Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Насоки и мнения при използването на DSG


valterb1983

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

До няколко седмици ще бъда горд собственик на Октавия  комби 2,0 DSG - Edition.Предвид това,че никога преди не съм карал автоматик,ще бъда благодарен за всякакви мнения и насоки относно правилната употреба на DGS-то.

Притеснява ме малко и факта,че колата пристига точно зимата.

Карам основно извънградско и често ми се налага да минавам проходи,а както знаете почистването на нашите пътища зимата не е най-доброто,което може да се желае.

Основно ме интересува при изкачване и слизане как е най-удачно да се кара колата.Редно ли е да се използва ръчният режим ?

Мисля,че темата ще бъде полезна за всички нови позлватели на DSG.

 

Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой сподели и реален разход на този мотор ще бъда благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя малко за разхода това е на 17 септември Октавия 3 хечбек мотора е 2.0 TDI DSG 150 к.с. маршрута Добрич - София - Варна снимано е на Метрото във Варна на паркинга...

 

image-6840_56050A16.jpg

 

Продължавам с разхода 2.0 TDI DSG Добрич - София - Добрич събота 3 октомври колата вече е на 9300 километра... 

 

image-456E_56113D65.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

До няколко седмици ще бъда горд собственик на Октавия  комби 2,0 DSG - Edition.Предвид това,че никога преди не съм карал автоматик,ще бъда благодарен за всякакви мнения и насоки относно правилната употреба на DGS-то.

Притеснява ме малко и факта,че колата пристига точно зимата.

Карам основно извънградско и често ми се налага да минавам проходи,а както знаете почистването на нашите пътища зимата не е най-доброто,което може да се желае.

Основно ме интересува при изкачване и слизане как е най-удачно да се кара колата.Редно ли е да се използва ръчният режим ?

Мисля,че темата ще бъде полезна за всички нови позлватели на DSG.

 

Поздрави на всички

Карай смело! Само не мести лоста докато колата е в движение!

За ръчния режим - даже си пише в упътването, че по баири и други наклони можеш съвсем спокойно да си задаваш предавките ти, ако не си доволен от зададените настройки. Честно казано, рядко ще ти се случва това, защото кутията в 95% от случаите е много адекватна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Относно карането в зимни условия погледни тук: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/49270-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F/

 

За DSG-то. През повечето време си караш на автомат, то и за това си го поръчал. Полека лека му свикваш. Не е трудно :) После в случаите където не ти харесва предавката избрана от кутията минаваш в ръчен и си избираш ти. Аз лично спускам наклон само на ръчен. Така ми е по-удобно. Когато се налага продължително каране със скорост около момента на превключване на предавка (изкачване със завои зад друга кола), пак минавам на ръчен за да избегна постоянното превключване примерно 4-та - 5-та. При движение в т. нар. Stop&Go(задръстване) трафик пак в ръчен за да не ми върти 1-ва-2-ра-3-та стотици пъти. И други такива неща. Ама всичко си идва с времето и шофирането. Предполагам всеки ги усеща нещата по различен начин.

 

пп Твоята идва с 6DSG и не знам дали функционира като 7DSG с каквато съм аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Относно карането в зимни условия погледни тук: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/49270-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F/

 

За DSG-то. През повечето време си караш на автомат, то и за това си го поръчал. Полека лека му свикваш. Не е трудно :) После в случаите където не ти харесва предавката избрана от кутията минаваш в ръчен и си избираш ти. Аз лично спускам наклон само на ръчен. Така ми е по-удобно. Когато се налага продължително каране със скорост около момента на превключване на предавка (изкачване със завои зад друга кола), пак минавам на ръчен за да избегна постоянното превключване примерно 4-та - 5-та. При движение в т. нар. Stop&Go(задръстване) трафик пак в ръчен за да не ми върти 1-ва-2-ра-3-та стотици пъти. И други такива неща. Ама всичко си идва с времето и шофирането. Предполагам всеки ги усеща нещата по различен начин.

 

пп Твоята идва с 6DSG и не знам дали функционира като 7DSG с каквато съм аз.

Здравей,

 

А възможно ли е от D при изкачване да мина на ръчен режим без да е спряла колата?Доколкото разбрах от колегата,който е писал по-горе,не е препоръчително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

А възможно ли е от D при изкачване да мина на ръчен режим без да е спряла колата?Доколкото разбрах от колегата,който е писал по-горе,не е препоръчително.

