Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Старт - стоп система О3


Stann

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От както застудя напоследък забелязах ,че не се активира старт стоп системата на двигател 1,4 TSI.Като влеза в инфото на системата изписва "Консумация на ток е твърде висока'' при положение , че всички консуматори са изключени.Има ли някаква връзка с по ниските темпетатури? Някой с двигател 1,2 или 1,4 TSI може ли да сподели как работи сиситемата през зимата?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • srservice

    6

  • fhman

    5

  • yanko78

    5

  • mirizlivpor

    5

Най-много писали в темата

Ами прочети в книжката, там трябва да е обяснено.  Трябва да има изпълнени някои условия за да работи тази система!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат от главата за Start/Stop в книжката - стр.154:

 

"Changes to the outdoor temperature can have an effect on the internal temperature of the vehicle battery even after several hours. If the vehicle remains outdoors for a long time in minus temperatures or in direct sunlight, it can take several hours until the internal temperature of the vehicle battery reaches a suitable temperature for proper operation of the START STOP system."

 

На следващата страница:

 

Before each STOP phase, the system checks whether certain conditions have

been met. No engine shut down takes place in the following situations.

 

The engine has not reached the minimum temperature for START STOP mode.

 

The temperature inside the vehicle has not reached the desired temperature

set in the air-conditioning system/heating.

 

The external temperature is very low/high.

 

Споменават се и други причини системата да не работи, но извадих тези, свързани с температурата. Не мисля, че има поводи за притеснение. :)

Редактирано от FCB4Life
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повод за притеснение за мен е, че спрямо тези условия зимата трябва да карам поне 20км преди да заработи (а както казваш има и още), т.е. при ежедневното пътуване до работа може да се забрави тази система. Някаква идея при другите марки дали има същите изисквания?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е октавия 3 2.0 TDI DSG  седи в топъл гараж, вадя я, не е палена 2 дни слагам си колана и излизам от улицата на главния булевард, като преди да изляза има светофар спирам и колата изгасва, няма и 500 метра... това миналата седмица...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е октавия 3 2.0 TDI DSG седи в топъл гараж, вадя я, не е палена 2 дни слагам си колана и излизам от улицата на главния булевард, като преди да изляза има светофар спирам и колата изгасва, няма и 500 метра... това миналата седмица...

И при мен е единтична ситуацията. Ако е хипер студено и парното духа яко, тогава не угасва, но спра ли парното веднага изгасва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай е супер, само че топъл гараж е сравнително рядко срещано. Най-често колите са навън. А изречението, че можело да отнеме няколко часа докато вътрешната температура на акумулатора станела подходяща, за да работи старт-стоп е без коментар. Много ми е любопитно дали тези "изисквания" важат по принцип за тази технология или други производители са намерили по-ефективни начини да се справят с температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Stann,

Имам същият автомобил, О3 1,4 ТСИ. Старт/стоп системата сработва при определени условия - заряд на акумулатора, консумация на ток от различните системи на автомобила, които работят в автоматичен режим и други предварително зададени параметри. Когато някой от тях не е изпълнен системата не сработва и за това ти изписва задраскан знак на дисплея когато автомобила е спрян, но с включен двигател. Така като го описваш нямаш никакви проблеми! Карай си колата си колата с кеф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не си забравил подгрева на огледалата:) Те теглят доста и старт/стоп системата не сработва именно заради това.

 

Аз редовно забравям да врътна копчето обратно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

междудругото, бивало чехите да направят някаква сигнализация, че си цъкнал подгрева на огледалата - шанс няма да се сетиш сам да си ги изключиш. То, дъртото Ауди нямаше такава екстра и сега вечно я забравям, че я имам.

А сега пък като се замисля, в менюто има една опцийка - кое ти увеличава разхода - convienient consumers, там може да видиш кое ти харчи ток и съответно да го изключиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

междудругото, бивало чехите да направят някаква сигнализация, че си цъкнал подгрева на огледалата - шанс няма да се сетиш сам да си ги изключиш. То, дъртото Ауди нямаше такава екстра и сега вечно я забравям, че я имам.

А сега пък като се замисля, в менюто има една опцийка - кое ти увеличава разхода - convienient consumers, там може да видиш кое ти харчи ток и съответно да го изключиш.

 

И новите Аудита нямат сигнализация за работещ подгрев на огледалата  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето ... сега бивало от съвета на директорите на SKODA да четат скромното ни форумче, да почерпят акъл ей за туй копченце и да ми наброят 100 хил евраки за идеята ...

 

А като се събудиш краката ти отвити нъл' тъй!!!  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би било много хубаво ако системата можеше да се конфигурира. Бих е сложил да е изключена по подразбиране. Не ми пука за износване.акумулатор  или нещо друго, просто ме дразни като угасна в средата на някое кръстовище.

 

Ще пробвам утре дали подгревът на страничните огледала  кара старт  стоп-а да се изключи. Ако стане ще е толкова хубаво.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт-стоп системата може да се изключи напълно през компа. Има инструкции във форума как се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на свикване е. Аз съм в малък град и светофарите рядко ги хващам на по 30-40 сек. Ако преценя, че са над 20 си я оставям да изгасне, но на по малко, си държа съединителя натиснат. Дори вече когато е изгаснала и светне зелено изчаквам колоната пред мен да дръпне повече от обичайното потегляне на един метър и след това тръгвам и аз. Когато съм примерно в София, няма светофар на който да не се виси и да се налага да радсъждавам ту би ор нот ту би. Та в заключение, мисля, че за малък град е дразнеща и няма смисъл от нея. Струва си за, места които са с голям трафик и дълги чакания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт-стоп системата може да се изключи напълно през компа. Има инструкции във форума как се прави.

Опитах със търсачката но не открих копкретна информация.Би ли дал линк.Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах със търсачката но не открих копкретна информация.Би ли дал линк.Благодаря

 

Във Варна bega4kata може да ти го изключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Пловдив хвалят някакъв сервиз Люси, пробвай там.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Permanently Disable Start-Stop


 


Available with VCP (Vag Can Pro) as an OCF (One Click Function)


 


Tested by antera on 2014.5MY cars and works with VCDS as below


 


·         Go to Module 19 (Can Gateway)


·         Adaption


·         Go to  Kanaal: Start_stop_voltage_limit


·         change to  12.1V ( standaard is 7.6V)


 


The Start-Stop will show as disabled because the energy requirement from the car is too high, which is not an error but a valid reason for SS to be disabled.


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще го скапеш по-бързо.

Малко в страни от темата, но...

Колега, би ли разяснил, защо ако се държи съединителя натиснат ще се скапе по-бързо? Интересно ми е и за това питам, че и аз подобно нещо практикувам. Не на Октавия 3, а на единичка, но...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко в страни от темата, но...

Колега, би ли разяснил, защо ако се държи съединителя натиснат ще се скапе по-бързо? Интересно ми е и за това питам, че и аз подобно нещо практикувам. Не на Октавия 3, а на единичка, но...

Износва се по-бързо аксиалния лагер и притискателния диск.

Това беше едно от първите неща,които научих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.