вчера от 14 до 18:30, с няколко паркирания междувременно, минах 55 км по маршрут Илиянци-Централна гара-Гео Милев-Мусагеница-Княжево-Мусагеница-Гео Милев. Среден разход 7,7 по борд, Таймера показваше близо 2 ч и 30 минути. 12-13 км са по околовръстното от Симеоново до Княжево и обратно, взети за не повече от 10 минути. Чистото време в движение да е било максимум един час.

 

Това, че за икономия на гориво трябват 30сек престой, иначе при запалването изхарчва повече съм го чувал и аз, макар и за 40 секунди. Но СС системата гаси и пали двигателя по съвсем различен начин. Там тези секунди със сигурност са намалени до минимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 (моят моментен разход е около 1 литър на час).

Много.....

Сметката на Лъчезар ми се вижда реална - 50 км за 4 часа, от които 2 ч. престой и 2 ч. движение, разход на място 0,5 л/ч и средна скорост 12.5 км/ч.

Стартирането на мотора със СС става значително по-бързо, от колкото по нормалния начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметките ти са малко криви...

1.5-2.0/100 разлика при 50 км са реална разлика от 0.75-1.0/100

50 км в София се изминават за около 2 часа, което означава вече разлика от 0.4-0.5 л/час.

В крайна сметка това е престой от около половин час през тези общо два - изглежда нормално.

 

А официалното време за икономия е много далеч от 30 сек!

При обикновен автомобил без СС е между 10 и 20 сек, а за такъв със СС е под 1 сек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак да попитам , ако автомобила е с АСК гасенето на "D" не е ли проблем независимо че така са го направили.Питам понеже още не съм го проучил въпроса.

Относно икономията от СС системата за мен това е илюзия,важното тука е с този трик да се покрие евро стандарта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сериозен проблем е и нарочно са я вкарали всички производители - хем да покриват еко-стандарти, хем да скапват двигатели и кутии, че да има работа за сервизите, и да продават нови коли ... с един куршум два (минимум) заека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко информация за видовете СС системи и начина им на работа.... за да няма съмнения и страхове за т.н. скапване но двигателя

http://stator.by/sistema-start-stop/

Редактирано от nelasms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, само да уточня - сравнявам разхода, който борд компютъра изписва, не съм засекъл на колонка, както би трябвало, за да съм сигурен дали наистина има 1,5-2л разлика в разхода без СС спрямо включена СС...

Но си мисля, че дори 1/100 да е разликата - за 3-4 години употреба с моите 8-10к км/годишно градско шофиране ще си избия един акумулатор и/или стартер(ако въобще са заплашени:-)). Само за справка - акумулатора ми показва 80% заряд след 19 месечна употреба (данни от тази сутрин, преди да запаля)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.