Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси относно спирачните дискове


Бойко Борисов

Recommended Posts

Колеги бихте ли ми казали колко км горе-долу карат дисковете на Октавия 2006г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 5000 до 200 000км.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така зададен, въпроса няма еднозначен отговор и пробега би бил доста разтеглив. Зависи как ползваш спирачките, предимно градско (и какво е градското) шофиране ли караш и т.н. След като уточниш тези детайли, колегите с аналогично на твоето управление ще те насочат към предполагаемия пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километрите са повече извънградско,въпроса ми е за маскмиалния им пробег.

 

 

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо, като максимален пробег, човече... има минимална дебелина на диска. Пак казвам- ако караш газ-спирачка и т.н. - пробег от 5-10 000км е добре. Ако караш само извънградско и натискаш спирачката веднъж на 300 километра - може и 180-200 000км да изкарат.

 

Така, че :) има минимална дебелина на диска - 19-20мм мисля, че е. Фабрично са 22мм дисковете (по спомен от моите го казвам това).

 

Моите на 78 500км се изкривиха, а бяха 21.2 мм дебели (60% извънградско и 40% градско каране са това). Веднъж само спрях рязко, а може и през локва да съм минал след това - не помня изобщо кога и къде - но се изкривиха и не ставаха за каране... Имам приятели с коли на по над 160 000км и не са ги сменяли дисковете - още са им оригиналните.

 

Затова от 5 000 до 200 000км е най-добрият отговор :) Поради тази причина не се мери в километри пробег, ами се мери в дебелина на материала :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не може да се прогнозира. Като попаднеш на по-твърди накладки- всички сметки за марки, качества и поведение на пътя отиват на вятъра. Лично аз ги гледам дисковете заедно с накладките всяка пролет и есен при смяна на гумите и ги преценявам дали им е дошло времето. Просто няма друг начин, освен ако колата не влиза всяка година в сервиз поне за преглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките почват да стържат ако са за смяна, за дисковете знам за дебелината просто ма интересуваше макса им като километри.А и кола само за в града всеки ден не е много рентабилно финансово.Освен ако не я ползваш и като служебна и като лична.Иначе да ходя на 10км сутрина на работа и вечер да се пребирим,и да сменям накладки и дискове на 5000км,горива,масла,данъци винетки аз по добре да ходя с таксита :)

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне до 2015г.  :tongue_1:

При мен издържаха до 2013год.!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките почват да стържат ако са за смяна...

Лелеееее-малеее!!! Хахахахахаха ;)

Ти ако чакаш да чуеш, че стържат, приготви се за смяна и на дискове!

Ама мозък се ръси като за последно, хахаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не е записано на колко км се сменят дискове и накладки. Например караме вече 11 год. Фолксваген Туран и не сме сменяли накладки. Колата е на 280 000 км. Накладки си спомням че сменихме на 190 000. Съотношение градско извънградско 70 към 30! И като барам ръба има още мегдан :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На о2ката са на 93х км оригиналните и имат още много живот. Съседа взима някакви феродо, после тРВ и все по 30-40х изкарват... Оригиналните са истината!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеееее-малеее!!! Хахахахахаха ;)

Ти ако чакаш да чуеш, че стържат, приготви се за смяна и на дискове!

Ама мозък се ръси като за последно, хахаха

 

 

 

 

Хахахахахха,от икономическа гледна точка със сигурност е добре при стържещи накладки да се сменят и дисковете ;)    Миналата зима си смених само накладки като застъргаха и после бая време си карах и колата си спираше перфектно :hello:

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките са сменени,задни дискове перфектни не ги пипах,предни има още мегдан в тях до следващата смяна на накладките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километри (в момента)?

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, ясно... поредните са й това.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shafte, като ги изкривиш пак, ако са в толеранс не ги хвърляй, за 20тина лева могат да ти ги престържат на специална машина. Стават като нови, казвам го от опит, защото с предната ми кола ги кривеше доста и се родих като го намерих това място. Сега знам, че някои хора ще скочат мощно срещу този съвет, но според мен абсолютно необосновано, тъй като не познават процеса. Машината сваля десети от милиметъра на много ниска скорост, точно толкова е необходимо да се кривне за да почнеш да усещаш гадното тресене при спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Paradox,нито си първия,нито си последния който прави това нещо.

Важното е човека,който се занимава с този процес да знае какво прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shafte, като ги изкривиш пак, ако са в толеранс не ги хвърляй, за 20тина лева могат да ти ги престържат на специална машина. Стават като нови, казвам го от опит, защото с предната ми кола ги кривеше доста и се родих като го намерих това място. Сега знам, че някои хора ще скочат мощно срещу този съвет, но според мен абсолютно необосновано, тъй като не познават процеса. Машината сваля десети от милиметъра на много ниска скорост, точно толкова е необходимо да се кривне за да почнеш да усещаш гадното тресене при спиране.

Стана ми интересно и затова аз ще се включа. Досега опитът ми със струговане на дискове показва, че няколко хиляди след процедурата дисковете пак се измятат - ако греша, ще се радвам да споделиш. Относно машина - би ли споделил, моля те?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм че не съм открил топлата вода. Според мен врътката е че хората ги струговат на струг, а не на машина специално направена за целта за това резултатите са слаби. 

 

Ами машината е тази http://www.procutbg.com/%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5=11.html, моите съм ги струговал в едно сервизче на границата на младост 1 и дъвеница.. не съм много сигурен къде точно се пада, срещу хюндай като направиш обратния завой към младостите от дървеница. Отдавна беше (Шкодата не ми е кривила :)

 

Интересното при тази машина е че диска не се сваля, а се стругова на главината, което според мълвата било по добре, защото диска си бил на мястото. Забелязъл съм още, че дисковете на по тежките автомобили се кривят много по лесно от дисковете на по леките. Особенно в комбинация - тежка кола или джип и автоматик, гарантирано ако е неоригинален диска се е кривнал в първите 3 месеца след като го сложиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих Октавията с криви сискове. Дебелината беше добра и ги минаха на струг. След това 5 години и близо 50 00км - никакви проблеми.

Сега Суперб-а (автоматик) е с нови предни дискове и накладки АТЕ и нямам никакви оплаквания. Колата се кара 90% градско.

Винаги спирам малко по-отдалече и избягвам да минавам през дупки на спирачки, както и рязко натискане на спирачките в последния момент. 

Разбира се винаги има изключения породени от пътната обстановка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една теория защо автоматиците кривят повече от ръчките, според мен не е много вярна, но може и да има някаква логика. Нещата изглеждат така - поради щото автоматика използва главно спирачките за спиране, дисковете на автоматика през цялото време са по топли от дисковете на ръчката. При следната ситуация - интензивно градско, дисковете на автомата са яко загрели, колата спира на червен светофар с продължително изчакване, в този момент накладките остават върху дисковете, там където контактуват, диска се охлажда много по-бавно от останала част на диска и поради това в възможно да е получи различно свиване на материа... не знам това теортично дали е вярно или е пълен нон-сенсе. Проблема обаче може да се появи и при ръчната в идентична ситуация, само разликата е че при спиране с ръчна за дълго изчакване, водача обикновено не държи спирачката на равно място, а я отпуска, за това може би ефекта се наблюдава по рядко.

 

Като цяло моите наблюдения сочат че в БГ страдаме най-вече от мента, поради това и кривим.. възможно е да купита менте 5 пъти последователно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.