Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Старт - стоп система О3


Stann

Recommended Posts

Моя инструктор ме учеше да седя на светофар с натиснат съединител и с включена първа. Първите години на шофьорлъка го практикувах на една голф 2ка на около 300 х км., продадох я на на 360 + х км и съединителя си беше пуканка.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • srservice

    6

  • fhman

    5

  • yanko78

    5

  • mirizlivpor

    5

Най-много писали в темата

И при мен, колата е на близо 300К и е с оригиналния съединител, та за това питах...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя инструктор ме учеше да седя на светофар с натиснат съединител и с включена първа. Първите години на шофьорлъка го практикувах на една голф 2ка на около 300 х км., продадох я на на 360 + х км и съединителя си беше пуканка.

Не знам какъв е бил този инструктор.

Но моят инструктор точно това нещо ми обясни защо не бива да го правя.

Прочетете малко за устройството и начина на работа на съединителя,и ще се убедите че е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравко Занков е прав. Да махнем вредата за съединителя.

Абсолютно излишно е да се натиска съединителя по светофари или някакъв престой. Най-малкото - защо трябва да ви се натоварва крака.

Съединител се ползва при потегляне, превключване на предавки и при стартиране на мотора.

Ако някой ми обясни смисъла да кисне по светофари с натиснат съединител ще му направя ЕВАЛА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравко Занков е прав. Да махнем вредата за съединителя.

Абсолютно излишно е да се натиска съединителя по светофари или някакъв престой. Най-малкото - защо трябва да ви се натоварва крака.

Съединител се ползва при потегляне, превключване на предавки и при стартиране на мотора.

Ако някой ми обясни смисъла да кисне по светофари с натиснат съединител ще му направя ЕВАЛА.

Старт/стоп системата, за туй говорим, не че на някой му е кеф да си държи натиснат съединителя. А относно дали е правилно или не, въпрос касаещ друга дискусия. Да не говорим, че има момевти в които нормално е да го отпуснеш за секунда две-пет и аха загасва и пак пали. Моето мнение е, че се създава друга (култура) не знам дали думата е точна, при каранета на кола. Сега без натиснат съединител не можеш да запалиш, старт/стоп с-та също предизвиква различни навици, да завъртиш гуми трябва да натискаш дисплеи и т.н. Бавно ще се изчезнат едновремешните легенди останали от старите коли като, да подгряваш на място, да лашнеш напред преди да включиш задна и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и за това като излезе Голф 7 гти,Немците много мърмориха за ел.ръчната....ГТИ караш,а да не може да го врътнеш на някой обратен.

Аз в Събота ,много яко си я завъртях на един светофар на един гладък и хлъзгав асфалт.Кеф.Засилих се да хвана зеленото и трябваше обратен да правя.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инструктора беше над 60 годишен от старата школа. Та презумпцията му беше, че трябва да съм готов на и на светофара да потеглям точно в момента на светване на зелено, а не 1-2-3 секунди след това и да правя задръстване (вместо на един зелен светофар да преминат 10 коли, преминават 5), както правят 95% от шофьорите в София защото се блее навсякъде другаде, но не и в пътя. Аз така или иначе не го практикувам защото ми се уморява крака по този начин в по-задръстените моменти, но включвам на скорост поне 10 секунди преди светването на зеленото, за да съм готов за потегляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, до колкото си спомням жълтия сигнал на светофара се нарича "подготвителен". Така, че имаш достатъчно време да натиснеш съединителя и да включиш и да тръгнеш съвсем навреме. И това, ако си първа кола. Ако си по-назад си зависим от останалите. Гледаш няколко коли напред и пак имаш време. Ама това са елементарни неща, моля ви се. Задръстванията стават от шофьори дето блеят някъде, други тръгват навреме, но бавно се изтеглят от кръстовището, трети си ръчкат телефоните. Това са проблемите.....

 

 

Старт/стоп системата, за туй говорим, не че на някой му е кеф да си държи натиснат съединителя. А относно дали е правилно или не, въпрос касаещ друга дискусия. Да не говорим, че има момевти в които нормално е да го отпуснеш за секунда две-пет и аха загасва и пак пали. Моето мнение е, че се създава друга (култура) не знам дали думата е точна, при каранета на кола. Сега без натиснат съединител не можеш да запалиш, старт/стоп с-та също предизвиква различни навици, да завъртиш гуми трябва да натискаш дисплеи и т.н. Бавно ще се изчезнат едновремешните легенди останали от старите коли като, да подгряваш на място, да лашнеш напред преди да включиш задна и т.н.

 

да, разбрах. Но, въпроса е принципен и може да се възприеме, като общо /грешно/ правило.

Колкото до старт-стоп системата - или няма да си поръчам тази екстра, ако е възможно или я изключвам на момента! Лично мнение.

Това за старите коли може да са легенди, но не и правила. Точно тези две неща никога не съм ги правил.

 

Поздрави и се извинявам за спама.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, колеги, защо толкова я оплювате тази СС система? Аз пък си я карам с кеф от почти две години - когато не е подгодяща - на кратки светофари или при шофиране тръгни-спри - просто натискам бутона и готово! Обрарното - когато има 2 или повече минути да чакам - ами не мисля, че е излишна... Не знам/разбирам какво ви пречи...

