Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло двигател - пред блока.


sashom

Recommended Posts

Привет,

 

Наумил съм си да си сменя маслото сам. 

За целта понеже ми се струва по - неудобно да отварям картера ще използвам шприц за масло примерно като този : 

 http://tashev-galving.com/images/items/094%20EWR2253.jpg

с вместимост 500 Ml. 

 

С около 8 пълни всмуквания би трябвало да извадя цялото масло.

 

Имам няколко въпроса за които моля за малко помощ от знаещите.

 

1. При покупката на филтър винаги ли има уплътнение за смяна в кутийката?

2. Само голямото уплънение (ринг) ли се сменя или още нещо освен филтъра?

3. При наливане на маслото задължително ли е да налея с фуния малко количество около новия филтър или мога да го затворя директно и като запаля той предполагам ще се умасли?

 

пс: причината да искам да си сменя сам маслото е просто защото ми доставя удоволствие сам да си бърникам а не с цел икономия. Насясно съм , че в някое сервизче ще ми излезе по - евтино.

 

Поздрави,

 

А. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, е отговора на въпросите ти, като на третия е достатъчно да изпълниш втората част. Успех! :PDT_Armataz_07:   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Провери задължително да има, преди да започнеш процедурата.

2) Уплътнението е достатъчно

3) Задължително е да намажеш уплътнението на навия филтър с масло преди да го монтираш.

 

Аз лично не бих използвал шприц, а бих си развил пробката. Тя се намира в най-ниската част на картера с цел там да се утаят боклуците и при смяна на маслото първо да изпаднат те. Освен това самата пробка има магнит за да задържи металните стружки от двигателя и при смяна на маслото да могат да бъдат премахнати. Все неща които няма как да се случат с шприцата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си 2 опори на които да качиш колата продават се в метро мисля и не са скъпи. Вдигаш колата на 30 40 см и легаш отдолу и източваш през пробката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз лично не бих използвал шприц, а бих си развил пробката. Тя се намира в най-ниската част на картера с цел там да се утаят боклуците и при смяна на маслото първо да изпаднат те. Освен това самата пробка има магнит за да задържи металните стружки от двигателя и при смяна на маслото да могат да бъдат премахнати. Все неща които няма как да се случат с шприцата.

Напълно подкрепям 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подпри я на две тухли или две трупчета.

Коя част на автомобила се вдига на две подпори, че нещо не мога да схвана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си сменям сам маслото и не съм вдигал въобще колата до сега .

Вземам една туба от минерална вода (8-10л) , режа един отвор поне 20Х20 см. , разхлабвам леко пробката с ключа и примъквам бутилката под картера и отвивам на ръка (специлано моита върви по цялата резба на ръка) , изчаквам да изтече , завивам обратно , позиционирам тубата под филтъра да не капе под колата , сменям го и него и за половин час имам ново масло в колата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го пиша дали трябва автомобила да бъде вдигнат или не. Може и на десет метра да се вдигне, но трябва да бъде ХОРИЗОНТИРАН.

На две стойки се предполага само предницата. Ако пробката е отзад на картера-добре, но ако е отпред или странично, ще остане маслото и утайките в картера. С две думи - няма да се източи напълно. Гена, къде е пробката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.4 MPI е отзад в най-ниската точка ... на 1.4ТДИ нямам идея къде е ... факт е , че горе при клапаните всичко лъщи :tooth:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.4 MPI е отзад в най-ниската точка ... на 1.4ТДИ нямам идея къде е ... факт е , че горе при клапаните всичко лъщи :tooth:

 

Да бях погледнал по-внимателно "гараж". Това за лъщенето какво общо има с моя пост не знам. Нека да лъщи. Браво!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за лъщенето какво общо има с моя пост не знам.

За утайките в картера ... може би няма много , щот на Формана кобилиците бяха покрити с нагар , а картера с калищаци (на мен това ми е критерия) ... може и аз да не съм го разбрал правилно :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утайки образно казано.

 Когато автомобила е под наклон е възможно да не се източи всичкото масло и ако има нещо утаено ще си остане там вътре в картера, заедно с част от старото масло.

Кал, нагар, се образува от каране с некачествено масло, в което липсват миещи съставки.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си сменям сам маслото и не съм вдигал въобще колата до сега .

Вземам една туба от минерална вода (8-10л) , режа един отвор поне 20Х20 см. , разхлабвам леко пробката с ключа и примъквам бутилката под картера и отвивам на ръка (специлано моита върви по цялата резба на ръка) , изчаквам да изтече , завивам обратно , позиционирам тубата под филтъра да не капе под колата , сменям го и него и за половин час имам ново масло в колата .

Аз съм като доктора , само че с леген :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се свали кората под двигателя без да се вдигне колата е супер неудобно. Особено ако кората е усилена. Имам 2бр фабии, едната е с обикновенна кора и тя се държи само на рапидни торксове. Другата обаче е захваната и с 4бр болтове за камък 13, два от тях се завиват отзад в моста и два са отред в нарочно монтирана напречна греда под радиатора.

И двете не бих се заврял да ги свалям без да надигна колата на крик. Още повече, че като се видгне на крик от дясно изобщо не пречи на изтичането на маслото. Говоря за sdi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 С този шприц ми изглежда малко съмнителна работата и мисля ,че няма да направиш нищо. Най-добре е,да се развие пробката. Аз имам помпичка от Лидл за източване на нафта и масло електрическа за 35 лв.,цоцка го много добре,но винаги предпочитам да развия пробката.

