Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колата тегли надясно при равен път


velizarsv

Recommended Posts

Здравейте от август месец съм собственик на Октавия комби 2001г - 2.0 AQY и съм много доволен! С изключение на разхода на масло, това малко ме разочарова, но от доста места чувам, че явно тази група двигатели си похапват по рождение и май няма да се впрягам толкова а ще си му доливам.

 

Та ето какво ме мъчи, наскоро ми се наложи да сменя преден десен накрайник на колата тъй като набързо му видях сметката по дупките и дясната ми предна гума отвори луфт. Механика, който ми е близък, каза че е сменил вътрешен, външен накрайник и е направил реглаж на моста. След ремонта бях доволен, колата си вървеше нормално и не съм забелязвал да тегли на никъде. Преди две седмици купих чифт зимни гуми Дебика Фриго 2 дот 2015 от Кауфланд. Колата като я купих имаше две хубави зимни гуми дот 2013 отпред, а задните бяха доста зле. Всички гуми са 195/65 на 15-ки железни джанти. Най-правилно ми се стори след като купих двете нови гуми да сложа първоначалните читави предни дот 2013 отзад, заедно с джантите - както са си. А новите две Дебика да монтирам на джантите на калпавите задни и да ги сложа отпред.

 

До тук добре, само че, на другия ден карайки по околовръстното за работа, забелязах че колата тегли надясно.. карайки в лява лента със 80-100 ако пусна волана за 3-4 секунди колата започва полека да излиза от лентата. Казвам отсега, че не е от наклона на пътя защото го тествах на различни участъци от околовръстното в двете посоки, както и на ботевградско и все като карам с 80-90 за 5 секунди някъде вече започва да прави постеленно дъга надясно и да излиза от лентата. Казвам отсега, чесно хич не ме притеснява това, не смятам че е опасно и нямам намерение да карам без ръце с 80-100, не си втълпявам глупости, просто не желая гумите ми да се износят неравномерно след време и това е реалното ми опасение.

 

На другия ден реших да пробвам пак гумаджията дали ги е балансирал ок, тъй като преди монтажа на новите зимни гуми отпред и преместването на старите предни отзад колата си вървеше направо. Човека свали предната дясна гума и пред мен я закачи на машината - показа си 0/0. Погледнахме дали са равномерно напомпани всички гуми, доизравнихме и четирите за да са с равно налягане, но в крайна сметка на другия ден промяна нямаше никаква - пак си завиваше надясно при пуснат прав волан на прав участък и равен път.

 

Реших че въпреки че моят майстор ми каза че е регулирал моста, вероятно след смяната или в последствие нещо се е разбалансирало по мостовете, затова отидох сам на реглаж на двата моста (преден-заден) с надеждата че няма от какво друго да е проблема. След реглажа излезе това:

 

2015_11_27.jpg

В крайна сметка колата продължава да ми тегли надясно, а не искам да си съсипвам новите гуми, нито да ги местя отзад, тъй като затова съм си купил нови гуми, за да копат зимата отпред.

 

Има ли някой идея каква може да е причината? Колата не тресе при никакви скорости, нито бавни нито бързи.. Над 120 не знам всъщност, тъй като от както смених гумите не съм карал извън градско.

 

Моите предположения са:

 

-Дефектна гума Дебика, която е крива и странно как, но не тресе при бавна скорост а просто си завива сама при бърза скорост.

-Крива джанта която не тресе а някак си завива

-Лош баланс на гуми, въпреки показанията на машината на майстора 0/0.

-Лошо монтиран/дефектен преден десен накрайник, който кара колата да завива.

 

Моля за съвет, как да разбера откъде идва проблема, за да го отстраня с минимално разходи.. Не ми се правят скъпи баланси на гуми и изправяния на джанти, които ще ми излязат колкото нова гума, в крайна сметка колата не тресе и не вярвам че е от джанти или баланс.. Не ми се дават и пари за още две нови гуми.. тези са чисто нови дот 2015 с гаранция 2г. въпроса е как да докажа на фирмата вносител, че гумата е дефектна, а проблема не е в колата ми, като дори аз не съм сигурен. Майстора ми е близък не вярвам да не ми каже ако е възможно проблема да е в новомонтирания накрайник.

 

Тези дни мисля да разменя предна дясна гума със задна дясна, за да видя дали проблема ще продължи, така поне ще знам дали е от колелото вобще.. Мислех да разменя местата на двете предни, но ще се смени посоката на движение на гумите и не знам какъв ще е резултата..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

-Дефектна гума Дебика, която е крива и странно как, но не тресе при бавна скорост а просто си завива сама при бърза скорост.

 

 

Тези дни мисля да разменя предна дясна гума със задна дясна, за да видя дали проблема ще продължи, така поне ще знам дали е от колелото вобще.. 

:doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. Мислех да разменя местата на двете предни, но ще се смени посоката на движение на гумите и не знам какъв ще е резултата..

 

Няма проблем. Това е правилния тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди направи реглаж на предния мост отново,с новите гуми.