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчезаре, усещам, че поста ти е към мен. Тъй като ми бе напомнено, че темата е за старт-стоп система, а не се чете, че и хора без нея преди мен се включиха с мнения и въпроси за ползването на съединителя при конвенционални/обикновени/ автомобили, аз взех отношение по темата и казах, че такава с-ма при мен няма да има. Съответно и произтичащите от нея проблеми. Може и да няма проблеми, както казваш. Подчертах, че това е Лично мнение. Темата дали тази с-ма е необходима или не е безкрайна. Нека да не я коментираме. Ще се породи безкраен спам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях преди 2 години на път с кола под наем Фв Тоуран, нов беше и попаднах в задръстване на магистралата и така 2 часа тръгни спри и колата се изгаси около 100 пъти, аз за съжаление не знаех че това нещо се изключва, но един ден ако си взема такава кола първото нещо ще е да я изключа тая система с старт стоп и то завинаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е дразнеща системата по-принцип но добре че имаш избор със бутона.Както и да е аз бих попитал запознатите , при  DSG обикновено когато се задейства СС позицията на скоростния лост е D .Това проблем ли е при положение че двигателя би трябвало да се гаси на Р. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчезаре, усещам, че поста ти е към мен. Тъй като ми бе напомнено, че темата е за старт-стоп система.

Колега, с грешни впечатления си останал. Не съм желал да оставаш с впечатления, че "напомням". За това сме във форума, да видим различните мнения, да си обсъждаме и всеки да изразява своето виждане. Аз лично уважавам всеки участник и неговото мнение включително и тези които се разминават с моето. Абе жената все ми вика, че съм говорил сприхаво, може и от тази ми черта така да е прозвучало :))))) Поздрави и приятен уикенд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е дразнеща системата по-принцип но добре че имаш избор със бутона.Както и да е аз бих попитал запознатите , при DSG обикновено когато се задейства СС позицията на скоростния лост е D .Това проблем ли е при положение че двигателя би трябвало да се гаси на Р.

 

Нали от завода идва така, не виждам проблем.

Може да пробваш да натиснеш съвсем леко спирачката или да си пуснеш ауто холда, тогава СС не гаси двигателя. Колкото и странно да ти звучи това със спирачката много бързо сепсвиква.

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали от завода идва така, не виждам проблем.

Може да пробваш да натиснеш съвсем леко спирачката или да си пуснеш ауто холда, тогава СС не гаси двигателя. Колкото и странно да ти звучи това със спирачката много бързо сепсвиква.

Благодаря за отговора.Ще се свиква няма как но за мен е ново.Другото което е че се гаси при мен може би на 3-та секунда и се получава на светофарите по няколко пъти СС.Не съм чел още дали това време се настройва.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.Ще се свиква няма как но за мен е ново.Другото което е че се гаси при мен може би на 3-та секунда и се получава на светофарите по няколко пъти СС.Не съм чел още дали това време се настройва.

Странно, при мен как закове на място и угасва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не трябва да се оплаквме от това, че мери параметрите преди да се включи СС. Колегите с новата мазда 3 втори акумулатор вече сменят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен старт стоп системата амортизира много двигателя, затова веднага след палене я изключвам. Станало ми е навик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на същото мнение и затова изключвам веднага след палене също.Всеки пуск на двигателя както пише в дебелите книги се равнява на часове работа и съответно амортизация.

Има и нещо друго което се забелязва при мен , дори и изключена от бутона самата система при спиране и натискане на спирачката пак се опитва да влияе на двигателя и се получава нещо като пропадане на оборотите за кратко.При вас така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това с амотризацията не е ли помислено от производителите? Някъде мисля, че бях чел, че двигателя не се спира напълно, а е нещо като stand by режим. В старата ми фирма имат 2 автомобила със СС (Nissan Quashqai и Renault Captur), които навъртат по 100К годишно само градско - денонщно са в движение и до момента не са се оплаквали от проблеми. Предполагам, че и при хибридите е нещо подобно, тъй като те потеглят на ел. двигател и като развиеш определна скорост, тогава се включва бензиновия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СС система, удължен интервал за смяна на консумативи (масло на 30к км, въздушен филтър 60к км .....) и т.н. прави колата екологична. В момента това е най-важно за да може тази кола да излезе на пазара. От там нататък се мисли за амортизации и др. Никой няма да излезе и да заяви, че техните коли имат ресурс 300к км. Давата 5 години гаранция и до там. Като се счупи нещо отиваш и ти казват ами нормална амортизация. Ясно е, че е нормална.....при така установените условия на екплоатация. При тоя тих бензинов мотор като моя, не ми трябва да се гаси колата, никога.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много им се кахърите не тези коли, нали няма да се жените за тях  :D  

А и докато не се развали как ще ви накарат да си купите О4,5,6 ...... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДВГ в standby, яко :)

Хахах, да тъпо сравнение, но така го разбрах аз и не знаех как точно да го пиша, а не намирам къде съм го чел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.