Ето я помпичката:

http://www.lidl-service.com/cps/rde/SID-DF5BFA28-70F687A0/lsp/hs.xsl/product.html?id=105286063&rdeLocaleAttr=bg&title=%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B8%D0%B7%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%20UOP%2012%20A1

 

По характеристика им дават 0,2 л/мин , но на практика загрято двигателно масло 10/40,на бус,около 9 литра,ги точи за около 10 мин.,най-много15

Редактирано от Eagle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си ръкавици... Шприца и на мен ми се вижда малка смешка. Аз залагам на отвиване на пробката. Която е препоръчително да се отвие на топъл мотор, за да се отвие по -лесно, а и на топъл мотор маслото от стените на картера се стича по - успешно. Аз ползвах 5 литрова туба с отрязана страница, вдигнах на крик, отвих пробката, източих половин туба, налях я по бутилки от кофата (заради Иво IDA), свалих я от крика да си доизтече и я вдигнах пак.

Виж филтъра винаги ми е бил мъка. 

Всичко ми отне 2 часа, защото много се борих с филтъра и много се борих с пробката. Направили са я за ключ 22 и пак с тръба се развива....

 

Но спестих 15лв :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше мисля че бъркаш, колегата е с дизелов двигател. Поне на мойто 1.4 TDI (Ф2) масления филтър си е в двигателния отсек в метално тяло с пластмасова капачка. Маха се пластмасовата капачка (32 вложка) отвива се капака и филтъра е закрепен на него. Слагаш уплатнението, филтъра към капака и завиваш самия капак.

https://teon.co/cars/skoda-fabia-diesel-1-dot-4-tdi/manuals/51b71df9a1146032750001a5/chapters/interim-service/chapter_parts/change-the-oil-filter
 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, не знаех че са ги направили вече така идиотски. Никога не съм виждал такъв филтър. Единтах си мнението човека да не си пробие пластмасата сигурно струва шапка пари. Благодаря за уточнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Здравейте! Темата е доста стара, но полезна. Възраждам я с няколко въпроса.
Напоследък гледам клипове в Ютуб за смяна на масло и филтри и нещата не са чак толкова сложни, за това се ентусиазирах и аз да сменя моите. Проблемът е, че във всички видеа твърдят, че излиза по-евтино ( английски са, предполагам там обслужването им е по-скъпо) Аз питам къде е сметката ? Маслен филтър - 20 лв, (MANN) Маслото ми 5 литра - 100 лв (Castrol), въздушен филтър - 50 лв(MANN). Аз май нещо съм се заблудил, то обслужването ми в Дару кар е 140 лв ( Да, карам бмв) Предполагам ако се купят по-евтини консумативи ще излезе доста по-тънко, но ако искам да си я обслужа както си му е редът, няма сметка. Прав ли съм ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Stick - Без да съм запознат с "Daru Car" в частност, мога да предположа, че за тези Пари, там ще ТИ налеят някакво наливно двигателно масло, което мисля, че няма да е много качествено. Всъщност, отделно от това, целта на това да си смениш сам каквото можеш по Автомобила, не винаги е само финансова. Някои просто Обичат сами да си човъркат. Иначе, с оглед на това, че ако допуснеш някаква грешка при смяната на двигателното масло, може да повредиш Двигателя, трябва да си сигурен как и какво правиш. Смисъл - не е като да сменяш крушка и като не светне, да сложиш друга. Залога е по-голям. Но нещата определено не са сложни. Нямам познания за "BMW" (Слава Богу) и не мога да ТИ бъда полезен с конкретика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, tuningmania написа:

До @Stick - Без да съм запознат с "Daru Car" в частност, мога да предположа, че за тези Пари, там ще ТИ налеят някакво наливно двигателно масло, което мисля, че няма да е много качествено. Всъщност, отделно от това, целта на това да си смениш сам каквото можеш по Автомобила, не винаги е само финансова. Някои просто Обичат сами да си човъркат. Иначе, с оглед на това, че ако допуснеш някаква грешка при смяната на двигателното масло, може да повредиш Двигателя, трябва да си сигурен как и какво правиш. Смисъл - не е като да сменяш крушка и като не светне, да сложиш друга. Залога е по-голям. Но нещата определено не са сложни. Нямам познания за "BMW" (Слава Богу) и не мога да ТИ бъда полезен с конкретика.


Миналата година я обслужих в Дару кар, като оторизиран сервиз твърдят, че ми слагат оригинално бмв масло, дали е така не знам. Наясно съм с удоволствието да ръчкаш по колата, аз питах, защото тия клипове, където гледам из ютуб, във всички казват как това е много по-евтино и е добре да се научим да го правим сами, вместо да даваме пари по дилърства, та така де, за това и питах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко различен аспект на темата - каква ще правиш с отработеното масло? Скоро съсед си източи стария антифриз направо на паркинга...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Обединеното Кралство има специални контейнери за отработено масло и антифриз. Тук обикновено го изхвърлят в кофите или изливат в дренажните шахти, а според колегата отгоре и директно на асфалта. Сервизите уж също имат предаване, ама дали е така на 100%, няма как да се каже.

Що се отнася до БМВтата, много повече е мислено и си личи. Например на 1.4  BBZ масления филтър е на 1 см от изходящия колектор. Много труден достъп и масло с висока температура. На БМВто масления е забучен най-отгоре. 

Като цени, за Шкода Фабия 1, 5л масло Тотал за 40 лева и 25 маслен филтър и труд в един квартален сервиз.

За БМВ с М57, 8 литра масло БМВ 16-20 лева, филтър 30-40 лева и 15 труд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно съм, че маслото трябва да се изхвърли на специално място, бих го закарал в някой сервиз - да питам там. Трябва да има специални места за тая работа,  или поне така ми се иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.