Предницата е регулирана със старите гуми.Като си сложил новите и е почнало да тегли,същия случай имах на предишния автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших че въпреки че моят майстор ми каза че е регулирал моста, вероятно след смяната или в последствие нещо се е разбалансирало по мостовете, затова отидох сам на реглаж на двата моста (преден-заден) с надеждата че няма от какво друго да е проблема.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направи хубаво оглед на окачването,ако искаш мога да ти препоръчам хората,който откриха проблема при мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи задните 2 отпред а дебицата отзад само за проба. Колата ако ти тегли много в дясно, за да върви в права линия какво е положението на волана - леко в ляво или си е центриран?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика, но това е по-голямата гимнастика. Резултата може и да е подвеждащ, защото и от задна гума може да тегли.

Трябва да смени лява с дясна. На предната ос. Врътката на предните е достатъчна, за да се изключи или потвърди фактора "гуми" на 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Привет,

 

Простете, че повдигам стара тема, но ми е интересно как е решен проблемът.

Колега velizarsv, би ли

споделил :)

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влязох в същия филм, като на автора на темата. При това сложих 4 чисто нови гуми, щото съм 4х4. И започна да тегли в дясно. При гумаджията започнахме да въртим местата на гумите и какво да видим - счупена една витка от предна дясна пружина. Отказах се от рекламация на гумите и поисках час за сервиз вЕуратек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За една пружина отиваш в ЕТ?

Толкова ли няма читави сервизи около теб?

Пружините са две, защото заради едната, се сменят заедно. Иначе се движиш по пътя като уцелен немски самолет от съветски филм.Което е убийствено за равномерното износване на гуми при кола 4ж4.

Освен това, в сервиза на Шкода имат да си оправят стари грешки и дългове. Приемчикът се изпусна, че пружината се е счупила вероятно от блокирал лагер на амортесийор. А лагерите са сменяни при тях и са още гаранционни. Мисля, ако се пробват да бягат от отговорност,  с проблема да занимавам Комисията за защита на потребителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините са две, защото заради едната, се сменят заедно. Иначе се движиш по пътя като уцелен немски самолет от съветски филм.Което е убийствено за равномерното износване на гуми при кола 4ж4.

Освен това, в сервиза на Шкода имат да си оправят стари грешки и дългове. Приемчикът се изпусна, че пружината се е счупила вероятно от блокирал лагер на амортесийор. А лагерите са сменяни при тях и са още гаранционни. Мисля, ако се пробват да бягат от отговорност,  с проблема да занимавам Комисията за защита на потребителите.

Пружини и амортисьори се сменят по двойки,да.

Но щом имаш "други" отношения с тях,ОК.

Визирах факта,че за смяна на пружина ще ходиш при тия кожодери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен проблем и ще се радвам на съвет.

 

Миналата седмица по това време смених в Интерпан четирите зимни гуми с 4 чисто нови летни Continental ContiPremiumContact™ 5, 195/65R15 91H от Еуратек (повече информация има тук: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/32133-летни-гуми-какви/?p=407863).

 

В последствие ми се струва, че когато оставя волана в централно положение, колата завива съвсем леко вдясно.

Това го наблюдавам на повечето улици. Вчера пробвах на Цариградско шосе в София със скорост около 80 км/ч - за 10-на секунди, колата не променя траекторията си, което е добре.

 

Аз имам известен луфт във волана (няколко градуса, ако започна да навивам волана наляво или надясно около текущото му положение; може би подобно на тази тема - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=96019). Забелязах, че когато го оставя в леко ляво положение (може би 2-4 градуса спрямо централното), автомобилът завива леко наляво. Ходът направо е може би градус-два вляво спрямо централното.

 

 

Преди около 6 месеца сменях горен тампон на левия носач, тъй като беше доста смачкан. След това не съм правил реглаж на окачването, но и според майстора нямаше нужда. Последно реглаж е правен миналото лято, преди да закупя автомобила.

 

Струва ми се, че подобно завиване наляво или надясно не забелязах със зимните гуми.

 

Не съм мерил налягането в гумите все още, но служителите в Интерпан казаха, че ги помпят на 2,2 атмосфери.

 

Вчера покарах семейния автомобил (Lancia Kappa), при който наблюдавах идентичен ефект със завиването, така че може в крайна сметка задкормилното устройство да си въобразява. :)

 

 

Предполагам, че възможните причини за този ефект са:

  • различно налягане в гумите на предния и/или задния мост;
  • износване на окачването поради стареене и лоши пътища;
  • все още неразработени гуми - минал съм малко под 100-на км;
  • волана поради неговия луфт и/или хидравликата;
  • пътя.

 

Според Вас има ли смисъл да закарам колата на реглаж на окачването или да предприема (и) други действия?

В края на следващата седмица планирам да пътувам (около 1000 km). Да предприема ли действията преди или след това?

 

Със сигурност това леко завиване не води до проблеми при шофиране за момента (примерно да ме заболи ръцете от крепене на волана, както в някои форуми четох).

 

Ще се радвам на съвети :)

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

При мен проблема изчезна от само себе си, след като смених 4-те амортисьори и направих втори реглаж, не знам на какво се дължеше но в крайна сметка не са били гумите, тъй като тази зима карах със същите гуми за предни и нямах теглене. Започни с изравняване на налягането в гумите и виж отново, според мен не си заслужава да влагаш време и усилия да търсиш проблема, ако не ти тегли значително, в крайна сметка рано или късно ще ти се наложи да смениш нещо по окачването и ще направиж реглаж след това, най-вероятно тогава ще изчезне и при теб проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.