Абсолютно, няма никакъв проблем. Лостът е електронен, не механичен. Както можеш да минеш от D на S, така може и от ръчен на автоматичен режим и обратно.

Все още не съм пробвал в движение на включа R или P ;), но според мен нищо няма да се случи.

390_7-ступенчатая_КПП_0АМ.pdf

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пич не ги слушай тия бе...Нищо не си сбъркал правилно си я поръчал автомат ще се преродиш ти казвам..

Аз от 6 години карам с автоматична и за пръв път чувам такива работи...Може да я засилиш с 150 от D и да я изключиш от скорост на N и после пак да я включиш.Всичко си е нормално.

Баир маир никакви проблеми...Толкоз съм задобрял че мога да превключа предавка нагоре или надолу само с газ спирачка...Примерно като се спускаш и като чукнеш 2 пъти леко спирачка и тя автоматично слиза надолу...Кеф ти казвам..Никога няма помислиш да я буташ ръчно...Съществува обаче нещо много по важно и що не ти го казват колегите не знам :sorry: Като караш почти винаги лявата ръка си е на волана а дясната ако не превключва(или ръчка нещо) то почива върху скоростния лост...

А пък най големия кеф на автоматика знайш ли къв е?

Примерно до теб на предната седалка има готина мацка с къса пола и дясната ти ръка вместо да ръчка скорости си седи върху нейното коляно.Без да се маха и така естетвено и нормално изглежда :fiu:(сякаш колата върви по икономично) може и по нагоре от коляното да е :banger_2: От Варна до София може да караш така. Ако се наложи може да коригираш автоматика само с леки побутвания газ спирачка и той ще смени предавките...Кеф ти казвам брат

Слушай мене и далеч ще стигнеш.

Тия дет карат с ръчка сигурно возят Искра Фидосова(или мъже) и то при такъв случай е оправдано(даже препоръчително) ръката да е върху скоростния лост и да е заета с нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ах, майко, шъ умръ тук :)

Велика работа си - покланям се доземи!

Почвам да тъ слушам и дано далеч стигна.

Ще взимам автомат, барем някоя хубава жена намеря покрай него...

Не се сдържам, честно!

 

Колега, тая Октавия не я ли заръча 4х4 щом джиткаш из проходи зимно време? Не видях да си описал задвижването, заради това питам. А относно автомата - лесно и бързо ще му свикнеш, не умувай толкова ;)

Един съвет имам към теб само, щом хич не си сядал да караш автомат! Събуй си левия крак, сложи го на седалката и седни върху него... Нямаш идея, как чудно можеш да се залепиш на стъклото /и останалите в колата/ ако по навик натиснеш юнашки, въображаемия съединител, което ще се яви спирачката в твоя случай, когато тръгнеш да спираш :) Малко да му свикнеш трябва, че до сега си ползвал левия крак и то не малко, но изведнъж става излишен...и стават сакатлъци. Т'ва с кракът под задника разбира се е в случай, че наистина се залепиш на стъклото... Аз лично покарах час-два градско така, когато за първи път седнах в кола с автоматик. Отдавна беше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наистина мислех си да поръчам 4x4,но просто нямаше такава модификация предвидена за производство в близките няколко месеца.Вече 2 месеца чакам за тази,която съм поръчал,дори вчера от ЕТ ми обявиха,че ще има допълнително забавяне(без да ми уточнят колко време ще бъде),което доста ме издразни.Трябваше миналата седмица да бъде произведена,а всъщност още не е.

Това разбира се не ми е единствената кола,така че ако ако се налага няма да я използвам в най-лошото време.

До сега с предно предаване и хубави гуми не съм закъсвал никъде,въпроса ми беше дали DSG - то би създало проблеми в тежки зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво значи тежки зимни условия за теб, но по принцип, не е препоръчително да се движат коли в такива, ако все пак се налага, надали ще имаш проблем до първата пряспа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото кофти на автомата през зимата, според мен, е че е малко тегаво да излезеш на лашкане ако закъсаш. 

Докато с ръчни скорости и малко сръчност можеш да заклатиш колата и да преодолееш пряспата, то за автомата не е много препоръчителна таза бърза смяна D - N - R >> R - N - D. Също така продължителното буксуване също не е ок за автоматика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с продължителното буксуване не го разбирам,какво ще му стане?

Иначе да,малко по различно се държи ръчния режим в такива ситуации,но може да се играе с ESP-то и става работата,не е драматична разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.